MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    14-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles in orde.
    Ik kan opnieuw beginnen relaxen, mijn route van 17 caches is in orde.  Misschien nog een klein beetje bijschaven en dan kan de zoektocht losgelaten worden op de geocaching gemeenschap, ergens midden volgende week.  Tijdens de laatste voorbereidingen vandaag kwam ik twee mooie "wilde"honden tegen, zoals dikwijls hier in Spanje gaat het dan om een kruising van een galgo en een podenco.  Meestal zijn ze erg angstig en ook deze liepen snel van me weg toen ze me zagen naderen.
    Vandaag is M. aangekomen met het vliegtuig en zij zorgde ervoor dat ik vanaf nu langs de terrasjes kan flaneren met een mooi Harley-Davidson jasje, zoals al mijn andere spullen tweedehands gekocht in België voor een lage prijs.
    En morgen is het dan de grote dag : de kerstrit van de HOG Chapter Costa Blanca.  Ik ben daarstraks bij buurman/rijder Georges langs geweest om de laatste afspraken te maken en ik kwam terug met kilo's foto- en videoapparatuur.  Wat ik daar allemaal mee ga doen, dat zien we morgen wel.  





    13-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halo.
    Ik ben echt de hele dag bezig geweest aan "de grote zoektocht".  Er kruipt veel meer tijd in dan ik had gedacht en het wordt twijfelachtig of ik alles rond ga krijgen tegen volgende week.  Caches zoeken is simpeler dan ze zelf verstoppen.  Vandaag geen schrammen en builen maar wel een kapotte broek - mijn favoriete broek nog wel.  Tot op de draad versleten, helemaal verkleurd en nu met een grote scheur erin.  Zelfs de schooiers zullen ze niet meer uit de vuilbak vissen.
    Het is nu bijna 23u en onze pa kwam enkele minuten geleden op de deur kloppen.  Of ik al eens naar de maan had gekeken ? Hij had het nog nooit gezien maar ik herkende het onmiddellijk als een halo.  Het heeft iets te maken met ijskristallen die het licht breken, zoek maar eens op.





    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wereld op zijn kop.
    Terwijl er weer een lading sukkelaars terug naar het noorden vliegt, lees ik dat de varkensboeren een klacht indienen tegen Bite Back.  Laster en eerroof, het niet verlenen van hulp aan een big in nood, in gevaar brengen van de gezondheid van de varkens en inbraak bij nacht.  Bij dat laatste kan ik me nog iets voorstellen maar de rest ? Je moet maar durven ! Je zou eventueel kunnen vermoeden dat de videobeelden gemanipuleerd zijn, maar daarover gaat de klacht blijkbaar niet.  Bende kl...z.kk.n ! 



    12-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bite Back.
    Deze voormiddag had ik te lang zitten prutsen aan vanalles zodat er niet zo veel tijd meer overbleef om nog goede plekken te zoeken om caches te verbergen.  Ik heb wel een stukje van de route die ik mijn hoofd had, met de fiets gereden maar ik zal toch hier en daar iets moeten aanpassen.  Wellicht wordt de totale reeks iets korter want ik denk niet dat er veel geocachers zitten te wachten op constant agressief blaffende honden terwijl ze aan het zoeken zijn.
    En waarom ik niet genoeg tijd had om verder te "werken" zal geen raadsel zijn : Sabor.  We zijn daar vandaag iets gaan drinken en vooraf kregen we enkele hapjes ...  Blauwe kaas met peer en walnoten, daarna varkensschenkel met rode kool en puree van zuurkool en dan appeltaart met ijs en slagroom.  Na de koffie kregen we een limoncello maar net vandaag had ik meer een chupito de hierbas in gedachten - dan maar een dubbele portie voor ons allen !
    Terug in de auto kreeg ik snel spijt van mijn keuze voor de varkensschenkel.  Het heeft absoluut gesmaakt maar het filmpje dat vandaag door dierenrechtenorganisatie Bite Back werd verspreid doet je toch weer nadenken over je vleesconsumptie.  Iedereen moet zelf kiezen of hij/zij vegetarisch of veganistisch wil leven maar ik heb me er al lang bij neergelegd dat de mens van nature een omnivoor is.  Ik heb een periode in mijn leven gehad dat ik (min of meer noodgedwongen) vlees heb gebannen uit mijn dagelijkse voeding en ik had daar absoluut geen moeite mee.  Fanatiek ben ik nooit geweest en als ik ergens werd uitgenodigd waar ze mij een biefstuk voorschotelden dan at ik die met smaak op.  Een biefstuk komt niet zomaar op je bord, daarvoor moet een dier geslacht worden, dat hoort er nu eenmaal bij.  Maar voor die dieren gedood worden, hebben ze wel recht op een goede behandeling - dat zijn we ze verschuldigd.  Als je dan kijkt in welke omstandigheden de varken(tje)s in bepaalde bedrijven moeten "leven" dan heb ik toch weer moeite om een stukje vlees door te slikken.  Meer info op VARKENSLEED IN VLAANDEREN waar je ook de (schokkende) beelden kan bekijken.









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even poseren.
    Gisterenmiddag kwam eindelijk het pakje aan waar ik al lang op zat te wachten (dank u Tio Luc).  Een tijdje geleden had ik een motorvest gekocht op een tweedehandssite en die werd gisteren afgeleverd door de postbode.  Een mooie zwarte vest met op alle vitale plaatsen beschermstukken, je kan maar nooit weten dat je een keertje tegen de grond gaat.  Een helm had ik enkele weken geleden al gekocht en dus kon ik alles een keertje passen en poseren voor de spiegel.  Stoer ! Toen was het tijd om te kijken of mijn kerstmanpak voor komende zondag ook nog over al die motorkledij kon aangetrokken worden.  Met een XXXXL (! - Chinese versie) was dat geen probleem.  Wel een probleem was dat achteraf de hele zwarte motorvest onder de rode pluisjes zat, dat heb je dan weer met die goedkope spleetogenbrol ...
    Later op de dag zorgde Letty ervoor dat mijn "nieuwe" vest helemaal werd opgewaardeerd met een Harley-Davidson logo.  Bedankt.
    Een mooie zonsondergang kregen we gisteren niet te zien (het was de hele dag bewolkt) maar Martin had voor een alternatief gezorgd : kerstverlichting !









    11-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontbijt.
    Er wordt wel eens gezegd dat je de dag moet beginnen met een stevig ontbijt.  Bij de ene is dat spek met eieren, er zijn er die gaan voor boterhammen met bruine suiker, een kom vol ontbijtgranen, yoghurtjes, fruit - alles is mogelijk.  Hier is het simpel : je wacht op de bakker en koopt een chocoladebroodje.  Een verkleinwoord is hier niet echt op zijn plaats want je kan er met de hele familie van eten.  De eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat ze niet altijd even groot zijn, hetzelfde geldt voor de croissants.
    In de voormiddag was het tijd om de wasmachine te laten draaien, de stapel t-shirts in de kleerkast was nog meer dan hoog genoeg maar de rest begon toch te minderen.  Veel tijd om caches te verbergen bleef er niet meer over, maar in de namiddag ben ik toch nog even naar de Chinese winkel geweest om wat spulletjes te kopen die ik kan gebruiken bij de grote zoektocht die in voorbereiding is.


    10-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag >>> dinsdag.
    Ook vandaag ben ik weer een hele tijd bezig geweest met mijn nieuwe reeks caches.  Het is nog niet helemaal duidelijk hoeveel het er precies zullen zijn, maar het aantal dat ik tot nu toe verborgen heb zal zeker verdubbeld worden.  En hoewel ik elk hoekje hier in de buurt al tien keer gezien heb, je kan van het uitzicht blijven genieten.
    En nog een beetje nieuws uit Benidorm.  Ook dit jaar zal er weer een ijspiste zijn aan het stadhuis, deze keer van 14 december tot 6 januari.  En voor de marktfanaten : hou er rekening mee dat de markt van woensdag 25 december en die van woensdag 1 januari verplaatst wordt naar dinsdagen 24 en 31 december.





    09-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Binnenkort een hele reeks.
    In de voormiddag naar de supermarkt en de bakker geweest en daarna naar Lynn want er moet natuurlijk ook iets tussen de boterham.  In de namiddag ben ik begonnen aan de voorbereidingen voor een hele reeks caches.  De laatste tijd heb ik wekelijks één cache vrijgegeven, nu moeten de zoekers een beetje meer geduld hebben.  Als alles in orde is, zullen de geocachers meteen enkele uurtjes zoet zijn.  
    Toen ik op de camping terugkeerde, werd ik begroet door een zekere William die me onmiddellijk met mijn naam aansprak.  En wat bleek : het was er weer eentje van mijn "fanclub", iemand die ik nog nooit gezien heb maar wel al een hele tijd de blog volgt.  Hij was hier samen met zijn vrouw en moeder een weekje op hotel en kwam even kijken of hij me in levende lijve kon ontmoeten.  Zijn vrouw vond het maar een beetje raar om iemand te bezoeken die je niet kent maar ik heb haar verteld dat het niet de eerste keer is dat zoiets gebeurt.  En met de bijgevoegde foto is William nu ook in één keer wereldberoemd Laughing !









    08-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Take this waltz, Ricardo !
    Het duurde gisterenavond even voor ik iets had gevonden om mijn avond mee te vullen.  Eerst heb ik een half uurtje gekeken naar de eerste aflevering van Serangoon Road maar dat vond ik gewoon slecht geacteerd.  Dan ben ik overgeschakeld op Project X, maar de beeldkwaliteit van die film was aan de povere kant.  Mijn derde keuze was de goede : Take this waltz.  Een simpele min of meer romantische film (niet echt mijn favoriete genre) over een jonge vrouw die denkt dat ze gelukkig getrouwd is maar blijkbaar toch iets mist.  Ze probeert te weerstaan aan de nieuwe buurman maar het lukt niet ...  Meeslepend en een heel mooie rol van Michelle Williams.  
    Voor deze namiddag stond het tweede bezoekje van deze week aan Sabor in dikke letters in mijn agenda geschreven.  Afgelopen donderdag was het zo moeilijk om te kiezen uit het weekmenu dat we al snel besloten om vandaag nog een keer te gaan.  
    Na een uurtje kwamen er twee Nederlanders naast ons zitten, relatie onbekend.  De jongste kerel kwam me bekend voor en waarom weet ik niet maar ik bracht hem in verband met wielrennen.  Ik vroeg aan Nathalie of het bekende klanten waren en ze antwoordde dat ze alleen de oudere man kende.  Patrick, haar baas/vader, kende alles van wielrennen en die moest maar eens komen kijken.  Patrick wist het ook niet maar "vraag het eens aan den Olieslagers aan tafel 36, als het met wielrennen te maken heeft zal hij hem wel kennen !".  Meneer Olieslagers is een oude leraar van Patrick en zelf wielertoerist.  Hij dacht dat hij de jongeman al samen had zien rijden met enkele andere sportievelingen in een outfit van Rabobank.  Nu ben ik niet van de verlegen soort maar ik val ook niet graag iemand lastig die aan het eten is, anders had ik het gewoon op de man af zelf gevraagd.
    Eenmaal terug op de camping, heb ik snel de laptop opengeklapt en ben ik beginnen zoeken.  Lang duurde het niet of ik had de oplossing gevonden : het is/was Ricardo van Dongen, vorig jaar winnaar van de Ronde van Vlaanderen bij de junioren.  Een toptalent dus ! Het internet heeft me ook nog geleerd dat opa Leo van Dongen (twee jaar geleden overleden) een profwielrenner is geweest en ooit nog de Tour de France heeft meegereden.

    07-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indisch.
    De tijd ging snel voorbij en ik moest me al bijna haasten om op tijd te zijn voor de lunch.  We hadden afgesproken bij Rani Palace, waar je voor 10 euro een lekker Indisch menuutje kan eten.  Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ik na het eten nog enkele caches zou gaan zoeken maar dat zal voor een andere keer zijn.  Een beetje doorstappen en we haalden nog net de trein van 16u om terug te keren naar Albir, waar de kindjes Chico nog even konden molesteren.












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Denia.
    Vanmorgen om 9u30 stonden er 17 mensen te wachten op de trein die een kwartiertje later naar Denia zou vertrekken.  Even aan de kaartjesknipper gevraagd wat de goedkoopste manier was om zo'n 50 km noordelijker te geraken en dat bleek 2,25 euro te zijn (enkele reis).  Om 11u waren we op onze bestemming en ging ieder zijn eigen weg.  Ik ben eerst een stukje in de richting van de haven gewandeld en daarna via de hoofdstraat naar de middeleeuwse markt.  Net zoals vorig jaar werd er tweedehands (antiek ?) speelgoed verkocht en waren er ook talrijke spelletjes.  Ook de roofvogels waren weer van de partij.














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alleen maar goed nieuws.
    Het "boutique hotel" Villa Venecia in Benidorm is opgenomen in de Michelingids.  Mijn eigen hotelleke op vier wielen is goedkoper om te logeren maar al door de fantastische ligging verdient het hotel deze vermelding wel.  Toen het hotel enkele jaren geleden gerenoveerd werd, ben ik er eens een kijkje gaan nemen en ik was echt onder de indruk.
    En niet alleen hotels worden gerenoveerd, ook ons buurdorp Altea is de laatste jaren grondig onder handen genomen.  Veel slecht onderhouden en bouwvallige woningen die het straatbeeld ontsierden, hebben nu opnieuw een mooie witte gevel.  Meer dan honderd huizen werden recent opnieuw geschilderd en maken op die manier Altea aantrekkelijker.
    Als het nog een keertje regent, kan je tot 22 december binnenlopen bij Fundación Frax in Albir.  Daar kan je momenteel een tentoonstelling bekijken over de geschiedenis van Alicante.


    06-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brug.
    De voorbije dagen heb ik alle afleveringen van het tweede seizoen van het Zweeds-Deense "Bron/Broen" gezien, ook bekend als "The bridge".  Tot vorige week wist ik niet eens dat er een vervolgreeks was gemaakt.  De scenario's zitten zeer goed in elkaar en ook zonder hoofdrolspeelster Sofia Helin zou ik hier met plezier naar kijken.  En toch ... is zij het die de serie boven het gemiddelde doet uitstijgen.  Ik ga binnenkort eens proberen om naar de Amerikaanse remake te kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand anders die rol met evenveel overtuiging (het is een beetje een speciaal geval) zou kunnen spelen.  Ook de meest recente uitzendingen van Orange County Choppers waren weer de moeite, als je rondrijdt met wat ze "gisteren" bouwden weet je zeker dat alle ogen op jou gericht zijn.  Of hun creatie ook gemakkelijk is om te rijden, dat is iets anders.



    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen website.
    Terwijl de helft van het noordelijke deel van Europa is weggewaaid of overspoeld, is hier de belangrijkste vraag : staat de markt vandaag in Alfaz en/of zondag in Albir ? Met een feestdag weet je maar nooit.  Gewoon gaan kijken zou ik zeggen en als je eens een andere markt wil : in Denia is er tot en met zondag een middeleeuwse markt in de straten van het oude centrum.  Wij gaan morgen alvast met een groepje een kijkje nemen.  En misschien hoort daar wel een restaurantje bij ...
    Over restaurants gesproken : gisteren zag ik in "De week" een advertentie staan van een restaurant dat ik ook wel eens zou willen proberen.  Zoals vele mensen ga ik dan op zoek naar een website om toch een idee te krijgen van de kaart en de prijzen.  En wat blijkt dan : geen website te vinden.  Als het hier net achter het hoekje zou zijn, dan zou ik persoonlijk wel even gaan kijken maar ik ga geen taxi nemen om te weten wat ik daar volgende week zou kunnen eten ...



    05-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er komen wel meer cachers eten bij Sabor.
    De hele dag prachtig weer, je zou het bijna spijtig vinden om naar Sabor te gaan eten - weer enkele uren zon gemist ! Als je er dan zit en maar moeilijk kan kiezen uit het weekmenu is er maar één oplossing : een tafeltje reserveren voor zondag zodat je gewoon alles kan proeven ...  
    's Avonds kijk ik altijd vol spanning naar de berichtjes die geocachers schrijven als ze één van mijn caches (niet) gevonden hebben.  En wat kreeg ik deze avond ? Een zekere "oltanos" had enkele caches gevonden - tijdens een deel van zijn zoektocht was hij zelfs Rob en Letty van hier op de camping tegengekomen die ook op zoek waren - en eentje niet.  En waarom had hij die niet gevonden : omdat de fut er een beetje uit was na de lunch bij Sabor ! We hebben dus waarschijnlijk op enkele meters van elkaar op hetzelfde moment zitten genieten van het eten, best wel grappig.







    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cijfers.
    De laatste weken verschijnen er regelmatig hoera-berichten als het over het toerisme hier in de streek gaat.  Nu blijkt dat de hotels in Benidorm ook in november heel goed gescoord hebben met een bezettingsgraad van 79 %.  Het aantal Spaanse toeristen is met maar liefst 42 % gestegen, het aantal internationale gasten is ongeveer gelijk gebleven.  Het resultaat is te danken aan het mooie weer, verlengde weekends, patroonsfeesten en zeker ook aan het IMERSO programma (waarmee Spanjaarden met grote kortingen in eigen land op vakantie kunnen gaan).  Iedereen is blij met deze cijfers, zeker na het rampzalige jaar 2012 maar het blijven moeilijke tijden met kleine winstmarges.  
    Spaanse toeristen vertegenwoordigen nu 51,8 % van de hotelgasten, Britten 38,1, Belgen 5,6 en Nederlanders 3,5 %.  Ik denk dat die getallen op camping lichtjes anders liggen ... SurprisedLaughing
    En nog enkele cijfers : terwijl ik dit schrijf (8u) is het buiten drie graden, vanmiddag zullen we daar vlotjes 10-15 graden bijtellen.  De Puig Campana kleurt nu al rood door de opkomende zon.
    En dan nog een goede raad voor de winkelende medemens : hou er rekening mee dat 6 en 8 december officiële feestdagen zijn in Spanje.




     

    04-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe is het met Luc en Sonia ?
    Het is een vraag die me regelmatig gesteld wordt - persoonlijk, via mail of op de blog.  Af en toe heb ik er contact mee en heel veel valt er niet te vertellen.  Ze hebben een huisje gekocht in de buurt van Arlon en daar hebben ze voorlopig hun handen mee vol.  Luc droomt wel van rustig te zitten visen in de Semois maar eerst moet het huis opgeknapt worden.  Sonia helpt haar dochter die voor een immobiliënkantoor werkt en gaat met potentiële klanten huizen bezichtigen.  Het zonnetje en de gezelligheid van de camping zullen ze daar moeten missen en het verschil in temperatuur zal de komende weken alleen maar groter worden.  Een tijdje geleden heeft Alfaz (de hond) voor de eerste keer in zijn leven sneeuw gezien ! Hieronder zie je enkele foto's van Alfaz : klein, groter, met Nancy, met Fakie en op weg naar België.












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Water.
    De aanwezigen hier en de lezers thuis weten dat we vorig weekend slecht weer hebben gehad : hevige wind en veel regen.  Er zijn nu enkele cijfers bekend gemaakt en het blijkt dat het hier in Alfaz nog meegevallen is.  Op twee dagen zouden wij volgens de officiële cijfers niet eens 20 liter per m² gekregen hebben, op andere plaatsen was dat een veelvouc.
    Al die regen heeft er niet voor kunnen zorgen dat de waterreservoirs en stuwmeren nu beter gevuld zijn.  We hebben het gisteren tijdens onze wandeling zelf kunnen zien : het stuwmeer van Amadorio staat op een heel laag niveau.  Ondanks het feit dat we in principe de natste maanden van het jaar achter de rug hebben, is het stuwmeer maar voor 41 % gevuld, er is momenteel zelfs minder voorraad dan vorige week maandag !
    En nog een goede raad voor de illegale appelsienenplukkers/dieven : koop ze gewoon in de supermarkt ! De politie houdt extra toezicht tussen 1 en 15 december, de periode waarin de meeste vruchten geplukt worden.

    03-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steenfabriek.
    We wandelden verder tot de volgende cache, die we ook niet konden vinden.  Twee op vier, het begon stilaan op een niet erg vruchtbare dag te lijken.  Toen ook de volgende na een lange tijd zoeken niet gevonden werd, begon de moed ons in de schoenen te zinken.  We waren al bijna op weg naar de volgende toen Evert ergens in een muurtje toch nog een rolletje papier vond, de container zelf was ongrijpbaar.  Het was duidelijk dat vóór ons ook al vele andere zoekers problemen hadden gehad om de cache te vinden want de halve muur was bijna gesloopt.  Brave jongens als we zijn, hebben we enkele restauratiewerken uitgevoerd.  
    De andere caches die op het lijstje stonden, werden wel vlotjes gevonden en zo kwamen we toch nog op een totaal van vijf.  De laatste lag verborgen aan een oude steenfabriek, echt magnifiek industrieel erfgoed maar veel meer dan de schoorsteen staat er niet meer overeind.  Zouden de toeristen hier binnen 2000 jaar ook inkomgeld voor geven, zoals ze dat nu doen om de Romeinse ruïnes te bezoeken ? Diegenen die stiekem willen binnenglippen, worden zonder probleem opgegeten door het schoothondje dat naast de oude fabriek woont !
    En heb je al eens rotsblok met een ritssluiting gezien ?















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op stap met Evert.
    Via het cachen hebben we Evert (nickname "kroostbuik") leren kennen die hier in de buurt met zijn caravan op een camping staat.  Enkele weken geleden hadden we in café Sprint al halvelings afgesproken om een keertje samen te gaan zoeken en vandaag was het zover.  Om half tien vanmorgen kwam hij ons afhalen en toen zijn we naar het stuwmeer van Amadorio gereden.  De eerste caches werden vrij vlot gevonden maar toen begon het mis te gaan.  Eentje had ik twee jaar geleden al eens met Nancy gezocht en toen niet gevonden.  Nu hebben we met z'n vieren heel lang gezocht en eveneens zonder resultaat.  Het uitzicht als je bovenop de tunnel klimt is wel mooi en het is veeeeel gevaarlijker dan het lijkt ! Of toch niet ...?










    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs