MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    23-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gisteren.
    En om de dag af te sluiten, nog enkele foto's van gisteren.  Toen we tijdens onze wandeling door de Sierra Cortina een kruis tegenkwamen, konden enkelen hun religieuze gevoelens niet wegcijferen en gingen spontaan de grote redder achterna (of op zoek naar een dwangbuis, dat was niet helemaal duidelijk).  Anderen herkenden dan weer gewoon de toog van hun stamcafé ...








    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stier.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de fast food was het de bedoeling om hier en daar langs de route richting Alfaz een cache te zoeken maar dat bleek niet zo simpel.  Alle caches die ik op voorhand gepland had, lagen langs een doorgaande weg zonder parkeermogelijkheden.  Bovendien zaten er ook nog een aantal niet-cachers in de auto en je kan die niet zomaar achterlaten terwijl je zelf de tijd uit het oog verliest.  Ik ben niet altijd een ongemanierd kereltje.
    Onderweg zijn we toch met zijn allen even uitgestapt om samen een cache te zoeken bij een van de vele stieren die je in het Spaanse landschap ziet staan.  Een namaakstier, wel te verstaan.  Gery moest eerst zijn hoofd stoten om vervolgens het licht te zien en de cache te vinden !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.McDo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Uiteindelijk is het alweer bijna de hele dag droog gebleven, enkel toen we binnen waren in de IFA-gebouwen (beurs) te Alicante heeft het een beetje geregend.  In totaal hebben we een tweetal uurtjes rondgelopen tussen de nieuwe en tweedehands (sta)caravans en motorhomes.  Dan nog even iets gedronken, waarbij we een dame betrapten die frietjes uit haar decolleté viste (daar eerst vakkundig ingeworpen door de rest van haar familie). Daarna was het tijd voor hoogstaand culinair genot : de McDonalds !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de beurs.
    Was er wind, hondengeblaf of vuurwerk ? Neen, en toch heb ik voor de derde nacht op rij heel slecht geslapen.  Om half zeven ben ik dan maar opgestaan, je kan toch niet blijven woelen in je bed tot de zon opkomt.  En dan is het nog de vraag óf de zon zal schijnen vandaag.  Er wordt in ieder geval ook wat regen voorspeld en dus proberen we dag op een alternatieve manier droog door te brengen.  We zullen dat doen op de caravan- en motorhomebeurs in Alicante.  Vroeger reed onze pa met zijn personenauto naar ginder om mij te plezieren, nu moet ik een auto huren om hem te plezieren ...  Uiteraard ga ik proberen enkele caches in de buurt mee te pikken.  

    22-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanrader.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De rest van de zoektocht konden we gewoon afwerken via het normale wandelpad.  In totaal hebben we zes kilometers (hoogte tussen de 330 en 530 meter) door de sierra gestapt en eigenlijk is het grootste stuk van deze wandeling voor iedereen haalbaar.  Enkel de steilste stukken aan de uiteinden zullen voor sommigen misschien net iets te zwaar zijn. Op zich is dit traject niet zo indrukwekkend als de tocht rond en door de Bernia maar ik vond het uitzicht wel mooier en dus een aanrader voor iedereen die eens iets anders wil dan de wandeldijk van Benidorm.
    De middag werd afgesloten bij Pizza4U - bedankt hé mannen !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gevaarlijk.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En toen kwam cache nummer drie van deze wandeling aan de beurt.  We moesten daarvoor een heel stuk van de wandelroute afwijken in de richting van de Puig Campana en net uit die richting was de wind stilaan aangewakkerd tot stormkracht.  Met moeite konden we ons staande houden maar zo dicht bij de cache konden we toch niet opgeven ! Alleen had ik dit niet durven doen maar in gezelschap kan je altijd hopen dat er toch iemand de hulpdiensten verwittigt als er iets fout gaat.  Toch durf ik te vrezen dat in dit geval een ambulance niet meer zou helpen want de cache lag toch wel erg dicht bij een gevaarlijke afgrond.  Eén misstap of verkeerd ingeschat evenwichtsgevoel was voldoende om de dieperik ingeblazen te worden.  Maar toch kon ons team de opdracht tot een goed einde brengen.  Deze cache krijgt officieel een moeilijkheidsgraad van 3,5 sterren maar vandaag kon je die gerust opwaarderen tot 5 sterren ! Het leek meer op een expeditie.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En verder gingen we ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... over de heuvelrug in zuidelijke richting.  De wind werd steeds heviger maar dat kon de pret niet drukken.  Enkele caches zorgden onderweg voor enige afwisseling.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat ruist daar door het struiuiuiuiuikgewas ?

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zicht op de Middellandse Zee én de Puig Campana.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Daarna was het even zoeken naar een plaatsje om de auto te parkeren en toen konden we aan onze wandeltocht beginnen.  Amper tien minuten later werden we al getrakteerd op een prachtig uitzicht en ook tijdens de rest van de wandeling konden we genieten van de mooie omgeving.  Het wandelpad door de Sierra Cortina is op zich niet zo spectaculair maar de panorama's zijn dat wel.  Je hebt een onbelemmerd uitzicht op het omliggende landschap en overal heb je een een blik op de Puig Campana.  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de rotonde.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Rond half tien ben ik even over de parking gewandeld om te kijken of er wandelaars geïnteresseerd waren om vandaag met mij de Sierra Cortina in te trekken.  Ludo, Ferdinand en Karel waren onmiddellijk enthousiast en om half elf vertrokken we met de auto richting Finestrat.  Eerst zijn we even gestopt aan een van de rotondes in de buurt van Terra Mitica om een cache te zoeken.  Ik had de collega-wandelaars al gewaarschuwd dat ik niet alleen ging wandelen maar in de eerste plaats caches ging zoeken.  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is het dan zo moeilijk ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dat RAFC (dé ploeg van 't stad) al lang in sportieve en financiële problemen verkeert, is geen geheim.  Dat ze al vele jaren proberen verkeerde sponsors aan te trekken, is ook een al lang aanslepend verhaal.  Dat ze zich nog altijd in de luren laten leggen door louche figuren en nog altijd geen betrouwbare geldschieter hebben, is eigenlijk onverstaanbaar.  Ook nu is één van de mogelijke "redders" voor de rechter moeten verschijnen voor oplichting, valsheid in geschrifte en aanverwante misdrijven.  Maar : alles is beter dan een blaaskaak als Vanoppen (Beerschot) als voorzitter.  Dan nog liever failliet !
    Sorry voor deze zever, maar ze hebben me weer uit mijn bed geblazen en ik heb niets anders te doen Mad.

    21-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Miss ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En toen viel ons oog op een jong meisje.  Eerst dachten we dat ze ergens aan een missverkiezing had deelgenomen maar ze vierde gewoon haar achttiende verjaardag.  Toen wij ze opmerkten was ze nog niet dronken, iets waar de meeste van haar Britse landgenoten rond vier uur in de namiddag niet meer in slagen.  Ze kon zich ook nog met een andere eigenschap onderscheiden van de aan-de-andere-kant-van-het-kanaal-wonende toeristen : ze was gewoonweg mooi.  Al vrees ik dat ik daar rond deze tijd (21u) waarschijnlijk anders over zou denken.  De kans dat ze nu nog nuchter is, is even groot dan de kans dat het hier morgen gaan sneeuwen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een afzakkertje.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na het eten zijn we nog iets gaan drinken.  Het was net iets te fris om op het terras te zitten maar binnen was het ook gezellig.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iemand nog een toetje ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met dessertjes wordt er dan soms weer overdreven ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog eens naar Isidro.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om 13u hadden we met een aantal vrienden afgesproken bij Isidro.  Het was er uitzonderlijk rustig maar ik denk wel dat wij voor genoeg lawaai hebben gezorgd.  Sommigen zijn intussen expert geworden in het zoveel mogelijk verschillende gerechten op één bord stapelen, anderen houden het meer bescheiden.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Visjes.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om 11u stonden we bij Goldcar om de auto op te halen en ik had geluk : het was weer een VW Polo.  Deze keer wel met meer dan 70000 km op de teller, de rode van vorig jaar was splinternieuw.  Toen de administratieve kantjes afgehandeld waren, hebben we een parkeerplaatsje gezocht en zijn we naar de overdekte markt gegaan.  Daar heb ik nog eens een school garra rufa visjes aan mijn poezelige voetjes laten knabbelen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto huren.
    Gisteren was het maar een sombere, overwegend bewolkte dag.  Nu om 8 uur in de ochtend ziet het er al veel beter uit.  Binnen twee uurtjes ga ik met de bus richting Benidorm om mijn huurauto op te halen.  Ik hoop op dezelfde mooie rode VW Polo van vorig jaar, maar dat is altijd afwachten.  Officieel hoort de Polo niet eens bij de keuzemogelijkheden en heb ik nu recht op een Renault Clio (of gelijkwaardig).  We zien wel, als hij me maar richting caches kan brengen.  In welke windrichting ook, het maakt me niet uit - ik zou toch graag nummer 1000 loggen deze of volgende week.  
    Over die huurauto's hier kan je wel een boompje opzetten.  Veel mensen laten zich verleiden tot het huren via www.doyouspain.com, de tarieven zijn daar soms zo laag dat je denkt dat het een drukfout betreft.  En toch blijken de prijzen te kloppen, alleen schuilen er nogal wat addertjes onder het gras : een - niet verplichte - extra verzekering tijdens een week huren doet de lage prijs al meer dan verdubbelen.  Ook het afleveren met volle tank en leeg terugbrengen levert nog wat extra winst op.  Niemand rijdt die tank immers helemaal leeg, maar de volgende betaalt natuurlijk wel opnieuw een volle tank (terwijl de firma hem voor slechts 3/4 moet bijvullen ...).
    De prijzen via doyouspain zijn ook zeer sterk onderhevig aan schommelingen.  Ik heb "mijn" auto twee weken geleden gereserveerd, moest ik het nu doen dan zou ik het dubbele betalen.  Veertien dagen huren begin april is duurder dan een hele maand van midden maart tot midden april en zo kan je nog wel een aantal eigenaardigheden vinden.
    Op de camperplaats wordt er samengewerkt met Jautor, een firma waar je op internet haast niets over kan vinden maar ze bieden wel een aantal voordelen : de auto wordt hier afgeleverd en terug opgehaald en als je alles bij elkaar optelt zijn ze meestal niet duurder dan de concurrenten op internet.  Vooral als je maar een week of twee weken wil huren, is dit zeker een optie.  Ik wou er echter eentje voor een hele maand en dan was het toch weer goedkoper via www.doyouspain.com.



    20-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een heleboel cijfers.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Heel weinig te melden vandaag en dus was ik van plan om iets te schrijven over mijn laatst geziene films.  En toen kwam er een ander idee opduiken : misschien kan ik eens een keer iets vertellen over geocaching, dat is lang geleden Smile ! Er is nochtans een goede reden om het toch nog eens over deze fijne hobby te hebben. 
    Ik kreeg vandaag een mail om te melden dat in de zeer nabije toekomst cache nummer 2000000 online zal komen.  Ik heb er hier nog eentje klaar liggen om te verstoppen, misschien ben ik wel diegene die zich onsterfelijk zal maken in de wereldwijde gemeenschap van cachers.  
    Twee miljoen verborgen caches over de hele wereld, het is toch indrukwekkend.  
    Nog meer cijfers (alles naar boven afgerond) : 
    - er zijn caches verborgen in 184 landen
    - er zijn meer dan 5 miljoen actieve zoekers
    - in de Verenigde Staten kan je op zoek naar bijna 900000 caches
    - Duitsland staat op de tweede plaats met 275000 stuks
    - Canada haalt brons met 160000 exemplaren
    - Spanje is dertiende (25000), België negentiende (16000) en Nederland vijftiende (22000)
    - enkele verrassingen : Tsjechië op plaats 9 (33000) en Marokko op plaats 84 (slechts 79 caches in zo'n groot land)
    - in o.a. Ivoorkust, Eritrea en Burundi ligt slechts één cache (daar gaan we dus absoluut niet op vakantie !)
    - er was ooit een cache aan boord van het International Space Station
    - er zijn zes verslaafden met elk meer dan 50000 caches op hun actief !
    - sinds het jaar 2000 zijn er wereldwijd meer dan 240 miljoen caches gelogd
    Om af te ronden nog een speciale vermelding voor geo-art.  Soms worden caches zo gelegd dat ze vanuit de lucht gezien een tekening of symbool vormen.  Ik hoop dat ik in mei in de buurt van Valladolid zo een reeks (te zien op bijgevoegde schermafdruk - in de vorm van het geocaching symbool) tot een goed einde kan brengen.

    19-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druppels.
    Rond 16u is het beginnen regenen en zes uur later vallen er nog steeds druppels.  Perfect weer om binnen te zitten dus en dat kwam goed uit want mijn laptop deed moeilijk.  De hele middag heb ik kopies van alle belangrijke bestanden genomen, zodat ik daarna in alle veiligheid kon prutsen.  Telkens ik de pc op de normale manier startte kreeg ik alleen een zwart scherm te zien, in beveiligde mode ging het wel zonder problemen maar dat is niet echt prettig werken.  Pas rond acht uur deze avond was alles in orde en kon ik me opnieuw op mijn webverslaving storten.  In mijn postvak zaten intussen drie berichtjes om te melden dat mijn nieuwe cache al gelogd was.  Alle drie even positief over de toch weer onbekende plaats waar ik ze heen gelokt had.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een drukke voormiddag.
    Gisterenavond laat had ik nog het bericht gekregen dat mijn cache was goedgekeurd en dus in het officiële "aanbod" zat.  Ik had geen zin om in het donker nog tot ginder te wandelen om alles helemaal officieel in orde te brengen.  Ze hadden voor vandaag nogal wat regen voorspeld en toen ik deze ochtend wakker werd en de eerste regendruppels nog niet waren gevallen sloop ik in de ochtendschemering de camperplaats af.  Iedereen en alles sliep nog, de anders zo drukke N332 was bijna leeg en in de omgeving van de cache werd de stilte alleen doorbroken door een aantal bescheiden kakelende kippen.  Ik heb dan de laatste details van de cache in orde gebracht en ben terug naar de parking gewandeld waar ik nog net op tijd was voor de bakker.
    Ik was net aan mijn croissant begonnen (met één exemplaar heb je je buik hier vol) of ik kreeg telefoon van Malvina.  Thierry was vorige week omver gereden door een Spaanse mevrouw en ze moesten naar het politiekantoor in Polop komen om nog wat papierwerk te regelen.  Ze vragen dan altijd om iemand mee te brengen die de Spaanse taal een beetje machtig is en zodoende kon ik mijn beperkte kennis weer eens een keer etaleren.  Voor Thierry en Malvina doe ik dat graag, ze zijn immer de meest sympathieke "pensionistas" uit Noorderwijk (ik ken daar niemand anders Laughing).  Thierry heeft echt geluk gehad met zijn accident.  De fiets is voor de schroothoop maar hij heeft er enkel een pijnlijke knie aan overgehouden (er zijn voor de rest al genoeg kosten aan).  Bovendien is nog maar eens bewezen dat een fietshelm echt geen overbodige luxe is ! 

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs