MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    01-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chaos.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms zijn er zaken waarvan je op voorhand bijna zeker weet dat ze in het honderd zullen lopen. Met meer dan 50 mensen gaan eten in een restaurant én iedereen tevredenstellen, het is moeilijk. Uit ervaring weten we dat het bij de Japanner zelfs met z'n vieren al niet simpel is om alle gerechten uit ellkaar te houden én te weten wie wat besteld heeft. Het heeft dus even geduurd voor alle tafels iets tussen de kiezen kregen, maar ik hoop in ieder geval dat wat ze uiteindelijk gekregen hebben toch lekker was. Ik heb in ieder geval lekker gegeten en mijn weegschaal liet dat deze ochtend duidelijk merken.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestje.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de Japanner werd er in kleine groepjes weer naar de parking getrokken en vanaf 23u was iedereen aanwezig om de gratis cava binnen te gieten. Sommigen lagen een kwartierje later al in de lappenmand, anderen bleven volhouden tot er ook biertjes in circulatie kwamen.  Zoals elk jaar hebben die van hierboven zich van hun beste kant laten zien, de hele avond bleef het droog en zelfs de wind was bijna helemaal verdwenen.  Ik wil hiermee niet zeggen dat het warm was, want toen de laatste feestvarkens rond 2u30 afdropen was de temperatuur toch gezakt tot ongeveer vijf graden.  Of de rode neuzen te wijten waren aan de overmatige alcohol of aan de koude, daar valt dus moeilijk over te discussiëren.  Van een aantal weet ik de oorzaak wel heeeeeeeeeel zeker ! Zelf ben ik ongeveer rond 4u in mijn bed gekropen en het was deze ochtend al na negen toen ik wakker werd, dat moet voor mij een record aantal slaapuren zijn.  
    Veel foto's heb ik niet van vorige avond, maar misschien is dat wel beter zo.

    31-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aftellen.
    Ik ben vanmiddag samen met Rob nog even een eindejaarscache gaan zoeken.  Voor de rest heerst hier een min of meer uitgelaten sfeer en de reuk van oliebollen (in de beschaafde wereld beter bekend als smoutebollen Laughing) camoufleert de normale lichaamsgeurtjes van de jeu de boules-spelende medemens.  De muziekinstallatie voor deze avond is in gereedheid gebracht en door Sonia al oorverdovend uitgetest.  Het is nu nog aftellen tot 20u, dan gaan we met ruim 50 camperaars naar een Japans restaurant in Albir.  Daarna zijn we dan hopelijk op tijd terug op de parking om met een dikke trui nog een danspasje te wagen (afgelopen nacht bereikte de thermometer bijna het vriespunt).  Mensen met slechte bedoelingen kunnen beter een ander doelwit zoeken dan onze parking, alle mensen met honden blijven hier achter om de boel te bewaken (en om de beestjes te kalmeren tijdens de vele knallen).  
    Tot volgend jaar !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2013
    Ik wens mezelf voor 2013 een nieuwe liefde (maar met de oude zou ik ook al content zijn), een warme winter, een koele zomer en veel zorgeloze kilometers. 
    Wat jullie willen, interesseert me niet ! Alles voor mij en niets voor een ander. Ikke ikke ikke en de rest kan stikke ! Zo gaat het toch in de wereld van tegenwoordig ? Iedereen probeert er voor zichzelf het beste van te maken, maar het is toch zo veel mooier als je zowel miserie als geluk kan delen met anderen. Jezelf bloot geven is niet altijd gemakkelijk maar weet dat ik jullie allemaal graag zie ! Zorg in 2013 dus niet alleen voor jezelf maar ook voor de anderen … dan moet ik het niet doen. 
    Zelf ga ik me gewoon verder kwaad maken in totaal idiote onbenulligheden, blijf mensen uitschelden en aanschoppen tegen alles wat me niet aanstaat. Voor mij zal 2013 dus zijn als alle vorige jaren. Je dacht toch niet dat ik ging veranderen ? Laughing

    30-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zeven werken van barmhartigheid.
    De trouwe lezers weten dat ik van de katholieke kerk en alles wat daar mee verbonden is, niet echt op de hoogte ben.  En toch zijn er zo af en toe zaken die blijven hangen, ook al zijn ze dan soms via een omweg mijn leven binnengeslopen.  De zeven werken van barmhartigheid heb ik bijvoorbeeld enkele tientallen jaren geleden leren kennen in het stripverhaal "De zeven snaren" van Suske en Wiske en met een beetje moeite kan ik ze nog altijd opsommen : de hongerigen spijzen, de dorstigen laven, de naakten kleden, de vreemdelingen herbergen, de zieken verzorgen, de gevangenen bezoeken en de doden begraven.  
    Ik heb het vermoeden dat er mensen op de camping verblijven die stiekem dit lijstje willen afwerken.  Ik verklaar me nader.  Enkele weken geleden kwamen verschillende mensen me regelmatig soep en andere restjes brengen, als er geen overschotjes zijn gaan we niet geheel tegen onze zin gewoon op restaurant.  De dorstigen laven, daar wil ongeveer de helft van de aanwezigen hier met heel veel plezier aan meewerken.  De naakten kleden, dat gebeurt ook elke dag uit noodzaak - als de zon ondergaat wordt het al snel frisjes.  De vreemdelingen herbergen, dat is een onderdeeltje waar nog een beetje bijscholing nodig is - niet uit pure onwil, maar de parking staat nu al overvol.  De zieken verzorgen, dat zal iets voor overmorgen zijn - toch zeker als je een volwassen kater als een ziekte kan bestempelen.  De gevangenen bezoeken, dat ligt een beetje moeilijk : ik weet niet eens waar de dichtstbijzijnde gevangenis zich bevindt.  De doden begraven wordt nog moeilijker, de overledenen worden hier immers gewoon in de muur geschoven en niet onder een meter aarde weggestopt. 
    Vermits de laatste onderdeeltjes een beetje moeilijk uitvoerbaar zijn, wordt er nu geprobeerd het derde werk iets meer aandacht te geven. Gisteren kwam Denise vragen of ik iets kon aanvangen met een sweater die voor haar te klein was.  Wat denk je ? Voor mij is hij te groot, maar daar trek ik mij niks van aan.  Vandaag had ik weer prijs. Eric had zich een tijdje geleden een paar Teva sandalen aangeschaft maar ze zaten hem niet zo lekker en dus ... ben ik nu eigenaar van een paar zo goed als nieuwe sandalen.  
    En nu maar hopen dat ze mij er binnenkort niet van betichten al die zaken gestolen te hebben om toch maar eens een gevangene te kunnen bezoeken.

    29-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een stapeltje kerstfoto's.
    Gisterenavond heb ik een aantal afleveringen van het laatste seizoen van Sons of Anarchy gezien en dat blijf ik een fantastische reeks vinden. Om de overdaad aan geweld een beetje weg te spoelen vooraleer in bed te kruipen heb ik daarna nog de laatste aflevering van Earthflight gezien.  Ik heb er een tijdje geleden al eens over geschreven hoe mooi die documentaires gefilmd zijn.  Zo mooi dat je vermoedt dat er veel "gefoefeld" is maar in de laatste uitzending laten ze duidelijk zien hoe alles in zijn werk is gegaan.  Echt verbluffend !
    Vandaag is het gedaan met de rust want buurman Ronny is terug in het land.  Hij was een weekje op vakantie in België en dat kwam mij goed uit want zo kon hij mijn nieuwe Visakaart (die Nancy had afgehaald in de bank) meebrengen en ook voor een nieuwe CampingCard ACSI gids 2013 zorgen. Hij heeft wel een beetje pech gehad want hij is zijn iPhone kwijtgespeeld op de luchthaven van Alicante.
    Zoals beloofd maar al een tijdje vergeten : de kerstfoto's staan nu op https://picasaweb.google.com/mobielehonden/Kerst2012#.  Een aantal foto's zijn minder gelukt, maar ze staan er toch bij.  Enkel de exemplaren waarop internationaal geseinde misdadigers te zien zijn of mensen die van de "ziekenkas" niet in het buitenland mogen vertoeven, zijn verwijderd.  Je zal ook meteen zien dat een kerstman hier eigenlijk wel een gevarenpremie verdient, zoveel moeite moet de sukkelaar doen om zijn maagdelijkheid niet te verliezen.

    28-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog erger dan het einde van de wereld.
    Gewoonweg misdadig, anders kan je het niet noemen : Sabor is gesloten van 7 tot en met 21 januari 2013.  Gelukkig hebben we vandaag nog kunnen genieten van een heerlijk menu en is onze tafel voor 6 januari ook al gereserveerd.  Na 14 dagen boterhammen met choco, kunnen we dan daarna hopelijk weer onze sobere levensstijl verderzetten Smile.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jan Briers.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tijdens mijn (bijna dagelijkse) telefoontje met Nancy wist ze mij te vertellen dat er weer iemand van mijn generatie op zijn laatste reis is vertrokken. Deze keer is het iemand die ik persoonlijk slechts oppervlakkig heb gekend, maar waarover ik via via wel heel veel straffe verhalen heb gehoord.  Hij was een goede vriend van de broer van Nancy en is blijkbaar zachtjes heengegaan tijdens zijn slaap.  Niet echt het einde dat je bij hem in gedachten zou hebben, maar wel de mooiste manier om te gaan. 

    27-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi weer.
    Een prachtige zomerdag vandaag, die slechts onderbroken werd door een menuutje bij Pizza4U.  Deze keer in het aangename gezelschap van Omer en Ann, die voor de eerste keer enkele weken doorbrengen aan de Costa Blanca.  Wat wij al lang normaal vinden, is voor hen een echte belevenis : goedkoop en lekker eten bij een temperatuur van boven de 20 graden - en dat einde december ! Een aantal onder jullie zullen Omer en Ann misschien kennen als de organisatoren van het zelfbouwtreffen in Brasschaat.

    26-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ooh what a night.
    Gisteren was een beetje een verloren dag : een afwezige zon, heel rustig op de parking omdat velen uit eten waren, zelfs geen spelletje petanque voor mijn deur.  Deze nacht heeft het, zoals voorspeld, een beetje geregend - maar zelfs niet genoeg om het stof weg te krijgen.  Wel weer net genoeg om de laatste koelte uit de koelkast weg te spoelen.  Dit lijkt weer een totaal oninteressant en oneindig verhaaltje te worden, waarmee ik jullie absoluut niet elke dag zal lastigvallen.  
    Terwijl ik dit bericht intik, kijk/luister ik naar de registratie van de laatste Night of the Proms.  Een jaar of vijftien geleden ben ik daar ook één keer naartoe geweest en heb me toen stierlijk verveeld.  Bij de editie 2012 zou dat niet anders geweest zijn.  Ik vond gewoon dat er ook weinig sfeer in het Antwerpse sportpaleis hing.  Niet totaal onlogisch want bijna niemand kijkt nog naar de optredende artiesten, zo druk zijn ze in de weer met alles zelf te filmen met hun smartphone.  De danspasjes van de overblijvende Jacksons stelden niks voor en Anastacia miste af en toe een nootje.  Ozark Henry vond ik wel te pruimen, John Miles is dan weer zo vergroeid met dit spektakel dat hij vergeten is nog een tweede liedje te bedenken voor hij definitief afscheid neemt.  De klassieke nummers blijven nog het mooiste en de medley van Naturally 7 geef ik ook een voldoende.  Maar geld uitgeven om dit bij te wonen ? Dan toch liever sparen voor een nieuwe koelkast.

    25-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FTF.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tijdens mijn afwezigheid deze avond heeft de kerstman dapper de auto bewaakt, de temperatuur is intussen gezakt tot vier graden. Voor ik in mijn bed kruip moet ik natuurlijk eerst nog even kijken of mijn verse cache al door iemand gevonden is en ja hoor : ene zekere verkamen was de eerste. Daarmee verdient hij/zij dan een eervolle vermelding, een FTF (first to find). Er zijn cachers die constant het internet afschuimen op zoek naar nieuwe caches en dan proberen er als eerste bij te zijn. Voor mij is het een fijn gevoel om te zien dat de cache gevonden kan worden en het is handig om in te schatten of de moeilijkheidsgraad die ik hem gegeven heb, wel degelijk klopt.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met Alfaz in de zetel.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfaz (de hond van Luc en Sonia) vond al dat lawaai maar niks en wou veel liever een dutje doen in zijn zetel.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstfeestje.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is nu half drie in de ochtend en ik ben net terug van het kerstfeestje bij Luc en Sonia.  Ik vrees dat we heel veel lawaai hebben gemaakt en wil me dan ook verontschuldigen bij de mensen die we misschien hebben wakker gehouden.  Sonia was weer helemaal in topvorm !

    24-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En ook even droevig nieuws.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor de meesten van jullie waarschijnlijk een totaal onbekende naam, maar Mike Scaccia is tijdens een optreden in Texas overleden.  Hij was gitarist bij Ministry, Rigor Mortis en Revolting Cocks, lawaaierige bendes die ik in het verleden een aantal keren op een podium heb zien passeren.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gezellige namiddag.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze namiddag werd naar jaarlijkse gewoonte warme wijn en gebak geserveerd door Luc en Sonia.  Kerstmis vieren bij meer dan 20 graden, het blijft plezierig.  Uiteraard kwam ook de kerstman even langs.  Morgen probeer ik alle foto's te verzamelen zodat iedereen ze kan bekijken.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drukke winkeldagen.
    Net nog even naar de supermarkt geweest en mijn arm is er bijna afgezwaaid, constant kwam ik bekenden tegen.  Het leek wel alsof de hele camperplaats op stap was om de laatste inkopen te doen.  En dan had ik nog pech ook : ik werd uitgenodigd om een aperitiefje te komen drinken in de Universal Lounge Bar maar ik had zaken gekocht die dringend in de koelkast moeten.  Ja, de koelkast doet het weer maar ze blijft voor verrassingen zorgen.  De ene keer is het - 10 in de vriezer, de dag erna opnieuw 5 graden - het koelgedeelte schommelt de laatste dagen tussen de 5 en 12 graden.  Het gebeurt dus wel eens dat ik bv de boter in het vriesvak zet omdat het daar op dat moment 5 graden is en 's anderendaags heb je dan een bevroren klomp aan je mes hangen ...  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gepubliceerd.
    Als een klein kind dat zit te wachten op het bezoek van sinterklaas en 500 keer per dag gaat kijken of de goede man al geschenkjes heeft achtergelaten, zo voelde ik mij de afgelopen 24u.  Deze ochtend was het dan zover : mijn eerste zelf verborgen cache is aanvaard en gepubliceerd.  Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voor de eerste avonturier hem vindt.  Hij ligt op een plaats die bijna niemand kent en het is niet altijd even simpel om de juiste weg te vinden, er zullen dus iets minder bezoekers langskomen dan bij eentje die aan de Eiffeltoren verstopt is.  Diegenen die willen zoeken : GC434VV.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog een bericht voor we aan de kerstmaaltijd beginnen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Iets meer dan twee jaar geleden opende aan de Frans/Spaanse grens in La Jonquera het grootste luxebordeel van Spanje.  Ik vond dat toen een goede zaak zodat al die meisjes niet in hun blote kont langs de baan moesten staan met de winter die eraan kwam.  Maar wat lees ik vandaag : 

    De Spaanse politie heeft gisteren een bom ontmanteld die was achtergelaten bij het grootste legale bordeel in het land. Driehonderd mensen moesten worden geëvacueerd. Dat heeft het Spaans Ministerie van Binnenlandse Zaken bekendgemaakt. Twee auto's met gemaskerde mannen kwamen gisteren aanrijden bij het bordeel. Een gewapende man stapte uit een van de auto's, met daarin een bom. Hij ging er vervolgens met zijn kompanen vandoor in de tweede auto. Een nachtwaker van het bordeel in La Jonquera, bij de grens met Frankrijk, lichtte de politie in. Volgens een anonieme woordvoerder was de politie uren bezig om het explosief onschadelijk te maken. De auto bleek een dag eerder gestolen te zijn. De politie heeft een onderzoek ingesteld.

    Ontevreden klanten heb je overal.

    23-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje anders.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een grote verrassing zal het niet zijn als ik vertel dat we deze middag naar Sabor zijn gaan eten.  En toch was het deze keer anders, en wel om twee redenen.  Ten eerste was het deze keer nog lekkerder dan anders want mijn favoriete hoofdgerecht maakte deel uit van het weekmenu : zalm in een jasje van spek met appel-mosterdsaus.  Ten tweede : ons gezelschap was iets anders want Ronny is eergisteren naar België gevlogen om kerstmis bij de familie door te brengen.  Veel moeite om zijn plaats in te nemen hebben we niet moeten doen want Rob en Lettie waren al snel bereid om mij en mijn vader te vergezellen.  Het was de eerste keer dat ze te gast waren bij Sabor en ze vonden het heel lekker, óf ze kunnen goed liegen Smile.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nu afwachten.
    Ik heb gisteren mijn eerste cache verstopt.  Tot nu toe ben ik altijd op zoek geweest naar caches die door anderen verborgen waren, maar het werd tijd om een stapje verder te gaan en dat is nu dus gebeurd.  Eerst een mooi (namaak) tupperware doosje op de kop getikt, enkele geschenkjes en een travel bug erin gestoken, een logboek met enkele boodschappen geprepareerd en alles verstopt.  Daarna het hele zootje mooi aangemeld op geocaching.com en een tijdje later kreeg ik dan een officiële code toegewezen.  Nog later kreeg ik een berichtje van een "reviewer" die de cache moet goedkeuren vóór hij gepubliceerd wordt : hij betwijfelt of ik zo ver van huis (nog altijd België dus) wel kan instaan voor het onderhoud van de cache. Ik heb hem geantwoord dat vervangen van logboek e.d. geen probleem kan zijn, vermits ik hier elk jaar meerdere maanden verblijf en dat er bij mijn afwezigheid wel iemand anders die taak kan overnemen.  En nu moet ik dus wachten op een definitief positief bericht. Spannend ...

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs