MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    31-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ramp !
    Morgen komt de bakker niet én er is geen markt in Benidorm.  Hoe gaan de mensen dat overleven ? Laughing
    Vóór de feestelijkheden deze avond losbarsten, wil ik nog even de groeten doen aan alle lezers van de blog.  Wees voorzichtig met alles wat je vanavond van plan bent.  Als het iets illegaal is, zorg er dan voor dat je niet gepakt wordt.  Als het iets legaal is, profiteer er dan 100 % van want volgend jaar is het waarschijnlijk verboden ! Wij gaan straks met een hele bende beneden in Albir een hapje eten maar er blijft genoeg volk achter om de camping te bewaken.  Na alle restaurantbezoeken van de voorbije weken, valt er hier trouwens toch geen geld meer te rapen.
    En dan het laatste berichtje van dit jaar : voor iedereen een dikke kus van Nancy en een pootje van Macho.  Of andersom, dat heb ik niet helemaal begrepen : ohcaM nav ejtoop nee ne ycnaN nav suk ekkid nee neeredei roov ...





     

    30-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Problemen met het stoofvlees.
    De dag begon vandaag frisjes, zeg maar koud.  Toch kon ik de nieuwe en oude cachers verzamelen voor de "prijsuitrijking".  Aan het rondje van 17 caches had ik immers een klein extraatje verbonden dat enkel beschikbaar was voor mensen van de camping.  Later werd het stilaan steeds warmer en toen Ronny na een weekje vakantie in België de camping op wandelde was het tijd voor aperitief in t-shirt.  Over de rest van de dag zijn we het lang niet eens geweest.  Oorzaak was het stoofvlees dat Ria had meegebracht uit België, dat moest vandaag toch eindelijk een keertje opgegeten worden.  Al de rest wou liever nog wel een keertje op restaurant gaan, dat was tenslotte alweer van zaterdag geleden.  Het stoofvlees werd deze middag dan maar als tapa bij de borrel geserveerd en met z'n tienen zijn we deze avond bij Sacristan gaan eten.  Grote pinten, dikke frieten, grote (Flintstone) ham, flinke biefstukken en super hamburgers - alles in de juiste verhouding !










    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dreiging.
    Enkele dagen geleden las ik dat "Eigen kweek" het best bekeken programma was van het afgelopen jaar.  Ik heb de reeks er dan in één keer (het zijn maar zes afleveringen) doorgejaagd en 't was niet slecht maar ook niet van superniveau.  Intussen ben ik aan het derde seizoen van "Homeland" begonnen en het is moeilijk om na een lange onderbreking weer een beetje mee te kunnen met het verhaal.  Een verhaal dat ik helemaal niet kan volgen is dat van een 18-jarige Fransman die een 87-jarige vrouw heeft verkracht op het kerkhof van Veurne.  Er zullen daar toch genoeg vrouwen liggen die niet tegenspartelen ? De dader is te jong om Jos Ghysen te kennen, anders zou je denken dat hij een trauma heeft opgelopen door te veel naar "Het schurend scharniertje" te luisteren.  Een simpele oplossing : klokkenspel verwijderen !
    In Benidorm maakt de politie zich intussen zorgen over de toenemende vechtpartijen in de uitgaansbuurt.  Het gaat steevast over jongeren die denken dat hun "all inclusive" vakantie ook inhoudt dat vernielingen inbegrepen zijn in de prijs .  Laat me raden : zouden het misschien Britten zijn ..?
    In Antwerpen zullen de eindejaarsfeesten dan weer een beetje met samengeknepen billen verlopen.  Er wordt constant gedreigd met bomaanslagen tijdens het vuurwerk, in de winkelstraten enz.  Ik kan me moeilijk voorstellen dat zoiets voor een goede sfeer zorgt.

    29-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoektocht voor beginnelingen.
    Vorige week had ik een beetje info gegeven over geocaching aan mensen die ook wel geïnteresseerd waren in een manier om hun vrije tijd nuttig te besteden.  Nu ja, nuttig ... nadenken en een beetje fysieke inspanning kan in ieder geval nooit kwaad.  Na het woordje uitleg had ik ook beloofd dat ik, indien gewenst, vandaag het rondje van de zeventien caches samen met hen zou lopen.  En zo is het vandaag dan ook gebeurd.  's Morgens was het nog fris maar het werd uiteindelijk een zeer mooie zonnige dag.  Hier en daar werden we goed in de gaten gehouden door de bijna overal aanwezige honden.  Wat onmiddellijk opvalt is dat het even duurt voor je een speciaal extra zintuig hebt ontwikkeld om caches op te sporen.  Naarmate je meer ervaring krijgt, "zie" je caches soms al van honderd meter ver liggen, ook al zijn ze zo goed verstopt.   Dat kon je van deze beginnelingen niet verwachten maar toch werden alle caches gevonden die we gezocht hebben en ook verbodsborden konden hen niet tegenhouden.  Het parcours was er inmiddels niet gemakkelijker op geworden, want tussen cache vier en vijf was er een ontwortelde boom over het pad gevallen.  Als de gemeente zich aan zijn belofte houdt, zou een groot stuk van het gevolgde traject er binnenkort beter moeten bijliggen.  Ze gaan alle afval en vuiligheid langs de waterlopen, kanaaltjes en (uitgedroogde) rivierbeddingen weghalen.  Ik hoop dat al de caches het overleven.
    In de late namiddag ben ik nog even gaan kijken naar mijn cache aan het treinstation van Albir, die bleek verdwenen te zijn en is meteen vervangen door een nieuwe.  Dat doe ik één keer, want als er een of andere idioot genoegen in schept om hem weer weg te nemen dan zoek ik gewoon een andere plaats.












    28-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een hele dag op stap.
    Om tien uur deze ochtend zijn we met de huurauto vertrokken naar Guadalest.  De parking was nog bijna leeg toen we de auto parkeerden en we konden rustig in het bergdorp rondwandelen zonder al te veel andere toeristen.  We genoten van de pittoreske plekjes en het mooie uitzicht over de omgeving.  In het lager gelegen stuwmeer was het waterpeil echt heel laag.  We bleven een hele tijd in een winkeltje waar ze allerlei mooie hebbedingetjes verkopen en toen we weer buitenkwamen was het al heel wat drukker in de straatjes.  Er werden nog enkele potten honing (van nisperos, een soort mispels) gekocht en terwijl we op een terrasje zaten, vielen er een paar fijne regendruppels en begonnen de bergtoppen zich te verschuilen in een mistlaag.  Dat hadden ze niet voorspeld, we wilden er een mooie bergtocht van maken ...
    We reden toch maar verder via Callosa en Tarbena, van de mist bleef al niets meer over en de zon kwam opnieuw tevoorschijn.  Dan de Col de Rates over (waar enkele caches werden gelogd door Filip en Ria) tot in Parcent en zo nog een klein stukje verder naar Alcalali.  Een half uurtje te laat kwamen we binnen in restaurant La Solana waar ik een tafeltje gereserveerd had.  De door Ria bestelde tong paste net niet op het grote bord en ik denk niet dat er iemand met honger van tafel is gegaan.
    We reden langs de Jalón vallei en Benissa, zagen in de verte Calp liggen en hielden onze voorlaatste stop aan de Russisch-Orthodoxe kerk.  In Albir wilde ik nog iets gaan drinken in de Universal Lounge Bar maar die was gesloten, het werd dan maar een koffie in de Sprint.  Nog even de auto voltanken en de dag zat erop.  



















    27-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Altea.
    Vrijdag visdag en waar kan je dat beter eten dan bij Sabor ? Maar eerst even langs Altea om een beetje door de smalle straatjes te kuieren, te genieten van de uitzichten en de kerk te bezoeken.  Er bleef nog een beetje tijd over om een cache te zoeken en daarna konden onze buikjes gevuld worden.  








    26-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vuurtoren.
    De hele voormiddag hadden we nog last van zware windstoten maar nu (18u) lijkt het ergste wel voorbij - al weet je maar nooit.  In de namiddag zijn we (Filip, Ria en ik) naar de vuurtoren gewandeld, ik vind dit een verplichte uitstap als je hier in de buurt bent.  Mooi meegenomen is het feit dat je ook af en toe een (reeds eerder door mij gevonden) cache kan loggen.  In het begin waren de schuimkopjes op zee niet te tellen en amper een half uurtje later zag je een bijna rimpelloos wateroppervlak.  Het werd zelfs weer om in korte broek en t-shirt te wandelen en daar liepen we dan met onze dikke trui ! Vooral de beklimming van de okermijn naar de asfaltweg zorgde voor de nodige zweetdruppels.  Onderweg kwamen we - de wereld is klein - de ietwat vreemde jongen tegen die we eergisteren ook al hadden gezien in de buurt van een cache.  Ik zei goedendag maar hij leek ons niet te herkennen.  Rare snuiter.
    En toen was het tijd voor een kopje koffie.  Tenminste, dat was de bedoeling want al snel werd unaniem beslist om nog eens langs te gaan bij Pizza4U.  Even dacht ik dat het mijn allerlaatste pizza zou worden want ik verslikte me in een jalapeño (chilipepertje).  Op zich al vrij pittig maar zeker als hij in het verkeerde keelgat belandt ...
    De foto's zijn gemaakt door Filip en/of Ria, ik was mijn fototoestel vergeten.














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wetenschappelijke onzin ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als je niet kan slapen dan moet je proberen je tijd nuttig te besteden.  Online kranten lezen bijvoorbeeld, je kan er alleen maar slimmer van worden.  Zo kwam ik onderstaand artikel tegen in het Nieuwsblad (samenvatting) : 

    Latijns-Amerikanen hebben een genvariant die het risico op diabetes verhoogt, wellicht geërfd van de neanderthalers. Dat blijkt uit een grootschalige DNA-studie. Uit de studie bleek dat zij een genvariant hebben, SLC16A11 genoemd. Die variant signaleert een verhoogd risico op diabetes. Opvallend is dat de variant voorkomt bij 50 procent van de Latijns-Amerikanen maar erg zeldzaam is bij Europeanen en afwezig is bij Afrikanen. Uit onderzoek is nu gebleken dat de genvariant wel voorkomt in het skelet van een neanderthaler die teruggevonden is in Siberië. Dat onze voorvaderen kruisten met de neanderthalers, heeft dus wellicht tot gevolg dat Mexicanen vaker diabetes hebben.
    Onze voorvaderen kwamen vanuit Afrika naar Europa en ontmoetten de neanderthalers, zo'n 70.000 tot 60.000 jaar geleden. Uit vroeger onderzoek is al gebleken dat de mens en de neanderthalers paarden en dat er dus kruisingen uit ontstaan zijn. Tot op vandaag heeft de gemiddelde Europeaan 1 tot 4 procent van de genen die geërfd zijn van de neanderthalers. Die genen verspreidden zich over de wereld, enkel mensen in sub-Sahara-Afrika hebben geen genen van de neanderthalers.

    Waar halen ze het vandaan ? Beweren dat wij als hoogontwikkelde blanken, genen zouden hebben van die primitieve neanderthalers ? Ik ken in mijn omgeving echt niemand die dat zou kunnen bevestigen !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.78 km/u.
    Ze zijn zeldzaam, maar er zijn dagen dat ik de motorhome zonder tegenspartelen wil inruilen voor een appartement of een huisje.  Dit is er weer zo één.  Het is nu 5u in de ochtend en de auto staat al sinds gisterenavond fameus zijn best te doen om op stap te gaan zonder diesel te verbruiken.  Verder dan een halve centimeter zal hij nog niet geraakt zijn maar als de windstoten zo fel blijven, geraak ik binnen een jaar of tien wel aan de andere kant van de camping.  Slapen zal voor een andere keer zijn, de wallen onder mijn ogen evenaren stilaan de Chinese muur want de hoestbuien van de vorige nachten hebben ook al hun tol geëist.  De hevige wind is wel goed nieuws voor mensen die straks de wasmachine laten draaien.  Het blijft de hele dag hard waaien en in combinatie met de zon en een aantal extra wasspelden, zal alles snel droog zijn.  

    25-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alweer een prachtige dag ...
    ... voor mensen die houden van een wandeling met rubberen laarzen, verliefd zijn op hun paraplu of een andere nog niet bekende afwijking hebben.  Constant regen en voor mij dus een rotdag, of toch niet ? Eindelijk het zesde seizoen van Sons of Anarchy kunnen uitkijken.  Zoals alle goede series zijn ze ook hier niet op tijd gestopt en blijven ze seizoenen bijmaken.  De president van de motorclub wil al een tijdje op het rechte pad blijven en uit de wapenhandel stappen.  Dat ze zich dan op de prostitutie storten kan ik nog begrijpen maar een snoepwinkel/ijssalon, dat is toch wel heel ver in de brave richting.  Toch heb ik weer met veel plezier gekeken en het is erg om te zien hoeveel geweld je moet gebruiken vooraleer je je een geweldloos leven kan permiteren.  Het laatste kwartier van de laatste aflevering zat ik me al op voorhand kwaad te maken want ik had een vermoeden hoe het ging eindigen.  Mijn voorspelling was helaas juist en er konden nog enkele extra doden aan het lijstje toegevoegd worden.  Ik ben benieuwd wat ze volgend jaar nog gaan bedenken, het zou dan wel het laatste seizoen worden.
    En nog iets over kerstmis en/of geloven.  Van mij mag iedereen geloven in wat hij of zij wil, zolang ze mij daar niet mee lastig vallen.  Andersom vind ik ook dat je gelovigen niet moet storen tijdens hun rituelen en dat gebeurde gisteren wel tijdens een misviering in Köln.  Toch is dit misschien een betere manier om meer volk naar de kerk te lokken dan de zoveelste donderpreek.  En of je nu vóór of tegen zulke acties bent, je kan niet meer beweren dat pastoors e.d. niet achter de vrouwen lopen !



    24-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cache, chocolade en cava - alle goede dingen beginnen met een C.
    Of je het nu zelf wil of niet, de dagen rond kerstmis zullen toch altijd net een beetje anders verlopen dan al de andere dagen.  Omdat er veel te dure kerstbomen te koop zijn, omdat er overal dezelfde muziek weerklinkt, omdat de etalages uitpuilen met mooie maar oh zo nutteloze geschenken ? Geen idee, maar ook in Spanje ontsnap je er niet aan.  
    De dag begon nochtans heel normaal : met Filip en Ria op de fiets enkele caches gaan zoeken.  Echt zoeken was er voor mij niet bij want het waren allemaal caches die ik zelf had verstopt.  Bij eentje had ik de melding gekregen dat het deksel gebarsten was en dat heb ik dan vervangen.  Toen we aan kwamen fietsen op de juiste coördinaten van een andere cache zat er een jongen aan zijn smartphone te prutsen.  Toen hij ons zag komen klom hij snel en lenig als een aap in een boom om het allemaal een beetje gade te slaan.  Filip en Ria konden op die manier natuurlijk niet ongezien verder zoeken maar toen kwam de jongen uit de boom en zei dat hij ook aan het zoeken was.  Hij sprak een beetje Nederlands en uiteindelijk was hij het die de cache vond.
    Na de kleine fietstocht kon ik het laatste chocolaatje van de adventskalender opeten.  Een hele prestatie voor mij want normaal overleeft chocolade de dag van aankoop niet !
    In de namiddag kwam de kerstman gelukkig op bezoek met nieuwe chocolade én een glaasje cava voor de dorstigen.  Enkele van die dorstigen speelden na de drank extra luidruchtig en met heel veel enthousiasme nog een spelletje petanque.  
    Intussen was Lynn onze kerstmaaltijd komen afleveren en met een beetje improvisatie en over en weer lopen kon alles opgewarmd worden in diverse ovens, potten en pannen.  Met zijn vieren hebben we dan lekker gegeten in de motorhome van Filip en Ria.  Alles werd afgesloten met geflambeerde pannenkoeken met ijs.

















    23-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet gewonnen.
    Vandaag niet echt veel uitgespookt : naar de winkel geweest, in het zonnetje gezeten, hier en daar een praatje.  Bij Lynn (slagerij Delicioso) was ik een beetje te laat  met de bestelling van het kerstmenu voor morgenavond, eigen schuld ! Ik zeg altijd wel dat kerstmis een dag is als alle andere en als het moet ben ik best tevreden met lasagne uit de diepvries, maar toch is het gezellig met iets extra.  Mijn eerste keuze was konijn met pruimen maar dat kregen ze niet meer voor mekaar.  Gelukkig waren er nog genoeg alternatieven en morgen of overmorgen weet ik dan wel te melden of het lekker was of heel lekker ...
    Vandaag heb ik ook de winnende nummers nagekeken van "el gordo" (letterlijk vertaald de dikke) - de grote kerstloterij maar dat was weer vergeefse moeite en weggegooid geld.  Uiteindelijk heeft het allemaal niet veel belang want ze zeggen altijd dat een goede gezondheid het allerbelangrijkste is, en dat is niet te koop of te winnen.  Een beetje later kreeg ik het bericht dat een "mogelijk kwaadaardig knobbeltje" bij een kennis in België, na verder onderzoek toch geen verdere ingrepen vereist en het gevaar geweken is.  Dat is mooi nieuws vlak voor kerstmis !
    En net op de site van Gazet van Antwerpen verschenen : seriemoordenaar Andras Pandy overleden in de gevangenis.  Net daarnaast een andere titel : problemen met Bancontact raken opgelost.  Zou hij (Pandy) daar tijdens zijn laatste uren nog aan meegewerkt hebben ? Voor de onwetenden : Pandy had de vrolijke gewoonte om zijn lijken te laten "verdwijnen" met een ontstoppingsmiddel, zo zorgde hij ervoor dat alles opgelost werd ... 

    22-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Markt en wok.
    Na enkele mindere dagen tijdens de werkweek (?) was de dag des heren weer een voltreffer : de hele dag zon en aangename temperaturen van tegen de 20 graden.  En zo kon ik niet ontsnappen aan een "verplicht" bezoekje aan de markt van Albir, de eerste keer dit jaar en misschien ook wel de laatste.  Op zich vind ik het wel plezierig om over een markt te kuieren maar enkel als ik iets nodig heb óf ik in het gezelschap ben van iemand die iets op de kop wil tikken.  En dat was vandaag het geval, heb je al ooit een vrouw gekend (in dit geval Ria) die NIETS  koopt op een markt Smile ?
    Na de markt was er nog tijd over zodat Ria en Filip enkele caches konden zoeken om daarna met gezwinde pas richting restaurant te stappen.  Vandaag gingen we "een wokske doen", altijd lekker en goed om mijn groentenpeil naar een hoger niveau te tillen.  Ik laat altijd maar een heel klein beetje vlees wokken maar neem wel heel veel groenten.  En als je dan na enkele uren opnieuw buiten stapt is de temperatuur nog net van die aard dat je zonder dikke trui op de camping kan arriveren, want 's avonds koelt het nog altijd snel af.  

    21-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoeken met F+R.
    Toen rond de middag de lucht verkleurde van grijs naar blauw werd door Filip en Ria besloten om te gaan cachen.  Ik wandelde met hen mee want ik wou wel eens zien of mijn caches nog allemaal in goede staat waren na de regen van de voorbije dagen.  Het is moeilijk om te zwijgen als je mensen op de verkeerde plaats ziet zoeken en ook toen Filip dacht de perfecte weg gevonden te hebben naar een volgende cache, bleef ik braaf volgen - ook al wist ik dat er een beter alternatief was.  Uiteindelijk vonden ze alle caches van de serie en terug op de camping werd er een Irish Coffee geprepareerd.  Ronny vertelde dat er iemand naar mij had gevraagd tijdens mijn afwezigheid : Roncon28 (van het Alicante Team), jammer dat ik die ontmoeting gemist heb.






    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dos Lunas.
    Ik kan me voorstellen dat velen onder jullie, bij het zien van de bijgaande foto's, denken : ze zijn weer bij Sabor geweest.  Anderen zullen dan misschien weer opmerken dat er een flesje Leffe op tafel staat en dat ik aan de drank ben.  De écht aandachtige kijker zal zien dat het bestek en tafellaken afwijken én weet dat de Leffe waarschijnlijk van Filip zal zijn Wink.
    Genoeg gezeverd : we zijn gisterenavond gaan eten bij Dos Lunas in Albir.  In het begin van het jaar waren we daar ook al eens geweest en het was ons toen zeer goed bevallen.  Een tweede - te lang uitgesteld - bezoek drong zich op en gisteren was het dus zover.  En wederom : gezellige sfeer, vriendelijke bediening en lekker eten.  Veel te lekker om weer een jaar te wachten ! Temeer omdat ik daar misschien een kans heb om mijn Slovaaks een beetje bij te schaven (enkel te begrijpen door ingewijden).





    20-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De hele nacht blijven liggen.
    Het heeft bijna de hele nacht geregend en dat was prima om de nieuwe aardlek/verliesstroomschakelaars uit te testen.  Tot vorige week moesten we steeds de hele camping controleren als er iemand een stroomverlies veroorzaakte, meestal was dat omdat er een slechte kabel gebruikt werd.  Een beetje waterinsijpeling was dan genoeg om iedereen zonder elektriciteit te zetten.  Nu is er per vier aansluitingen een aardlekschakelaar geplaatst met als voordeel dat je minder lang naar het probleem moet zoeken én niet iedereen tegelijk een kaarsje moet aansteken.  En ofwel veroorzaakte niemand deze nacht problemen ofwel heeft de nieuwe installatie naar behoren gewerkt, ik ben deze keer in ieder geval niet uit mijn bed moeten komen.  
    De hele voormiddag is de lucht grijs gebleven en naarmate de wolken verdwenen en de zon de boel een beetje opwarmde, begon de wind harder te waaien.  We zijn dan maar naar het winkelcentrum in Finestrat gereden, kon ik meteen nog een extra harde schijf voor de laptop kopen.  


    19-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel minder !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Spaanse zon heeft ons fameus in de steek gelaten vandaag.  In de voormiddag moesten we tevreden zijn met een dik wolkendek en enkele druppeltjes regen.  In de namiddag is het harder beginnen regenen en op dit moment (22u15) regent het nog altijd. Morgen zouden we pas in de late namiddag opklaringen krijgen.  Ik heb natuurlijk ook liever mooi weer maar voor de rest stoort zo een regendag me niet, ik vind het veel erger voor Filip en Ria die hier maar 14 dagen zijn.  Als de zon enkele dagen niet schijnt, dan halen de langblijvers dat gemis later wel in terwijl zij dan misschien al terug in het nog triestigere België zitten.  Gelukkig hebben we onze ganse namiddag kunnen doorbrengen bij Sabor en Filip en Ria vonden het niet echt erg dat we voor volgende week ook al een tafel gereserveerd hebben.  Opvallend veel onbekende klanten bij Sabor vandaag trouwens.  Als je altijd op dezelfde dag gaat eten, begin je na een tijdje toch al wat "smoelekes" te kennen maar ik denk dat er al veel vertrokken zijn om de feestdagen in het noorden door te brengen.  En toch kwam er nog enkele bekenden binnen : enkele leden van de Harley club die zondag de kerstrit nog meegereden hadden.

    18-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.+ 17
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag een dag zoals je ze in een doorsnee Belgische zomer soms zelfs niet meemaakt : zon van 's morgens tot 's avonds en warm genoeg om in korte broek en t-shirt rond te huppelen.  Huppelen deed niet iedereen maar naar nieuwe caches zoeken wel.  In de voormiddag werden 17 caches van mij vrijgegeven en al onmiddellijk werd tot actie overgegaan door o.a. Rob, Letty, Martin, Eric en Ans.  Zij kwamen onderweg constant andere geocachers tegen en maakten zo kennis met gevestigde waarden als het Alicante Team, Verkamen en Oltanos.  Door die verhoogde activiteit had ik ook de hele dag mijn handen vol met alles op te volgen.  Toch werd er nog een gaatje gevonden om met Filip en Ria (die gisteren zijn aangekomen) even een verkennend tochtje te maken door Albir en binnen te springen bij Pizza4U.  

    17-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto gehuurd.
    En alweer een goed gevulde dag.  Vanmorgen met de bus naar Alicante om een huurauto te halen.  Voor een belachelijk lage prijs heb ik samen met Rob bij FIREFLY een auto gehuurd tot 25 maart.  Het duurde een tijdje voor we het kantoortje vonden, helemaal in een hoekje van de parkeergarage van de luchthaven weggestoken.  Terwijl we stonden te wachten tot het onze beurt was, hadden we er ons al bij neergelegd dat ze ons met een 20 jaar oude Lada zouden laten vertrekken maar neen hoor, een mooie VW Polo stond voor ons klaar.  Het was al bijna 13u toen we de camping weer opreden, en nu maar hopen dat de auto geen problemen geeft want dan moeten we telkens terug naar Alicante.  Hier in de buurt hebben ze geen kantoor.  Rond 16u kwamen Filip en Ria aangereden, voor hen is het de eerste keer dat ze hier enkele weken te gast zijn.  Het is ook een beetje voor hen dat de wagen gehuurd is.  Op die manier kunnen we gemakkelijk een uitstapje maken, op restaurant gaan, caches zoeken enz.  En over caches gesproken : ik heb er vanavond 17 aangemeld, wanneer ze worden vrijgegeven is nog even afwachten.
    Ook nog droevig nieuws : Marco, de boxer-wereldkampioen van Eddy en Martine is vandaag overleden.  Hij was al een tijdje aan het sukkelen en had al enkele epilepsie aanvallen gehad.  Vandaag heeft hij een verlossend spuitje gekregen en is in de armen van Eddy gestorven.

    16-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borsjtsj.
    Ik had gedacht dat het een rustige dag zou worden vandaag maar het is toch iets anders geworden.  In de late voormiddag kwam Georges aankloppen met het verzoek om mee te achtergelaten Harley te gaan halen in Benidorm.  Aangekomen aan hotel Melía bleek al onmiddellijk dat Georges de hoeveelheden whisky van gisteren nog niet verteerd had want hij was de sleutels van de motorfiets vergeten, terugrijden was de enigste optie.  Tweede poging halverwege tussen Alfaz en Benidorm : helm vergeten ! Derde keer, goede keer.  Dan naar de supermarkt waar hij naar Marina zou bellen om te vragen wat ze nodig had want ik mocht deze namiddag bij hen gaan eten.  Althans, dat was de bedoeling want : telefoon thuis vergeten.  Gelukkig wist ik nog wat ze nodig had voor haar (Russische) borsjtsj soep.   Voor wie die soep niet kent : met ingrediënten als rode biet, paprika, witte kool, worteltjes, paprika, rundsvlees en zure room klinkt het vrij walgelijk maar het resultaat is echt lekker.  

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs