MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    13-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Route verkend.
    Ik ben blij dat ik geweigerd heb om chauffeur-kerstman te spelen.  Vanmorgen zijn we een stukje van de route gaan verkennen die zondag met de Harleys gereden wordt. Het laatste stukje tot aan het huis waar de geschenken uitgedeeld worden is een doodlopend straatje waar je onmogelijk kan keren.  Je hebt dus twee keuzes : achteruit inrijden of achteruit uitrijden, het straatje blijft in beide gevallen even smal.  Harm, de chauffeur van dienst voor aanstaande zondag, zag met al zijn ervaring als vrachtwagenchauffeur geen enkel probleem.  Goed zo !

    12-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al enkele dagen vergeten te melden.
    De apothekers zijn niet meer in staking.  Ik heb geen idee of al hun problemen opgelost zijn, maar de posters om te protesteren tegen de wanbetaling van de plaatselijke overheid zijn in ieder geval verdwenen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12-12-12
    Voor veel mensen zal het vandaag ongetwijfeld een speciale dag zijn (naar het schijnt waren er vandaag massa's huwelijken gepland) maar hier was het een dag zoals alle andere ... in 1896.  Wij werden namelijk getrakteerd op een stroomonderbreking van een vijftal uren.  Zonder elektriciteit, dat overleven we hier allemaal wel zonder problemen - iedere motorhome functiioneert immers ook volledig zelfstandig op gas en/of zonnepanelen.  Maar zonder elektriciteit is er uiteraard ook geen internet, en dat maakt het leven toch een stuk moeilijker.  Overigens was de stroom uitgevallen in de hele omgeving en niet alleen hier op de parking.  Voor je het weet, worden er verhaaltjes rondgestrooid dat de rekening niet betaald is .
    En nu maar hopen dat al die trouwers niet uitkijken naar een even onvergetelijke datum om te scheiden, want 13-13-13 zit er echt niet in !


    11-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hulp gezocht en gevonden.
    Vanmiddag kwam buurman George vragen of ik hem komende zondag kan helpen.  Zoals je weet is zondag een moeilijke dag want het is onze vaste dag om in Sabor te gaan eten.  Nu wil ik dat etentje best een keer verplaatsen of overslaan maar dat was echter niet het grootste probleem.  Hij zocht iemand om met zijn bestelwagen + aanhangwagen te rijden en daarvoor ben ik niet de juiste persoon, ik heb namelijk nog nooit meer dan tien meter met een aanhangwagen gereden.  Spijtig, want ik had het wel plezant gevonden : verkleed als kerstman in een soort bezemwagen achter een bende Harley Davidsons rijden.  Want waarover gaat het ? Zoals ieder jaar organiseert de HOG (Harley Owners Group) Chapter Costa Blanca een kerstrit.  Alle motorrijders zijn dan uitgedost als kerstman en ze delen geschenken uit aan kansarme (wees)kinderen.  En daarvoor moet dan die aanhangwagen dienen : om de geschenken te vervoeren.  Gelukkig was er hier op de parking al snel een Nederlandse ex-vrachtwagenchauffeur gevonden die deze klus wel wil klaren.  Na enkele glazen wijn (voor de buurman en Harm), een veel te grote whisky (voor mij) en een beetje tolken/vertalen werd alles geregeld zodat de rit zondag zonder problemen georganiseerd kan worden.

    09-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarschuwing !
    Via via heb ik gehoord dat er afgelopen nacht op camping La Colina (tussen Albir en Benidorm) een aantal fietsen zouden gestolen zijn.  Blijkbaar zijn er de laatste dagen al meerdere fietsen "van eigenaar gewisseld".  Er zou dus wel eens een bende aan het werk kunnen zijn.  Zorg ervoor dat je fiets dus altijd op slot is - al heeft dat de dieven van de voorbije nacht niet  kunnen tegenhouden.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een vreugdedansje is hier wel op zijn plaats.
    Zondag is hier altijd een mooie dag, zelfs als het vriest - wat gelukkig nooit gebeurt.  Waarom ? Omdat we elke zondag bij Sabor gaan eten. Vandaag was het gewoonweg super, zowel het voorgerecht (aardappelcrème met gepocheerd ei en truffels) als het hoofdgerecht (tongrolletjes) horen bij mijn favoriete gerechten.  De pousse-café was deze keer nochtans veruit het beste onderdeel.  Heb ik dan eindelijk leren genieten van een goed glas Courvoisier of een dikke sigaar ? Neen, de grote vreugde kwam bij het bekijken van de voetbaluitslagen : Beerschot-Brugge 1-7 ! Daar word een mens gelukkig van,  al is Club ook niet meteen mijn favoriete ploeg.

    08-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rani Palace.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er was op de middeleeuwse markt uiteraard ook een ruim aanbod hapjes, maar mijn oog was al gevallen op een Indisch restaurant. In Albir is het dit jaar tot nu toe nog geen enkele keer gelukt om een Indisch restaurant uit te proberen, maar in Denia moest het dan toch een keer gebeuren. Ik lust ongeveer alles wat ze mij voorschotelen : oervlaamse kost, franse haute cuisine, broodje kroket - laat maar komen. En toch heeft de "wereldkeuken" ook zeker een speciaal plaatsje in mijn hart veroverd, en dan vooral de Aziatische variant. Ik heb niets tegen de doorsnee meeneem chinees maar bijvoorbeeld Indische en Thaise gerechten zijn doorgaans toch lekkerder.  Vandaag zou het dus Indisch worden. Ze proberen klanten te lokken met een goedkoop menu, maar toch krijg je de gewone kaart in je handen gestopt en dan wordt het snel veel duurder.  Ik laat me niet vangen en vraag naar het dagmenu.  Ik heb het me niet beklaagd, helemaal compleet : papadum met verschillende chutneys, chicken tikka, beef curry en een lekker chocolade ijsje na. De bediening was koel en afstandelijk en de zaak was lekker kitscherig ingericht, inclusief Indische muziek op de achtergrond.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doedelgeesten ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De derde en laatste cache van de dag was een heel speciale, eentje met drie sterren wat moeilijkheid betreft - zowel qua terrein als de cache zelf. Die sterren waren wellicht een beetje overdreven, maar toch hoort hier een verhaaltje bij.  De cache ligt verstopt op een oude Engelse begraafplaats die helemaal overwoekerd is door onkruid.  Ik vat de officiële uitleg een beetje samen : 
    Het ontstaan van deze begraafplaats is niet helemaal duidelijk.  Een legende zegt dat in 1799 een Brits fregat is gezonken voor de kust van Denia en dat deze grond werd gekocht om de schipbreukelingen te begraven.  Uiteraard hebben daarna verschillende mensen de geesten van de matrozen horen zingen terwijl ze naar de horizon tuurden.  Bij volle maan kan je nu nog altijd hun stemmen horen.  Nog een mysterie : alle graven liggen open ! De begraafplaats ligt boven de zeedijk maar kan van daaruit niet gezien worden.  De toegang is moeilijk en je moet klimmen langs een glibberige wand, een andere weg is er niet. Als je de begraafplaats betreedt lijkt het alsof je de jungle binnenstapt.  Je moet vrij diep doordringen in het struikgewas om het graf van een zekere Harriet te vinden.
    Zo'n uitleg geeft mij absoluut zin om op zoek te gaan en het was de moeite.  Een akelig aandoende omgeving, geen mens te zien en hier en daar hoor je geritsel - in een hoekje zag ik een rat lopen ! Toch maar verder zoeken naar het bewuste graf en hop : daar was de laatste rustplaats van Harriet. De cache lag verstopt achter de restanten van de grafsteen en toen ik het plastiek zakje beetpakte begon "Scotland the brave" te spelen - het bekende doedelzakmelodietje.  Dat was even schrikken ! Bleek dat een vorige cacher een klein doedelzakje (met travel bug - uitleg) had achtergelaten dat begint te spelen als je erop duwt ... 
     

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caches.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de lunch werd er tijd gemaakt om enkele caches te zoeken.  Eentje lag dicht bij de tunnel die gegraven werd tijdens de Spaanse burgeroorlog om de burgers te laten schuilen.  Nu wordt die tunnel door de inwoners gebruikt om snel te voet (of met fiets) van de ene kant naar de andere kant van de stad te geraken.  Een andere cache was in de haven verstopt en daar was ik net te laat om een training van reddingshonden bij te wonen.  Ik heb een praatje gemaakt met een van de deelnemers en die vertelde me dat ze vroeger alleen met Newfoundlanders werkten, maar dat nu alle geschikte honden toegelaten worden.  Hij had het dan vooral over labradors, Portugese en Spaanse waterhonden maar ook poedels.  Macho als reddingshond ? Bij Nancy zou hij het misschien nog proberen, maar mij zou hij wel laten verzuipen.  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sommigen hadden zich vergist ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... en dachten dat ze op een Elvis herdenking waren.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er was ook nog ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... andere randanimatie.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Middeleeuwse markt.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eerst ben ik een beetje gaan rondwandelen op de middeleeuwse markt, een tachtigtal stalletjes verspreid in de straten van het oude centrum.  Er was ook een markt met tweedehands en/of antiek speelgoed en een roofvogelshow.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het leek wel alsof ik op reis was vandaag.
    Om kwart vóór elf stipt kwam de trein aangereden, overmorgen maandag zal dat iets anders zijn want dan is er weer een staking.  Ik was net opgestapt en het kaartjesapparaat aan het bestuderen of de treinbegeleider kwam op me toegestapt.  Hij gaf me een hand, wenste me goedemorgen en vroeg of ik hulp nodig had.  Bijna ondenkbaar in België.  Gisteren op de bus van en naar Benidorm was er al iets soortgelijks : bijna de ganse weg was de buschauffeur aan het zingen.  Als je bij ons zoiets doet krijg je een pak slaag of steken ze je in een dwangbuis.  
    Een uur later stond ik op het perron van het eindstation in Denia en klaar voor een dagje stappen.  En dat allemaal voor 6,15 euro ida y vuelta (heen en terug dus). 

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even paniek.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze ochtend was het toch even schrikken.  Ik lag nog in mijn bed en voelde en hoorde dat mijn auto gestart werd.  Het was verdomme de kerstman ! Gelukkig zijn zijn beentjes te kort om gas te kunnen geven of er waren ongelukken gebeurd ... Ik heb de contactsleutel nu goed verstopt en laat hem maar aan het stuur zitten.  Hij heeft me verteld dat hij het een beetje beu was om altijd op die slee achter de rendieren te zitten en wou ook wel eens met een degelijke Ford Rimor Koala49 rijden.  Waarmee ik dan ook even wil meedelen dat ik nu al drie maanden in een probleemloze auto rij en leef, een nieuw record.


    07-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rascacielos.
    Na de lunch ben ik nog een beetje gaan ronddwalen in Benidorm.  Niet doelloos natuurlijk, maar wel op zoek naar enkele nieuwe caches.  Gelukkig zijn er sinds vorige winter binnen een straal van pakweg 10 km toch enkele tientallen nieuwe caches verstopt, zodat ik af en toe toch op zoek kan. Vandaag heb ik er vier gevonden uit de nieuwe Rascacielos reeks, al deze caches zijn verborgen in de buurt van de vele hoge gebouwen in Benidorm (rascacielo = wolkenkrabber).  Morgen zal ik in Denia hopelijk ook nog een ander kunnen loggen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Isidro.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Elk jaar proberen we enkele keren met de ganse parking iets te gaan eten.  We proberen daarbij ook voor wat afwisseling te zorgen en zo kwamen we vandaag bij het buffetrestaurant Isidro in Benidorm terecht.  Voor veel mensen was het hun eerste bezoek aan deze zaak, maar ik denk wel dat de meerderheid tevreden was.  Ik vind zelf dat je bij Isidro echt lekker kan eten en vooral de vele soorten desserts vallen altijd in de smaak.  Normaal gezien heb ik nu genoeg reserve opgebouwd om te kunnen overleven tot zondagmiddag, nu nog hopen dat morgen mijn harnas nog past.  Harnas ? Ja, want morgen ga ik met de trein naar de middeleeuwse markt in Denia en dan moet je je klederdracht toch een beetje aanpassen.
    Op https://picasaweb.google.com/mobielehonden/Isidro7December2012 kan je enkele foto's van deze middag bekijken.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even iets over de reclame op deze blog.
    Iedereen heeft het natuurlijk al opgemerkt : de reclame bovenaan de blog.  Sommige mensen denken blijkbaar dat ik daar iets mee te maken heb en misschien zelfs geld mee verdien.  Was het maar waar ! De werkelijkheid is iets anders : de reclame die op de blog verschijnt zorgt ervoor dat deze blog mij geen geld kost maar de inkomsten gaan naar het hostingbedrijf, in dit geval waarschijnlijk bloggen.be of seniorennet.be.  De reclame zal ook voor iedereen anders zijn en daarmee wordt rekening gehouden me je surfgedrag.  Als je de vorige uren naar goedkope vliegtuigtickets hebt gezocht op het internet is de kans groot dat de reclame die je voorgeschoteld krijgt op deze blog, ook over reizen gaat.  Als je op de publiciteit klikt en eventueel software downloadt, ben ik daar dus bijgevolg ook niet verantwoordelijk voor.  Ik zou de blog tegen betaling reclamevrij kunnen maken, maar er bestaan ook andere mogelijkheden.  Eentje daarvan is http://www.admuncher.com/, die software zorgt ervoor dat je geen reclame meer te zien krijgt.  Niet alleen op deze site, maar ook op veel andere sites zal het verschil duidelijk te merken zijn.  Downloaden en installeren van deze software is helemaal op uw eigen verantwoordelijkheid, ik heb voor de rest niets met die software te maken.

    06-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkig zijn er altijd mensen ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... die ervoor zorgen dat ik weer iets kan schrijven na twee dagen windstilte.  Deze ochtend moest ik me al onmiddellijk erg boos maken na een mailtje van een regelmatige bezoeker van de camperplaats.  Bert, die nu de dagen aan aftellen is om het koude Nederland tijdens de winter in te ruilen voor Alfaz del Pi, had op camperforum.nl gelezen dat iemand beweerde dat Camper Park Costa Blanca nu echt definitief dicht is.  De schrijver van dienst baseerde zich hiervoor op berichtgeving van "kennissen ter plaatse".  Ik word stilaan echt depressief van al die foute verhalen die de wereld ingestuurd worden.  Wie of wat zoekt hier voordeel uit te halen ? 
    Als iedereen na een tijdje denkt dat de camperplaats werkelijk gesloten is, komen er geen klanten meer en zonder geld zal de sluiting dan inderdaad ook werkelijkheid worden.  Daarna kunnen de vakantiegangers dan klagen dat er zo weinig camperplekken in Spanje zijn ...  Of stuurt er iemand bewust roddels rond (en het gaat snel in het internettijdperk) in de hoop dat hij de parking voor weinig geld kan overnemen na een faillissement ? In ieder geval, als ik er ooit achter kom wie de schuldige is kan hij rekenen op "de djoef van de week".  Onbekend ? Kijk dan even op http://www.youtube.com/watch?v=QXB6pdkNB5I.  
    Ik heb uiteraard geprobeerd om alles recht te zetten op camperforum.nl, daarna even de aanwezigen hier ter plaatse op de hoogte gebracht over wat er gaande is en gevraagd of ze tegenover de buitenwereld willen bevestigen dat we open zijn en blijven.  Terwijl ik dit schrijf (16u30) zijn er weer een tiental sportievelingen met een spelletje jeu de boules bezig, terwijl de anderen nog genieten van de laatste zonnestralen.  Morgen gaan we met z'n allen eten in Benidorm.  Vreemd voor een camperplaats die gesloten is ! Ook Killah, de hond van de buren, begrijpt er niets van.

    03-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zon zon zon.
    Opnieuw de hele dag zeer mooi weer en rond de middag heb ik dan maar besloten een kort uitstapje met de fiets te maken om enkele caches te zoeken.  Eentje werd snel gevonden, naar de andere zoeken (aan de Ermita de Sanz) was onmogelijk omdat werkmannen bezig waren een podium te installeren - waarschijnlijk voor één of andere plechtigheid later deze week.  Zowel zes als acht december zijn hier immers feestdagen en voor veel Spanjaarden betekent dat een verlengd weekend.  
    Ik ben ook even gaan kijken bij kennissen op de nieuwe camping (La Colina) tussen Albir en Benidorm.  Het eerste wat mij gevraagd werd was of iedereen stilaan vertrokken was op onze parking.  Veel mensen blijven dank zij de foute berichtgeving in de lokale pers geloven dat Camper Park Costa Blanca zijn deuren moet sluiten. Echt triest voor Luc en Sonia, die al hun energie hierin blijven steken.  


    02-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een verschil met gisteren.
    Het buikje even rond bij Sabor dan gisteren bij het wokken, maar het buiten was het wel een stuk aangenamer.  Ik ben dan ook ruim op tijd te voet vertrokken en ben voor de eerste keer over de markt van Albir gewandeld en door alle straatjes geslenterd om te kijken wat er allemaal verdwenen is of nieuw bijgekomen.  Na het restaurantbezoek, en toen was het toch al na 16u, kon ik nog perfect in t-shirt terug naar de parking wandelen.  De volgende dagen wordt hetzelfde mooie weer voorspeld, 's nachts koud (tegen het vriespunt) maar overdag zo'n 15 graden en zonnig.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs