MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    06-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FTF
    13u00.  Je hoort wel eens van alcoholverslaafden dat ze eigenlijk heel hun leven "ziek" blijven, de kans op hervallen bestaat altijd.  Nu wil ik niet beweren dat het mij even erg gesteld is, maar met het geocachen is het volgens mij net hetzelfde.  Ik was net in de douche geweest en had nog een uurtje over om in mijn stoeltje te zitten.  Op de laptop nog even de lijst van caches uit de omgeving bijgewerkt en wat zag ik : een nieuwe cache op enkele kilometers hiervandaan, richting Sierra Helada.
    Zou dat nog lukken voor Sabor ? Op de fiets gesprongen, de longen uit mijn lijf getrapt en ja ja ja ja jaaaaaaaa.
    Een FTF - first to find - de eerste die de nieuwe cache gevonden heeft.  Eeuwige roem ! Het was al bijna drie weken geleden dat ik nog eens op zoektocht was geweest, de voldoening is groot.  De cache zelf was niet echt een grote uitdaging, maar er was wel volk op stap en er moest dus voorzichtig gezocht worden.  Het was trouwens overal in Albir heel druk en dat heeft natuurlijk vooral met de wekelijkse markt te maken maar toch ook met het minder mooie weer.  Het is zwaarbewolkt en dan liggen de mensen niet op het strand maar dolen ze door de straten.
    En voor de mensen die denken dat ik een uniek exemplaar ben, kijk eens op DEZE WEBSITE.

    05-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kunst en een nieuwe cache.
    Al een hele tijd is het oude centrum van Alfaz versierd met kunstwerken en dit weekend is de laatste kans om dat allemaal te gaan bekijken.  Dat heb ik dus gedaan maar ik had er veel meer van verwacht.  Ik denk niet dat één van de artiesten die eraan heeft meegewerkt hiermee ooit zijn/haar boterham kan verdienen.  Kleurig is het allemaal wel.
    Links boven kan je al een hele tijd in een kadertje mijn cache statistieken volgen.  De oplettende lezer zal dan ook al gezien hebben dat de teller van de gevonden caches momenteel niet meer beweegt, de vijver is hier zo een beetje leeggevist.  De teller met de zelf verstopte caches staat intussen op drie.  Vandaag heb ik er weer eentje verborgen hier in de buurt en de volgende weken zullen er nog een aantal volgen.  In de cache van vandaag zit ook een travel bug.  Een travel bug (een "reisbeestje") is een soort sleutelhanger met unieke code die je aan een voorwerp kan bevestigen en dan een bepaalde opdracht kan meegeven.  Ik zou graag hebben dat mijn travel bug in Argentinië geraakt en van daaruit de rest van Zuid-Amerika kan ontdekken.  Lijkt me niet zo simpel, want in verhouding tot de oppervlakte liggen er maar bitter weinig caches in dat deel van de wereld.  Tenslotte moet de travel bug achtergelaten worden bij een cache in de hoop dat een volgende maniak hem mee verder op reis neemt.  Ik ben benieuwd.  Op een van onderstaande foto's kan je zien hoe mijn travel bug eruit ziet : een visgraat met een heel klein handtasje aan bevestigd (travel fish con bolsillo), om te bewijzen dat je met weinig bagage de wereld kan rondreizen ...













    04-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Receptie.
    Een drukke namiddag.  Eerst mosselen met frietjes eten bij de buurman, doorgespoeld met veel te veel alcoholisch vocht - gaande van cava over witte en rosé wijn tot wodka.  De honden kennen mij intussen al heel goed en vooral Lea heeft mijn hart gestolen.  Nog meer alcohol kon ik afwimpelen omdat er daarna nog een en ander te gebeuren stond.  Om 17u was er immers een receptie aangeboden door de nieuwe eigenaars van de camping.  Martin en Mascha moesten eerst officieel het lintje doorknippen en daarna kregen we allemaal cava en hapjes aangeboden.  Altijd een fijne manier om de mensen wat beter te leren kennen.  Enkelen stonden op het einde een beetje wankel op hun benen, maar er werden al plannen gesmeed om een keertje naar de Sprint af te zakken.  Intussen waren de kinderen van Mascha en Martin al vriendjes geworden met de zoontjes van Georges en Marina (de buren).  Kinderen hebben geen last van taalbarrières en voor mij was het de hele tijd overschakelen van Nederlands naar Frans, West-Vlaams, Spaans of Noors en ook een woordje Russisch lukt af en toe al.  Dat laatste onder lichte dwang van Marina.  Na het feestje ben ik nog een hele tijd blijven praten met Eddy en Martine uit Kortrijk die gisteren zijn aangekomen.
















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geronimo ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb al meerdere keren geschreven dat het hier warm is, regelmatig te warm.  Ook 's nachts zakt het kwik zelden beneden de 22 graden.  De nacht van afgelopen maandag op dinsdag was in Alicante de warmste in 92 jaar en ook elders in de omgeving werden records gebroken.  Na het weekend zou de temperatuur met vijf graden naar beneden gaan.
    Gisterenavond keek ik, na een aantal afleveringen van Dexter, ook naar een - toch weer ergens gevonden - aflevering van "De rechtbank".  Tussen de uitspraken door laten ze regelmatig sfeerbeelden zien die in de straten rond de gerechtsgebouwen gefilmd zijn.  En wie herkende is daar als straatmuzikant  :  Jeroen Geerinck, alias Geronimo, die ik deze zomer een aantal keren aan het werk zag op verschillende podia tijdens de festivals.  Of lijkt hij er alleen maar op ?

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een verduidelijking.
    Ik weet niet of er veel lezers zijn die ook wel eens in het gastenboek kijken.  Ikzelf natuurlijk wel en het is altijd plezierig om een reactie te krijgen.  Gisteren stond er iets te lezen over ribbekes, een reactie die alleen voor insiders te begrijpen is - daarom een woordje uitleg.  De schrijver van het bericht (Jacques) is een - naar eigen zeggen Smile - zeer goede kok en twee jaar geleden had hij een aantal mensen uitgenodigd om ribbekes te komen eten.  Hij had de ribbetjes uitstekend geprepareerd, gegaard, gemarineerd, gekruid - noem maar op - maar toen ze eenmaal op het bord lagen was het enthousiasme snel over.  Langs welke kant je de ribbekes ook wou aanvallen, nergens leverde het gevecht een stukje vlees op.  Daar kon hij natuurlijk niet aan doen maar hij wordt er nog altijd mee gepest.
    Enkele dagen geleden was er een berichtje van Harrie en Nies, zij hebben ook een eigen blog en zijn hier een tweetal jaren te gast geweest.  Maar spijtig ... ik kan me jullie niet herinneren, sorry !

    03-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winderig ijsje.
    Alweer een prachtige dag vandaag maar wel veel wind.  In de winter zou die wind het te koud maken, nu maakt hij de temperatuur draaglijk.  Overdag zit er veel volk aan zee en ook tegen de avond, als de gebouwen en bomen hun lange schaduwen over het strand werpen, blijven de zonnekloppers zitten.  Terwijl zij stilaan hun handdoeken opplooien, ga ik een ijsje halen.  Als ik een ijsje bestel moet daar altijd minstens één bolletje mokka (of café, cappuccino - als het maar een koffiesmaak heeft) bij zijn.  Voor mijn tweede, derde of eventueel vierde bolletje wil ik wel eens afwisselen maar het blijft altijd wel bij de bruine kleurtjes.  Nu hadden ze een nieuwe smaak waar ik nog nooit van gehoord had : açai, met als verduidelijking "Braziliaanse dadel".  Dat moest ik toch eens proeven, lekker fris maar eigenlijk ben ik niet zo verzot op fruitsmaakjes.
    In Altea heb ik toch nog iets nieuws ontdekt : langs de kustlijn waar al de terrasjes zijn, is nu een fietspad in het blauw op de grond geschilderd.  Ernaast rijden is simpeler, want op het fietspad loopt iedereen in de weg.





    02-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delicioso.
    Vandaag is Ronny aangekomen en dan moet er meteen een en ander geregeld worden : scooter uit de koffer halen, ijsblokjes voor de borrel, maar vooral snel een tafeltje bij Sabor reserveren Smile zodat we zondag kunnen gaan eten.  
    Enkele dagen geleden had ik een overzichtje gegeven over nieuwe/gewijzigde/verdwenen zaken.  Eentje had ik daarbij over het hoofd gezien : Arlequin is ook gesloten, toch een zaak waar enkele van onze klanten regelmatig een koffie gingen drinken.  Een andere zaak had ik moedwillig vergeten omdat ik daar een extra stukje aan wou wijden : Delicioso ! Einde mei is de zaak van Lynn geopend maar toen was ik al richting Compostela vertrokken.  Vorige week was Lynn al even op bezoek geweest hier op de camping en gisteren ben ik dan eindelijk tot daar (achter het hoekje van de Mercadona supermarkt, tegenover het voetbalveld)) geraakt.  Een grote vleeseter ben ik nooit geweest en zal ik ook nooit worden maar zij die dat wel zijn, kunnen hier zeker terecht voor bbq-pakketten, biefstuk, salami, kip/curry voor op de boterham enz.  Er is ook een grote keuze uit zelfgemaakte soepen en die zal ik zeker eens proberen als het wat kouder wordt buiten.  Zelf heb ik vandaag een broodje Martino besteld en het was lekker ! 








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campingnieuws uit noord en zuid.
    Vanmorgen kreeg ik kampeernieuws uit Antwerpen (dank u Philip en GvA).  Op termijn wordt een alternatief gezocht voor terrein Vogelzang, mijn vaste stek tijdens de zomer.  De Stad Antwerpen plant een nieuwe camping op Linkeroever, maar dat zal nog niet voor morgen zijn.  Nocterra vzw (de uitbaters van Vogelzang) beweren dat ze blijven ijveren voor een camperplaats op de huidige locatie, ook na de uitbreiding van Expo Antwerpen.  Meer kan je lezen in DIT artikel.  
    Een heel stuk meer naar het zuiden is er nieuws uit Spaans Baskenland.  Daar is een tijdje geleden een nieuwe reglementering in voege getreden wat betreft camperplaatsen.  Camperplaatsen worden daar officieel toegelaten, stoeltjes buitenzetten is geen probleem maar je mag er maximum 48u blijven staan.  Wil je langer blijven, dan moet je een camping opzoeken.
    Nog meer naar het zuiden, in El Campello (bij Alicante) meer bepaald, is een nieuwe camperparking geopend.  Althans, zo noemen ze zich, want uiteindelijk zullen ook zij - net als wij - een campingvergunning (moeten) hebben.  In de Comunidad Valenciana is er immers geen andere mogelijkheid meer.  En dat zie je dan ook aan de prijzen van de nieuwe plaats.  Je moet zoveel investeren om in orde te zijn, dat je de mensen onmogelijk bijna gratis kan laten staan.  Op hun WEBSITE vermelden ze dat Alicante op 1 km ligt, maar dat moet je wel met een flinke korrel zout nemen ....


    01-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te.
    Te warm om in de zon te zitten, te warm om in de schaduw te zitten, net niet te warm om iets te gaan eten bij Pizza4U.  Veel meer valt er over vandaag niet te vertellen.  En dan misschien toch nog iets.  De douches leveren tegenwoordig alleen water als je er muntjes instopt.  Voor mij geen probleem en de andere klanten heb ik ook nog niet horen klagen - tot vanavond.  Een Franse mevrouw was er blijkbaar wel in geslaagd om een eerste muntje in de gleuf te krijgen maar een tweede lukte niet.  Slechts gehuld in een handdoek kwam ze klagen dat het allemaal niet functioneerde zoals het zou moeten.  Ik ging even met haar in de doucheruimte om te tonen hoe het wel moest, maar ik deed dat te snel volgens haar.  Mensen die buiten passeerden, konden enkel horen wat ze zei : "Wacht, wacht - ik wil zien hoe je hem erin steekt ...".  Echt gebeurd !

    30-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En is er al meer volk ?
    Ja hoor, ik had al geschreven dat het vorige week wel heel stilletjes was maar daar begint nu stilaan verandering in te komen.  Ik heb ze niet geteld maar ik denk dat er momenteel toch al zo'n 15 campers staan.  Eergisteren waren Peter en Anja al aangekomen, gisteren is mijn vader de camping opgereden en op zijn vaste plaats gaan staan en vanmiddag zijn Rob en Letty mijn buren geworden.  In de loop van de volgende twee weken zullen er nog vele bekenden de rangen komen versterken.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En wat is er nog allemaal veranderd ?
    Behalve nieuwe eigenaars, zijn er in de buurt uiteraard nog zaken veranderd.  Zo is er in het kleine tunneltje onder de N332 eindelijk een nieuwe asfaltlaag aangebracht.  Aan de andere kant van de weg, tegenover de McDonalds waren ze vorig jaar al beginnen bouwen aan iets maar wat het moest worden was toen niet helemaal duidelijk.  Zoals min of meer verwacht, zal het uiteindelijk een Aldi-filiaal worden.  Wanneer hij opengaat is momenteel nog niet bekend.  Zowel de Nederlandse Super Content supermarkt als de Lidl zullen daar niet blij mee zijn.  Iets verderop in Albir bestaat het "Le monde du macaron" nog altijd en aan de overkant zijn ze een zaak aan het verbouwen.  Daar zouden we binnenkort terecht kunnen in een grillrestaurant met orientaals spektakel - ik denk dan aan een aan lager wal geraakte buikdanseres ...
    De dierenwinkel aan de zondagse markt is flink uitgebreid en aan zee is het grote restaurant (waarvan ik de naam niet meer weet) getransformeerd in de zoveelste Ale-Hop.  De winkels van deze keten vind je overal hier in de buurt en je kan er overwegend mooie, leuke maar totaal overbodige prullen kopen.  Het nieuwe ijssalon dat in de lente zijn deuren opende naast camping Cap Blanch is alweer gesloten.  Er hangt een papiertje op de deur dat ze met vakantie zijn, ik vermoed dat het een heel lange vakantie zal worden.















    29-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Films en televisie.
    Ik heb de laatste dagen weer enkele films gezien op de laptop.  The firm (ook bekend als Millwall hooligans) stelde niet veel voor, 127 hours was al iets beklijvender maar Rebelle (of War Witch) zal het langste blijven hangen.  Het gaat over een meisje dat al heel jong wordt ingelijfd als kindsoldaat en (als ze zelf wil overleven) vreselijke dingen moet doen en meemaken.  En dan besef je pas hoe goed wij het hier hebben.
    En toch heb ik een heleboel om over te klagen.  Een aantal onder jullie heeft het enkele weken geleden misschien gelezen of gehoord : een Nederlander die constant Vlaamse televisieprogramma's via het internet verspreidde, is opgepakt door de politie.  Dat wil dus zeggen dat ik nu verstoken blijf van programma's als Thuis, De slimste mens, Albert II, Zuidflank enz en ik ben daar niet blij mee.  Ik begrijp dat anderen nu schrik hebben om ook nog iets via torrents en nieuwsgroepen beschikbaar te stellen, daar kan ik mee leven.  Ik ben wel boos op de gezamenlijke omroepen die klacht hebben ingediend tegen de uploader.  Vooral omdat ze zelf geen enkel alternatief bieden, ze zouden blij moeten zijn dat hun programma's op die manier mensen bereiken zonder dat ze daarin zelf moeten investeren.  
    En zoals altijd, zullen andere mensen hierover ook weer een andere mening hebben.  Zelf ben ik nu dus vooral aangewezen op internationale films en series die je nog wel overal kan "vinden".  

    28-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw.
    De bedoeling was om deze ochtend om 7 uur te vertrekken, maar het is uiteindelijk 8u30 geworden toen Luc en Sonia (en niet te vergeten een half-verdoofde Alfaz met zijn medicijnen tegen wagenziekte) de camping afreden.  Een half uurtje later begonnen de nieuwe eigenaars aan hun eerste volledige werkdag.  Ik weet zeker dat zij de prettige sfeer die hier al jaren heerst, zullen weten te handhaven.  Waar nodig zullen er ook nog zaken verbeterd worden.  Ik wens hen dan ook alle geluk toe met deze nieuwe uitdaging in hun leven.

    27-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag met Luc en Sonia.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is nu 23u en ik ben net terug van een afscheidsetentje in restaurant Sacristan.  Met de fiets, in korte broek en t-shirt want het is buiten nog 23 graden.  Luc en Sonia waren met de auto maar voor mij was er geen plaats meer.  De hele namiddag en avond hebben ze de auto en aanhangwagen volgestouwd met zaken die ze absoluut willen meenemen naar België.  En inderdaad : afscheidsetentje.  Het is nu allemaal in kannen en kruiken.  De papieren zijn getekend, de sleutels overhandigd en er is vandaag een aanzienlijke som geld van eigenaar veranderd.  Vanaf morgenvroeg kunnen de gasten terecht bij Mascha en Martin, die vol ongeduld wachten op de overwinteraars.

    De afscheidnemende zaakvoerders hebben me nog gevraagd om de volgende woordjes op mijn blog te zetten : 

    We zullen jullie allemaal oprecht missen en we willen alle vrienden-motorhomereizigers bedanken voor de vijf mooie jaren die we hier hebben doorgebracht.  We wensen jullie allemaal nog veel mooie winters hier in Spanje.

    Luc en Sonia, de koning en koningin van de feestvierders.

    26-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pizza4U.
    Ik had nog geen tijd om in mijn zetel neer te ploffen of Sonia kwam al vragen of ik mee iets wou gaan eten.  Normaal gaan zij niet zo vaak op restaurant maar bijna alles is al ingepakt om te verhuizen en uit eten gaan is dus eerder een noodzaak.  Al snel werd gekozen voor pizza, dat had ik zelf al voor morgen op het programma staan.  Ik werd na enkele maanden afwezigheid hartelijk begroet door Pepe.  Het menu is tijdens de zomermaanden aangepast én vijf eurocent goedkoper geworden.  Vroeger kreeg je vooraf altijd een beetje koolsla, nu kan je kiezen uit een echt slaatje of macaroni als voorgerecht.  Als hoofdgerecht is er nu keuze uit meer soorten pasta en maaltijdsalades, het aantal te kiezen pizza's is verminderd.  Lekker is het nog altijd en drank, dessert en koffie zijn nog altijd inclusief voor 8,95 euro.






    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Controle.
    Ik heb deze voormiddag al een fietstochtje van 30 km achter de rug.  Eerste opdracht was mijn cache aan de Johannesbroodboom gaan controleren.  Een tweetal maanden geleden had er iemand gemeld dat het deksel van de doos gebarsten was.  Ik had dus een nieuw doosje meegenomen en nog wat kleine prulletjes om erin te steken.  Ter plaatse aangekomen begon de zoektocht, ik vond mijn eigen cache niet meer ! Ik had alle stenen al vastgehad en omgedraaid en wou het bijna opgeven toen ik het doosje toch vond.  Alles was nog in prima staat.  Ik heb dan nog een beetje in de buurt rondgereden en tegen 12u was ik terug aan de auto, badend in het zweet.






    25-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegen.
    Vliegen, ze zullen hun nut wel hebben in de natuur en dus mogen ze van mij ook bestaan.  Maar waarom willen ze altijd zo graag landen in je oor, waarbij hun gezoem dan klinkt als een volwassen drilboor die van links naar rechts door je hersenpan davert ? De beetjes maken het leven in de zon deze dagen niet gemakkelijk, want ze zijn talrijk én enorm vervelend.  

    24-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hondjes.
    De voorbije dagen was ik bijna voltijds bezig met mijn nieuwe (zeer tijdelijke) job.  De buurman was enkele dagen op reis en ik moest voor zijn honden - en vissen - zorgen.  Die vissen eten geven is niet echt een probleem, maar de honden ...  Zodra je het terrein betreedt word je langs alle kanten besprongen door die wilde beesten.  En neem van mij aan dat hun nagels en jonge scherpe tandjes overal doorheen gaan.  Ik heb geprobeerd om het een beetje te filmen met mijn oude fototoestel, je kan het filmpje HIER bekijken.  Laika is de oudste (en dikste) van de vier en het is niet helemaal duidelijk of ze al die drukte wel plezant vindt.  Bij de kleintjes is nog niet helemaal beslist wie in de toekomst de baas gaat spelen.  Momenteel lijkt Simba een voorsprong uit te bouwen maar in de toekomst zie ik Robbie de macht grijpen.  Lea laat het allemaal maar gebeuren.
    Voor de rest is het hier zweten van 's morgens tot 's avonds, de temperatuur ligt constant rond de dertig graden.  Vanmorgen kwamen Jef en Brigitte even op bezoek en Brigitte dacht dat ik "hair extensions" had ! Alsof ik zo ijdel zou zijn dat ik daar geld aan wil uitgeven.  De resultaten van mijn facelift had ze niet eens opgemerkt ...  Jef zelf zit vol ongeduld te wachten op het geschenk dat hij zichzelf heeft gegeven, maar daarover binnenkort meer.
    Om de warmte toch een beetje te ontvluchten ben ik vandaag nog maar eens gaan eten bij Sabor, drie keer in zes dagen - dat moet weer een nieuw record zijn.  Het moest maar zo lekker niet zijn.

    22-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eten en drinken.
    De horeca mag weer niet klagen vandaag, de terrasjes zaten overal vol en wij (Luc, Sonia en ik) zijn gaan eten "in de bergen".  Via Calp(e) reden we de vallei van de Jalon/Xaló in waar we de eerste stop inlasten bij de plaatselijke BODEGA.  Je kan daar zonder schroom gratis van alles proeven en er wordt niet op een glaasje gekeken.  Uit eerlijke schaamte heb ik toch maar vier liter mistela gekocht.  Mistela is qua smaak een beetje te vergelijken met Pineau de Charentes, maar veel goedkoper.  De witte is een beetje te zoet, de rode een beetje te zwaar en wat doe je dan : mengen !
    De rit ging verder naar Alcalali, waar een tafel gereserveerd was in restaurant Solana.  Vroeger ben ik hier met mijn ouders ook enkele keren geweest en er is niet veel veranderd : lekker eten, grote porties en een mooi uitzicht op de omringende bergen.  De tafel werd gevuld met o.a. garnaalcocktail, gevulde aubergine, schapenbout, eend en couscous.  Er was nog net een beetje plaats over voor een dessertje.
    Net voor we terugkeerden naar de camping, zijn we nog een terrasje gaan doen bij café Sprint in Albir.  Andrea, de uitbaatster, is de afgelopen zomer bevallen en het 10 weken oude resultaat was te bewonderen in het café.  
    Bij thuiskomst heb ik even naar de voetbaluitslagen gekeken.  RAFC heeft met 1-5 gewonnen in Visé, er waren slechts 800 toeschouwers aanwezig - 600 daarvan kwamen uit Antwerpen !









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tok tok - 22/7 - Milk
    Zal ik eens een verhaaltje vertellen over "de ruitentikker" ? Enkele jaren geleden stonden we (toen nog met Nancy) op camperplaats Vogelzang in Antwerpen en werd er op een raam getikt.  Buiten stond een - toen - onbekende man die al een hele tijd de blog volgde en toch eens in het echt wou komen kijken wie ik was.  Zijn naam bleek Robert te zijn maar omdat Nancy niet zo zo goed is in het onthouden van namen, ging hij verder door het leven als "de ruitentikker".  Sinds die eerste ontmoeting, is hij regelmatig blijven langskomen in Antwerpen en af en toe telefoneert hij ook een keertje.  In september komt hij ook altijd naar Spanje maar dan ben ik hier normaal gezien nog niet.  Nu dus wel en wat is het gevolg ? Gisterenavond rond 22u30 werd er op de deur geklopt en het is niet zo moeilijk om te raden wie het was : Robert, vanaf nu de "deurenklopper" ...    
    Toen hij op de deur klopte haalde hij me nogal abrupt uit een fantasiewereld.  In hogere sferen door illegaal spul ? Neen, ik was naar het laatste stukje van "The life of Pi" aan het kijken.  Die film stond al een tijdje te wachten op de laptop en gisterenavond werd ik helemaal ondergedompeld in een onwaarschijnlijk (en verzonnen) sprookje.  Wel eentje voor volwassenen, want voor kinderen waarschijnlijk te moeilijk en soms te wreed.  De avond daarvoor had ik "Milk" bekeken, een heel ander (waargebeurd) verhaal over Harvey Milk, hier gespeeld door een schitterende Sean Penn.  Milk was een leidende figuur binnen de homobeweging in de USA en de eerste verkozen politicus die openlijk voor zijn homoseksualiteit uitkwam.  Allebei echt goede films !

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs