MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    04-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nuancering ?
    Toen ik meer dan een week geleden (26/3) schreef over over de beslissing die de gemeenteraad zou nemen in verband met het "camperprobleem" in de gemeente, vroeg ik me af wat "De week" hierover zou schrijven.  Tot nu toe zijn ze er nooit in geslaagd om ook maar één keer positief over dit soort toerisme te schrijven.  Het was dus uitkijken naar wat er deze week (logischerwijze met enige vertraging) zou verschijnen.  Voor vele overwinteraars is dit gratis weekblad zo een beetje de enige manier om op de hoogte te blijven van de lokale politiek (en natuurlijk ook "belangrijker" nieuws én de teeveeprogramma's !) en alles wat ze daar lezen wordt als waarheid aangenomen.
    Toch is enige nuancering weer ver te zoeken in het meest recente artikel en wordt alles opnieuw over één kam geschoren.  Dus nog maar eens : wij hebben een vergunning en zijn dus in orde en blijven open ! Onze buren klagen niet en hebben dat vorig jaar reeds ook schriftelijk bevestigd.  De gemeenteraad heeft wel beslist gedurende een jaar de situatie te evalueren en voorlopig geen nieuwe vergunningen meer uit te reiken.   

    03-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toch opnieuw dat geheugen ...
    ... want ik was nog iets vergeten te vertellen.  Terwijl tijdens de live verslaggeving over de Scheldeprijs (wielerwedstrijd in en rond Schoten/Antwerpen) werd gesproken over sneeuwvlokjes, moest ik regelmatig de schaduw opzoeken.  Ik heb mijn atletisch lichaam net nog in de spiegel bewonderd en jawel : verbrand door de felle zon ! Ik blijf erbij dat we een echte kwakkelwinter achter de rug hebben met minder zon, meer regen en vooral meer wind dan de andere jaren.  Vergeleken met wat de achterblijvers in België en Nederland hebben moeten doorstaan, mogen we echter niet klagen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik had hier al enkele maanden een aantal batterijen liggen die in de speciale vuilnisbak moesten belanden.  Vandaag is het eindelijk gelukt, ook al ben ik toch nog op mijn stappen moeten terugkeren want weer vergeten.  Dat zal niet meer beteren zeker ? Mijn fototoestel had ik bewust in de auto gelaten, op weg naar de Lidl vallen er zelden spectaculaire foto's te nemen.  En toch : voor de allereerste keer kwam ik een kudde schapen en geiten tegen en dat had dan toch een mooi plaatje kunnen opleveren.
    Toen ik terug op de parking kwam, zat er nog een groepje kameraden buiten.  Morgen vertrekken Chris en Maria en dus moest er nog een borreltje gedronken worden.  En toen vertelde Chris zijn favoriete verhaaltje nog eens.  Hij was in het gezelschap van twee mooie welgevormde meisjes die helemaal ingewreven waren met olie en als hij ze kon pakken, mocht hij ze "hebben".  Maar met al die olie lukte het niet echt.  Hij blijf maar grabbelen en proberen tot ... hij badend in het zweet wakker werd.

    02-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uittocht is begonnen.
    Voor veel mensen was het vandaag de laatste dag om bij de bakker in de rij te staan voor vers brood.  Het leek alsof hier een pestepidemie was uitgebroken, zo veel motorhomes verlieten ons om andere - in de meeste gevallen meer noordelijke - oorden op te zoeken.  De motorhomes die in het midden stonden, verplaatsten zich allemaal snel naar de zijkanten zodat het geheel toch wel een heel lege aanblik gaf.  Tegen het einde van de middag waren er alweer zeven nieuwelingen gearriveerd, helaas bijna allemaal Spaanse gezinnen met lawaaierige kinderen.  Als de paasvakantie voorbij is, zal het hier echt rustig worden.










    01-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sacristan.
    Een winderige dag vandaag maar wel een temperatuur van rond de 25 graden, zodat je toch wel buiten in een stoeltje kon zitten.  De krant lezen was iets moeilijker maar gewoon lekker niksen is ook niet verkeerd.
    Morgen vertrekken Gery en Roza en dat was een goede reden om iets te gaan eten.  Eerst nog even "in het hoekje" Theo een gelukkige verjaardag gaan wensen en dan vertrokken naar Sacristan.  Dat was weer een tijdje geleden en de super hamburgers zijn daar altijd lekker.  Rond 19u30 konden we in t-shirt naar de camperplaats wandelen.  Om de weg een beetje in te korten, deze keer stiekem illegaal over de spoorweg.







    31-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bétera - Valencia.
    Wellicht goed nieuws voor rondtrekkende toeristen die Valencia willen bezoeken : Valencia Camper Park ! Het betreft hier een combinatie camperplaats/camping en de ligging lijkt me perfect om de stad te bezoeken, op enkele honderden meters van een metrohalte. Omdat er voorlopig nog geen voorzieningen zijn (water, stroom, wifi, bewaking) kan je er GRATIS terecht om te overnachten, NIET om te kamperen (dus geen stoeltjes, luifel e.d.). De uitbaters hopen deze zomer klaar te zijn, prijzen zullen dan bekend gemaakt worden. Meer info op de WEBSITE.




    30-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het kan niet altijd bbq zijn ...
    ... en dus werd er besloten om op deze zonovergoten zaterdagmiddag een spaghettifeestje op poten te zetten.  En verdomme, wat was het warm - je moest je insmeren én een hoed op je kop zetten om geen zonnesteek op te lopen.  We zijn om 14u begonnen en om de andere mensen hun avond- en nachtrust te gunnen zijn we om 22u gestopt met flessen leeg te maken.  Alles was lekker : de hapjes vooraf, de spaghetti zelf, de desserts, alle mogelijke drankjes ...
    Er werd flink wat afgelachen en Sonia was ook weer goed op dreef.  Eventjes moest ze zelfs gaan afkoelen onder de douche.  Ronny werd ondertussen even gewurgd door Marie-José maar daarna ook uitbundig gekust én onder handen genomen om de sporen van lippenstift te verwijderen.













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de supermarkt.
    In de voormiddag even naar de supermarkt gaan, kan heel wat leesvoer opleveren.  Het is beneden in Albir bijzonder druk en daar zijn genoeg redenen voor.  Het is hier momenteel echt zomerweer en zelfs de wind zorgt amper voor een beetje afkoeling.  Bovendien zitten we net tussen twee feestdagen in (Goede Vrijdag en Pasen) én veel Spanjaarden hebben een heel lang weekend of zelfs vakantie.  Aan het kruispunt bij de Mercadona stond een politieman zelfs het verkeer te regelen, dat zie je hier niet vaak.  In de supermarkten liep dus ook aardig wat volk rond.  
    Aan de Lidl werd ik zowel bij het binnen- als het buitengaan bijna aangereden door een mevrouw die enkel oog had voor auto's maar niet voor voetgangers.
    Een lekker meergranenbrood wordt steevast gekocht bij Super Content, voor de rest kan je dan naar Mendoza, Lidl, Consum, Mercadona enz - keuze genoeg.  Omdat ik iedereen een centje gun, spreid ik mijn aankopen een beetje maar vandaag liep er overal wel iets mis.  Een verkeerde kassa uitkiezen, dat ben ik al gewend.  Altijd is het rolletje papier op, of er is iets niet geprijsd.  Deze keer had ik weer pech, de mevrouw vóór mij met een bescheiden mandje aankopen stond haar beurt af te wachten en telkens bleven van alle kanten familieleden toestromen om nog iets bij op de lopende band te leggen.  Op de duur was het echt een onoverzichtelijke stapel geworden en ben ik maar achter in de rij gaan staan bij een andere kassa.
    Volgende supermarkt : Engelsen die een voorraad drank mee naar huis willen sleuren.  Daar moesten ongelukken van komen en ja hoor.  Terwijl ik het zag gebeuren, kletterde een goedkope fles wijn naar beneden.  Gelukkig werd ik niet geraakt door het glas maar de vino tinto liep wel langs mijn benen naar beneden.  Enkele velletjes keukenrol later was alles weer proper en werd het voordeel van een korte broek snel duidelijk.
    En nog een andere supermarkt : in één of ander (zelfs voor landgenoten bijna onverstaanbaar) brabbeldialect vraagt een Nederlands koppel wanneer de kippen klaar zijn.  De mevrouw achter de toonbank zegt in het Engels dat ze nog 45 minuten moeten wachten.  De Nederlandse mevrouw verstaat vijf minuten en ze staat er exact 300 seconden later opnieuw.  Intussen zegt de winkelmedewerkster dat ze nog 40 minuten moeten wachten en toont het cijfer vier met haar vingers en maakt daarna een nul met duim en wijsvinger.  Haha, nu hebben ze het begrepen : ze moeten om vier uur terugkomen ...
    Op de terugweg zie ik dat er weer een zaak gesloten is en dat het grote Chinees restaurant over de Lidl waar bijna nooit volk zat, en waar ze eergisteren alles buitenhaalden, inmiddels weer opengaat en zelfs een nieuw terras heeft geïnstalleerd.




    28-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is 't nog ver ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste weken heb ik alle afleveringen van Wolven, Salamander en Met man en macht bekeken en vooral die laatste serie vond ik echt tegenvallen.  Gisterenavond ben ik begonnen aan "Crème de la crème", ook niet echt een hoogvlieger maar wel uit te houden.  Terwijl ik mijn boterhammen smeer of de afwas doe, kijk ik graag naar Is 't nog ver.  Het heeft een tijdje geduurd voor ik het kon waarderen maar het wordt steeds beter.  Echt knap hoe ze een toeristisch programma maken én tegelijkertijd elke streek of land te kakken zetten.  Bovendien zijn er toch regelmatig ook plekjes waar je nog nooit van gehoord hebt en die interessant genoeg zijn om in de toekomst een keer te bezoeken.  In de meest recente uitzending werd je uitgebreid rondgeleid op Changi Airport in Singapore, vroeger al hét schoolvoorbeeld voor alle andere luchthavens ter wereld maar nu (het is intussen al 20 jaar geleden dat ik er zelf was) ronduit verbluffend.  Je kan er zelfs gratis aan je voeten laten knabbelen door Garra Rufa visjes, in Benidorm betaal je daarvoor verdomme drie euro ! Elise Crombez vond het maar niets, het kriebelde te veel.  Elise Crombez is trouwens een goede reden om naar Is 't  nog ver te kijken.  Waarschijnlijk ben ik de enige die niet wist dat ze al  jaren een topmodel is, dat heb ik pas ontdekt door even te googelen.  Ik ben dan ook geen liefhebber van bladen als Vogue, ik loop niet rond in outfits van Prada of Ralph Lauren en hoor zeker niet tot de kennissenkring van Armani of Gaultier.  Als co-presentatrice ziet Elise er heel naturel uit en vind ik ze veel mooier dan op al de foto's die ik van haar gevonden heb.  Vorige week was er in Is 't nog ver trouwens een reportage over de wolkenkrabbers  van Benidorm.  Al die "rascacielos" zijn intussen geen geheim meer voor mij want er is ook een hele reeks caches aan gewijd.  Het filmpje kan je bekijken door op de bijlage te klikken.

    Bijlagen:
    Benidorm.flv (8 MB)   


    27-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warm.
    Moeten we het laatste bericht in het gastenboek cynisme noemen of gewoon jaloezie ? Ja, we hebben gisteren in de namiddag enkele druppels regen gehad en met de spetters van deze ochtend samen zal de plaatselijke pluviometer nog altijd niet aan het allerlaagste streepje geraken.  De temperatuur van de afgelopen nacht lag ongeveer vijf keer hoger dan de dagtemperatuur in België.  
    Vanmiddag ben ik even bij kameraad Guy op bezoek geweest (op inspectie om te kijken of alles proper is als zijn vrouw morgen komt) en heb een beetje rondgewandeld aan het strand en in Albir.  De droge rivier staat nog altijd droog, er was een (heel) klein artisanaal marktje, er wandelden heel wat mensen rond in en al de terrasjes zaten vol met zonnekloppers.  Er zijn tijdens de Semana Santa ook duidelijk meer Spanjaarden aanwezig dan normaal en ook op de camperplaats staan er nu enkele Spaanse motorhomes.  Om het helemaal Spaans te houden ben ik deze middag een ... pizza gaan eten.









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde ?
    De Rode Duivels hebben gisteren niet zonder moeite drie punten gepakt tegen Macedonië en blijven dus op koers voor een ticket richting WK Brazilië.  Beerschot daarentegen blijft op koers richting faillissement.  Vandaag zal blijken of de rechtbank van koophandel hen een gerechtelijk akkoord toestaat of niet.  Op die manier zou de Kielse club voor een tijdje beschermd worden tegen haar schuldeisers.  Hoe dichterbij de ondergang komt, hoe meer ik me afvraag of ik dat wel plezant vind.  Wat moet je nu met een competitie waarin geen vijand speelt ? Toch nog eens over nadenken ...

    26-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag.
    Morgen vertrekken Ron en Marja naar het slechte weer en wellicht daarom werd er vandaag extra lang met de ballen gespeeld.  Als je de foto's bekijkt is het echter niet altijd duidelijk waarmee ze bezig zijn.  Sommigen zitten op de grond en meten echt helemaal niets, anderen trainen voor het WK kunstschaatsen en nog anderen brengen een bedenkelijke groet.  Eén ding hebben ze allemaal gemeen : ook als het regent spelen ze gewoon verder.












    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanavond.
    Er doen weer allerlei geruchten/onheilsberichten de ronde betreffende de camperplaats.  De laatste weken hebben we enkele keren bezoek gehad van de politie.  Als de verhalen kloppen, zouden die bezoekjes te maken hebben met klachten ingediend door de consul van Nederland die hier iets verder in de straat woont.  Heeft die dan echt niets anders te doen ? In ieder geval, telkens waren we met alles in orde en werden geen overtredingen vastgesteld.
    Deze avond wordt de problematiek besproken en naar alle waarschijnlijkheid zal dit resulteren in het definitief legaliseren van "onze" parking en die van Orange Grove, evenals de nieuwe camping Las Colinas (tussen Benidorm en Albir).  Alle andere aanvragen zullen minstens een jaar bevroren worden en gedurende die periode wordt bekeken hoe het landelijke karakter kan behouden blijven, zonder de lokale economie te benadelen.  Het wildkamperen zal tijdens die periode wellicht helemaal verboden worden.  Op sommige plaatsen liep dit ook echt de spuigaten uit, een aantal van de braakliggende terreinen waar dit gebeurde is intussen afgesloten.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smakelijk.
    Ik ben altijd vroeg wakker.  Soms blijf ik nog een tijdje liggen, soms sta ik al op.  Deze ochtend ben ik opgestaan maar ik was beter blijven liggen.  Ik liep een beetje rond op de parking, eigenlijk om Martien en Bert uit te wuiven - maar die zaten nog koffie te drinken, toen Gery me kwam zeggen dat het mannentoilet wel heel erg vuil was.  En inderdaad : een of andere vetzak was er in geslaagd op, naast en tegen het toilet te schij... en daarna is hij nog zo dom/plezant geweest om er zelf in te trappen en het een beetje te verspreiden over de hele vloer.  Iedereen lag nog in zijn bed, en dus was ik het slachtoffer van dienst om alles proper te maken.  Eigenlijk zouden we nu alle schoenen moeten controleren en als we de dader gevonden hebben, zelfs eens een flinke drol op zijn trapje leggen - altijd gezellig als hij dan 's morgens buiten komt.  Sorry voor de mensen die nu aan de ontbijttafel zitten, maar ik begrijp echt niet dat mensen zoiets doen.
    Intussen heb ik begrepen dat de meeste lezers de berichten graag opgefleurd zien met/door foto's, maar in dit geval zal de tekst voldoende moeten zijn.

    25-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omhoog (temperatuur en lezers)
    Het is nu 7u30 en ik heb net buiten mijn eerste wandelingetje achter de rug, in t-shirt ...  Akkoord, twaalf graden is een beetje fris maar als je in beweging blijft, is het wel uit te houden.  Als ik de weerberichten mag geloven is dat toch weer zo'n 15 graden verschil met de temperatuur in Antwerpen.  Een aantal vrienden had het voorbije weekend een bijeenkomst in de Voerstreek en ik heb net de foto's gezien : allemaal warm ingeduffeld wandelden ze door de sneeuw.  Sneeuw heb ik altijd mooi en gezellig gevonden, maar maandenlang dat sombere weer en die lage temperaturen, ik weet niet of ik er nog aan zou kunnen wennen.  
    En dan nog even terugkomen op iets wat ik vorige week geschreven heb.  Het aantal dagelijkse lezers ging toen flink omlaag maar de dagen daarna leek het wel alsof iedereen medelijden met mij kreeg, want de cijfers gingen weer omhoog.  Allemaal bedankt, ook voor de mailtjes.  
    En dan nog een vraagje : er zijn de laatste tijd meer foto's te zien op de blog, daardoor moet je soms meer scrollen.  Vinden jullie dat okee, of moet de tekst toch blijven primeren ? Commentaar kan je kwijt in het gastenboek of via mail.

    24-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honden.
    Deze ochtend liep de parking al snel leeg, iedereen voelde zich weer verplicht om naar de wekelijkse markt in Albir te gaan.  Zou ik toch ook ooit een keertje moeten doen ...  Ikzelf ben één van mijn caches (GC466R2) in orde gaan brengen.  Die was al een tijdje onbeschikbaar en niet te recupereren, waarschijnlijk door de zwerver die daar zo'n beetje officieus zijn intrek heeft genomen aan het kapelletje.  De toekomstige zoekers zullen nog altijd naar de kapel gelokt worden, maar van daaruit zullen ze via foto's hun weg moeten vinden naar de uiteindelijke vindplaats.  
    De rest van de dag werd afwisselend gevuld met een kwartiertje in het zonnetje zitten, een kwartiertje op hondenjacht, een kwartiertje in de zon, honden vangen enz.  Honden in veiligheid brengen wordt stilaan een volledige dagtaak.  Het gaat altijd over dezelfde twee die steeds ontsnappen omdat de baasjes het vertikken hun terrein op een adequate manier te omheinen.  Gelukkig zijn het twee ongevaarlijke honden, en eentje heeft absoluut mijn hart veroverd.  Moest ik ergens in een huis wonen met een flinke tuin, dan zou ik haar zo meenemen.  Voor in de auto is ze een beetje te groot : kruising zwarte labrador met iets bull-achtig vermoed ik, en nu 7-8 maanden oud.  

    23-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik ben op het slechte pad.
    Gisteren wijn bij mijn eten en vandaag twee glazen campari orange én een soberano.  Er zijn mensen die al hun dagen vullen met het vestigen van nieuwe alcoholrecords maar bij mij is toch eerder een uitzondering.  Ik was uitgenodigd voor een barbecue bij Luc en Sonia en een mens kan niet altijd water drinken hé !? Toen meesteres Christine vond dat ik genoeg had gedronken, moest ik terug aan de leiband. 
    Alhoewel het vandaag niet echt mooi weer was, konden we toch zonder problemen buiten zitten.  Tweeduizend kilometers noordelijker wordt Gent-Wevelgem ingekort door de sneeuwval, we mogen dus niet klagen.











    22-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keuze ?
    Een mooie dag moet ook positief afgesloten worden.  Bijvoorbeeld door de levenslange gevangenisstraf voor Kim De Gelder.  Dit baasje hoort duidelijk niet thuis in deze maatschappij.  Ik ben zelf geen grote voorstander van de doodstraf, maar soms zou je het wel overwegen.  Mijn voorstel : laat de veroordeelde zelf beslissen : doodstraf of een levenslange gevangenisstraf (die dan ook 100 % effectief moet uitgezeten worden).  
    Nog positief nieuws : de Rode Duivels hebben weer gewonnen en voorlopig aan de leiding in groep A, Brazilië komt steeds dichterbij.  En met een reddingspoging om de dag af te sluiten, heb ik mijn goede daad ook weer achter de rug.  De twee honden van iets verderop waren nog maar eens ontsnapt en mijn vader kwam ze tegen tijdens zijn avondwandeling met Chico.  Gelukkig zijn ze geen van beide agressief en met een beetje moeite hebben we ze weer achter hun eigen omheining gekregen.  Kunnen de eigenaars nu echt niet enkele euro's investeren om een deftige afsluiting te plaatsen ?

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder.
    Het aantal dagelijkse lezers van deze blog begint af te nemen, wellicht hangt dat samen met het aantal mensen dat elke dag vertrekt.  De lege plaatsen worden voorlopig elke dag weer netjes gevuld maar het percentage langblijvers wordt kleiner en dat zijn de meest trouwe lezers.  Blijkbaar moeten de mensen dus 's avonds bij mij lezen wat ze overdag gedaan hebben, zou hun eigen geheugen zo slecht zijn ?
    Nog iets grappig gelezen : de jongeheer van Willem-Alexander wordt binnenkort een koninginnenhapje ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nijlpaard ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat was het weer lekker.  Ik weet dat ik regelmatig in herhaling val en dat ik er waarschijnlijk ook van verdacht word aandelen te hebben bij Sabor, maar enkel het eerste berust op waarheid.  Slecht eten heb ik er nog nooit gedaan, maar vandaag hadden ze zichzelf weer overtroffen.  Het vispannetje als voorgerecht hoort intussen al lang bij mijn favorieten.  Mijn opmerking dat het vispannetje veel te heet was, werd prompt beantwoord met een ijsblokje op een schoteltje.  Daarna kregen we weer iets nieuws voorgeschoteld : nijlbaarsfilet met bloemkoolpuree en rode paprikasaus.  Nadat vorige week de roodbaarsfilet tot roodborstfilet werd omgedoopt, werd vandaag de nijlbaars verbasterd tot nijlpaard, met de nodige hilariteit tot gevolg.  Dit alles smaakte nog beter omdat we een fles wijn aangeboden kregen door Peter en Pascale (waarvoor nogmaals dank), klanten van de camperplaats maar deze keer op hotel in Javea.  Als dessert koos de meerderheid van de tafelgenoten deze keer een crumble met peer en roomijs (hoort niet altijd bij de keuzemogelijkheden), een uitstekende keuze bleek achteraf.  Een koffie en een borreltje later was de middag alweer bijna voorbij.
    Toen we rond half vijf terug op de parking waren (wat niet vanzelf ging, want opnieuw met de fiets !) stond er nog een hele bende met de ballen te spelen.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs