MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    10-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huurauto.
    Deze ochtend ben ik met Ronny een huurauto gaan afhalen in Benidorm. We konden met Frank meerijden die de zijne moest inleveren, hij en Marleen zijn intussen begonnen aan hun terugreis naar België – iemand moet de economie draaiende houden ! Ronny heeft nu dus 14 dagen een Ford Fiesta ter zijner beschikking en ik sta mee op het contract als tweede chauffeur (momenteel gratis, normaal moet je daar vier euro per dag extra voor betalen). Ronny heeft de auto vooral gehuurd omdat zijn dochter vanaf morgen enkele dagen in Calp(e) verblijft en ik kan dan van de gelegenheid gebruik maken om af en toe mee te rijden om enkele caches te zoeken. Bijkomend voordeel is dat ik Ronny veilig naar de parking kan brengen als hij weer eens te veel gedronken heeft

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug naar het stenen tijdperk
    Al sinds gisterenavond zaten we zonder internet. Het lokale netwerk was prima in orde maar de verbinding met de buitenwereld wilde niet meer lukken. Na enkele resets hebben we besloten de telefoonmaatschappij te bellen, want volgens mij was de modem/router defect. Bij Telefonica kom je dan bij een hulpdienst terecht die je zeer vriendelijk probeert voort te helpen maar je stuit dan toch echt op een taalbarrière. Op de computer in het bureau bij Luc is de voertaal Frans, ik ken dezelfde termen vooral in het Engels en het Nederlands en de juffrouw aan de andere kant van de lijn spreekt enkel Spaans. Na een tijdje houdt het dan echt op, mede omdat de pc van Luc (waarlangs alle instellingen/wijzigingen moeten gebeuren) niet echt een toonbeeld van snelheid is. Dan maar naar onze “huisinformaticus getelefoneerd”, die kwam rond 19u eens poolshoogte nemen. Pas rond 21u30 deze avond was alles opgelost en hopelijk doen er zich morgen geen problemen meer voor. 
    Gelukkig had de overgrote meerderheid nog altijd zijn/haar elektrische fiets, anders hadden we ons helemaal in een Flintstones stripverhaal gewaand. En ook wel even grappig om te vermelden : deze middag had ik van de buurman het paswoord voor zijn wifi-netwerk gekregen maar het signaal is niet sterk genoeg om ontvangst te hebben in mijn motorhome. Ik liep dan maar over de parking met m'n laptop en iedereen dacht natuurlijk meteen dat alles hersteld was. Niet dus, maar wel gelachen ! 
    Zonder internet door het leven gaan is niet simpel maar gelukkig waren er belangrijkere dingen vandaag, namelijk de terugkeer van Betty na twee dagen ziekenhuisopname. Betty is de vrouw die eergisteren met de fiets gevallen was. Na één nacht op intensive care, één nacht op een gewone kamer en enkele ct-scans mocht ze weer naar “huis”. De zwelling in haar hoofd na de valpartij is nog niet helemaal verdwenen maar uiteindelijk is alles goed afgelopen.

    09-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Oostenrijks raadsel.
    Enkele cijfers : ongeveer 53 % van onze lezers logt in vanuit België, 22 % vanuit Nederland en meer dan 17 % leest mee in Spanje.  Dat laatste is niet echt een verrassing en dat percentage ligt logischerwijze hoger in de winter dan in de zomer.  Ongeveer iedereen die hier aanwezig is op de parking, leest 's avonds de blog om te weten wat ze de voorbije dag gedaan hebben.
    Zes procent van de lezers is verspreid over heel de wereld, zelfs in de meest exotische landen komen er wel eens mensen (waarschijnlijk per ongeluk) kijken.
    Maar waar zitten dan die overblijvende twee procent ? Al sinds het begin van deze blog komt 2,4 % van de lezers uit Oostenrijk ! Ik ga uit van het feit dat dit waarschijnlijk één persoon is die ongeveer twee keer per week eens komt kijken.  En dan mijn vraag : wil die persoon zich nu bekend maken ?

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blog aangepast.
    Ik vind het uiteraard fantastisch dat zoveel mensen mijn blog volgen, maar er zijn natuurlijk nog meer bloggers die hun (soms dagelijkse) verhaaltjes verspreiden op het internet.  Daarom heb ik linker- en rechterkant van deze blog een beetje herschikt om plaats te maken voor de collega's.  Vanaf nu vind je dus rechts onderaan een lijstje met verwijzingen naar andere blogs.  De eerste in het lijstje is van kameraad Filip, die in volle voorbereiding is van een fietsreis naar Santiago de Compostela (een gedeelte van die route zal ik zelf mee rijden - met de camper).  De andere twee zijn van Guy (iemand die denkt dat hij schrijver is Smile) en Eric (die dan weer denkt dat hij fotograaf is Laughing) die momenteel ook hier op de parking staan.  
    Omdat ik toch bezig was met nieuwe lijstjes, heb ik er ook eentje gemaakt met "plaatselijke" links.  Beide opsommingen zullen in de toekomst misschien nog aangepast/uitgebreid worden.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pepe.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wie is toch die Pepe waar ik het gisteren over had ? Simpel, de uiterst sympathieke baas van de Pizza4U-vestiging in Albir. Deze middag zijn we met negen personen gaan genieten van een lekkere pizza en we kregen er zowaar nog een tiende exemplaar bovenop. Hij had zich namelijk bij een andere tafel vergist en de verkeerde pizza kwam hij dan maar extra bij ons brengen. 

    08-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De lasagne moet nog even wachten.
    Soms ben ik intensief met iets bezig op de laptop (meestal met Audacity of Spin it again - software om muziek te bewerken) en krimp ik ineen als ik weer dichterbij komende voetstappen in de kiezelsteentjes hoor.  Waarom laten ze me niet allemaal met rust, zijn er echt geen andere mensen aanwezig die hun eindeloze reeks vragen kunnen beantwoorden ? Deze avond rond 18u was het weer zover maar toen ik de deur opende stond een glimlachende Marie-Josée voor mij met een bakje zelfgebakken frietjes.  Daar mogen ze mij dus altijd voor storen ! Eigenlijk heb ik die frietjes niet eens verdiend want gisteren heb ik haar zo erg doen schrikken op haar fiets dat ze bijna tegen een afsluiting reed.
    Deze middag was ik met Ronny al op het terras (want ook vandaag weer zomertemperaturen) van de Universal Lounge Bar beland om iets te drinken en een portie gegratineerde nacho's met kaas binnen te werken.  De lasagne die bijna de uiterste versheidsdatum nadert, zal nog moeten wachten tot overmorgen.  Morgen is er immers al een bezoekje aan Pepe in Albir gepland.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat hebben we vandaag geleerd ?
    1. Je moet altijd voorzichtig zijn als je met de fiets onderweg bent.  Mijn overbuurvrouw is gevallen en na overleg met de plaatselijke huisarts met de ambulance én een flinke buil naar het ziekenhuis afgevoerd.  We wachten nu op verder nieuws.
    2. Wees altijd voorbereid op het overlijden van je beste vriend.  Jammer genoeg hebben we vandaag afscheid moeten nemen van het teckeltje van Frank en Marleen.  Hij is deze ochtend rustig ingeslapen na een spuitje bij de dierenarts.  Zeventien jaar is een mooie leeftijd voor een hondje dat een zalig leven heeft gehad.  Het is overigens al de tweede hond die een verlossend spuitje heeft gekregen deze winter.  In november onderging de hond van Harm al hetzelfde droevige lot.
    3. Wees altijd op je hoede als je een vlucht naar België boekt.  Imelda van Eric wou graag op 22 januari naar Oostende vliegen en amper twee uurtjes na de online reservering werd bekend gemaakt dat er die dag een internationale pilotenstaking zal plaatsvinden.  Poco pech !
    4. Een schooierssmoel moet je koesteren, vandaag heeft mijn zielige voorkomen me een pot nispero honing opgeleverd.  Dank u Maria en Joël.

    07-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verloren maandag.
    Vandaag was het verloren maandag, een traditie die buiten Antwerpen weinig bekend is (meer uitleg op http://www.tradities.be/tradities_detail.php?id=71) maar waarin altijd veel worstenbroden en appelbollen de hoofdrol spelen.  Vroeger toen onze pa hier nog een appartement huurde en een personenwagen ter beschikking had, plaatste hij lang op voorhand zijn bestelling bij de Belgische bakker in Benidorm en kwam dan op de dag zelf (eerste maandag na Driekoningen) iedereen bevoorraden.  Nu had hij een waardig alternatief gevonden in de Nederlandse supermarkt in Albir, waar ze mini-worstenbroodjes verkochten die werden aangeprezen als Brabantse specialiteit.  Nou moe ...
    Deze avond heb ik gekeken naar Tegen de sterren van enkele dagen geleden.  Luk Wyns was schitterend als Benny Bax van de Smaakpolitie en Geert Hoste werd geparodieerd door Guga Baúl, echt fantastisch.  Dit jaar was er trouwens niet veel nodig om grappiger te zijn dan de echte Geert Hoste, want zijn eindejaarsshow moet zowat de allerslechtste in jaren zijn geweest.  Afvoeren ! De shows van Geert Hoste worden alleen nog maar gebruikt om half bekend Vlaanderen samen in een zaal te krijgen, dat is goedkoper dan ze allemaal apart uit te nodigen voor een talkshow.  Er zijn tegenwoordig veel betere komieken te vinden : Gunter Lamoot, Henk Rijckaert, Xander De Rycke, Nigel Williams, Arbi El Ayachi, Bart Cannaerts en William Boeva - om er maar enkele te noemen.  Vooral in de laatste (winnaar van Humo's Comedy Cup) zit nog veel groeipotentieel.  Flauwe grap ? Voor nog meer flauwekul kan je altijd terecht op http://www.bloggen.be/eduweirdo/.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedankt Luc !
    Op het gastenboek wordt gemeld dat de C-25 in het noordoosten van Spanje nu helemaal afgewerkt is en er dus in beide richtingen twee rijbanen zijn.  In oktober 2011 had ik nog geschreven dat dit ooit een waardig alternatief zou worden om de kustroute over Barcelona te vermijden, en nu is het dus zover.   

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe cache.
    Het is nu 13u30 en ik kom even binnen zitten om te bekomen van de warmte.  Net als gisteren is het bijna niet uit te houden in de zon en momenteel geeft de thermometer (ook in de zon) ruim boven de 40 graden aan, in de schaduw zullen we toch ook wel de 25 graden benaderen.  Net voor de middag ben ik samen met Rob een nieuwe cache gaan zoeken en het is gelukt : mijn eerste FTF (first to find - de eerste die hem gevonden heeft) ! Grappig detail is dat de verstopper van deze cache dezelfde is dan diegene die mijn eigen cache ook als eerste gevonden heeft.  Ook hier is de wereld klein ...  Voor Rob was het zijn allereerste cache ooit, hij heeft zich pas vorige week geregistreerd op www.geocaching.com maar was al wel enkele keren met mij mee gaan zoeken. 

    06-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veertien dagen afkicken.
    Okee, het is onze wekelijkse gewoonte maar vandaag was het absoluut noodzakelijk om nog iets te gaan eten bij Sabor.  Vanaf morgen zijn ze immers twee weken gesloten.  Uiteraard hebben we al onmiddellijk onze tafel gereserveerd op de eerste dag na de vakantie.  En gaan we de volgende 14 dagen omkomen van de honger ? Die kans is klein, we hebben al enkele alternatieven voorzien maar we zijn er nog niet helemaal uit waar en wanneer we precies de concurrentie gaan beoordelen.  En nu maar hopen dat al het personeel terug op post is na de uitstapjes naar diverse skigebieden.  Nathalie gaat naar België om Lara (intussen al drie maanden oud) te tonen aan de familie.

    05-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geschenken.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aan de kerk werd wierook, goud en mirre afgegeven en Maria zag dat het goed was ...
    Later werden in de feesttent geschenken aan de kinderen van het dorp uitgedeeld.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Optocht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze avond werd er dan een vervolg aan het feest gebreid met een optocht door de straten van Alfaz.  Een kleine impressie kan je bekijken op http://www.youtube.com/watch?v=zStntApaBYQ.  Zoals altijd moest er ook weer vuurwerk aan te pas komen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.M+K+B
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag werd er, zoals elk jaar op 5 januari, hoog bezoek aangekondigd : Melchior, Kaspar en Balthazar - beter bekend als de drie koningen.  In België en Nederland maken ze de kindjes wijs dat Sinterklaas uit Spanje komt, maar hier hebben ze nog nooit van onze bebaarde kindervriend gehoord.  Hét feest voor de kinderen is hier driekoningen en de dag en avond ervoor zijn er meestal tal van feestelijkheden gepland.  Dit jaar werden "de drie wijzen uit het oosten" (alhoewel eentje duidelijk een Leuvens accent had) rondgereden in stijlvolle auto's.

    04-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brrr...
    Koud deze ochtend: -3°......... in de koelkast, in het diepvriesgedeelte zelfs -22° ! Ze doet het dus weer, maar ik heb ze uitgeschakeld.  Trôp is teveel en teveel is trôp, zoals wijlen Vanden Boeynants het ook zei toen zijn naam circuleerde in de zaak rond de "Roze balletten".  In dit geval gaat het dus over bevroren bouletten.  
    Gisteren was het overwegend zonnig maar regelmatig ook zeer fris door een stevige koude wind.  Gelukkig moesten wij niet geëvacueerd worden zoals 1200 skiërs in de Pyreneeën.  Die kwamen vast te zitten omdat de kabellift door de hevige wind niet meer kon gebruikt worden.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De inhoud van de verpakking was uiteraard niet echt een grote verrassing, maar toen ik het doosje opende zag het er toch smakelijker uit dan ik verwacht had.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van de markt.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik was deze middag van plan om naar Albir te wandelen om de plaatselijke frituur een keer met een bezoekje te vereren.  Enkele minuten later kwam Sonia vragen of ze voor mij iets van de markt moest meebrengen.  Ja, dat wou ik wel en rond 13u kwam ze een bakje bij mij afgeven.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dr. Livingstone.
    Ik heb net de zesde aflevering van Dr. Livingstone gezien, het reisprogramma waarin Martin Heylen en Philippe Geubels elk vanuit een andere richting door Afrika reizen.  Er zijn slechtere manieren om de lange eenzame avonden te vullen.  Deze reeks is niet alleen mooi door de beelden van de Afrikaanse natuur maar ook de gesprekken met de lokale bevolking zijn - ook al zijn ze waarschijnlijk allemaal in scene gezet - best boeiend.  En ook niet onbelangrijk : regelmatig paraderen er zeer mooie vrouwen door het beeld.  Vrouwen die het helemaal niet gemakkelijk hebben en bijvoorbeeld allemaal samen in een apart dorp wonen.  Weg van de mannen waarvan ze regelmatig een pak rammel krijgen, weg van de tradities die het normaal vinden dat vrouwen besneden worden.  Vrouwen die er echt bewust voor kiezen een betere toekomst voor zichzelf en hun kinderen uit te bouwen, ook al zijn de mogelijkheden zeer beperkt.

    03-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slapen.
    Vannacht waren enkele regendruppels genoeg om me te beletten rustig verder te slapen.  Ik heb het er de afgelopen dagen al met verschillende mensen over gehad : ik slaap echt (te ?) weinig.  Mijn hersenen blijven altijd op volle toeren verder draaien.  Niet dat daar dan grootse ideeën uit voortkomen, absoluut niet - maar af en toe zou het toch gemakkelijk zijn moest er ergens een knopje zijn om alles even helemaal uit te zetten.  's Avonds willen mijn ogen meestal niet meer meewerken en weigeren dan resoluut open te blijven, maar echt slapen is pas voor enkele uren later.  Ik ben ook als kind nooit een goede slaper geweest, 's middags een dutje doen dat was alleen voor de andere kleuters.  Een ritje in de auto daarentegen deed wonderen en meestal was ik dan snel naar dromenland vertrokken.  Vermits ik nu altijd zelf moet rijden, is dat ook geen optie meer ... Ik heb niet de indruk dat ik lijd onder dat slaaptekort, integendeel : ik heb waarschijnlijk al meer wakkere uren in mijn leven gehad dan een normale slaper van een flink aantal jaren ouder en kan in dezelfde tijd meer van het leven profiteren ! 


    02-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paella.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Enkele dagen geleden hadden Omer en Ann mij gezegd dat ze nog graag ergens paella wilden gaan eten vóór ze weer naar België afzakken.  Gisteren was ik onze min of meer vaste adressen voor deze Spaanse specialiteit afgelopen, maar ze bleken op 1 januari allemaal dicht te zijn.  We zijn deze avond dus gewoon naar Albir gewandeld in de hoop dat het zonder voorafgaande reservatie toch zou lukken.  Paulino bleek nog altijd gesloten te zijn en bij Ca Blai moesten we nog even afwachten.  Normaal moet de paella daar een dag op voorhand besteld worden (wat ik wist) maar de kokkin zou pas binnen een kwartiertje komen en misschien had ze dan wel zin om eentje te maken.  We zijn dan nog een stukje verder gewandeld omdat bij Tutti Quanti ("Italiaans" restaurant) de paella gewoon op de menukaart staat, maar ik had hem daar nog nooit geproefd.  
    De dienster zei ons dadelijk dat alles beschikbaar was en we bestelden alvast enkele hapjes vooraf.  De huisgemaakte kroketjes, gefrituurde inktvisringen en broodjes met looksaus gingen vlot binnen en toen werd nog een tafeltje bijgeschoven om de (voor drie personen toch wel) grote pan neer te zetten.  En het heeft gesmaakt ! Soms bestaat deze lekkernij wel eens gewoon uit wat rijst, groenten en een verloren gelopen stukje kip en wordt op een bord geserveerd maar deze was zoals het hoort : er was niet te gierig omgesprongen met mosseltjes, stukken vis en gamba's.  Zonder enige moeite werd de fles rode wijn leeggedronken  (ikke natuurlijk weer een sober watertje) en er werd afgesloten met koffie.  
    Een geslaagde avond : lekker, ik heb niet moeten betalen (dank u !) en de overschot werd meegegeven in een aluminium bakje zodat ik morgen verder kan genieten !


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs