MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    12-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wilrijk.
    In "geitendorp" Wilrijk was het vandaag traditiegetrouw groot feest.  In de voormiddag was er een beestenmarkt (waar ook de kleintjes sch...en als de groten) en feestmarkt, in de namiddag was er zoals elk jaar een dernykoers.  Het blijft een rare sport, fietsen achter brommertjes met bestuurders die er allemaal uitzien als Willempie ...  Af en toe lieten we het feestgedruis voor wat het was en gingen we een cache zoeken in het park.
    Ik heb geen idee wie dit jaar de koers gewonnen heeft, want tijdens de slotminuten hing ik bij Saturn watertandend over de nieuwe Garmin Oregon (navigatietoestel).

















    11-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bouwwerken in Spanje.
    Weinig te melden in Antwerpen vandaag.  Ik ben met Nancy enkele caches gaan zoeken in Deurne maar na een tijdje hebben we het opgegeven door de regenbuien.
    Ik kan wel iets vertellen over Spanje.  Iedereen kent waarschijnlijk de wolkenkrabber "in tempo" in Benidorm.  Dat zou het hoogste appartementencomplex in Europa moeten worden.  Oorspronkelijk zou dit gebouw 20 verdiepingen tellen maar gaandeweg werd beslist er nog 27 verdiepingen extra op te plaatsen.  Nu blijkt dat in die latere plannen geen rekening is gehouden met een liftkoker voor de extra verdiepingen.  Inderdaad : de lift gaat tot de 20e verdieping, daarna kan u hoger met de trap ! 
    Minder megalomaan waren de bouwplannen van "onze" camperplaats in Alfaz del Pi.  De werken daar zijn helemaal achter de rug en in exclusiviteit (dank u George) kan je hier enkele foto's zien.













    10-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleurig spektakel.
    Deze middag ben ik naar de Gay Parade geweest.  Er was veel meer volk op de been dan vorig jaar, waarschijnlijk het gevolg van de World Out Games die in Antwerpen zijn gehouden.  De zon liet het afweten maar daarom werd er niet minder gefeest.  


















    09-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terrorist op sandalen.
    De reis richting Antwerpen verliep niet zonder problemen.  Onderweg stopte ik hier en daar nog even om een cache te zoeken, op de meeste grote parkeerplaatsen naast de autosnelweg ligt er wel ergens eentje verstopt - zo ook langs de E17 in Nazereth.  Eerst moest ik daarvoor vertraagd verkeer trotseren tussen Kruishoutem en Deinze en toen kon de zoektocht beginnen.  Mijn gedrag was verdacht genoeg om de aandacht van de politie te trekken.  Rondlopen in korte broek en op sandalen tijdens een periode met verhoogde terreurdreiging in de buurt van een hoogspanningscabine/GSM-mast ? Dat moet iemand van Al Qaida zijn ! 
    Kort samengevat : 
    "Wat zijt gij daar aan het doen ?"
    "Iets aan het zoeken."
    "Kom maar eens verder zoeken in onze combi."
    "Ik zoek gewoon geocaches."
    En dan de collega in een sappig dialect : 
    "Och, 't is er zo ene - stap maar weer uit".
    Toen ze doorreden werd de cache gelogd en kon ik verder richting centrum van de wereld.
    Eerst nog een file aan Gentbrugge en een stuk verder werd op de infoborden al gewaarschuwd voor file vanaf Haasdonk.  Ik ben er in Temse dan maar afgereden en met een flinke omweg in Antwerpen geraakt.  Onderweg hingen al overal bordjes om de deelnemers van de Dodentocht in Bornem wegwijs te maken en op de A12 ter hoogte van Hemiksem haalden enkele noorderburen gevaarlijke toeren uit om op het laatste - gratis - Casablanca festival te geraken. 

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weg.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Enkele goede redenen om te vertrekken in Ieper : 
    1. het regent
    2. vanavond is het comedy avond op Willrock - helemaal gratis
    3. eergisteren vond ik hier een stuk van 1 euro, gisteren een van 2 euro - ik heb vandaag al eens rondgekeken maar nog geen stuk van 3 euro gevonden !
    4. als we dan toch over euro's bezig zijn : morgen op Willrock treedt Halve Neuro op 
    5. om de commerciële hiphop van bovenstaand gezelschap voor te bereiden is er morgen nog de gay parade in Antwerpen, kan ik mijn roze kleedje nog eens aantrekken !
     
    Tot de volgende keer !


    08-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen trappist.
    Het was helemaal niet de bedoeling om zo lang in Ieper te blijven, maar vandaag heb ik hier toch mijn laatste kilometers gefietst.  Vanaf morgen is mijn plaats (en al de andere ook) gereserveerd en moet ik vertrekken.  Vandaag ben ik caches gaan zoeken aan de westelijke kant van Ieper en 43 km lang fietste ik door o.a. Vlamertinge, Elverdinge, Woesten en Zuidschote.  In Oostvleteren ben ik ook geweest, dat was ver genoeg - de beroemde trappist uit Westvleteren is aan mij niet besteed.  Aan de rand van Ieper werd intussen alles in orde gebracht voor het Ieperfest, een festival voor de liefhebbers van zware metalen.  De volgende keer probeer ik dat ook nog mee te pikken.  Van folk tot metal in één week, dat moet kunnen.  








    07-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regenachtig.
    Het was maar een triestige dag vandaag, tot ongeveer 18u30 is het blijven druppelen en regenen.  Dan werd het droog en kon er nog een wandeling gemaakt worden, eerst langs de omwallingen en dan door het centrum richting Menenpoort.  Ik blijf erbij, je hebt Ieper niet bezocht zonder de "Last Post" bij te wonen om 20u.  Er was veel volk op de been vandaag, het leek wel alsof het hele Britse leger op uitstap was.  Een deftige foto maken was dan ook quasi onmogelijk.  Gelukkig wilden de blazers van dienst daarna wel braaf poseren.  Onderweg naar de camping kreeg ik ook nog een mooie avondschemering als geschenk.
    Ik heb intussen ook nog enkele extra foto's gekregen van ons Dranouter weekend, maar eerst afwachten of "de boekskes" hier geld voor willen geven.  Zomaar publiceren is misschien nadelig voor sommige fotomodellen hun carrière ... Smile












    06-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmpje.
    HIER klikken en je kan een Dranouterfilmpje zien.  De verschillende tenten komen aan bod en ook de animatie en de dansende medemens worden niet vergeten.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.455 ton.
    Wéér een mooie zonnige dag vandaag en dus wéér de perfecte omstandigheden om met de fiets een toertje te maken om caches te zoeken.   Onderweg passeerde ik uiteraard wéér de nodige begraafplaatsen maar ook enkele kleine privé musea over de grote oorlog.  Bij één museum stonden toch wel heel veel auto's geparkeerd en wat vreemder was : de meeste van die auto's hadden een Franse nummerplaat, terwijl de meerderheid van de toeristen hier Brits is.  En toen viel mijn euro : pretpark Bellewaerde ! Liever half op het fietspad parkeren in plaats van een stukje verder wandelen om op een van de officiële parkings te staan - ze moesten eens een kwartiertje missen van hun favoriete attractie ...

    Het cachen wou intussen niet lukken, ofwel waren er te veel mensen in de buurt (zoals aan Hill 60 waar ze met bussen worden aan- en afgevoerd) ofwel vond ik ze gewoonweg niet.  Ik kwam wel op mooie plekjes, zoals de Caterpillar krater.  Op 7 juni 1917 werden binnen 20 seconden in totaal 455 ton aan explosieven tot ontploffing gebracht, 32 ton daarvan lag onder Duitse stellingen van de -toen nog - Caterpillar heuvel.  De tunnels die daarvoor nodig waren, werden met de hand uitgegraven door speciale eenheden, dikwijls ex-mijnwerkers en werklieden die ook de Londense metro hadden aangelegd.  De explosie was voelbaar tot in Engeland en was de grootste explosie ooit, tot de eerste nucleaire ontploffing.  Ook hier een filmtip : Beneath Hill 60 (2010).

    Pas na meer dan 20 km fietsen kon ik de eerste loggen, in de buurt van een verscholen begraafplaats, enkel bereikbaar via een perfect gemaaid graspad tussen de maïsvelden en akkers.  Onderweg bleek dat de Westhoek zelfs in vredestijd niet altijd veilig is. 

    Deze avond ben ik naar het centrum van Ieper gewandeld om een optreden van the Levellers bij te wonen.  Gratis en dus heeeeeeeeel druk, ik schat dat er tussen kathedraal en lakenhal ongeveer 20 mensen per vierkante meter stonden.  En toch zijn er dan altijd mensen die daar absoluut nog met hun kroost in kinderwagen tussendoor willen laveren.  En waar rijden die dan tegen ? Tegen mijn Achillespees ! Ik ben dan maar verhuisd naar de verste uithoek van het plein.  Het geluid was daar echt slecht en de cameraman die beelden op het grote videoscherm moest toveren, had waarschijnlijk te veel gedronken.  Na een half uurtje hield ik het voor bekeken en ben in het duister nog een cache gaan loggen aan de Menenpoort, morgen overdag zal het daar toch een stuk moeilijker zijn.

















    05-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ieper en omgeving.
    Rond het middaguur was iedereen ingepakt en klaar om te vertrekken. Voor mij is dat inpakken twee minuutjes werk maar de rest van de bende is daar uren mee bezig. De camping zag er weer heel netjes uit, nergens afval te bespeuren. Vanaf morgen kunnen de koeien zonder grote schoonmaak de weide kaal grazen.  
    Terwijl de anderen terug naar Antwerpen reden, heb ik weer de camping van Ieper opgezocht. Normaal stond er in de namiddag een wandeling op het programma maar met mijn pijnlijk voetje was het slimmer om voor een fietstocht te kiezen. Die tocht bracht mij o.a. in Zonnebeke, Passendale en Beselare en onderweg kon ik twaalf caches loggen. Toch kan je je gedachten in deze streek niet altijd bij het cachen houden. De vele monumenten en begraafplaatsen die je onderweg tegenkomt, doen je de waanzin van oorlog inzien. Winnaars zijn er nooit. Soms is het een klein gedenkteken dat ontroert, soms de immense massa simpele graven en gegraveerde namen zoals op Tyne Cot. Als je hier weinig van afweet, probeer de film “Passchendaele” uit 2008 dan eens ergens te vinden.  Of beter nog : bezoek de streek !
    Tijdens het fietsen dacht ik even dat enkele Dranouterse schietgrage delinquenten mij achtervolgden maar de waterdruppels kwamen deze keer niet uit een waterpistool (vielen dit weekend duidelijk niet onder de wapenwet) maar uit donkere wolken. In de late avond begon het hard te waaien, maar het bleef verder droog.







    04-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slotsom.
    Ik ben blij dat ik na enkele jaren afwezigheid nog eens naar Dranouter gekomen ben. Bedankt organisatie, bedankt collega- festivalbezoekers maar vooral bedankt Lieven, Rudi, Annelies, Miranda en Sanne om mij een fantastisch weekend te bezorgen. Het is fijn een prettig gestoorde bende als vrienden te hebben. Zonder jullie was het maar gewoontjes geweest, alleen die belofte om een lief voor mij te zoeken … daar hebben jullie niet genoeg je best voor gedaan, of ben ik echt zo moeilijk te koppelen ? Eén mogelijk “slachtoffer” zal toch nog een tijdje in mijn hoofd blijven spoken. 
    En wat hebben we geleerd ? La Chouffe heeft een prima promotiecampagne achter de rug, tegen zondagnacht liep de helft van de weide rond met een mutsje van het biermerk. Maes heeft er met zijn Radler (bier met citroen en laag alcoholgehalte) voor gezorgd dat ik bescheiden aan de drank ben geraakt. Maar het interessantste vond ik toch het gratis ijsje van Ben en Jerry's.















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verrekking.
    Mijn voorlopig laatste fietstochtje in de buurt van Dranouter en dan vroeg naar de festivalweide om Tamikrest te zien, een bende touaregs die voor mij het beste concert van dit weekend gaven. Spijtig dat er op dat moment zo weinig mensen aanwezig waren om dit te leren kennen. Ook nog genoten van Agnes Obel, Rosario Smowing, Naragonia Quartet en Emir Kusturica (met de grootste strijkstok ter wereld). Er was vandaag duidelijk minder volk dan gisteren en dus plaats genoeg om te dansen. Dat had ik beter niet gedaan, want ik geraakte op het einde van de avond amper tot aan de auto gestrompeld. Bij het Rode Kruis wist de dokter te zeggen dat ik een verrekking van de Achillespees heb opgelopen en kreeg ik een zalfje, een windel en een ontstekingsremmend middel.






    03-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitverkocht.
    Net als gisteren ook vandaag in de voormiddag een ritje met de fiets, deze keer op en over de Monte- en Kemmelberg. Daarna moest het laatste vlees op de bbq gegooid worden. De afwas liet ik over aan de anderen want ik wou absoluut Amatorski zien. Echt goed vond ik het niet en de zware dreunende bassen lieten me wel een plaatsje verder van het podium zoeken. Een uur later liep de Kayam (de grootste tent) voor de eerste keer helemaal vol. Normaal gezien zou je voor een country concert geen 20 toeschouwers bij elkaar krijgen maar sinds het succes van de film”Broken Circle Breakdown” ligt bluegrass blijkbaar goed in de markt. 
    De rest van de avond werd aangenaam gevuld door o.a. Broes, Räfven, Black Box Revelation en Shantel. 's Nachts hoorden we op de radio dat er vandaag 23000 toeschouwers waren en het bordje “uitverkocht” aan de deur werd gehangen. Uitverkocht wil hier absoluut niet zeggen dat je als sardines in een conservenblik wordt gepropt. In Dranouter is er altijd ruimte genoeg.



















    02-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen en botsen.
    De warmste dag van het jaar ? Geen probleem, dan gaan we nog een beetje meer zweten door met de fiets de Rode- en Zwarteberg op te rijden. Geen extreme hoogteverschillen en een tripje van slechts 16 km om enkele caches te zoeken, en dan is het wel genoeg geweest. De rest van de namiddag wordt hangend in een stoel doorgebracht, tot het tijd is om naar de festivalweide te stappen. We willen absoluut op tijd zijn om het optreden van Roosbeef niet te missen. Ons groepje was zo gecharmeerd door haar optreden op het Na Fir Bolg festival dat we ze nog een keer opnieuw wilden zien. June Tabor en the Oyster Band was ook best te genieten en An Pierlé zie ik altijd graag bezig. Polk bracht folkversies van zeer uiteenlopende popnummers (99 Luftballons, Funky Town e.d.) en kond op heel wat belangstelling rekenen. Daan kon me niet echt boeien maar dat werd later dan weer goedgemaakt door Arno. 
    Achter de botsauto's (eentje met Flip Kowlier aan het stuur) kon je genieten van een prachtig wolkendek. Iets later zette “La Caravane Passe” de dranktent op zijn kop en rond 3u kropen we ons bedje in.



















    01-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ieper verlaten.
    Om 9u de camping in Ieper verlaten en net vóór Kemmel stonden de kameraden mij op te wachten om samen verder naar Dranouter te rijden. De festivalcamping voor motorhomes is nog altijd gecombineerd met de “stille” gezinscamping. Dat moet normaal garant staan voor een goede nachtrust, iets waar je op de grote tentjescamping helemaal niet op kan rekenen. De hele voormiddag werd besteed aan waterpas zetten, (voor)tenten opstellen, vlaggetjes en andere versieringen hangen enz. maar ook vooral aan stront scheppen want de koeien die hier normaal staan, hadden de laatste dagen hun best gedaan. Daarna was het tijd voor een kleine wandeling langs de verschillende horecazaken en konden we voor de eerste keer kennismaken met een zatte bende waarvan we vermoedden dat ze het einde van de dag niet zouden halen. Verkeerd gegokt, want 's avonds op de festivalweide kwamen we ze nog een keer tegen. 
    Rond 18u was het vlees op de bbq klaar en daarna hebben we de eerste optredens van het weekend meegepikt.







    31-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen en caches zoeken.
    De hele dag bleef het wolkendek er onheilspellend uitzien, maar na een wandeling in de voormiddag haalde ik de fiets toch van de auto om een tochtje te maken.  Veertig kilometers toerde ik door o.a. Ieper, Langemark en Lo-Reninge en kon daarbij 25 caches loggen.  Onderweg kom je altijd wel ergens een gedenkteken of begraafplaats tegen.  Slagvelden zijn echter van alle tijden, want het aantal doodgereden dieren was vandaag niet op twee handen te tellen : duiven, een kat, enkele (muskus ?) ratten en een vosje.
    Morgenvroeg om 9u vertrek ik naar de festivalcamping van Dranouter.  Als ik de nieuwsberichten op de radio mag geloven, zijn ze op alles voorbereid om ervoor te zorgen dat we de voorspelde tropische hitte kunnen overleven.  Tot maandag !











    30-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ieper.
    Na een tussenstop bij Alpha in Temse (ik kan het echt niet laten) richting Westhoek gereden, vergezeld door een grijze lucht, regen en wind. Om 16u was ik in Ieper en na een praatje aan de receptie (ze kenden mij nog altijd) van camping Jeugdstadion reed ik camperplaats C9 op. De camping is enkele jaren geleden helemaal vernieuwd en is bijna onherkenbaar geworden maar het resultaat mag gezien worden. De camping is nu onderverdeeld in drie zones : caravans, motorhomes en tenten. De ligging blijft nog altijd perfect om de stad en omgeving te bezoeken. Sinds het festival van Dranouter het woordje “folk” op zijn affiche schrapte, was ik hier niet meer. Na enkele jaren afwezigheid begon het toch weer te kriebelen en omdat ik tegenwoordig leef alsof elke dag mijn laatste zou kunnen zijn, ben ik toch weer gezwicht voor de lokroep van … Ja, van wat eigenlijk ? Niet echt een heel interessante affiche, eigenlijk aan de dure kant voor mijn budget, eerst tropische temperaturen en dan regen … Waarom dan toch ? In de eerste plaats voor de gezelligheid, in de hoop nieuwe muzikale ontdekkingen te doen en om de vaste kameraden weer te zien. 's Avonds ben ik nog even naar het centrum gewandeld om een optreden van “les Truttes” mee te pikken maar na een half uurtje in de regen hield ik het voor bekeken.






    29-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een namiddag Antwerpen.
    Deze ochtend nog eens langs Dicar gepasseerd maar - moest ik een andere motorhome kopen - de voorwaarden bij Alpha zijn interessanter.  's Middags moest ik mij nog haasten om op tijd op mijn afspraakje met Nancy te zijn.  Enkele minuutjes te laat kwam ik aan op de Groenplaats in Antwerpen.  Eerst ben ik mijn tickets voor het Dranouter festival gaan kopen, de prijs voor vier dagen benadert stilaan een nieuwe turbo.  We hebben dan nog wat rondgewandeld en zijn iets gaan eten bij de "karoowe toafelkliekes" (= de geruite tafelkleedjes = bij Giovanni).  Vervolgens nog een ijsje en dan nog een concertje van Shoshin - tot dat werd stilgelegd door de stoottroepen van Bartje.  Awoeh !
    Morgenvroeg vertrek ik naar Ieper, zodat ik donderdagochtend zonder al te vroeg opstaan bij de eersten het campingterrein van Dranouter kan oprijden en een mooi plaatsje kan uitkiezen.  Wat ik na volgend weekend zal doen, weet ik nog niet.  Een stukje Noord-Frankrijk, de Belgische kust of terug naar Antwerpen.  Het zal in ieder geval weer even duren voor ik de blog kan updaten.

    28-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde.
    Het duurde een tijdje voor we op gang kwamen vandaag en de buienradar werd door de smartphone verslaafden nauwlettend in de gaten gehouden. Om 10u15 gaat het regenen, om half elf zal er een bui vallen, het zou tot 11u15 bijna droog blijven … 
    Uiteindelijk werd beslist om twee groepen te vormen : fietsers en wandelaars. Ik ging samen met de fietsers een tochtje maken dat bestond uit een combinatie van de fietslus die gisteren gepland was en een wandeling die deze middag op het programma stond. De wandelgroep deed de geplande wandeling van deze middag met een kleine uitbreiding langs Olen-centrum en daar kwamen we elkaar weer tegen. Toen werd het echt moeilijk en viel de groep uiteen in eters en snoepers en ik hoorde bij de snoepers die een ijsje gingen eten in het Heuninghof. Daarna werd op de camping nog een beetje buitengezeten en met de enige overblijvers Filip en Ria ben ik dan nog eens langs de Lunch Garden gepasseerd. 
    Het weer tijdens ons “clubweekend” was dan niet helemaal perfect maar alles bij elkaar viel het wel mee en ik was in ieder geval blij om de kameraden nog eens terug te zien.





    27-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Betrouwbaar ?
    En het is weer eens bewezen : de weerberichten zijn niet altijd betrouwbaar. Het werd ongeveer het tegenovergestelde dan wat er gisteren voorspeld werd : in de voormiddag een hevige regenbui met onweer en vanaf de middag mooi weer. Dit had als gevolg dat de fietstocht werd afgelast, maar dat we dan weer wel droog naar het Olens Radio Museum konden wandelen in de namiddag. Zoals altijd was niet iedereen even geïnteresseerd in de uitleg van de gids, maar niemand zal kunnen ontkennen dat hier een indrukwekkende collectie oude radio's is verzameld. Een Duveltje voor twee euro ? Dan nog maar eentje, en misschien nog eentje ? Dat alles vergezeld door nostalgische muziekjes op de jukebox. 's Avonds werd er gebarbecued en tot 23u konden we buitenzitten. Van enkele druppeltjes evolueerde het snel tot een volwaardige plensbui met donderslagen en bliksem. Net voor middernacht kreeg ik nog een telefoontje van Nancy om te melden dat het in Antwerpen inmiddels echt noodweer was en iets later werd op de radio bevestigd dat er inderdaad weer hevige onweders over het land trokken. Slapen met dat luidruchtige gekletter op het dak zal weer niet gemakkelijk worden.






    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs