MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    17-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.70 !
    Ik wist niet dat er zo veel nieuwsgierige mensen waren die deze blog lezen.  Ik heb verschillende mailtjes gekregen waarin gevraagd werd wat er vandaag zo belangrijk zou zijn.  Nu, om eerlijk te zijn : zo heel speciaal was het niet.  Er werden geen staatsgeheimen bekend gemaakt, de lottocijfers voor de volgende trekking blijven ook geheim.  Het ging gewoon om een verjaardag en uiteindelijk verjaren er elke dag vele mensen.  En toch : voor onze jarige hebben ze speciaal gewacht tot witte donderdag, want er is geen enkele dag in het jaar die beter past bij onze wittekop van dienst.  Hieronymus B. - beter bekend als de afgetrainde bink uit Turnhout of gewoon "de Ronny" werd vandaag 70 en zoiets doe je toch maar één keer ! Lachen doen we alle dagen, naar de Sabor gaan doen we elke week maar vandaag was het nog plezanter met extra cava en grappa.  En na het keuren van de vrouwelijke vrijgezellen een wijze levensspreuk van een jong veulen (J. uit Sabor) voor een oud trekpaard : "als je te kieskeurig bent, kan je nooit vogelen ..."






    16-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry.
    Het is onmogelijk om elke dag iets te schrijven, veel gebeurt er tegenwoordig niet meer.  De camping loopt stilaan leeg, de zon laat ons geen minuut in de steek en de enige beweging die ik heb is af en toe een glaasje water inschenken.  Al is dat dan ook weer een beetje gelogen, tenslotte moet ik ook af en toe met de fiets naar de supermarkt.
    De laatste dagen heb ik achtereenvolgend "The hangover" deel 1, 2 en 3 gezien.  Compleet idioot tijdverdrijf, maar met licht gekookte hersenen van de warmte kan mijn hoofd niets moeilijker overleven.  Het laatste deel heb ik zelfs gezien met Chinese (of Japanse - weet ik veel) ondertitels.  Veel zotter kan het niet worden ...
    Morgen heb ik wel iets speciaals te melden, nog even geduld ...

    13-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En toen ging het mis ...
    Geen pech, geen ongeval, geen file - niets van dat alles, we moesten gewoon iets gaan eten.  Ik had gisteren zo mijn best gedaan om een kilootje kwijt te geraken maar ik vrees dat er vandaag twee zijn bijgekomen.  We zijn binnengestapt bij El Sultán, een Turks restaurant in Alicante.  Buitengewoon lekker ! Op de terugrit naar Alfaz leek het alsof mijn broek een maatje te klein was geworden ...








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk.
    Onderweg werd het al snel duidelijk dat we niet de enigen waren die vandaag een uitstapje hadden gepland.  Het was overal zeer druk, auto's zochten een parkeerplaats en de terrassen zaten overvol.  In Alicante hebben we even rondgewandeld in de haven en we zagen nog net een bescheiden processie die iets met Palmenzondag te maken had.  We reden verder naar Santa Pola en overal hetzelfde beeld : veel volk op het strand en overal in de duinen en op het strand auto's, caravans, campers en tenten ...
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitstapje.
    Dit weekend vierde Chapter Valencia zijn twintigjarig bestaan maar vermits ik voorlopig nog afhankelijk ben van anderen om daar te geraken, zal het voor een andere keer zijn.  Even hebben Georges en ik nog overwogen om toch maar te gaan maar het is toch een eind rijden voor één dag (langer mag Georges niet weg van zijn vrouw).  Volgend jaar schrijf ik me zeker in voor het hele weekend !
    We planden dus een alternatief ritje in ons eentje en reden eerst naar Mel Custom want er mankeerde een schroefje aan het zadel.  Daar dronken we een koffie en zagen we de Harley van Jef staan.  Er stonden trouwens drie Harleys met Belgische nummerplaat binnen voor onderhoud.  Pech of kunnen Belgen niet rijden ? 
    Er stond ook een tweedehands Boss Hoss te koop voor 29900 euro.  Dat lijkt veel maar dat is niet eens 60 euro per kg ! Voor diegenen die de Boss Hoss niet kennen : een Amerikaanse motorfiets met een V8 Chevrolet motor ! Er stond ook een XL1200 voor 700 minder dan ik de mijne betaald heb, maar wel bijna 10 jaar ouder !
    Na de korte halte ging het via El Campello en San Juan naar Alicante.  











    12-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heet.
    Gisterenavond heb ik een poging ondernomen om naar "Amour" te kijken, een Franse film met een echt verhaal - het soort films waar ik doorgaans graag mijn avonden mee vul.  Toch heb ik afgehaakt, terwijl daar niet echt een goede reden voor was, en ben overgeschakeld naar "Gravity".  Dat beviel me meer : weinig verhaal maar spectaculaire beelden - de geestelijke aftakeling gaat pijlsnel, waarschijnlijk door de hitte.
    Vandaag was het echt overdreven warm, enkel de stevige wind hield het een beetje draaglijk.  Ik had vanmorgen een wasmachine laten draaien en de lakens te drogen gehangen.  Het leek wel alsof ik naast een zeilboot stond, een half uurtje later kon ik mijn bed al opmaken.  


    11-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spijker, mosselen en nieuwe banden.
    Vanaf deze ochtend wordt de receptie bewaakt door Spijker, een vijf maanden oude chihuahua.  Opletten dus waar je trapt ! Het is echt een heel lief beestje (een hond kan je het bezwaarlijk noemen) en zoals het hoort een echte speelvogel.  
    Om 14u werden we verwacht bij Coco Loco, waar we mosselen "op zijn Belgisch" gegeten hebben.  Een flinke portie met veel frieten, aan de helft van de prijs die je in België aan zee zou betalen.
    Daarna moesten we even langs de fietswinkel want een weekje geleden had ik gezien dat de achterband van mijn Mongoose gescheurd was.  Van veel te fietsen of door te lang in de zon te staan, dat wil ik in het midden houden.  Vandaag was er van zon niet veel sprake en er vielen regelmatig zelfs enkele regendruppels.  In ieder geval : twee nieuwe Kenda banden die iets vlotter zouden moeten lopen op het asfalt en toch nog genoeg grip bieden op boswegen, vakkundig geplaatst door Thierry - nog eens bedankt !
    De oude versleten band had ik in de container gegooid (de andere hou ik bij als reserve) en iets later was hij al door iemand op een scooter meegenomen, wist Benny mij te vertellen.   Nog later is hij hem terug in de container komen gooien ...









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mullepatee.
    Sinds eergisteren het woord "mullepatee" is gevallen, is daar al heel wat om te doen geweest.  De uitleg van Martien (mijn oorspronkelijke bron) kan je op het gastenboek lezen maar gisteren kreeg ik een mailtje van een BW (Beruchte Wervikenaar Smile) die mij schreef dat mullepatee wil zeggen : stomdronken zijn.  Iemand een dreun verkopen zou mulleperre moeten zijn.  Ik moei mij er niet mee en hou het bij "aantwaarps", iemand op zijn smoel slaan : iemand een akketaat/sallewoase/saflet/ababbel geven ... 
    En dan om de dag mooi te beginnen, een filmpje dat ik onlangs tegenkwam.  Er zijn honden die luisteren en er zijn honden die LUISTEREN !



    10-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RAFC naar derde ?
    Het moest er een keer van komen na jarenlang blijven hangen in tweede klasse : als de licentiecommissie van de Belgische voetbalbond zijn zin krijgt zakt RAFC naar derde klasse.  Wie daar verantwoordelijk voor is, daar moei ik mij niet mee maar het is toch zielig dat de ploeg met stamnummer 1 wegglijdt naar de catacomben van het Belgische voetbal.  Zo zullen ze sneller aartsrivaal Beerschot tegenkomen dan gepland !
    En dan ook nog plezanter nieuws : de hond van Filip Dewinter (een Duitse herder - wat had je anders verwacht)  heeft zijn baasje omver gesprongen en heeft hem zo een gebroken neus bezorgd.  Of de hond daarvoor de bokshandschoen heeft gebruikt uit een van de vorige VB-campagnes is niet duidelijk ... 
    Wat kunnen we nog melden : grote manoeuvres op de camping vandaag.  Thierry en Malvina overwogen al een tijdje om de scooter van Ronny over te kopen.  Vandaag werd even gecontroleerd of hij wel in hun garage zou passen.  De Honda bleek 1 cm te hoog maar Handige Thierry (het moeten niet altijd Harry's zijn) zal een stukje wegzagen uit een balkje dat het bed ondersteunt en dan moet het wel lukken.
    Daarna volgde het wekelijkse uitstapje naar Sabor, waar we - zoals altijd - veel hebben gelachen en tussendoor ook een hapje hebben gegeten.












    09-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Istanbul ?
    Vanmorgen kreeg ik een mailtje van Luc en Willy om te melden dat ze - zoals gepland - nu op valenciacamperpark.com staan.  Het geheel is nog niet helemaal klaar maar alles wat je nodig hebt is aanwezig.  De ontvangst is er vriendelijk en je krijgt veel informatie over de streek.  De metrohalte is vlakbij en dus is dit een prima plek om Valencia te ontdekken ! 
    Het is in Alfaz alweer zonnig en dus wordt de rest van de dag gevuld met een beetje buiten zitten en wandelen.  Gelukkig heb ik weer iets ontdekt om mij te ergeren : een filmpje op youtube over een pro- en anti-Wilders demonstratie in Nijmegen.  Wat is het daar toch gezellig ! En wat hebben de Nederlanders toch gelijk om ons domme Belgen te noemen ... Smile Eén ding weet ik zeker : als zo'n "journalist" van PowNews mij zou vragen of ik graag pizza lust zou ik hem ook al mullepatee geven (sinds deze winter : een dreun verkopen in het Werviks dialect), wat een irritant mannetje.  Om de titel van dit stukje te begrijpen moet je HIER het filmpje bekijken.

    08-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk rust ...
    Luc en Willy zijn deze ochtend (alhoewel, het was al bijna middag) vertrokken richting Valencia waar ze enkele dagen blijven staan op de nieuwe camping in Betera.  Nu moeten we Thierry en Malvina nog wegpesten en het is gedaan met vreten en zuipen Smile.  Omdat je niet abrupt kan stoppen met al die overdaad, zijn we vandaag even binnengestapt bij Pizza4U, donderdag is Sabor al gereserveerd en vrijdag gaan we mosselen eten bij Coco Loco ...
    Het is al een tijdje geleden dat ik nog op de weegschaal gestaan heb, dan moet ik mij ook geen zorgen maken ! Vanaf volgende week is het toch de bedoeling opnieuw wat meer aan de conditie te werken en minder aan tafel te zitten.
    En wat heb ik de voorbije dagen nog meer gedaan behalve op restaurant zitten ? Ik heb eindelijk de reeks "In Vlaamse velden" uitgekeken en ik vond het echt een topserie.  Ook ben ik al enkele dagen bezig met het plannen van mijn terugreis naar België.  Zoals gewoonlijk gaat dat gepaard met veel schrappen/toevoegen/schrappen/toevoegen van stadjes en dorpjes tot de ideale route op het beeldscherm staat om daarna alles te wissen en een nog betere reisweg te vinden.

    07-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zon.
    Opgestaan met de opgaande zon boven de zee en het leek alsof het de hele dag zo zou blijven.  Rond 10u kwam er echter een dikke bewolking aandrijven over het water maar een half uurtje later priemde de zon alweer door de bewolking.  De fietsers klaagden bij terugkomst toch van de kou die ze hadden geleden, terwijl de stoeltjeshangers hier op de camping allemaal quasi bloot zijn blijven liggen.  Veel werd er dan ook niet gepresteerd maar ik ben er toch in geslaagd de smurrie van vorige week een beetje van mijn voorruit te spoelen.  De rest zal voor een andere keer zijn, je mag niet overdrijven als de thermometer boven de 30 graden aanduidt.

    06-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ratatouille.
    Het spijt me, maar er is heel weinig te melden uit Alfaz del Pi.  Ik kan vertellen dat het hier nu echt zomer is, zeker nu de wind is gaan liggen.  Iedereen heeft zijn luifel opengedraaid en zit overdag zo veel mogelijk in de schaduw.  Zomaar in de schaduw zitten is een beetje idioot en dus zijn wij gisteren de schaduw gaan opzoeken "bij de Wok".  Toen we vele volgeschepte borden later weer op de camping kwamen, zat iedereen nog buiten.
    Elke dag op restaurant gaan is overdreven, maar zelf koken is dat ook.  Gelukkig zijn er dan ook mensen die 's morgens naar de markt gaan om alle ingrediënten voor een lekkere ratatouille te kopen.  Ik hoor jullie al denken : "Wat heb je daar nu aan ?"  maar Malvina en Thierry zijn dan ook zo vriendelijk om ons te laten meegenieten.  Na het hoofdgerecht probeerden ze ons weg te jagen met een pakje pannenkoekenmix met een vervaldatum ergens halverwege 2013 maar dat hielp niet.  Nog wat appeltjes erbij en flamberen met Soberano ... niemand die dan nog denkt aan buikkrampen of iets dergelijks.

    04-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schande ...
    Om te ontsnappen aan al die poetswaanzin van gisteren moesten we - dik tegen onze zin - naar Sabor.  De laatste keer voor Willy en Luc want volgende week vertrekken ze.  Het leek wel alsof het echt de állerlaatste keer was.  Dat Willy constant op vinkenslag ligt om iets uit Luc zijn bord te pikken, weten we al langer.  Tijdens het dessert alle potjes warme chocoladesaus opeisen, leeglepelen en uitlikken was dan weer een beetje overdreven Laughing.  










    03-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poetsen.
    Voor veel mensen staat zo'n laagje zand bijna gelijk met een natuurramp en dus werden overal de emmertjes, ladders en borstels tevoorschijn gehaald om de gevolgen zo snel mogelijk uit het collectief geheugen te wissen.  Voor mij is het allemaal niet zo dringend maar een van de volgende dagen zal ik ook eens een poging wagen ...


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laagje.
    Gisteren is het vrijwel de hele dag bewolkt gebleven en tegen de avond kleurde de lucht rood.  Daarna begon het lichtjes te druppelen en deze ochtend waren de gevolgen duidelijk zichtbaar : door de combinatie van woestijnzand en de hele nacht regen hadden alle motorhomes een roestbruin laagje gekregen.  








    02-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brommerkes kijken.
    En nog een heleboel foto's en filmpjes van de opendeurdagen bij American Lifestyle in Zwijndrecht.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Besteld !
    De blog is inmiddels weer helemaal up-to-date maar een "kleinigheidje" heb ik nog voor de lezers verzwegen.  Dat detail weegt zo'n 270 kg en luistert naar de naam Harley-Davidson Sportster 1200 Custom.  Inderdaad, ik heb een motorfiets gekocht.  Echt een verrassing zal het niet zijn, de hele auto hangt intussen vol motorkleding en dat is natuurlijk niet om te gaan zwemmen.  
    Het is een tweedehands exemplaar geworden, bouwjaar 2010 maar de eerste keer ingeschreven in 2011.  Hij ziet eruit als nieuw, zoals alle occasies bij Antwerpmotorstore.  Ik weet zeker dat ik een goede keuze heb gemaakt, de echt zware Dyna's en Ultra glides zijn te groot en te log voor mij en ook op de opendeurdagen in Zwijndrecht heb ik geen mooiere voor een betere prijs kunnen ontdekken.  
    Het is nu aftellen tot einde juni/begin juli, pas dan zal ik er voor de eerste keer op kunnen rijden.  Intussen wordt alles aangepast volgens mijn wensen en zorgt de verzekering voor het aanvragen van de nummerplaat.  Ik heb enkele foto's bijgevoegd, maar het was niet mogelijk om goede foto's te nemen omdat de Harley helemaal achteraan in de garage onder een doek geparkeerd stond.  Op de eerste foto kan je hem wel goed bekijken, zo stond hij enkele weken geleden te koop op de website.








     

    01-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En dan nu de waarheid !
    Kan dat wel op 1 april ? Ik zal mijn best doen. Alles wat op de blog is verschenen tussen 25 en 31 maart was op voorhand geschreven en enkel bedoeld om de trouwe lezers niet teleur te stellen.  Zoals de meesten intussen al weten heb ik een vrij levendige fantasie en heb ik weinig moeite om verhaaltjes te bedenken.   
    Vorige dinsdag moest ik de huurauto inleveren bij de luchthaven van Alicante. Na meer dan drie maanden leven met de luxe van een altijd beschikbare auto was het moeilijk om weer als voetganger door het leven te moeten. Ik besloot dan maar om de auto te ruilen voor iets anders en omdat je altijd een beetje hoger moet mikken, heb ik een Boeing van Vueling Airlines gekaapt. Althans, dat was eerst de bedoeling maar bij de bagagecontrole bleek al snel dat ik mijn dodelijke tandpasta en ultra gevaarlijke nagelknipper moest afgeven. Er zat niets anders op dan een ticket naar Zaventem te kopen en dat heb ik dan ook gedaan.
    In de volgende uurtjes en morgen zal ik de blog aanvullen met de echt gebeurde verhaaltjes van de vorige week. 

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sacristan, taart, verjaardag én afscheid - allemaal op één dag !
    Mooi weer vandaag en niet moeilijk om de draad weer op te pikken.  De draad oppikken moet je lezen als "een restaurantje zoeken om iets te eten".  Ik was van plan om naar Pizza4U te gaan maar Thierry en Malvina stonden klaar om naar Sacristan te wandelen, ook in orde voor mij en veel moeite moesten we niet doen om Ronny ook te overtuigen.  Na Sacristan werd nog een stop ingelast om koffie met taart te eten, Thierry koos een Irish Coffee.  Op de camping zat er nog een hele bende aan tafel om de 70e verjaardag van Theo te vieren en daar ben ik dan ook even blijven hangen.  Chris en Maria waren tijdens mijn afwezigheid ook aangekomen na hun reis door Marokko en Chris vond het maar frisjes.  Daarna was het verhuizen naar Jacques en Christine want die vertrekken morgenvroeg.  Christine heeft vanmiddag de pijpen van mijn pas gekochte motorbroek nog ingekort én een extra patch op mijn gilet genaaid - dank u dank u dank u ! 














    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs