MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    23-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid - deze keer is echt waar.
    Ik heb jullie vorige week wel een beetje voor de gek gehouden met mijn aangekondigde (en niet uitgevoerde) vertrek maar intussen moet je toegeven dat ik de laatste dagen weer goed op dreef ben (ook eduWEIRDo is weer in gang geschoten).  En toch zal het de volgende dagen echt een beetje stilvallen.   Met de verkoudheid is het beter en dus verlaat ik vandaag Alfaz.  Het is weer heel plezant geweest en gisterenavond hebben we in beperkt gezelschap nog een "bonte avond" beleefd.  Dat Sonia weer veel lawaai heeft gemaakt, is niet echt een verrassing.  Alfaz (de hond) wou er ook graag bij zijn, maar heeft zich dat achteraf beklaagd toen hij Dirk een tong moest draaien.  Dat Dirk daarna hetzelfde nog eens probeerde met Luc, zullen we maar aan de drank wijten.  Luc zijn nieuw hoedje stond hem beeldig en als dit opgepikt wordt door een trendwatcher, loopt binnenkort iedereen met een inox pot op zijn kop.  De dansjes van Dirk begonnen lieten me steeds meer terugdenken aan een memorabele avond in de Sprint.  Om af te sluiten wou iedereen wel op de familiefoto, behalve Maryline - die begon zich een beetje te schamen voor het gezelschap ...  Een kwartiertje later ging Luc naar het toilet om niet meer terug te komen, het bed zag er gezelliger uit dan de campingzetel.














    22-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fouten.
    Ben ik een kommaneuker ? Wellicht een beetje, ik verwacht dat mensen zonder fouten kunnen schrijven maar ik ben me er van bewust dat ik zelf ook fouten maak.  Viseer ik in mijn blog de Nederlanders ? Neen, maar als er iets over hen te melden is, zal ik het niet laten Smile.  Mensen die foute info verspreiden vind ik nog erger, vooral als die info komt uit een blad waar je enig vertrouwen in zou moeten hebben .  Ik zat hier net in mijn zwembroek (ja sorry thuisfront : er heersen hier vandaag zomerse temperaturen) in "Kampeerauto" te lezen, het blad van de NKC.  Je houdt het echt niet voor mogelijk hoeveel fouten ze in een klein artikeltje kunnen proppen.
    Calp(e) ligt volgens hen aan de Costa Brava (= Costa Blanca), ze praten over de Vuelta Turisca (moet zijn Turistica), rijden door de Jaon vallei (=Jalón), beklimmen de Coll de Tates (Rates !) en de Pinon de Ifach is een trekpleister.  Dat ze de tilde (het teken ~) vergeten bij Pinon en dat het ook wel eens Peñon zou kunnen zijn, wil ik nog door de vingers zien.  Het is hier immers niet altijd duidelijk met het Valenciano en Castellano dat door elkaar wordt gebruikt.  Je komt verschillende schrijfwijzen tegen, de rots wordt ook wel eens Penyó d'Ifac genoemd.
    In een stukje van nog geen 25 regeltjes zoveel fouten, kan je dat nog wel ernstige info of journalistiek noemen ? Soms kan een foutje zware gevolgen hebben, stel je voor dat ik geen kommaneuker maar een comaneuker zou zijn ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry, het gaat weer over voetbal.
    Wat heb ik nu weer gelezen ? Zulte-Waregem zou  op het Kiel gaan voetballen ! Het zal voor de meeste lezers geen geheim zijn als ik vertel dat ik geen grote fan ben van Bart De Wever.  Zelfs al zou ik op hem gestemd hebben, dan kon hij bij de volgende verkiezingen alvast één streepje minder achter zijn naam zetten.  Een burgemeester heeft zich toch niet te moeien met een voetbalploeg kopen/overhevelen !? Hij heeft zelf altijd gezegd dat hij niets van voetbal kent, en voor één keer moet ik de ex-dikkerd gelijk geven.
    Is het niet een beetje belachelijk als bv Zulte-Waregem - RAFC (jaja, wishful thinking) een derby wordt ? Als Zulte-Waregem voor zijn thuismatchen meer kilometers moet afleggen dan voor zijn uitwedstrijden tegen bv Brugge, Gent of Oostende ? En stel je voor dat de Essevee-supporters "hun" ploeg zouden volgen naar Antwerpen, willen die dan elke zaterdagavond twee uur aanschuiven om van linker- op rechteroever te geraken ? De Beerschotsupporters die nu hun auto's al  niet op een deftige manier kwijtgeraken gaan de weinige parkeerplaatsen dan nog moeten delen met de West-Vlamingen ? En die Beerschotsupporters zelf, gaan die nu echt hun ziel verloochenen en in één keer supporteren voor een ploeg waarmee ze totaal geen band hebben ? Ach, ze zijn al zo laag gezonken dat dat er waarschijnlijk nog wel bij kan ... In 1999 na de overname door Germinal Ekeren hebben ze ook zonder al te veel scrupules de nieuwe club omarmd.  Toen bleek al snel dat de Germinal-supporters afhaakten en de verplaatsing naar het Kiel niet zagen zitten, 1+1 is niet altijd 2 !
    Wil BDW echt de geschiedenis ingaan als de grote redder van het Antwerpse voetbal ? En moeten dan alle leuzen vanaf volgend seizoen in het Latijn gescandeerd worden ?
    Veel vraagtekens, hopelijk blijkt het allemaal een storm in een glas water want dit lijkt echt op een soap van zeer bedenkelijk niveau.

    21-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen regen en een nieuw hondje.
    Ze hadden hier de hele dag regen voorspeld, maar met de hoeveelheid die gevallen is, kan je niet eens de bodem van een vingerhoed vullen.  Blijkbaar hangt al de regen boven Frankrijk en België.  De bedevaarders op weg naar Santiago zijn vandaag nog maar eens verzopen op hun fiets.  Nu mag zo'n tocht wel een beetje een beproeving zijn, maar ze mogen ook niet overdrijven !
    Ik heb al eens verteld dat Jessica, de rottweiler van hiernaast, niet lang meer te leven had en gisteren kwam de buurman vertellen dat hij de hond inmiddels had laten inslapen.  Tegelijkertijd kwam hij ook de nieuwste aanwinst voorstellen : Simba. Gehaald in het asiel van La Nucía en dus meteen ook een goede daad verricht.  





    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is gebeurd.
    Zoals te verwachten was, is Beerschot failliet verklaard.  Een stadion om in te spelen hadden ze al enkele dagen niet meer, nu zijn ze ook hun (eigenlijk dat van Germinal Ekeren) stamnummer kwijt en mogen ze in vierde provinciale afdeling opnieuw beginnen.  Of dat gaat gebeuren is nog afwachten, gisteren werd immers een plan op tafel gegooid door o.a. het stadsbestuur van Antwerpen om met een totaal nieuwe ploeg te beginnen.
    Ik ben 200 % anti-Beerschot maar ik begrijp dat dit hard moet aankomen voor de fans.  Tenslotte zijn zij ook gewoon supporters zoals ik dat ben van RAFC en Hércules, alleen hebben zij ooit in hun jeugd een foute keuze gemaakt.  Tot overmaat van ramp kwam ook Patrick Vanoppen zich bemoeien met het zieligste ploegske van 't stad ... Smile
    De strijdbijl tussen RAFC en Beerschot mag dan misschien noodgedwongen definitief begraven zijn, intussen zijn er belangrijkere zaken in de wereld ! Zo eist Azerbeidzjan een hertelling van de punten die tijdens het laatste songfestival gegeven zijn.  De inwoners van dat land hebben géén punten gegeven aan Rusland en dat kan natuurlijk niet ! Voetbal heeft in 1969 al eens een oorlog veroorzaakt tussen Honduras en El Salvador, zou een idiote liedjeswedstrijd ook zo'n gevolgen kunnen hebben ?

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rechtzetting.
    Intussen heeft de schrijver van het bericht op camperforum.nl zich verontschuldigd en toegegeven dat hij zich vergist heeft.  Hij was voorbij camping/camperplaats San Antonio gereden en had gezien dat die gesloten was.  Gewoon een (dom) misverstand dus.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OOOOOOOOOOOOOOPEN !
    Op camperforum.nl is is er weer iemand die het nodig vindt om te schrijven dat de camperplaats gesloten is.  Is er in Nederland een speciale categorie rijbewijzen voor blinde mensen ? Iedereen die hier voorbij rijdt kan toch zien dat wij geopend zijn, er staan de laatste dagen altijd rond de twintig motorhomes - daar kijk je toch niet naast ? Op de duur moet je gaan geloven dat er kwaad opzet in het spel is.  Stel je voor dat dit gebeurt met een pas geopende zaak en er worden constant zulke berichten de wereld ingestuurd ! De kans is groot dat je na enkele weken daadwerkelijk de deuren moet sluiten.  Gelukkig is dat hier niet het geval, in de loop der jaren heeft de parking een zeer trouwe klantenkring opgebouwd en dat krijg je niet kapot.  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ray Manzarek (the Doors) overleden.
    Veel mensen kennen alleen de frontman of -vrouw van een groep.  Logisch, zij staan in de schijnwerpers en worden het meest geïnterviewd.  En toch zijn het vaak de andere groepsleden die het geluid van een groep bepalen.  Ray Manzarek was zeker zo iemand.  Haal het orgeltje weg uit een hit als "Light my fire" en het is geen hit meer.  De jamsessies hierboven moeten steeds indrukwekkender worden.

    20-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat zijn ze nu weer van plan ?
    Raar nieuws van het voetbalfront vandaag.  Een aantal mensen uit de media- en zakenwereld zouden in samenwerking met Bart De Wever (wat kent die nu van voetbal ?) bezig zijn om met een nieuwe Antwerpse voetbalploeg te beginnen én die te laten voetballen in het Beerschotstadion.  Liefst zouden ze hebben dat die ploeg ook meteen in eerste klasse zou aantreden maar daarvoor moeten ze het stamnummer van een bestaande eersteklasser overnemen.  Beerschot en RAFC zouden hierbij niet betrokken worden maar er wordt wel gedacht aan Waasland-Beveren en Oostende.  Als één van die twee ploegen (of een andere) zo zot zou zijn om op dit voorstel in te gaan, bewijst dat eens te meer dat alles in het huidige voetbal draait om geld en niet om clubliefde.  Een nieuwe club zonder achterban/supporters lanceren terwijl er twee ploegen in de stad zijn die kunnen rekenen op een grote aanhang, je moet maar durven ... Gaan die purperen ratten dan weer even snel achter de nieuwe ploeg staan zoals in de tijd dat Germinal Ekeren uit pure noodzaak (want zelf niet genoeg supporters om het leefbaar te houden) de boel had overgenomen ? Neen, dan liever met opgeheven hoofd in tweede klasse spelen.
    Hércules Alicante heeft zich afgelopen weekend kunnen verzekeren van het behoud in de Liga Adelante.  Ze hebben dit seizoen lang helemaal onderaan gestaan maar de laatste 12 wedstrijden hebben ze maar liefst 25 punten gepakt en zijn van plaats 22 naar 13 gestegen.  Spijtig dat Elche kampioen is geworden.  Elche en Hércules, dat is zoals Beerschot en Antwerp : eeuwige vijanden.

    19-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje ziek.
    De wind van de afgelopen dagen heeft enkele ziektekiemen mijn richting uitgeblazen.  Je kent het wel : waterige oogjes, stramme spieren, hoofdpijn, hoesten en koorts.  En dus is mijn vertrek weer eens uitgesteld, het lijkt wel alsof ik hier nooit zal vertrekken.  Mijn dagen zijn nu gevuld met filmpjes kijken en liters thee drinken.
    Nu ik er eens over nadenk : ik denk dat het Songfestival van gisterenavond mij een beetje ziek heeft gemaakt.  Ik heb uiteraard niet gekeken maar vandaag heb ik alle liedjes een keer beluisterd.  Een mens zou van minder hoofdpijn krijgen ! Vermits het om een liedjeswedstrijd gaat is het eigenlijk eerlijker om gewoon te luisteren.  Ik vermoed dat vele landen nog een redelijk aantal punten hebben gekregen omdat ze een mooie jongen of kortgerokt en diep-gedecolleteerd meisje hebben gestuurd want het is echt een marteling om dit te moeten aanhoren.

    18-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onkruid.
    Het is vandaag, net als gisteren, wisselvallig weer en vooral erg winderig.  De temperatuur is okee en meestal is het zonnig maar af en toe schuiven er wolken voor de zon en vallen er enkele druppeltjes.  Een wandeling maken is geen probleem, ook al is het dan maar om naar de supermarkt te gaan en de kasten nog een keer te vullen.  En dan kom ik toch weer iets tegen om een beetje over te schrijven.
    1. Er staat hier naar mijn weten slechts één pompelmoezenboom in de buurt en ze doen niet eens de moeite om de vruchten te plukken, meer dan de helft ligt op de grond weg te rotten.  Nancy moest het zien ! Zij moet daarvoor euro's neertellen in België.
    2. De laatste weken groeit er langs de weg overal een plant (onkruid) die ik de vorige jaren nooit opgemerkt heb.  Iemand een idee wat voor soort onkruid dit is ?
    3. Lula, de hond van iets verderop die in het verleden regelmatig ontsnapte, heeft aan haar laatste uitstapje een souvenir overgehouden.  Ik vermoed dat ze zwanger is, het beestje is nog geen jaar oud ...
    4. De naaste buurman heeft intussen al een puppy in huis gehaald om binnenkort Jessica te vervangen.
    5. Jessica is de naam van de zieke rottweiler, niet van zijn vrouw Smile











    17-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er gaat een en ander veranderen ...
    Het belangrijkste nieuws : Camper Park Costa Blanca blijft open, ondanks alle negatieve berichten die vooral het laatste jaar in de plaatselijke pers zijn verschenen én dwars ingaand tegen alle roddels die dikwijls zijn verspreid.  Als je alle geruchten zou moeten geloven, waren Luc en Sonia al lang verbannen naar een strafkamp in Siberië wegens het overtreden van werkelijk alle regels die je kan bedenken.  En toch : sinds september 2007 zijn we nog nooit één dag gesloten geweest ! 
    Eén probleem is altijd gebleven : Spanje kent officieel geen camperplaatsen en ook al zijn er in Duitsland en Frankrijk ontelbare Stellplätze en Aires die de lokale middenstand flink wat geld opleveren - hier willen ze er niet van weten ...  Rarara, zou de machtige campinglobby daar iets mee te maken hebben ? Wel, er is een mooi Nederlandstalig spreekwoord : If you can't beat them, join them ! U hebt het goed begrepen, de camperplaats wordt een camping ! Dit is de enige manier om het voortbestaan zonder verdere hindernissen te garanderen.  Het zou toch wel heel spijtig zijn om de hechte vriendschappen die hier in de loop der jaren gesmeed zijn, zomaar te laten verdwijnen.
    Om in orde te zijn met alle regeltjes die een camping met zich meebrengt (en dat zijn er nogal wat), moeten er uiteraard aanpassingen gebeuren.  Er komen o.a. meer WC's en meer douches (gescheiden voor mannen/vrouwen), was- en droogmachine, bakken om de vaat te doen en om kleding te wassen, meer verlichting enz.  Die werken zouden half juli helemaal achter de rug moeten zijn en zullen bij het oprijden van de parking - euh sorry, camping - zelfs niet eens opvallen.  
    In de zomer, hier het laagseizoen, zullen op speciale aanvraag ook caravans toegelaten worden.  In de winter blijft het gewoon dé plek voor campers/motorhomes, het gezellige karakter van onze plek zal tijdens de winter weinig veranderen.  
    Zo, nu zijn jullie allemaal op de hoogte.  Het zijn spannende maanden geweest met veel vergaderingen, inspecties, architectenbezoeken en staaaaaaaaaaaaaaaapels papieren om in te vullen maar nu zijn we (bijna) klaar voor de toekomst !
    Als er nog nieuws te rapen valt, lees je het hier.

    16-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slecht weer kan ook mooi zijn.
    Het was vandaag niet echt een schitterende dag, maar blauwe lucht is na een tijdje ook altijd hetzelfde.  Wolken zijn veel mooier !














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wok en fietsers.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Woensdag zijn we ontelbare keren ons bord gaan volscheppen bij de Wok. Normaal krijg je daar achteraf ook nog een borreltje maar dat hebben we beleefd geweigerd. Het werd buiten zo donker dat we vreesden voor een flinke douche tijdens onze wandeling naar de parking maar we hadden geluk. Rond 17u is het toch beginnen regenen en onweren maar het viel allemaal wel mee. Ook 's nachts zijn er nog enkele druppels gevallen. Blijkbaar zijn we aan het ergste ontsnapt want tussen Benidorm en El Campello waren er door de hevige regen problemen met het treinverkeer. Intussen heb ik echt medelijden met de vrienden die met de fiets op weg zijn naar Santiago. Ik ben hier in Alfaz gebleven omdat ik geen zit had om met de motorhome door de regen te rijden en me liet afschrikken door temperaturen van slechts 10 graden in het binnenland. Zij moeten elke dag doorbijten en vechten tegen de weersomstandigheden, vandaag zijn ze Frankrijk binnengereden maar beter weer moeten ze volgens de voorspellingen nog niet verwachten. Lees absoluut de blog : in de naam van de schelp, de link staat hiernaast ! 
    Ik schaam me een beetje dat ik zelf voor de warmte van de zon heb gekozen en niet het doorzettingsvermogen van hen heb. Tegelijkertijd ben ik er wel van overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt met nog wat langer hier te blijven. Ook al is het hier iets kouder geworden, er is toch een verschil van ruim tien graden met de streek waar ik naartoe wilde rijden.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Incognito.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dinsdag gingen Dirk en Maryline naar Sabor eten en ik ben NIET meegeweest. Vorig jaar heb ik zo een keer of drie afscheid genomen om de week daarna opnieuw aan tafel te gaan. Dat wou ik deze keer niet overdoen en ik heb dus gekozen voor enkele restaurants waar ze mij niet echt kennen en waar ze mijn blog zeker niet lezen. Ook de Sprint ben ik verschillende keren stiekem voorbij geslopen, mijn petje iets verder over mijn oren getrokken om onherkenbaar te zijn. Misschien herkennen ze me zelf niet eens meer met mijn korte haar  
    Tijdens een van de wandelingen zag ik al onmiddellijk wat Luc met al zijn zuurverdiende centjes doet : hij investeert in een bandencentrale ! De muur is helemaal mooi geel geverfd maar spijtig genoeg hebben ze zijn naam verkeerd geschreven : Balan ipv Balon … 
    En ook nog een verhaaltje over de hond van de buurman. Jessica, de rottweiler met de zware blaf, zal volgende winter niemand meer uit zijn/haar slaap houden. Er is een kwaadaardig gezwel aan haar poot vastgesteld en waarschijnlijk heeft ze nog maar enkele maanden te leven.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je moet niet alles geloven wat je leest !
    De vorige berichten werden op voorhand geschreven en elke dag automatisch geplaatst. Officieel ben ik dus vertrokken maar in werkelijkheid ben ik nog altijd in Alfaz. Ondergedoken, als een sans-papiers … Ik heb echt moeite moeten doen om mij te beheersen en niets op de blog te schrijven. Maar vandaag hou ik jullie niet langer in spanning en vat ik de voorbije dagen even samen. Heb ik jullie belogen en bedrogen ? Ja. Ben ik een smeerlapke ? Een beetje. Was het met voorbedachte rade ? Neen ! 
    Alles was in gereedheid gebracht om te vertrekken maar ik heb nu eenmaal de luxe dat ik kan kiezen. Kiezen wanneer ik ga en waarheen ik ga. Mijn keuze was gevallen op Toledo, Salamanca, Zamora, Tordesillas en nog meer steden waar een heleboel caches op mij zouden wachten. Maar toen ik zondagochtend wou vertrekken en nog eens naar de weerberichten zag, begon ik toch te twijfelen. In Alfaz zou het ook enkele graden kouder worden en er werd regen voorspeld. In het binnenland zag het echter nog veel slechter uit : dagtemperaturen van hooguit tien graden, 's nachts net boven het vriespunt … niet echt mijn favoriete vakantieweer. En dus besloot ik op dezelfde plek te blijven, de plek waar ik al maanden vastgeroest ben. Ik had mezelf wel voorgenomen onder de radar te blijven. Ik heb dus geen restaurants meer bezocht waar ze me kennen, heb niets meer op de blog geschreven en heb veel op de laptop getokkeld : een nieuwe route uitgestippeld, naar The Bridge gekeken (Scandinavische topserie) en ben ook begonnen aan Homeland. Die serie krijgt ook overal goede kritieken en ik wist niet eens dat Clare Danes de hoofdrol speelt. Dat was voor mij een verrassing, ik keek vroeger graag naar haar My so-called life waar ze een tiener speelde die worstelt met het leven. 
    Onze pa is zondagavond na een reis van vijf dagen in Antwerpen aangekomen. Elke dag gingen er enkele graden af en kwamen er enkele liters water bij. Ik ben toch blij dat hij – als bijna 82-jarige – toch weer heelhuids thuis is geraakt. 
    Maandag stond in het teken van Beerschot. Zoals gehoopt door de rood-witte aanhang en gevreesd door de supporters van het Kiel ging de club in vereffening. Enkele dagen daarvoor hadden de spelers hun auto al moeten inleveren en geruchten over een fusie met Westerlo werden de kop ingedrukt. Stilaan wordt het ook duidelijk dat Westerlo volgend jaar in tweede afdeling zal moeten blijven voetballen en Cercle waarschijnlijk in eerste zal blijven. Een fusie van wat overblijft van Beerschot met KFCO Wilrijk zou misschien het meest logische zijn. Dezelfde buurt, dezelfde supporters en er is reeds een samenwerkingsverband. Iets is toch blijven hangen : één van de spelers kon niet tijdig op de training zijn want hij had geen benzine meer en had geen geld om te gaan tanken. Het gemiddelde jaarloon bij Beerschot ligt rond de 200000 euro ... misschien te veel geld uitgegeven aan gel en nagellak ?

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salamanca - Zamora.
    Een dikke 120 km gereden en nu in Zamora.  De eerste keer dat ik deze stad bezoek, ik blijf dan ook meteen twee dagen.  Dit bericht én de vorige berichten zijn op voorhand geschreven en gewoon bedoeld om jullie een beetje op de hoogte te houden.

    14-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toledo - Salamanca.
    Een verplaatsing van 250 km naar Salamanca, ook hier ben ik al eens geweest maar toen had ik nog nooit van caches gehoord.

    13-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Villargordo - Toledo.
    Vandaag een rit van 300 km naar Toledo.  Ik ben hier al een keertje geweest samen met Nancy.  De camping is nog altijd veel te duur maar er zijn wel een groot aantal caches in de buurt verstopt.

    12-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfaz - Villargordo.
    Vandaag laat ik Alfaz achter me en rij in enkele weken met een grote omweg naar het noorden, om daar de vrienden te vergezellen die vanaf vandaag een hele tijd met fiets en motorhome onderweg zijn naar Santiago de Compostela (zie blog hiernaast : "in de naam van de schelp").  Volgens eerdere plannen had ik twee weken geleden al moeten vertrekken om vrienden te bezoeken in Portugal maar soms moeten andere zaken voorrang krijgen, mijn aanwezigheid was hier echt wel vereist.  De insiders zullen wel een beetje vermoeden waarover het precies gaat, maar daarover krijg je in de nabije toekomst meer duidelijkheid ! De volgende dagen en weken zal ik misschien meer op het net kunnen dan vermoed, maar misschien ook minder dan gehoopt.  Ik probeer op voorhand al enkele berichtjes te schrijven zodat jullie weten waar ik ongeveer ben - of dat dan allemaal klopt zien we achteraf wel.  Vandaag rij ik van Alfaz naar Villagordo de Cabriel in de bergen achter Valencia - richting Madrid, zo'n 230 km.
    Het is vandaag trouwens een speciale dag : precies 20 jaar geleden speelde RAFC in het Wembley stadion in Londen de UEFA finale tegen Parma.  Ik was daar toen aanwezig en die wedstrijd - ook al werd ze verloren met 3-1 - blijft één van de mooiste herinneringen in mijn leven.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs