MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    29-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politiek en gezondheid.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze nacht heb ik bijna niet geslapen, de oorzaak was voor de zoveelste keer de harde wind - volgens de weerberichten met windstoten tot 70 km/u. Niet dat het mijn gewoonte is, maar er zijn dan mensen die naar de apotheek lopen voor een doosje slaappillen.  En zo kom ik bij de titel van dit stukje terecht. Vorig jaar heb ik al een keer geschreven dat de apotheker in staking waren en ook dit jaar heb ik het terloops al even vermeld. Intussen is de vierde stakingsweek ingegaan, waarbij apotheken slechts beurtelings (twee dagen per week) open zijn.  Heel het probleem draait om de schulden die de Comunidad Valenciana bij de apothekers heeft.  Die schuld zou opgelopen zijn tot meer dan 400 miljoen euro voor de hele deelstaat en ondanks eerdere beloften van de regering is die achterstand nog steeds niet weggewerkt.  Veel apotheken hebben daardoor geen geld om nieuwe medicijnen aan te kopen, zodat er regelmatig problemen ontstaan met bv de aflevering van middelen tegen cholesterol en diabetes.  Elke apotheek hangt dan ook vol met affiches tegen deze wantoestanden en de vestigingen die wel geopend zijn, hebben soms lange rijen wachtenden voor de deur staan.
    Als je de komende weken deze richting uitkomt, zorg er dan voor dat je voorraad medicijnen op peil is en reken er niet op dat je hier (zoals normaal) momenteel alles kan krijgen.


    28-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieve !
    Na de hagel van gisteren stond er deze ochtend een ijzige wind en was de temperatuur gevoelig gedaald.  Samen met de regen die we vorige nacht hebben gehad is het resultaat : sneeuw. Niet bij ons op de parking, maar op de bergtoppen in de verte.  Het is moeilijk in te schatten waar de witte neerslag precies gevallen is, maar in ieder geval nog een heel eind achter de Puig Campana (1410 meter - die met het stukje uit).  Mijn vermoeden gaat uit de Aitana, op zo'n 20 km afstand.  Dat is hier in de onmiddellijke omgeving met zijn 1559 meter de hoogste berg.  Echt heel uitzonderlijk is die sneeuwval niet, maar het is wel vroeg dit jaar.  Andere jaren hebben we ook al sneeuw gehad op de Bérnia (1128 meter, die met het tunneltje) én de Puig Campana.  Elk jaar hoop ik ook een keer wakker te worden met sneeuw aan mijn voordeur maar iedereen beweert dat dat nooit zal gebeuren.  
    Toen ik terug kwam van de winkel was de sneeuw al bijna helemaal verdwenen.  De wind is er nog steeds maar intussen schijnt de zon en is het een stuk aangenamer om buiten te komen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politiek en voetbal.
    Ik heb geen idee of er veel Spaans nieuws tot in de Benelux doorsijpelt, maar één van de grote items hier is het streven naar Catalaanse onafhankelijkheid.  Nu moet je weten dat ik Barcelona een fanastische stad vind, het hinterland en de Pyreneeën zijn prachtig en sommige plaatsen aan de kust zijn absoluut een vakantie waard, maar toch mijd ik deze streek liever.  Ik heb het al meerdere keren gezegd en ik blijf het herhalen, ik heb geen vier jaar avondschool Spaans/Castellano gevolgd om vervolgens niets te begrijpen van wat er gezegd wordt in de eerste 300 km als ik de grens gepasseerd ben.  Een kleine nuance : dat ik de gesprekken niet kan volgen, vind ik niet zo erg - een Nederlander die in Antwerpen komt begrijpt waarschijnlijk ook niet alles - maar dat alle officiële opschriften, kranten, publiciteit enz ook en ENKEL in het Catalaans zijn, is wel storend ! Deze zaken zijn zelfs onwettelijk (in principe mag het in het Catalaans, maar het moet ook in het Spaans/Castellano zijn.  Van die regels trekken ze zich in het Catalaanse landsgedeelte niets meer aan, ze doen gewoon hun zin.  
    Bij de laatste verkiezingen hebben de separatisten gewonnen en ze sturen nu aan op een referendum om zich af te scheuren van de rest van Spanje. En dat brengt me dan bij het voetbal : afscheuren van Spanje heeft als gevolg dat ze ook een eigen voetbalcompetitie moeten opstarten.  Dus geen duels Real-Barça meer, en de Catalaanse competitie wordt herleid tot een oneindig aantal derby's tussen FC Barcelona, Espanyol, Sabadell, Gerona enz. Om dat te vermijden wordt er onderzocht of Messi en co. dan misschien met hun provinciale ploegje kunnen aantreden in de Franse competitie ...   Kan het nog gekker ?  En wat ALS de nationalisten hun doel bereiken ? De volgende regio's zullen dan misschien ook hun kans wagen : Baskenland, Valencia, Galicië, Navarra ...  Zoals het er nu naar uitziet, staat de EU niet te popelen om al die onafhankelijke staten goed te keuren.  Moeten we dan binnenkort op onze reis van Brussel naar Granada twaalf keer een grenscontrole passeren ? Zevenentwintig keer op een andere taal overschakelen ? Driehonderd keer geld wisselen ? We mogen natuurlijk ook de voordelen niet vergeten : nog meer mogelijkheden om conflicten uit te vechten, oorlogje te voeren, te smokkelen enz.  
    En wat als al die ideeën ook navolging vinden in onze eigen toekomstige bananenrepubliek ? Gaat een gemeente met groene bananen dan nog wel dezelfde taal willen spreken als een gemeente met bruine bananen ? In mijn wildste dromen zie ik al een resem nieuwe partijen ontstaan : ITDR (ikke tegen de rest), MDE (mijn dialect eerst), GBIMS (geen buren in mijn straat), DRADO (de rest aan de overkant).  Ik zal dan maar meteen ook mijn eigen partij oprichten : MIAMNMM - mè iel aantwaarpe mor ni mè mij !
    Tot de volgende keer !

    27-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En voor alles is er ook een tweede keer !
    Vorig jaar was er even opschudding door enkele artikels in de lokale pers, deels gebaseerd op halve waarheden en deels op pertinente leugens (het verschil is niet altijd duidelijk).  Er werd beweerd dat "onze" parking zonder vergunning werd uitgebaat, dat we geen aansluiting op de riolering hadden, dat we overlast veroorzaakten enz.  Er kwam toen inspectie en alles werd in orde bevonden.  Toch zijn ze (te interpreteren als politieke/commerciële tegenstanders) er weer in geslaagd een soortgelijk verhaal te laten verschijnen (http://www.diarioinformacion.com/benidorm/2012/11/27/parking-caravanas-lalfas-pi-sigue-abierto-50-dias-despues-derogarse-licencia/1319006.html). 
    En vóór iedereen zich zorgen begint te maken : je moet je geen zorgen maken Laughing ! Er is onmiddellijk overleg geweest met de gemeente en opnieuw kan iedereen gewoon blijven staan.  Meer nog : er is eindelijk een definitieve oplossing in de maak om dit soort parkings helemaal officieel te maken. Want het is natuurlijk moeilijk om regels na te leven als er geen regels zijn.  Er zal een nieuwe categorie campings komen, speciaal bedoeld voor mensen die met een camper onderweg zijn.  Mensen die gezelligheid zoeken en geen behoefte hebben aan extra luxe.  
    En wat hebben ze nu wel bereikt met dit verhaaltje ? Dat mijn vader (want hij is het op de foto bij het artikel) nog bekender zal worden.  Fans zullen binnenkort in de rij moeten staan voor een handtekening en interviews kunnen alleen nog maar op afspraak.  Ik zie mij dan ook genoodzaakt de taak als manager/impresario op mij te nemen. Een percentage in de winst moet nog afgesproken worden.  Vanaf nu is het dus niet meer "den eddie" of "de lowie" maar señor Jansen.  Dank bij voorbaat.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er moet voor alles een eerste keer zijn !
    Het is nu 13u30 en het is hier lichtjes aan het hagelen.  Ik kan me vergissen, maar volgens mij is het de eerste keer dat dit hier op de parking gebeurt. 

    26-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel.
    Vanmorgen met Sonia naar de Lidl gereden om de voorraad in de kasten opnieuw een beetje aan te vullen.  De rest van de dag is - zoals dikwijls - voorbij gevlogen zonder enige noemenswaardige activiteit.  In de late namiddag begon het licht te regenen en ik had me al voorbereid op een simpele avondmaaltijd : stokbrood met kaas en salami.  Die plannen moesten al snel veranderd worden want Marie-Josée kwam me verse tomatensoep brengen.  Zoiets wordt altijd in dank aanvaard, want zelf verse soep maken zie ik mezelf niet onmiddellijk tot een goed einde brengen.  
    Deze avond wou ik mijn gekregen soep opwarmen en er werd op de deur geklopt.  Voor Sinterklaas is het nog wat vroeg maar het was toch iemand met een even witte baard : onze pa met zelfgemaakte pompoensoep.  Een uurtje later was ik mijn 32e kom soep aan het uitlepelen en weer : tok tok tok ... Sonia met twee stukken quiche ! Zo gaat het hier wel regelmatig : de ene dag een overaanbod en de andere dag een knorrende maag omdat je tevergeefs hoopt dat er wel iemand een overschotje zal brengen.  
    Gisterenavond was het scenario nog iets anders : ik wou naar restaurant Haweli (Indisch buffet) gaan eten maar er zat ergens iets verkeerd in mijn heup en het wandelen wou niet echt lukken, misschien toch een beetje overbelast na die halve marathon van gisteren ? Het hongergevoel werd dan maar gestild met een pak koekjes ... Triestig hé !? Laughing

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De boom in.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De halve marathon van gisteren werd gewonnen door Andres Mico Martinez in een tijd van 1u07min44sec, de traagste tijd in meer dan tien jaar. Misschien is de winnaar niet tot het uiterste gegaan want veel tegenstand was er niet met een voorsprong van ongeveer vier minuten op de nummer twee.  
    En voor de mensen die denken dat een camperparking uitbaten niet meer inhoudt dan een hele dag in de zon te liggen niksen : vandaag moest de amandelboom gesnoeid worden en liet Luc duidelijk merken van welke diersoort wij afstammen.

    25-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vol.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmiddag kwamen Marie-Josée en Willy de parking opgereden.  Zij, even goed gezind als altijd en hij, amper een kwartiertje na aankomst al met zijn (petanque) ballen in de hand.  Meteen ook de eerste keer deze "winter" dat de parking helemaal vol staat.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Medio marathon.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We zijn gisteren naar Sabor gaan eten omdat vandaag de halve marathon van Benidorm georganiseerd werd.  Ik heb even overwogen om zelf mee te lopen, maar een halve ... neen dat is geen uitdaging ! Met meer dan 1500 deelnemers is dit toch een vrij belangrijk evenement aan de Costa Blanca. Het weer was perfect, zon maar niet te warm en weinig wind.  Ik blijf het altijd verbazend vinden hoe fris sommige lopers nog zijn na 20 km, zeker vergeleken met de mindere goden waarvan je je afvraagt of ze nog voor de eindmeet zullen sterven of pas daarna.  

    24-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nathalie.
    Eergisteren was het nog een menuutje bij Pizza4U, vandaag was het om 14u weer tijd om aan tafel te gaan bij Sabor.  En wie zagen we daar al meteen rondhuppelen ? Nathalie, een goede maand geleden pas bevallen van Lara en nu alweer aan de slag in het restaurant.  Ze was het stilzitten al beu.  Mensen die graag werken, ik zal het nooit begrijpen ... Met het dochtertje gaat alles prima en volgens de mama is het een braaf kindje.  Meestal gaan we op zondag eten en je ziet dan regelmatig dezelfde gezichten, deze week moesten we "noodgedwongen" uitwijken naar zaterdag en dus hadden we recht op andere "smoelekes".  Op het einde leek het wel alsof we in een café op de Groenplaats in Antwerpen zaten, bijna alle aanwezigen in onze buurt spraken mijn eigen taaltje.  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Avondliedeke III
    Een licht aangepaste versie van het bekende gedichtje van Alice Nahon : 

    't Is goed in 't eigen hert te kijken
    Nog even vóór het slapen gaan,
    Of ik van dageraad tot avond
    Geen enkel hert heb zeer gedaan

    Of ik geen Kielse supporters heb zien schreien,
    Na weer een nederlaag
    Of ik mezelf mag verblijen 
    Met het einde van een rattenplaag.

    Het is maar om te zeggen dat Beerschot met 1-4 verloren heeft van Anderlecht.

    23-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recht op antwoord.
    Gisteren schreef een zekere Filip in het gastenboek : "Eddy, wat het cachen betreft ga je toch nog een tandje moeten bijsteken ..."  Een beetje uitleg is hier op zijn plaats. Terwijl bij mij het cachen gewoon een vrijblijvend en aangenaam tijdverdrijf is, is dat bij hem gewoonweg een obsessie - verslaving zou hier een te milde omschrijving zijn. Zo is hij o.a. de verjaardag van zijn vrouw vergeten omdat hij die dag absoluut een cache moest vinden in Verwegistan.  Pastis drinkt hij alleen als het in een filmcontainer - de standaardverpakking bij een cache - wordt geserveerd.  Als hij uit pure miserie (meestal na een niet-gevonden cache) dan toch weer te veel gedronken heeft en de weg naar huis niet meer vindt, kan hij aan de taxichauffeur alleen nog coördinaten doorgeven en niet zijn eigen adres.  Als hij wil telefoneren, merkt hij steevast dat hij zijn GPS heeft meegenomen in plaats van zijn GSM.  Terwijl ieder normaal mens zijn vakantie doorbrengt aan het zwembad, wil hij absoluut met de fiets naar Santiago de Compostela.  Er zijn er wel meer die dat doen, maar die maken daarbij dan geen omweg van 1000 km omdat er dan onderweg meer caches kunnen gelogd worden.  Kortom, eigenlijk is Filip (en dat is niet eens zijn echte naam, ik weet wie hij in werkelijkheid is) een beetje een zielige figuur die zijn ontspoorde leven als ex-para weer op de sporen probeert te krijgen door zo veel mogelijk caches te vinden.  In dat streven deelt hij regelmatig gratis GPS-toestellen uit waarmee hij dan mensen op pad stuurt om in zijn naam caches te gaan loggen.
    Op een dag gaf hij ook mij zo een toestel, maar dat liep verkeerd af.  Ik had de opdracht niet zo goed begrepen en ging in mijn eigen naam caches zoeken en dacht dat het de bedoeling was er meer te vinden dan hij.  Op een bepaald moment had ik zijn aantal bijna geëvenaard maar door problemen met de motorhome, het slechte weer in het voorjaar én in juli ben ik opnieuw zwaar op achtervolging aangewezen.  Hij ziet dit als een overwinning en vindt het nodig mij hiervoor een beetje uit te lachen, maar zoals altijd : wie laatst lacht ...  De weg naar Santiago zal bezaaid zijn met duimspijkers, omleidingen over de hoogste bergen EN ik rij de route in tegenovergestelde richting zodat er niet veel caches zullen overblijven als hij met zijn bende losgeslagen navi-zombies mijn pad zal kruisen.  
    Tot volgend jaar hé makker Laughing

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MeteoVista.
    Al enkele jaren kon je in de linkerbenedenhoek van je scherm het weerbericht van Alfaz del Pi zien.  Vandaag kreeg ik via mijn anti-virus programma een melding dat deze link malware zou bevatten en dus in staat zou zijn om identiteitsgegevens te stelen e.d.  Ik heb het weerbericht dan ook onmiddellijk van de blog verwijderd.  Op de site van meteovista.be zelf krijg ik momenteel deze melding.  Van zodra alles opnieuw veilig is, kan je weer zien dat de zon hier alle dagen schijnt.

    22-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bart Cannaerts niet slim genoeg.
    Zo'n slimme mens en dan verdomme helemaal niks kunnen bedenken over Tijl Uilenspiegel - straffe kost ! Ik heb net de voorlaatste aflevering van "De slimste mens" gezien en dit wou ik toch even kwijt ...

    21-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nummer 1 voor Rob.
    Het is de trouwe lezers misschien opgevallen dat het woord "cache" al een hele tijd niet meer gebruikt is tijdens mijn dagelijkse schrijfsels.  De reden daarvoor is simpel : vorige winter heb ik alle caches (die binnen mijn beperkte verstandelijke vermogens bereikbaar zijn) hier in de buurt eigenlijk al gevonden.  Tijdens de zomer zijn er gelukkig een aantal nieuwe schatten verborgen en dus kan ik af en toe weer op pad.  Ik probeer alles wel een beetje te spreiden, zodat ik nog tot april regelmatig op pad kan.  Vandaag heb ik samen met Rob (die al een hele tijd nieuwsgierig vragen had gesteld over mijn hobby) de eerste zoektocht in Albir tot een goed einde gebracht. Misschien had ik de cache zonder Rob zelfs niet gevonden, want hij peuterde het juiste steentje los van de muur in de droge rivier.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog even over Portugal.
    Op het Nederlandse forum stond gisteren het verhaal van iemand die de windhoos in Portugal heeft meegemaakt :

    Staan sinds donderdag bij Camperplek Casa Long in nabij Carvoeiro. Hebben vrijdag tornado over ons heen gekregen. Camper op z'n kant. Rond middaguur langdurig onweer gehad. Het werd daarna windstil. Daarna werd het donker, we hoorden een geluid aankomen, dachten hagelstenen op het dak te horen maar dat bleek rondvliegend hout of zoiets te zijn. Werden toen in een flits van een seconde opgepakt en omgegooid. Het was gelijk donker in de camper. Dak camper lag tegen flinke heg aan. Zijn met moeite via het dakluik eruitgekomen. Om weg te komen moesten we het dakluik daarna forceren om er weg te komen. Zijn beiden lichtgewond. Toen toegangsweg van omgevallen bomen was ontdaan door gastheer (gelukkig Nederlanders) naar eerste hulp gebracht die ons per ambulance naar ziekenhuis heeft gebracht. Foto's plus CT scan en hechten vinger heeft geduurd tot laat in de avond. Geen schade te zien aan hoofd en nek. Alleen beiden spierpijn en blauwe plekken. Camper is zaterdag door berger rechtop gezet maar niet meegenomen doordat op toegangsweg elektriciteitsmast nog scheef stond. Camper wordt donderdag opgehaald vanuit NL en neemt vervangende camper mee. Terugkijkend hierop hebben we veel geluk gehad ook al omdat deze lieve mensen hun huis ter beschikking stellen, onze camperinhoud kunnen we er stallen tijdens de omwisseling van campers. Schade enorm, kan niet in Portugal gerepareerd worden als dat al kan in NL. Wensen mede slachtoffers alle sterkte toe. Veel lof voor onze Nederlandse gastheer en -vrouw waar we kunnen bijkomen van alle schrik en ellende. Er wordt goed voor ons gezorgd.

    Zo zie je maar dat je altijd optimaal van het leven moet profiteren.  Deze mensen zijn er met de schrik vanaf gekomen, maar het had net zo goed hun allerlaatste reis kunnen zijn.

    20-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heel de dag zon.
    De voorbije drie weken beperkte mijn lichamelijke activiteiten zich tot naar de supermarkt slenteren, naar Sabor fietsen en een beetje naar de feestelijkheden in Benidorm staan kijken.  Hoog tijd dus om weer een beetje meer te bewegen want het verschil met onderweg was wel heel groot, toen heb ik nooit meer dan vijf minuten in mijn stoel gezeten.  Het probleem is dat ik graag nieuwe dingen ontdek en dat wordt hier wel moeilijk.  En toch ben ik deze middag een uurtje in de omgeving gaan wandelen en hopelijk is dat de aanzet geweest tot meer ...

    19-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeu de boules.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De laatste weken is de bezetting van de parking alweer een stuk hoger dan de vorige jaren en sinds enkele dagen begin het bijna echt vol te lopen. Steeds meer oude bekenden komen op hun vertrouwde winterplekje aan en daarmee worden oude gewoonten hernomen.  Met de komst van de Portugese Nederlanders/Nederlandse Portugezen Eduard en Martha wil dat zeggen : dagelijks een balletje gooien.

    18-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetbal.
    Het was een mooi voetbalweekend : RAFC gewonnen en nu op een gedeelde tweede plaats, Hércules Alicante eindelijk nog een keer drie punten gepakt en om het helemaal compleet te maken ging Beerschot met 1-0 de boot in bij Lokeren.  Lokeren scoorde pas in de toegevoegde tijd en dat maakt het extra plezant.  Zelf ben ik de laatste tijd weer helemaal de lamzak van vroeger aan het worden.  Mijn enigste lichaamsbeweging vandaag was het ritje naar Sabor, met de auto ...  

    17-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oropesa.
    Wij hebben het hier de hele dag droog kunnen houden maar vanmiddag kwam ik te weten dat het in Oropesa flink geonweerd heeft en dat camping Didota deels onder water heeft gestaan.  Voorlopig is de maand november hier in Alfaz nog niet echt denderend geweest maar wij blijven tenminste gespaard van echt rampzalige toestanden.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs