MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    26-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regen.
    Het is nu 9u in de ochtend en ik zit nog te twijfelen over de plannen voor vandaag.  De oorspronkelijke bedoeling was een eindje verder rijden naar Nancy, maar qua weersomstandigheden zal dat niet veel verschil uitmaken.  Het heeft hier de hele nacht geregend en als de voorspellingen juist zijn, blijft het in de hele regio regenen tot morgenavond.  Dan maar een eindje meer naar het zuiden ? Veel kilometers afleggen in zo'n hondenweer is ook niet gezellig.  Ik zal onderweg wel beslissen, jullie zullen misschien nog enkele dagen moeten wachten op de volgende internetverbinding.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1,27
    Ik ben in Luxemburg vertrokken en het regende, ik ben de grens overgereden en het regende, ik ben de camping van Nancy (de stad) opgereden en het regende en ik ben bijna de hele dag binnen blijven zitten omdat ... het regende.  Waren er dan geen lichtpuntjes ? Jawel, tanken in Luxemburg is ook niet echt goedkoop meer maar waar kan je nog diesel vinden voor 1,27 per liter ? Bovendien had ik mijn tankbeurt perfect uitgerekend zodat er 75 liter in mijn tank konden, daar moet ik toch mee tot in Annecy geraken.  Rond 18u was de regen iets minder erg en ben ik toch in de onmiddellijke omgeving enkele caches gaan zoeken.

    25-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkel uurtjes zonder regen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat ik graag af en toe campings bezoek waar ik nog niet geweest ben, was ik gisteren eerst naar de camping in Mamer (Luxemburg) gaan kijken maar uiteindelijk ben ik toch maar naar de camping in Alzingen gereden.  Daar heb ik dan de hele middag binnen gezeten vanwege de regen, in de late namiddag ben ik dan toch nog een kleine wandeling gaan maken.
    Vandaag was het de bedoeling een uitgebreide cachetocht in Luxemburg-stad te ondernemen maar ook nu stuurde de regen die plannen in de war. Volgens de buienradar zou het vanaf 14u een tijdje droog blijven en ik ben dan snel met bus 192 naar het centrum gereden.  Tot 18u heb ik dan zo'n 11 km kriskras door de stad gelopen en de mensen die de stad een beetje kennen, weten dat daar regelmatig flinke hoogteverschillen moeten overwonnen worden.  Toch blijf ik dit een mooie en interessante stad vinden.  
    Aan de camping stond deze avond, net als gisteren, het bordje "complet" bij de ingang - en dat einde september !

    24-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedankt Arlon.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisterenavond rond 22u in mijn bed gekropen en vanmorgen iets voor 8u wakker geworden. Ofwel zijn er geen branden geweest, of ze verlaten hun kazerne heel stilletjes óf ik was echt heel moe en heb niets gehoord. Dit is echt een aanrader om te overnachten, helemaal gratis en al die stoere brandweermannen in de buurt geven ook een veilig gevoel. Dank u Arlon ! Toch ook een beetje slechts nieuws : keelpijn, snotneus en hoofdpijn … Voor het eerst sinds lang heb ik een kopje thee gedronken, zonder rum want ik moet nog naar Luxemburg rijden.

    23-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het is allemaal de schuld van ...
    … de Walen Very Happy. De bedoeling was om vandaag tot in Han-sur-Lesse te rijden, daar enkele caches te zoeken en dan vervolgens te overnachten. De afrit naar Han was echter afgesloten door werken op de E411 en 15 km omrijden vond ik overdreven. Ik ben daar maar doorgereden tot in Arlon, waar ik normaal morgen een dagje zou rondhangen. Rond 15u reed ik de parking van de brandweerkazerne op en ik kon nog kiezen uit twee vrije plaatsen. Nog snel iets gegeten, een route uitgestippeld om zoveel mogelijk caches te zoeken en te voet vertrokken. Ik had gehoopt zo'n 15 caches te kunnen loggen, het zijn er uiteindelijk slechts twee geworden. Ik had bijlange niet genoeg tijd meer om heel mijn toer af te werken en mijn richtpunt (een zendmast) om terug bij de auto te geraken leek altijd verder en verder weg en ik begon te vrezen niet meer voor het duister op de parking te geraken. Het wordt verdomme ook al zo vroeg donker. Waarom ik zo weinig succes had vandaag ? Ze waren allemaal goed verstopt en om dat te verhelpen kon je geholpen worden door spoiler foto's, helaas had ik die niet bij me. Ik heb wel de bron van de Semois ontdekt en geloof me : alles ziet er beter uit dan de bron van de Schelde die ik enkele jaren geleden heb bezocht. In ieder geval, het allerbelangrijkste is : ik ben eindelijk vertrokken en ik ben niet van plan om – zoals vorig jaar – weer vijf keer terug te rijden naar Antwerpen om Nancy te gaan halen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje geschiedenis.
    Gisteren was echt een zeer geslaagde dag. Het is ontroerend en hartverwarmend om te zien dat er nog zo veel mensen hun hart op de plaats hebben waar het hoort te zitten : links ! Bovendien was alles quasi perfect georganiseerd én interessant. Iedereen mag van mij zijn/haar eigen oplossing hebben om een betere wereld te creëren, maar mij de andere kant krijgen zal niet gemakkelijk zijn. Het is allemaal begonnen met de toen – bijna verplichte – betogingen tegen kernenergie. Ik werd toen aangesproken door iemand van de KJB (kommunistische jeugdbond), later heb ik er mee voor gekozen die naam te veranderen in Rode Jeugd en intussen heet de jngerenafdeling al een hele tijd Comac. Was ik toen aangesproken door iemand van de andere kant, was ik – sterk beïnvloedbaar op die leeftijd – nu misschien affiches aan het plakken voor de VLD of NVA. CD&V, dat zou er nooit inzitten – er schuilen maar weinig christelijke ideeën in onze familie. Zonder echt aanwijsbare reden zijn de contacten met de PvdA wel verwaterd, maar de sympathie is altijd blijven bestaan. En alhoewel de Belgische politiek door mijn lange verblijven in het buitenland niet meer echt op mijn interesse kan rekenen, heeft mijn politiek bewustzijn door het voorbije weekend toch een boost gekregen.

    22-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettig weerzien.
    Het grootste deel van de dag werd aangenaam gevuld door gesprekken met mensen die ik al heel lang niet meer gezien had, mensen die zelfs al helemaal uit mijn geheugen waren verdwenen. Zelf hadden ze het de voorbije week toevallig nog over mij gehad. Zoals het de laatste tijd wel meer gaat, bleek ook hier weer dat gezamenlijke leeftijdgenoten (in dit geval zelfs hun partners) intussen het tijdelijke al voor het eeuwige hadden verwisseld. Maar dat kon de pret niet drukken, er werd vrolijk bijgepraat over vanalles en nog wat. M, W en L : ik ben heel blij dat ik jullie nog een keer gezien heb en ik hoop dat er weer geen 30 jaar moeten verstrijken voor we elkaar weer ontmoeten. Dit zijn zo van die ontmoetingen die het moeilijk maken om weer te vertrekken, de knuffel op het einde maakte het nog erger.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bijna perfecte kopie.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik was deze ochtend amper het feestterrein opgewandeld of ik werd al vast gegrabbeld door een danslustige juffrouw. Haar echtgenoot wou de martelingen van de danslessen die frissefolk.be hier geeft, niet ondergaan en zij zag in mij een gewillig reserveslachtoffer. De rest van de dag was het rondhangen, eten aan de vele kraampjes, standjes van allerlei organisaties bezoeken, meezingen tegen de klimaatverloedering, springen op de beats van Sniper en zachtjes meewiegen met Axelle Red. Axelle Red viel trouwens goed mee deze keer, de laatste keer dat ik haar zag in Dranouter was het heel wat minder. Om Sandra Kim, die deze middag had opgetreden, te overklassen moest ze echt niet veel moeite doen. Over miskleunen als Sleepers Reign zal ik het even niet hebben. Blijkbaar hebben deze jonge snaken de tweede plaats gehaald bij Humo's Rock Rally maar waarom is mij een raadsel. Een verrassing was Filip Jordens die nummers van Jacques Brel bracht, zowel fysiek als vocaal benadert hij angstwekkend de echte Brel.

    21-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bredene.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat het hele festivalseizoen in het water was gevallen door allerlei defecten aan de auto, heb ik besloten naar de Belgische kust te rijden om te proberen in Bredene de opgelopen achterstand in te halen. Manifiesta is niet echt een festival, maar het muzikale aanbod is toch ruim genoeg om aan je trekken te komen. Daarnaast kan je, zoals het hoort op een solidariteitsfeest onder de vleugels van de PvdA (Belgische versie en niet te verwarren met de Nederlandse naamgenoten !) uiteraard allerlei debatten bijwonen over gezondheidszorg, financiële crisissen e.d. Vanavond kon je al terecht voor een opwarmertje : the Kids, en net als enkele weken geleden tijdens Wilrock zorgden die voor een prima optreden.

    20-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaja, ik ben er nog steeds.
    Eigenlijk zou ik nu al minstens in de Ardennen moeten zitten maar de laatste dagen was mijn aanwezigheid hier nog vereist.  Het appartement waar mijn vader tot voor kort woonde, staat te huur voor studenten.  In het begin kwam er helemaal geen reactie maar nu is het een komen en gaan van geïnteresseerden, waaronder ook buitenlandse studenten (Erasmus).  Om onze pa daar niet te veel mee te belasten, hang ik hier dus nog altijd rond om alles te regelen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste caches ... in Antwerpen.
    Vanmiddag moest Macho naar de kapper en tijdens de wachttijd zijn we samen (Nancy en ik) nog enkele caches gaan zoeken. Het waren er drie die ik enkele maanden al gezocht had maar toen niet gevonden had. Deze keer lukte het wel en waarschijnlijk waren dat de laatste caches in de omgeving van Antwerpen dit jaar. We waren nog iets te vroeg om Macho af te halen en dus werd er nog een terrasje gedaan aan een café//bakkerij. Het voordeel van deze combinatie ? Een klein koffiekoekje bij de thee én daarna nog gratis proeven van de “taart van de week”, deze keer appel/rabarbertaart.

    18-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Telefoonnummers.
    Vanmiddag wou ik een nieuw telefoonnummer opslaan op mijn SIMkaart maar die zat blijkbaar helemaal vol. Ik heb dan het lijstje met contactpersonen eens overlopen en het was wel duidelijk dat er van die reeks een heleboel mochten verwijderd worden. Zo heb ik ook het telefoonnummer van mijn vorig jaar overleden tante in de vuilbak gekieperd en ook al is het maar een telefoonnummer : het was een raar gevoel.

    16-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autovrij en Villa Vanthilt.
    Het is nu 13u en ik vertrek zo dadelijk met de fiets naar het centrum van Antwerpen.  Vandaag is dat centrum - zoals in vele andere steden - autovrij en is er overal animatie voorzien.  Meer info : klik hier !
    Vanavond ga ik een keertje kijken naar Villa Vanthilt.  Het is eigenlijk beschamend als je ziet hoe weinig volk hier komt opdagen, terwijl in andere steden als Ieper en Turnhout dit zowat hét evenement van het jaar is.  De redenen voor de geringe publieksbelangstelling liggen voor het grijpen : de schoolvakantie is intussen voorbij, het is vroeger donker (en kouder), de Antwerpenaar komt voor zo'n flauwekul zijn kot niet uit enz maar ik zoek de oorzaak elders.  Hoewel een zeer mooie locatie, is het voor de doorsnee avondwandeling toch iets té afgelegen - de buurt heet hier niet zomaar "het Eilandje" en je moet een heel eind stappen vanaf de dichtst bijzijnde tramhalte.  Dat je daarvoor dan ook nog de hoerenbuurt moet trotseren is er voor de gemiddelde familie uitstap misschien te veel aan.  Vanaf belooft het nochtans de moeite te worden : Alex Agnew, Halve Neuro én Skunk Anansie !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fatima.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En had ik al gezegd dat de reuzenstoet heel het traject zonder problemen heeft kunnen afleggen ? Enkel de laatste wagen is door de ongeregeldheden tegengehouden. Niet omdat de manifestanten dat verhinderden, maar omdat de politie de straat afsloot om de massaal uitgerukte manschappen en bijhorende auto's een plaatsje te geven. Toch blijft het jammer dat dit feest is verstoord door een amateuristisch gemaakt filmpje. Vooral – om positief te eindigen – omdat tijdens diezelfde stoet zo veel kinderen van alle mogelijke etnische afkomsten zo lang hun best hebben gedaan om hun eigen creatie te laten zien.  Een groepje moslima's had een grote Fatima reuzin meegebracht, zo mooi kan een multiculturele samenleving ook zijn ! Overigens zijn het steeds jongens die de boel op stelten zetten maar om eerlijk te zijn : soms ook vurig aangemoedigd door hun zussen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog over gisteren.
    Tijdens de manifestatie van de moslimjongeren heb ik met een heleboel mensen gesproken : politiemensen (altijd zeer discreet in hun commentaar), marginale VB-stemmers uit de lokale kroeg, toevallige voorbijgangers, allerlei types van de verschillende diensten die zich bezig houden met overlast, pleinwerking e.d. maar ook met veel moslims. Veel gesprekspartners van die laatste groep veroordelen absoluut het gedrag van de jeugd die de boel steeds weer op stelten zetten. Steeds komt toch ook weer die liefde voor hun profeet naar boven borrelen. Als je hen dan vertelt dat bij ons constant met de kerk en haar vertegenwoordiger(s) gelachen wordt zonder dat daar rellen aan te pas komen, begrijpen ze het soms toch niet. Je moet je godsdienst ten allen tijde verdedigen … Met sommige molslimjongeren kan je echt niet spreken. Als je ze iets vraagt, kijken je ze minachtend aan en je krijgt echt het gevoel een ongelovige hond te zijn. Iets wat mij dan weer niet stoort : liever een rode hond (aanhanger van RAFC) dan een purperen rat (Beerschot). Toch is het een feit dat dit stilaan een verloren generatie wordt, een generatie die voor geen rede vatbaar is. Een groep die absoluut geen moeite wil doen om een positieve bijdrage te leveren aan onze maatschappij. Een bende die er alleen op uit is om hun wil en geloof op te dringen aan een democratische samenleving die niet moet weten van hun sharia. Of het echt nodig was om langs politiekant zo veel geweld te gebruiken, blijf ik betwijfelen. Ik weet natuurlijk niet precies wat er bij de harde kern van de betogers gebeurd of geroepen is, wel duidelijk is dat je een groot verschil ziet in de blikken van de “ordehandhavers”. Oogjes die duidelijk laten blijken dat ze hier alleen staat om hun huis af te betalen, maar ook bloeddorstige blikken waarvoor het niet snel genoeg uit de hand kan lopen (wellicht te vergoelijken door wat ze de voorbije tijd hebben moeten verdragen). Ook grappig : de agenten in burger zijn nog altijd even opvallend onopvallend dan 25 jaar geleden, al zijn er nu ook vrouwen bij – die wat slagen uitdelen dan weer absoluut hun mannetje staan. De groene parka's hebben ze afgezworen en toch pik je ze zo uit de massa. Hun actie ter ondersteuning van de politiewagens die de aanval inzetten, was bliksemsnel. Onmiddellijk hadden ze allemaal een politieband rond hun bovenarm en kwam de uitschuifmatrak uit hun broekzak. De meer dan 200 afgevoerden boden relatief weinig verzet, dat was in tijden van voetbalgeweld en anti-vanalles betogingen zeker niet gelukt. Ik ben zelf ontelbare keren opgepakt en administratief aangehouden maar het grote verschil is : ik ben gekalmeerd en in meer of mindere mate “ingeburgerd”. Een milde vorm van verzet tegen de heersende machtsstructuren zal bij mij nooit verdwijnen, maar zal ook niet zo gemakkelijk opnieuw de bovenhand krijgen. Bij een deel van de moslimjongeren zal de haat tegen ons systeem alleen maar toenemen, en dat is deels te wijten aan de aanpak door de politie maar vooral door hun eigen wil zich 100 % buiten de maatschappij op te stellen. En ik weet dat het absoluut vervelend zal zijn als alles wat je doet gefilmd wordt. Ik besef dat je daardoor als politieagent – ook buiten de diensturen – van een op revanche beluste “vijand” een pak slaag kan krijgen. Maar als je combi's dwars over de straat gaat zetten om nieuwsgierige blikken geen kans te geven, dan is dat voor mij een teken dat je van plan bent om buiten de lijntjes te kleuren.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk.
    Vanmiddag was het een drukte van jewelste in het centrum van Antwerpen, maar deze keer zonder auto's. Mooi weer en overal animatie en de mogelijkheid om elektrische fietsen en andere alternatieve vervoermiddelen uit te testen. We waren ook Bruno Vandenbroeck en Marcel Vanthilt al tegengekomen op de fiets en Marcel daarna nog eens in de etalage van een brillenwinkel. Ook bij het bekijken van een Renault Twizy zag ik een bekend gezicht : het opperhoofd van de anonieme flikken tijdens de rellen in Borgerhout. Dat blijkt gewoon een aimabele man te zijn waarmee je gewoon kan praten en die al onmiddellijk vertelde dat hij het vandaag een plezantere dag vond dan gisteren. Mijn opmerking over de enkelingen die niet snel genoeg konden inslaan op de manifestanten, weerlegde hij met een zweem van begrip : “Als ze de hele week het bloed van onder je nagels pesten en ze zijn voor geen rede vatbaar, dan kan het alleen maar met geweld”. Een mooie namiddag werd afgesloten bij Mama's Garden met een lekkere pitaschotel. Ik ben dan nog even terug naar Vogelzang gefietst om een uurtje later de tram te nemen richting het Eilandje om zoals gepland naar Villa Vanthilt te gaan kijken. Er was toch duidelijk meer volk dan de vorige uitzendingen. Toen enkele supporters van Beerschot hun overwinning tegen Standard wilden komen vieren, werd al snel duidelijk dat de Antwerp aanhang groter was.

    15-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog een keertje reuzen + een extra animatieprogramma.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag stond er weer een reuzenstoet op het programma, deze keer in Borgerhout.  Om daar te geraken moest ik de tram nemen en dat moet je tegenwoordig echt niet voor je plezier doen.  Het is misschien een subjectief gevoel maar sinds 1 september het gewijzigde tramnet in voege ging, moet je steeds langer wachten op de tram en zitten de trams voller dan ooit.  Vandaag leek het wel alsof ik op een deportatietrein naar een vernietigingskamp was verzeild geraakt.  Ik heb dan ook niet betaald, als ze geen service bieden weiger ik te betalen.  
    De reuzenstoet zelf was minder groot dan die van Deurne maar eigenlijk gezelliger.  De origineelste creatie was helemaal gemaakt van balonnen.  Er was echter ook een keerzijde : halverwege het traject verzamelden enkele honderden moslims om te protesteren tegen het intussen beruchte filmpje waarin hun profeet negatief voorgesteld zou worden. Het werd al snel duidelijk dat dit uit de hand zou lopen.  Veel meer dan de woorden Jihad en Hezbollah kan ik uiteraard niet verstaan van hun slogans en toen ze wilden opstappen naar de Turnhoutsebaan waar een braderij aan de gang was, vond de politie het welletjes.  Met groot machtsvertoon en overdreven veel geweld werd er gechargeerd en massa's betogers - overwegend pubers - werden afgevoerd naar de kazerne op de Luchtbal.  Op het einde kwam er zelfs een speciale interventie eenheid uit Brussel opdagen met een bende Robocops.  Het zou wel eens een onrustige nacht kunnen worden ...

    14-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slecht nieuws.
    Ik zat slechts enkele minuten aan tafel toen ik telefoon kreeg van onze pa : ingebroken in zijn motorhome. Werkelijk alles was uit de kasten gehaald en elke doos en opbergbak was grondig ondersteboven gekieperd om te zien of er iets van waarde te vinden was. Ook zijn kluis was uitgebroken (gelukkig zat daar niets in) maar voorlopig mist hij enkel zijn elektrische fiets – voor hem een kleine ramp –, een baardtrimmer en een zaklamp met zonnecel. Het is dus simpel : als je iemand met baard in het donker met een zaklamp een witte elektrische vouw fiets ziet voortduwen (want de lader hebben ze niet meegenomen), verwittig dan de politie ! Behalve de gestolen zaken, is er natuurlijk ook vooral de schade door de inbraak. De inkomdeur is met een koevoet of iets dergelijks gewoon naar boven open geplooid. Als je zoiets hoort, krijg je toch altijd iets minder goesting om opnieuw te vertrekken want misschien ben je zelf wel het volgende slachtoffer.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Leuven.
    Vanmorgen ben ik op de trein naar Leuven gestapt om enkele kameraden te bezoeken, uiteraard gecombineerd met het afwerken van een lijstje met caches. Dat laatste viel fameus tegen, slechts vijf exemplaren konden afgevinkt worden tijdens mijn wandeling van 14 km. Een deel werd gezocht en al dan niet gevonden in de miezerige regen, wat het niet gezelliger maakte. Maar toch heb ik weer enkele mooie plekjes ontdekt, waarbij vooral de Keizersberg indruk heeft gemaakt maar ook het Kleine en Grote Begijnhof zijn zeer pittoreske bezienswaardigheden. Toen ik naar Guy en Mieke wandelde, werd al heel snel duidelijk dat de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht zijn : zowat elk huis in hun straat had een affiche aan het raam hangen. En daarop niet zomaar een kandidaat, neen – Mieke Wellens zelf ! Ook dit jaar op haar vertrouwde achtste plaats op de lijst van SP-A. Als er Leuvenaars zijn die dit lezen, je weet wat je te doen staat.

    13-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijnegem.
    Wat zat er vanmorgen in de brievenbus ? De rekening voor het scanonderzoek van vorige week, alweer 200 euro te betalen. Ik ben benieuwd hoe veel ik hier zal van terug krijgen. Om alle miserie te vergeten ben ik samen met Nancy caches gaan zoeken in Wijnegem. De buurten waar we daar gewandeld hebben, zullen geen problemen hebben om hun rekeningen te betalen ...

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs