MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    22-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beeld en geluid.
    De laatste dagen heb ik weer veel filmpjes, series en documentaires op de laptop gezien.  "Loslopend Wild" en "Tegen de Sterren op" zijn altijd goed genoeg om af en toe te lachen.  Een film als "Hoe duur was de suiker" laat zien dat ook onze noorderburen de slaafjes niet altijd even menswaardig behandelden in hun kolonies.  Van de buitenlandse bijdragen die gepresenteerd worden door Rudi Vranckx wordt je ook niet altijd vrolijker.  Dan maar Alex Agnew in de herkansing en sorry : zwak ! Ik heb in het verleden al vaak heel hard kunnen lachen met zijn shows maar dit was gewoon niet goed.  Als dit zijn niveau zou zijn voor de volgende jaren, dan kan hij zich inderdaad maar beter bezighouden met zijn metalband Diablo Blvd (waar ik trouwens ook niet echt een fan van ben, te traag !).  De verlossing tijdens een slapeloze nacht kwam er - het was lang geleden maar nog maar eens - van National Geographic met een docu over een zwarte wolf en zijn avonturen in het Yellowstone park in de USA.  Ze mogen bedenken wat ze willen en acteurs overbetalen zo veel ze willen, maar er is niets mooier dan een natuurdocumentaire.  Petje af voor de filmers én acteurs (de beestjes dus) die de beste rollen spelen zonder daarvoor betaald te worden.
    Tussendoor luister ik ook naar muziek, zoals altijd naar zeer uiteenlopende genres.  Om een of andere duistere reden zijn de afgelopen dagen artiesten als Sam Gooris, Nicole & Hugo, Wendy van Wanten en Willy Sommers in mijn lijstje beland.  Vergeleken met dit soort misbaksels is de miserie van verkrachte vrouwen in India, instortende textielfabrieken in Bangla Desh en slecht behandelde psychiatrische patiënten in Mexico maar klein bier.  Ik wil graag open staan voor alle soorten van muziek maar er zijn grenzen.  De teksten lijken uit een nog slechtere vertaalmachine dan die van Google te komen en de muziekarrangementen zijn bijna bij elk liedje hetzelfde.  Een tijdje geleden was ik ook op een heleboel voor mij onbekende nummers van Ann Christy gestoten.  Nu wens ik dat die nummers onbekend waren gebleven ...  En om te bewijzen dat ik niet helemaal vies van onze Vlaamsche entertainers verklap ik meteen even een geheimpje : Beter van niet (Dana Winner) vind ik een topnummer !




    21-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Virus.
    Gisterenavond met veel plezier naar de tweede aflevering van Wauters vs Waes gekeken.  De uitzending heeft mij duidelijk gemaakt waarom ik niets van paardrijden moet hebben : veel gevaarlijker dan motorrijden, snowboarden en schaken samen.  Ongeveer iedereen die ik ken die op zo'n beest is opgekropen is er ook al een keer afgevallen.  En je valt op zo'n moment van een grotere hoogte dan van je stoeltje als je zit te schaken.  Als ik dan toch op iets soortgelijks moet rondrijden, geef mij dan maar een ezel !
    Deze ochtend kreeg ik een mailtje om nog maar eens te waarschuwen voor het zoveelste allesvernietigend virus dat de ronde doet : CRYPTOLOCKER (tik maar even in bij Google om meer te weten).  Meestal is dit soort mails paniekzaaierij en heel dikwijls gewoon complete onzin.  Nu is het zo dat de mail deze keer kwam van een bedrijfje in Antwerpen dat ik nogal hoog inschat en dit soort waarschuwingen niet zomaar rondstuurt.  Open geen verdachte mails en hou je antivirussoftware up-to-date, de kans op besmetting is dan al een heel stuk kleiner.  En het allerbelangrijkste om je te beschermen is zeer regelmatig een back-up te nemen om je gegevens zo veilig te stellen.  

    20-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een verjaardag.
    De "Tarta de Benidorm" viert zijn dertigste verjaardag.  De bedenker komt zelf niet uit Benidorm en de productie gebeurt tegenwoordig in La Nucía, maar toch is deze lekkernij een heel vlot verkopend souvenir onder de toeristen.  Zo'n 20000 stuks gaan er per maand over de toonbank ! Als ik ze op dit moment (9u15) zou opeten zou dat een probleem geven want de poedersuiker zou alle kanten uitvliegen.  Deze nacht is er nog eens een stormachtige wind beginnen blazen en ik was dus weer vroeg uit mijn bed.




    19-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen vijf jaar.
    Vandaag zouden Luc en Sonia hun 5-jarig jubileum hier hebben kunnen vieren.  Ik zie hun verwonderde blik nog toen ze net voor kerstmis kwamen opgereden met hun hele huisraad.  Alles netjes verdeeld over een auto met aanhangwagen, nog een auto van meereizende vrienden en de camper waar ze toen mee reden.  Verwonderde blik omdat de hele parking vol stond.  Toen ze hier de eerste keer kwamen kwamen verkennen in de zomer van 2008 waren er slechts enkele plaatsen bezet en ze moesten de vorige eigenaar maar op zijn woord geloven toen die vertelde dat ze in de winter plaatsen te kort zouden hebben.  Intussen zijn we dus vijf jaar verder en is er qua bezetting weinig veranderd : we staan nog altijd de hele winter vol.
    Blijkbaar is een camperplaats openhouden niet overal even gemakkelijk want uit België kwam het bericht dat "Nesthof" in Diksmuide (tijdelijk ?) moet sluiten door vergunningsproblemen.  En er zijn al zo weinig plaatsen in België, zullen ze ons dan altijd blijven beschouwen als een bende zigeuners en nooit doorhebben dat wij ook geld uitgeven bij de plaatselijke bakker, supermarkt, krantenwinkel enz.  Als je niet akkoord bent met de sluiting, kan je een petitie invullen op http://www.petities24.com/camperplaats_nesthof.



    18-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te veel pasta.
    Veel te veel gegeten ! En naar welk restaurant ben ik geweest ? Geen enkel, dat is het  probleem - ik eet veel meer wanneer ik zelf iets prepareer.  Het was weken geleden dat ik nog eens in een pot geroerd had maar vanavond moest en zou ik toch een keertje pasta maken.  En ik weet : een soepkommetje vullen met spirelli is genoeg.  Ik weet ook dat zo'n portie er droog en ongekookt veel te klein uitziet en ik telkens drie kommetjes vul.  En ik weet nog veel beter dat na tien minuten kokend water dat opgezwollen spul weer een onoverzichtelijke berg wordt.  Het was deze keer niet anders ... Onze pa heeft een flink gevuld bord gekregen, Chico was achteraf waarschijnlijk ook blij en ik heb nog een portie in de diepvries.
    En die vreetpartij zorgde ervoor dat ik me ongemakkelijk voelde en erover dacht om mijn avondje uit dan maar te annuleren.  Toen het dan ook nog begon te regenen, viel de definitieve beslissing : niet naar het Casa de Cultura om een avondje Piazzolla (tangomuziek) mee te pikken.  Om dat te compenseren werd de nieuwe CD (Aftershock) van Motörhead door de luidsprekers gejaagd.  Lemmy en co. blijven al meer dan 3000 jaar op hetzelfde hoge niveau presteren (= heel herkenbaar en altijd hetzelfde maar toch anders).
    En toen was het tijd voor de nieuwste en (voorlopig ?) laatste show van Alex Agnew in het Antwerpse Sportpaleis : "The legend ends".  Na een uur ben ik in slaap gevallen.  Was het de schuld van de Soberano (soort Spaanse cognac), mijn dikke pens of Alex zelf.  Ik gok op een combinatie van voornoemde zaken en de Überkomiek krijgt vanavond een herkansing.

    17-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een mooie dag.
    Niet alleen door het prachtige zonnige weer maar ook door een mooie uitstap met Erik en Rob.  Uiteraard om caches te gaan zoeken maar zelfs zonder deze verslavende hobby was het ritje de moeite geweest.  Deze keer zijn we achter Calp doorgereden om daar eerst enkele caches te zoeken en daarna zijn we verder richting noorden gereden om nog een tiental caches te ontdekken tussen Javea en Moraira.  Bij de meesten konden we de auto vlakbij de vindplaats parkeren maar voor enkele caches moesten we een half uur wandelen.  Die caches geven toch de meeste voldoening, vooral omdat je dan meestal door een mooie omgeving wandelt.
    De dag werd afgesloten door een etentje met onze pa en Ronny bij Dos Lunas.



















    16-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gillian.
    Een sombere dag met af en toe een beetje regen.  Maar op donderdag is dat niet erg, want dan gaan we meestal naar Sabor en ook vandaag was dat weer het geval.  
    Deze avond heb ik de laatste afleveringen van "The Fall" gezien, een reeks die ze - als mijn informatie klopt - enkele maanden geleden ook op Vitaya hebben uitgezonden.  En hoe enthousiast ik soms ook over de Vlaamse series kan schrijven, de buitenlandse concurrentie is toch bijna altijd beter.  En dat was nu niet anders.  Zelfs al weet je vanaf de eerste aflevering wie de seriemoordenaar is, het blijft spannend.  Het was een beetje vreemd om Gillian Anderson nog een keertje op het scherm te zien, na de X-files was ze helemaal uit mijn geheugen verdwenen.  Nu liet ze me denken aan Margaret Thatcher ...











    15-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een middagje zoeken.
    Deze middag ben ik met Rob enkele caches gaan zoeken in de buurt van Altea la Vella en in de bergen achter Calp.  Net zoals tijdens de vorige zoektocht kon Rob er meer loggen dan ik, omdat ik een aantal caches al eerder gevonden had.  Ik vind dat helemaal niet erg want diegene die ook voor mij nieuw waren, waren absoluut de moeite.  We hebben genoten van prachtige uitzichten, avontuurlijke paden (op veel plekken moesten ze het asfalt nog uitvinden) en we moesten ook even stoppen toen een kudde schapen en geiten over de weg liep.  Pas toen we een bonte verzameling brievenbussen passeerden, wisten we dat we terug in de bewoonde wereld waren.
    En voor de nieuwsgierigen die zich afvragen wat de politie deze avond op de camping kwam zoeken : één van de gasten had een kleine aanrijding gehad met een Duitse motorrijdster.  Door het verkeerd noteren van een telefoonnummer was een en ander misgelopen.  De motorrijdster was intussen hier geweest en de "dader" had de schade betaald.  Even later stonden enkele ijverige politiemannen hier om alles op te lossen.  Net toen wij hen uitlegden dat alles geregeld was, kregen ze een oproep van het bureau om te zeggen dat de motorrijdster daar was om het verhaal te bevestigen.  Alles in orde dus en eigenlijk niet eens de moeite om op de blog te zetten.  













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honden of baby ?
    Opgepast als je met je hond(en) wandelt in Altea.  Het wandelen op zich is geen probleem maar het niet opruimen van wat de hond achterlaat, kan je voortaan een boete van minimaal 30 euro opleveren.  Voor de hardnekkige overtreders kan dit zelfs oplopen tot 500 euro ! Of dit per kilogram uitwerpselen berekend wordt, is niet duidelijk Smile.  
    Maar wat zou je het liefste hebben : in een hondendrol trappen of de baby in onderstaand filmpje tegenkomen ?


    14-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Marina.
    Deze ochtend ben ik samen met de buurman naar de dierenarts geweest om Robbie te laten castreren.  Robbie is een reu van zeven maanden oud en hij begon de laatste tijd meer en meer aandacht te krijgen voor zijn even oude zusje Lea én Simba, het iets oudere herderteefje.  Laika, de oudere en veel te dikke - ikzieereenbeetjeuitalseenlabradormaarikbenhetniet - lamme goedzak valt minder in de smaak maar zeker ben je nooit.  Je moet op een oude fiets leren rijden, zeggen ze wel eens maar of dat ook voor een hond zo is ?
    Na de dierenarts zijn we (R+L+E+A en ikke) naar het winkelcentrum La Marina in Finestrat gereden.  De solden zijn vorige week al begonnen maar nu pas beginnen de kortingen op te lopen.  Ik heb/had helemaal niets nodig maar ik heb me toch laten verleiden tot enkele overbodige aankopen : een sweater, een vest en enkele t-shirts.  Ik zal wel iets anders moeten weggooien want de kleerkast begin stilaan uit te puilen.  
    Het winkelen werd onderbroken voor een lunch in CANTINA MARIACHI - een Mexicaans restaurant waar we kozen voor het degustatiemenu.  Alles wat ze ons voorschotelden (fajitas, enchiladas, nachos enz) was heel lekker.  Door een misverstand (of mijn zwakke kennis van de Spaanse taal) kregen we een menu voor vier personen dat door vijf eters moest gedeeld worden.  De porties per persoon waren daardoor iets kleiner, maar op die manier was het ook goedkoper.  Laat de toevallig passerende voorbijganger maar denken dat de Nederlanders in het gezelschap dat zo geregeld hebben Laughing.  De middag werd afgesloten in de grote Carrefour supermarkt waar het winkelkarretje werd volgeladen met vanalles, maar het viel toch op dat op veel verpakkingen een alcoholpercentage vermeld stond.  
    Een half uurtje na aankomst op de camping stond onze pa al klaar met gebakken aardappelen en tomaat-garnaal, pudding met fruitsla én kwam Emmy nog enkele truffels brengen.  Ik heb al slechtere dagen meegemaakt ...


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna drie uur lang ...
    ... maar wel de moeite : The Wolf of Wall Street, de nieuwste film van Martin Scorsese - nu in de bioscoop ! Een nieuwe Scorsese is altijd iets om naar uit te kijken, ook al zijn het niet altijd meesterwerken.  Deze is er weer eentje van de betere soort, gebaseerd op de memoires van beursmakelaar Jordan Belfort.  Die man en zijn entourage leiden een leven waar wij als simpele mensen enkel van kunnen dromen : gigantische huizen, privé-helicopters, een schitterend jacht en vooral heeeeeeeeel veel feesten en mooie vrouwen.  Maar ook een torenhoog drugsprobleem hoort bij hun levensstijl, en wel op zo'n manier dat het echt niet gezond meer is.  
    Leonardo DiCaprio op zijn best en een klein rolletje van Joanna Lumley, bij de oudere lezers bekend als Purdey (aan de zijde van John Steed) en bij de snotneuzen als Patsy in Absolutely Fabulous.








    13-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overstroming op verloren maandag !
    Klinkt rampzaliger dan het in werkelijkheid was, maar een krantenkop moet lezers lokken ! Vanochtend kwam Martin vertellen dat het naastgelegen terrein onder water liep omdat een van de irrigatiekanaaltjes verstopt was.  Eerst leek het alsof er opzettelijk een dammetje gebouwd was maar de waarheid was iets anders.  De buurman had een tijdje geleden opgevangen dat zijn kinderen een dode kat hadden begraven.  En waar hadden ze dat gedaan ? Juist ! En dan een hoop stenen er rond en overheen om het beestje een rustige plaats te geven.  
    En toen was het tijd om naar de Belgische bakker in Benidorm te rijden (Calle Gerona) want we moesten daar een grote bestelling ophalen.  Vandaag wordt in Antwerpen immers "Verloren maandag" gevierd en daar horen worstenbroden en appelbollen bij, ook in het buitenland.  Tradities moet je in ere houden of herstellen, zijn wij Sinjoren of zijn wij dat niet (fragmentje uit populair volksliedje) ? Voor alle geïnteresseerden op de camping lagen er in totaal 104 stuks klaar.  
    En dan nog het verhaaltje dat er bij hoort, mijn versie want er bestaan er ongetwijfeld nog vele andere.  Vroeger moesten de ambtenaren de eerste maandag na Drie Koningen de eed afleggen (zweren), men sprak toen over "verzworen maandag".  Om die eed kracht bij te zetten,, werd er een pintje gedronken en nog eentje en nog eentje.  Al snel verbasterde de "verzworen" maandag tot "verloren" maandag want echt veel werd er op administratief vlak niet meer gepresteerd die dag.  De cafébazen zagen al snel in dat ze met een zout (worsten)broodje de drankomzet nog konden verhogen.  Zo is het in de Antwerpse volkscafé's nog altijd de gewoonte om worstenbroden (en intussen ook appelbollen) aan te bieden aan hun klanten.  Van een verzworen maandag was er al in de 13e eeuw sprake, eeuwen later werd er gesproken over verloren maandag.  De hapjes die er vandaag bijhoren, zouden pas in de 19e eeuw traditie zijn geworden.
    Ook voor mij was er vandaag dus een worstenbrood en een appelbol, maar eerst kon ik nog genieten van Letty's kookkunsten. 











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Ridder & Smos.
    De voorbije dagen heb ik alle 13 afleveringen van "De Ridder" bekeken.  Zoals alle series die de VRT al jarenlang op zondagavond uitzendt, was dit een schot in de roos.  Soms voorspelbare verhaallijnen maar zeker aangenaam om naar te kijken.  Dat kan zeker niet gezegd worden van "Safety First" ! Ik heb hier en daar berichten opgevangen dat "de Smos" heel populair is in Vlaanderen maar waarom dat zo zou zijn, is mij een raadsel.  Is het humorgevoel van de doorsnee Vlaamse kijker dan zo afwijkend van het mijne of ben ik gewoon een oude zuurpruim ? Ik heb tijdens de 8 (ja, ik heb ze alle acht na elkaar bekeken - licht masochistisch trekje van mij) afleveringen hooguit drie keer geforceerd kunnen glimlachen.  Erg weinig voor een humoristisch programma als je het mij vraagt.  Moesten ze mij als acteur een rol aanbieden in zo'n idiote reeks, ik zou weigeren en nog liever sterven van de honger.

    12-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rommel !
    Een echte rommeldag vandaag.  De "rastro" (rommelmarkt) van La Nucía en die van Polop, daarna nog even gestopt bij het kleinere broertje met de naam "Don Quijote" hier boven aan de andere kant van de AP7.  En dan heb je wel genoeg afval gezien, want sommige zaken kan je met de beste wil van de wereld zelfs geen rommel meer noemen.  Gelukkig werd het - zelf gezochte - leed enigszins verzacht met een gevulde aardappel, het is weer eens iets anders dan een goedkoop Chinees menuutje.  Daarna was er nog ruim tijd om in het zonnetje te zitten, als de weersvoorspellingen juist zijn komt er nu een mindere periode aan met regelmatig een regenbuitje.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cijfertjes.
    De campings in Benidorm hebben een goed jaar achter de rug, ook de gemeenten in de buurt zullen waarschijnlijk niet mogen klagen.  Over het hele jaar 2013 was er een bezetting van 67,1 % en dat zou 2,8 % percent meer zijn dan in 2012.  Ik veronderstel dat die cijfers gehaald worden omdat de grote campings een flink deel van hun omzet halen uit jaarplaatsen.  In december was er een bezetting van 77,9 %, een stijging van 7,4 % in vergelijking met het vorige jaar.  
    Opmerkelijk is vooral hoe weinig Spanjaarden voor die mooie cijfers zorgen.  In december had slechts 6,8 % van de kampeerders de Spaanse nationaliteit, 70,50 % kwam uit Groot-Brittannië, 11,4 % zakte af uit Nederland en 5,2 % had dezelfde identiteitskaart dan ik (wellicht met een andere foto).  In de hotelcijfers een tijdje geleden scoorden de Belgen een stuk hoger dan de Nederlanders, zou dat iets met de prijzen te maken hebben ...? Laughing 
    En om af te sluiten de voorspellingen voor januari : een bezettingsgraad van 78,6 % op de campings, ik kan nu al zeggen dat wij een stuk beter scoren !

    11-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een welkome afwisseling.
    Ja kan niet elke dag uit eten of gaan cachen en daarom is het plezierig dat er af en toe een beetje afwisseling mogelijk is.  Vandaag deed de kans zich voor om naar FC Utrecht te gaan kijken, die speelden tijdens hun winterstage in La Nucía tegen Mouloudia Club d'Alger.  Zelf voetballen heb ik nooit gedaan, puur uit respect voor de mogelijke tegenstanders.  Door mijn gebrek aan voetbaltechnische kwaliteiten zouden de ziekenhuizen al snel vol liggen met zwaar geblesseerde spelers.  Naar voetbal kijken op televisie en nog liever een wedstrijd bijwonen, heb ik wel altijd graag gedaan.  En om eerlijk te zijn, daarbij vielen ook wel eens gewonden ...    Een echt spannende wedstrijd is het vandaag niet geworden, de eerste helft hadden de Algerijnen een doelpunt verdiend maar vroeg in de tweede helft scoorden de - toen betere - Nederlanders het enige doelpunt.  Daarna was er nog maar weinig te beleven op de grasmat.  Bij de Algerijnen speelden enkele internationals mee en dat maakte het toch extra interessant.  Algerije speelt op het WK in Brazilië namelijk in dezelfde groep dan de Rode Duivels.  Wel, ik kan Wilmots een dure scouting besparen : bij MC Alger speelt niemand om bang van te hebben !








    10-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voltijdse dagtaak.
    Na onze zoektocht had ik Eric en Rob afgezet aan de camping en ben ik in mijn eentje nog iets gaan eten bij Dos Lunas.  Toen ik rond 20u opnieuw in de auto zat, werd het duidelijk dat cachen een voltijdse dagtaak kan zijn.  Niet alleen moest ik mijn gevonden caches van vandaag loggen, de door mijzelf verborgen caches werden in totaal ook weer 46 keer gelogd door andere zoekers.  Elke log wordt door mij gelezen en regelmatig krijgen de collega-geocachers een bedankwoordje via mail.






    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen mooi weer.
    De meeste caches waren vrij eenvoudig te ontdekken.  Rob en Eric konden er meer loggen dan ik want een aantal had ik de voorbije jaren al eerder gevonden, toch kon ik er vandaag zelf ook zeven van mijn lijstje schrappen.  Het was eigenlijk perfect weer om een beetje rond te rijden want lekker op een stoeltje in de zon zitten was er echt niet bij vandaag.  In de bergen was het door de wind soms echt koud en veel genieten van de mooie vergezichten ging ook niet, soms zaten we zelfs helemaal in de mist.
    Eric liet het allemaal niet aan zijn hart komen, hij was blij dat hij weer af en toe kon klimmen Smile.  Ik was dan weer blij omdat ik me soms nog feilloos kon herinneren waar ik twee jaar geleden mijn eerste caches had gevonden.













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk nog een keer op stap.
    Door allerlei omstandigheden is de huurauto nog niet echt veel gebruikt om te gaan cachen maar vandaag ging het dan toch gebeuren : de hele dag op zoek naar verborgen schatten.  Een tocht van meer dan 100 km bracht ons op allerlei onbekende plekken in o.a. Benissa, Teulada en Moraira.  Eens te meer is bewezen dat geocaching je op plaatsjes brengt die je anders nooit zou ontdekken.












    09-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wasmachine en Sabor.
    Hij was beloofd voor vanavond maar al voor de middag kwam de bestelwagen de camping opgereden met een nieuwe wasmachine. Een kwartiertje later was alles aangesloten en kon Martin de handleiding bestuderen. Nog vijf minuten later werd het eerste wasgoed ingeladen. Een goede tip voor iedereen : niet nadenken en op de blauwe knop duwen !
    Nog een uur later was het alweer tijd voor een bezoekje aan Sabor, lekker gegeten zoals altijd.  De foto's die daarna in de Sprint zijn genomen durf ik aan niemand laten zien ...










    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs