MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    12-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfaz - Villargordo.
    Vandaag laat ik Alfaz achter me en rij in enkele weken met een grote omweg naar het noorden, om daar de vrienden te vergezellen die vanaf vandaag een hele tijd met fiets en motorhome onderweg zijn naar Santiago de Compostela (zie blog hiernaast : "in de naam van de schelp").  Volgens eerdere plannen had ik twee weken geleden al moeten vertrekken om vrienden te bezoeken in Portugal maar soms moeten andere zaken voorrang krijgen, mijn aanwezigheid was hier echt wel vereist.  De insiders zullen wel een beetje vermoeden waarover het precies gaat, maar daarover krijg je in de nabije toekomst meer duidelijkheid ! De volgende dagen en weken zal ik misschien meer op het net kunnen dan vermoed, maar misschien ook minder dan gehoopt.  Ik probeer op voorhand al enkele berichtjes te schrijven zodat jullie weten waar ik ongeveer ben - of dat dan allemaal klopt zien we achteraf wel.  Vandaag rij ik van Alfaz naar Villagordo de Cabriel in de bergen achter Valencia - richting Madrid, zo'n 230 km.
    Het is vandaag trouwens een speciale dag : precies 20 jaar geleden speelde RAFC in het Wembley stadion in Londen de UEFA finale tegen Parma.  Ik was daar toen aanwezig en die wedstrijd - ook al werd ze verloren met 3-1 - blijft één van de mooiste herinneringen in mijn leven.

    11-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het lijstje is afgewerkt.
    Deze ochtend vroeg was de voet van de Puig Campana in wolken gehuld maar de top baadde al in de zon.  Toch was het de hele dag wisselvallig met af en toe flink wat zon maar in de namiddag waren de bergen helemaal door het wolkendek verslonden.  Het is gelukkig wel droog gebleven met een temperatuur van ongeveer 22 graden.  De volgende dagen zou er in heel Spanje regelmatig regen kunnen vallen.  
    In de voormiddag ben ik met de auto van Luc nog de laatste boodschappen gaan doen en om te lunchen ben ik met Luc in het Griekse restaurant Santorini gaan eten (Sonia is in België bij de familie op bezoek, dat was ik misschien vergeten te vertellen) en ik weet niet meer wat ik besteld heb, maar de portie was zo groot dat ik mijn bord niet helemaal heb leeggegeten.  De Sprint was spijtig genoeg gesloten - in het weekend gaan ze altijd later open - dus moesten we elders nog een koffie drinken.
    Gisterenmiddag zijn Jef en Brigitte nog afscheid komen nemen en een half uurtje geleden kwam mijn dikke vriend van hiernaast (Killah, de hond van de buurman) zijn laatste snoepje halen.  Mijn hele lijstje is nu afgewerkt en ik kan morgen vertrekken.  Als er nog huwelijksaanzoeken komen (of is dat wat overdreven - zie gastenboek Smile) dan hoor ik het wel ...





    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pronostiek.
    Als je hier na enkele maanden terugkomt, zijn er altijd zaken die verdwenen zijn en gelukkig ook altijd mensen die iets nieuws proberen.  Ik heb mijn glazen bol er eens bijgehaald en zonder een vloek uit te spreken doe ik enkele voorspellingen.
    Le monde du macaron zie ik de zomer niet meer overleven, de prijzen zijn veel te hoog vergeleken met andere zaken in de buurt.  Of zouden er in het snikhete seizoen veel kapitaalkrachtige snoepers naar hier afzakken ? Over restaurant Carpe Diem heb ik ook mijn twijfels, alhoewel een vaste waarde niet zo snel zal verdwijnen.  En toch, de vorige jaren hoorde je constant van klanten dat ze daar waren gaan eten.  Dit jaar heb ik de naam niet één keer horen vallen.  Met de bloemen- en plantenwinkel in Albir gaat alles uitstekend, die is net verhuisd naar het naastgelegen pand.  Het nieuwe ijssalon naast Cap Blanch zal dringend klanten moeten krijgen om de huur te betalen en de Goa bar aan de weg tussen Albir en Altea lijkt dezelfde weg op te gaan als voorganger Buddah - ik heb er nog geen enkele keer iemand zien zitten.  Japans restaurant Sapporo heeft nu wel een terras buitenstaan, maar zit evenveel volk dan binnen : niemand ! Terwijl "onze" Japanner het wel goed doet.  En dan nog een woordje over het half afgewerkte gebouw aan McDonalds, waar vroeger de oude Consum supermarkt stond.  Op enkele weken tijd was het oude gebouw gesloopt, het terrein bouwklaar gemaakt en al heel snel stond er een prefab gebouw waarvan iedereen denkt/hoopt/gokt dat het een Aldi supermarkt zal worden.  We zullen zien ...
    Ik wens alle winkels, restaurants, bars, ziekenhuizen en straathoeren toch een succesvolle zomer en tot binnenkort.















    10-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En waarom moest ik zo vroeg opstaan vandaag ?
    Om 8u15 kwam Diana de camperplaats opgereden en vijf minuten later zat ik klaar om geknipt te worden.  Ben ik niet mooi in mijn jurkje Laughing ? Om er een tijdje tegen te kunnen heb ik besloten om in één keer alles te laten afknippen.  Of toch niet !? Ik overweeg het wel dikwijls, want lang haar is niet altijd gemakkelijk.  Groeien deed het al een hele tijd niet meer en hopelijk zijn de 10-15 cm (!!!) die ik kwijt ben, er nu weer snel bij.  Klein detail voor de oplettende lezer : zelfs mijn wenkbrauwen kregen een beurt, ik kreeg al schrik voor mijn bikinilijn ...
    Na de middag kon ik weer iets van mijn lijstje schrappen : mijn laatste bezoek van dit seizoen aan de Pizza4U.  En dan begrijp ik weer waarom het altijd zo moeilijk is om hier te vertrekken : er zijn zo veel adresjes waar je lekker kan eten aan redelijke prijzen én de mensen zijn zo vriendelijk.  Na het eten kreeg ik een borreltje, de fles bleef zelfs op tafel staan en Pepe - de uitbater - kwam er even bijzitten om een praatje te doen.  Lang duurde het niet want er kwamen al snel nieuwe klanten aan, ik denk dat hij op een dag heel wat kilometers aflegt van de keuken naar het terras.







    09-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van de Chinees naar de Kaktus.
    Weer een mooie dag vandaag, maar niet zo drukkend warm als de vorige dagen.  In de voormiddag ben ik naar de Chinees gewandeld om mijn namaak-crocs te wisselen.  Alles wat ze in die Chinese winkels verkopen is meestal spotgoedkoop, maar de kwaliteit is soms evenredig.  Vorige week had ik een paar zwarte "crocs" gekocht en ze stonken zo hard dat ik ze enkele dagen buiten moest laten staan voor ik er gebruik van kon maken.  Ik heb normaal een bescheiden schoenmaat 41 maar in Spanje (en bij uitbreiding China) zijn de maatjes toch allemaal aan de kleine kant, ik had dus gekozen voor een 43.  Uiteraard had ik eerst een 43 gepast en had dan een paar dat nog in een zakje verpakt was, meegenomen.  En wat bleek : alhoewel op beide exemplaren duidelijk maat 43 aangegeven stond, zat er toch een verschil van zo'n 2-3 cm tussen linker-en rechterkant.  Ik heb voor alle veiligheid mijn voeten ook maar eens nagekeken, maar die zijn nog altijd alle twee even groot.  In de winkel deden ze gelukkig niet moeilijk, de crocs werden gewoon in de vuilbak gegooid en ik mocht een ander paar kiezen. 
    In de namiddag heb ik de hele auto een beetje opgeruimd, dan moet ik dat al zeker niet de laatste dag doen.  Nog even in het stoeltje zitten en een douche nemen en het was alweer tijd voor een etentje.  Eerst een aperitiefje op het terras en dan enkele trappen lager naar het restaurant van hotel Kaktus.  Op donderdag verwennen ze je daar met een Noors buffet en ik vrees dat de weegschaal daar morgen niet blij mee zal zijn.
    De camperplaats blijft intussen nog altijd goed gevuld, ook al zijn bijna alle vaste klanten/overwinteraars vertrokken.  Dré die enkele dagen geleden vertrokken is, heeft net in het gastenboek geschreven dat hij veilig is thuisgeraakt en onze pa heeft een berichtje gestuurd dat hij de nacht doorbrengt in Argelès-sur-Mer, waar het zeer druk is.  Nog even en mijn winterverblijf loopt ook ten einde.  Ik moet nog een hele lijst afwerken voor het zover is, morgen moet ik zelfs voor de eerste keer sinds lange tijd de wekker laten rinkelen voor een vroege afspraak !










    08-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze pa is weg en Lynn komt eraan !
    Deze ochtend is onze pa vertrokken, ik heb hem verboden om in minder dan vijf dagen naar Antwerpen te rijden - of hij gaat luisteren ? 
    Het is nu 14u en het is in de zon echt niet uit te houden (momenteel 34 graden in de schaduw), gelukkig schuift er sporadisch een wolkje voor die oranje bol en ook een licht briesje laat zich af en toe voelen.  Ik ben net even naar beneden gewandeld om in de apotheek nog enkele bestellingen af te halen.  Ik kon niet alles krijgen zonder voorschrift, ze worden hier toch ook elk jaar strenger.  Ik ben ook even gaan kijken naar de nieuwe beenhouwerij/traiteur van Lynn (ex-dienster Sabor).  Alles is al netjes bepleisterd en geschilderd en de volgende dagen worden de toonbanken en koelinstallaties geplaatst.  Hopelijk draait de zaak goed als ze begin juni opengaat.  Als je in de buurt bent, breng ze dan zeker een bezoekje (om iets te kopen natuurlijk !) : net achter het hoekje van de Mercadona supermarkt, over het nieuwe sociaal centrum (bijna aan het voetbalterrein).





    07-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste keer ?
    Alweer een schitterende dag vandaag en je wordt er alleen maar luier en luier van.  Een wandeling naar Sabor, dat was de enigste inspanning die we konden leveren.  Het was weer lekker, een nieuw en verfrissend voorgerecht (witloof, appel, kip en spek) en een "specialleke " als hoofdgerecht : zalmmoot in een jasje van spek met mosterd/appeltjessaus.  Voor onze pa was het de laatste keer van dit seizoen, en voor mij waarschijnlijk ook dus mochten we wel een beetje afwijken.  Op de terugweg nog even een cache van mij gaan controleren.  Alles zag er netjes uit en in de buurt was men volop bezig met appelsienen plukken.






    06-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rally.
    Ik heb mijn portie lelijke mensen weer gehad voor de rest van het jaar.  Reden : een uitstapje naar Benidorm.  Soms zou je toch echt hopen dat de boerka verplicht wordt voor de Britten die hier in alle (vooral XXXXXXL) formaten rondlopen, zelfs een beetje textiel zou af en toe al wonderen doen.  Ook de Benidorm Bastards waren natuurlijk van de partij en versta me niet verkeerd : ik vind het fantastisch dat mensen die minder mobiel zijn zich toch kunnen verplaatsen in allerhande elektrische vervoermiddelen, maar .... ik heb toch sterk het vermoeden dat er een aantal bij zijn die vooral in de categorie "veel te dikke lamzakken" thuishoren.
    Gelukkig werden alle negatieve indrukken al snel naar de achtergrond verdreven na een stukje pizza en een ijsje.  Intussen was het ook al tijd om naar het plein aan het stadhuis te gaan, daar vertrok vandaag de eerste Benidorm-Mallorca rally voor oldtimers.  Vooral Mercedes en Porsche waren goed vertegenwoordigd, maar ook de liefhebbers van een oude Rolls, Jaguar of MG kwamen aan hun trekken.  Veruit de mooiste vond ik een Mercedes Cabrio uit 1959, nog maar eens het bewijs dat er in mijn geboortejaar alleen maar goede dingen gemaakt werden.  De prijs was navenant : 600000 euro ! Ik ben benieuwd of er iemand ook voor mij zoveel geld zou willen betalen ...
    De busrit terug naar Alfaz werd nog een beetje opgevrolijkt door een dronken passagier die absoluut niet meer wist waar hij was of moest zijn.  De buschauffeur bleef aan elke halte vriendelijk vragen of hij misschien wou uitstappen was maar de naar schatting 150 kg zware kolos was blijkbaar van plan nog enkele rondjes extra mee te rijden.













    04-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedraaid.
    Het belangrijkste nieuws van vandaag : ik heb mijn auto verplaatst ! Ik had er echt genoeg van na bijna drie weken deur aan deur te staan met de Friezen, mijn laatste week hier wil ik nog graag even een vakantiegevoel hebben.  Ik had naar een andere plaats kunnen verhuizen maar daar zou de vijand alleen maar voordeel mee doen.  Ik heb de Koala gewoon gedraaid en heb zo hun "tuin" en ook hun zon gehalveerd.  Verschillende mensen hebben hun voorzichtig aan het verstand proberen te brengen dat het toch aangenamer zou zijn moesten zij hun auto omdraaien, maar neen - zij vonden het zo gezelliger.  Wel : het idee over gezelligheid van een doorsnee Vlaming/Belg is helemaal anders dan dat van Jan Modaal in Nederland, zo blijkt maar weer.  En daarover is nu hopelijk het laatste woord gezegd. 
    Omdat ik tegen het vallen van de avond nog niet verder was geraakt dan de vuilcontainer op straat, wou ik toch nog een stukje wandelen en ergens iets gaan eten.  Eerste gedachte was McDonalds maar misschien was het toch beter om wat verder te stappen, enkele euro's meer uit te geven en nog een keertje langs Sacristan te gaan.  Ik ben dan inderdaad verder gestapt maar Sacristan is het niet geworden.  Uiteindelijk heb ik gekozen voor een nog goedkopere maaltijd dan bij McDonalds : El puente de oro, de Chinees aan de markt.  Er is al veel over gezegd en geschreven maar het blijft onbegrijpelijk hoe ze voor die lage prijzen toch degelijk voedsel kunnen serveren.  Ik had een menuutje van 5,80 euro : pikante soep, babi pangang (zo van dat vezelige vlees dat je uren later nog van tussen je tanden kan peuteren), een bolletje ijs en een halve liter water.  Alles geserveerd op een echt tafelkleed met een katoenen servet, nadien een warm vochtig handdoekje én een borrel voor een prijs waarvoor je in België amper het water krijgt.  Bovendien wordt alles sneller geserveerd dan bij McDonalds, je hebt hier ongeveer één ober per tafel.
    Voor de animatie werd gezorgd door de andere gasten : de tafel naast mij vriendelijke Nederlanders die me smakelijk wensten en er blijkbaar vanuit gaan dat iedereen hun taal spreekt, maar vooral een groepje Engelsen iets verderop.  Engelsen zonder tafelmanieren (zouden ze ook leverbaar zijn mét ?) en alleen komen voor de fles wijn.  Je kent ze wel : in de ene hand het glas en de vork in de andere vuist geklemd.  En dan maar proberen zo veel mogelijk in één keer op het vork te prikken en als het echt niet anders kan tussendoor ook nog de bami binnen slurpen.  Altijd gezellig !  

    03-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Den boom.
    Wat gisteren gepland was, is vandaag werkelijkheid geworden.  Geen grootse dingen, wel een een wandeling naar "den boom".  Dirk en Maryline waren daar nog niet geweest en wandelden dus mee.  Voor mij was het min of meer een verplichte uitstap want ik heb daar enkele maanden geleden een cache verstopt en ik wou toch nog even gaan kijken of alles in orde was.  Binnenkort laat ik Alfaz weer voor enkele maanden achter me en dus was een controle nu nodig.  Alles zag er nog netjes uit en hopelijk blijft dat zo tijdens mijn afwezigheid.  En voor de mensen die hem niet kennen : "den boom" is een 800 jaar oude johannesbroodboom en ziet er toch vrij indrukwekkend uit, ook al moet hij ondersteund worden.






    02-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zalig.
    Wat een fantastische namiddag.  Lekker gegeten ? Niets speciaals, gewoon een boterham.  Mooi weer ? Absoluut, maar niet mooier dan gisteren.  Maar wat een rust, enkel het gezang van de vele vogelsoorten die hier rondfladderen en GEEN gekwetter van mijn Friese buren.  Ik wou vanmiddag een flinke wandeling maken en net toen ik wou vertrekken haalden zij hun fiets van onder het zeiltje.  Ik ben dan nog even stiekem blijven kijken en ja hoor, weg waren ze ! Eindelijk kon ik mijn stoeltje nog eens uit de koffer halen en genieten van de voorjaarszon, die wandeling kan morgen ook nog.

    01-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De hele dag zon.
    Een heel mooie dag vandaag en af en toe moest je zelfs de schaduw opzoeken.  Luc en Sonia hadden geluk (en wij ook) want zo konden we allemaal samen buiten de spaghetti eten die Sonia had gemaakt.  Veel meer dan nog even een wandeling maken met Alfaz zat er daarna niet meer in.




    30-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje sensatie ...
    ... maar zoals we in Antwerpen zeggen : een scheet in een fles ! Nathalie had ons al gezegd dat er een lijk in zee zou drijven vlak bij Sabor en toen we buiten kwamen stonden er drie auto's van de politie en enkele nieuwsgierigen te kijken naar "iets" dat op het water dobberde.  Iemand had het opgemerkt toen het nog dichter bij de kust was en dacht een lichaam gezien te hebben en een been dat af en toe boven water kwam.  Na ruim een uur - het geduld van een ramptoerist wordt soms danig op de proef gesteld - kwam de immer alerte Guardia Civil met een klein bootje poolshoogte nemen.  Het bleek om een hoop vodden en wat rommel te gaan en dat was voor mij het sein om verder richting camperplaats te wandelen.




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sabor.
    Altijd lekker, soms ronduit fantastisch - zoals vandaag met oa asperges en een beursje van zalm.  En toen kregen we te horen dat Lynn vandaag bezig was aan haar laatste dag. In juni opent ze een beenhouwerij in Albir en we wensen haar daarmee alle succes.  




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog meer sneeuw ...
    ... maar dan vooral zwarte, voor de doorsnee Spanjaard toch.  De Spaanse economie is er echt zeer slecht aan toe en het aantal werklozen (vooral jongeren) is schrikbarend.  Recent waren er ook enkele reportages in Terzake, je kan die nog altijd HIER en HIER bekijken.  Ook in Albir en Benidorm zie je tegenwoordig meer schooiers, meestal niet al te opdringerig maar voor de rest is er weinig te merken van de crisis.  Logisch, hier wonen ook haast geen Spanjaarden meer.  De straten worden hier overwegend bevolkt door "rijke" toeristen/overwinteraars uit de hele Europese Unie en ook steeds meer Russen.  Die laatsten zijn niet echt opvallend in het straatbeeld aanwezig maar je ziet wel meer bordjes op bv immobiliënkantoren waarop duidelijk wordt gemaakt dat er ook Russisch gesproken wordt.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twijfels ?
    Alle twijfels zijn nu weggenomen : 
    1. Willem-Alexander is de nieuwe koning van Nederland.en mijn favoriete buurvrouw heeft voor de gelegenheid - of is het toeval - een oranje t-shirt aangetrokken.
    2. Beerschot zakt minstens naar derde klasse. 
    3. Voorzitter Lambrecht van Sporting Lokeren ontkent dat er onderhandelingen zijn met Beerschot betreffende een fusie.
    4. De mannekes van Beerschot die al getraind hebben in het scanderen van Westerlo-Lokeren-Beerschot zijn eraan voor de moeite, 't was wellicht ook een beetje te lang om allemaal te onthouden.
    5. De supporters van Brussels zullen volgend seizoen extra veel moeten drinken om hun stembanden te smeren : de volledige naam van de club wordt Racing White Daring Molenbeek Brussels FC.
    6. De meeste dromen zijn bedrog, maar hopen mag altijd.  Met een beetje geluk krijgt Beerschot in derde klasse geen pak rammel van Berchem Sport maar mag het wel elk weekend een derby spelen in vierde provinciale tegen kleppers als Sparta Linkeroever, Maria-ter-Heide en Achterbroek.  Tubantia Borgerhout is wellicht wat te hoog gegrepen want die spelen waarschijnlijk kampioen en stijgen naar derde provinciale.
    Tot zover het leedvermaak voor vandaag, ik moet me dringend gaan opdirken (Dirk en Maryline gaat immers ook mee en opmarylinnen staat niet in het woordenboek) voor een bezoekje aan Sabor.

    29-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuw !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb begrepen dat er in België beelden van een ondergesneeuwd Spanje te zien zijn.  In het binnenland is inderdaad zo een beetje op alle plaatsen boven de 800 meter tot 15 cm sneeuw gevallen.  En jullie maar klagen dat het in de Benelux met Pasen nog sneeuwde, hier in het zuiden kan het dus nog erger ! Het is van 1995 geleden dat het nog zo veel gesneeuwd heeft in de lente.  Op de foto hiernaast zie je Morella, 50 km landinwaarts vanaf Peñíscola.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar derde, nog dieper of toch nog een oplossing ?
    De paling in een emmer snot (lees : Vanoppen, voorzitter van Beerschot) waar ik het gisteren nog over had is nu op het droge gekropen.  En wat gebeurt er met zo'n beest zonder water ? Hij geeft eindelijk toe dat er geen oplossing meer mogelijk is en dus zal mijn geliefde ploeg van het Kiel Smile volgend seizoen in het beste geval in derde klasse mogen aantreden.  Deze kroniek van een aangekondigde dood zal geen Nobelprijs in de wacht slepen maar hoe groot mijn leedvermaak ook is, ik leef mee met de Beerschotsupporters.  Ik zou het ook niet plezant vinden als RAFC of Hércules opgedoekt worden en de braaf betalende toeschouwer heeft nu eenmaal weinig in de pap te brokken als er een nieuwe voorzitter moet gekozen worden.  Iedereen had zien aankomen dat het met dit blaaskaakopperhoofd (hiermee solliciteer ik voor het "woord van het jaar") nooit goed zo komen.  
    En net op het moment dat je denkt dat het over is, duiken er geruchten op over een mogelijke sportieve fusie van Beerschot met Westerlo en Lokeren en ook een andere tweedeklasser zou wel geïnteresseerd zijn in zo'n constructie.  Nu maar hopen dat RAFC zich niet laat vangen.  Nog liever 20 jaar in het vagevuur van tweede klasse dan een fusie met de ratten.
    Met de vrouwen van Beerschot kan je trouwens ook lachen, klik HIER.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoek de fout.
    Deze namiddag konden we eindelijk nog eens buitenkomen na vier dagen slecht weer, zelfs de verwarming moest terug aangezet worden.  Dat slecht weer heeft ook zijn voordelen : de Friezen van hiernaast zitten niet in "mijnen hof", je kan geen geld uitgeven, eindelijk wordt de voorraad in de kast aangesproken vóór de vervaldatum verstreken is én je kan heel veel films en series bekijken op de laptop.  Voor de rest kan je niets anders doen dan buiten kijken naar de regen die in alle variaties naar beneden valt, hartenjagen en snoepen, snoepen, snoepen ...  Alle voorradige reeksen van Californication zijn intussen bekeken.  Ook Danni Lowinski, de mannen van Top Gear, de trezebezen van thui-uis en de wacko's van American Horror Story (seizoen 2) mochten mijn dagen met veel plezier opvrolijken.  
    In het laatste geval kan je moeilijk van opvrolijken spreken en het bloed spat soms van het scherm.  Enkel voor sterke magen dus, je kan overigens perfect naar het tweede seizoen kijken zonder voorgeschiedenis.  Alles speelt zich af in een krankzinnigengesticht tijdens de jaren zestig.  De instelling wordt geleid door Jessica Lange (al zou ze met haar godsdienstwaanzin net zo goed zelf patiënte kunnen zijn) en ze zijn van overtuiging dat homoseksualiteit en masturbatie genezen kunnen worden met elektroshocks.  Een duiveluitdrijving op zijn tijd hoort er bij en bovennatuurlijke krachten en buitenaardse schepsels zijn alom aanwezig.  Of toch niet ? Eén ding is duidelijk : niets is was het lijkt en je mag niemand vertrouwen.
    Schrik niet van geile half-satanische nonnen, rode lingerie onder het habijt, benen amputeren om weglopen te vermijden, zweepslagen of een dokter van dienst die wel heel veel gemeen heeft met de beruchte dokter Mengele.  
    Af en toe is het ook lachen als iemand zijn kunstgebit moet afgeven om de kerstboom te versieren en het geheel wordt draaglijk gemaakt door het steeds weerkerende dominique-nique-nique van onze eigenste Soeur Sourire.  Eigenlijk zou ik best een rolletje in deze serie willen spelen, ik zou me er helemaal thuis voelen.  De laatste drie afleveringen zorgden ervoor dat alles een beetje in mineur eindigde.
    En voor alle gelovigen : God beantwoordt al onze gebeden maar geeft niet altijd de antwoorden die we verwachten ...

    Een zenuwslopend beeldverslag van de voorbije vier dagen kan je HIER zien - ergens in het filmpje zit een fout, ik ben benieuwd of iemand ze kan vinden !

    28-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zullen we het nog eens over voetbal hebben ?
    Ik kan tevreden terugblikken op het voorbije voetbalweekend.  Het heeft niets meer te betekenen en ze zijn op een troosteloze tiende plaats geëindigd maar RAFC heeft toch zijn laatste wedstrijd van het seizoen gewonnen.  Hércules Alicante is ook op de goede weg en heeft dit weekend zijn uitwedstrijd gewonnen.  De laatste weken hebben ze bijna alles gewonnen of gelijkgespeeld en dat heeft ervoor gezorgd dat ze nu niet meer in de degradatiezone van de "liga adelante" (tweede klasse) staan, er moeten wel nog zes matchen gespeeld worden.  In de primera division zal FC Barcelona nog even moeten wachten om kampioen te spelen.  Play offs I in Belgiië zijn door het verlies van Zulte-Waregem en de winst van Club Brugge heel spannend en bij Beerschot blijft de voorzitter zich gedragen als een paling in een emmer snot.  
    Voor de rest weinig te melden hier, het weer blijft slecht (wind en regen) en de laptop draait overuren om films en series te bekijken.


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs