MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    14-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slecht nieuws.
    Ik zat slechts enkele minuten aan tafel toen ik telefoon kreeg van onze pa : ingebroken in zijn motorhome. Werkelijk alles was uit de kasten gehaald en elke doos en opbergbak was grondig ondersteboven gekieperd om te zien of er iets van waarde te vinden was. Ook zijn kluis was uitgebroken (gelukkig zat daar niets in) maar voorlopig mist hij enkel zijn elektrische fiets – voor hem een kleine ramp –, een baardtrimmer en een zaklamp met zonnecel. Het is dus simpel : als je iemand met baard in het donker met een zaklamp een witte elektrische vouw fiets ziet voortduwen (want de lader hebben ze niet meegenomen), verwittig dan de politie ! Behalve de gestolen zaken, is er natuurlijk ook vooral de schade door de inbraak. De inkomdeur is met een koevoet of iets dergelijks gewoon naar boven open geplooid. Als je zoiets hoort, krijg je toch altijd iets minder goesting om opnieuw te vertrekken want misschien ben je zelf wel het volgende slachtoffer.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Leuven.
    Vanmorgen ben ik op de trein naar Leuven gestapt om enkele kameraden te bezoeken, uiteraard gecombineerd met het afwerken van een lijstje met caches. Dat laatste viel fameus tegen, slechts vijf exemplaren konden afgevinkt worden tijdens mijn wandeling van 14 km. Een deel werd gezocht en al dan niet gevonden in de miezerige regen, wat het niet gezelliger maakte. Maar toch heb ik weer enkele mooie plekjes ontdekt, waarbij vooral de Keizersberg indruk heeft gemaakt maar ook het Kleine en Grote Begijnhof zijn zeer pittoreske bezienswaardigheden. Toen ik naar Guy en Mieke wandelde, werd al heel snel duidelijk dat de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht zijn : zowat elk huis in hun straat had een affiche aan het raam hangen. En daarop niet zomaar een kandidaat, neen – Mieke Wellens zelf ! Ook dit jaar op haar vertrouwde achtste plaats op de lijst van SP-A. Als er Leuvenaars zijn die dit lezen, je weet wat je te doen staat.

    13-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijnegem.
    Wat zat er vanmorgen in de brievenbus ? De rekening voor het scanonderzoek van vorige week, alweer 200 euro te betalen. Ik ben benieuwd hoe veel ik hier zal van terug krijgen. Om alle miserie te vergeten ben ik samen met Nancy caches gaan zoeken in Wijnegem. De buurten waar we daar gewandeld hebben, zullen geen problemen hebben om hun rekeningen te betalen ...

    12-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geldwolven.
    Vandaag ben ik naar de mutualiteit geweest met mijn “groene briefkes” om terugbetaling te krijgen van alle uitgevoerde onderzoeken door tand- en oogarts, neuroloog en dermatoloog van de afgelopen weken. Dat viel even tegen : ik moet meer dan 100 euro uit mijn eigen zak betalen. Stuk voor stuk vragen ze meer dan de wettelijke tarieven die ze opschrijven. Zakkenvullers ! Geneeskunde studeren zou een roeping moeten zijn, om je medemens te helpen. Je moet dit uiteraard niet gratis doen, maar er zijn grenzen. Op zo'n moment weet ik de waarde van groepspraktijken als Geneeskunde voor het Volk (van de PvdA) naar waarde te schatten. Je moet dit niet zien als stemadvies, maar ik weet al jaren welke partij echt iets voor mij betekent (of betekend heeft).

    11-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adreswijziging.
    Omdat onze pa naar een serviceflat is verhuisd, moesten we ook een oplossing zoeken voor ons referentieadres.  De simpelste (maar niet de goedkoopste) manier leek om ons officieel te laten registreren op hetzelfde adres waar al jaren onze post toekomt : het appartement waar mijn vader tot voor kort woonde en waar wij nu dus officieel zullen gaan wonen.  En je kan het al raden : dat hadden ze op de bevolkingsdienst nog niet meegemaakt en er moesten ettelijke telefoontjes gepleegd en papieren ingevuld worden om dat allemaal in orde te brengen.  De bediende van dienst leek dan ook nog een maandagochtendhumeur te hebben, zodat ik om haar bezig te houden dan ook maar meteen een volmacht heb gevraagd voor Nancy, zodat zij bij de verkiezingen van 14 oktober in mijn plaats kan gaan stemmen.

    10-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vraagtekens blijven.
    Vanmorgen heb ik naar de neuroloog getelefoneerd om te horen of er iets abnormaal te vinden was op de scanbeelden en/of het bloedonderzoek.  Ik gebruik even zijn woorden : "Alles ziet er perfect uit, om jaloers op te zijn !".  Ik wil hem wel geloven, maar wat ben ik daarmee ? Het tintelende gevoel in mijn vingers (soms ook in armen in benen) blijft aanhouden.  Er is natuurlijk wel de geruststelling dat er volgens de uitgevoerde onderzoeken geen ernstige fabricagefouten aan het licht zijn gekomen, maar dit soort dingen moet ik al heel mijn leven horen.  Bij elk soort pijn of ongemak dat ik ervaar, wordt er nooit een oorzaak gevonden.   

    08-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een wereldrecord.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 's Middags samen met enkele vrienden naar Deurne afgezakt om de reuzenstoet bij te wonen. De bedoeling was een nieuw wereldrecord te vestigen met 300 reuzen. Dat aantal werd niet gehaald maar met 274 werd het vorige Spaanse record toch verpulverd. De dag werd feestelijk afgesloten met een barbecue.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En een andere boot.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat ik toch in de buurt was, ben ik ook even de nieuwe badboot van dichterbij gaan bekijken.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drakenbootrace.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er zijn dagen die langer zouden moeten duren dan 24 uren om alles gedaan te krijgen. Vandaag was zo een dag. Werkelijk overal in Antwerpen was er iets te beleven, er moesten dus keuzes gemaakt worden. In de voormiddag konden de drakenbootraces op mijn voorkeur rekenen, een mooi spektakel om te bekijken en met veel ambiance.

    07-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Linkeroever
    Vandaag ben ik samen met Nancy en Macho caches gaan zoeken op linkeroever. Twaalf stonden er op het lijstje, zes hebben we er gevonden en voor de laatste twee hadden we geen tijd meer. Eentje hebben we op tien meter hoogte zien hangen in een boom maar dat hebben we toch maar niet gewaagd.

    06-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MR
    Deze avond ben ik eerst met Nancy iets gaan eten en daarna was het tijd om het helse lawaai van de MR scanner te doorstaan. Maandag kan ik de neuroloog contacteren om te horen of ze iets afwijkend gevonden hebben.

    05-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taxi ?
    De laatste afleveringen van Taxi Vanoudenhoven en De Premiejagers liggen nu al enkele dagen achter ons. Ik kijk zeer weinig teevee en heel het afgelopen seizoen heb ik van elk van de genoemde programma's slechts drie uitzendingen gezien. Toch is het mij opgevallen dat twee ploegen (de vrouwelijke postbodes én de leraressen in een joodse school) in beide programma's te zien waren. En dan toch de kijkers wijsmaken dat ze geheel toevallig in de taxi belanden ? Puur bedrog ! En nog bedrog : gisteren was ik nog een keertje naar de Tir gaan eten en de braadworst was lekker maar wel heeeeeel klein.
    Vandaag ben ik samen met Nancy enkele caches gaan zoeken in Merksem.

    04-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update.
    De site mobielehonden.be is de laatste tijd wat verwaarloosd maar ik heb de site nu weer volledig aangepast, alsof ik nog steeds met een hond op stap ben.

    03-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snel.
    Het gaat nu opeens heel snel, de neuroloog had me gezegd dat ik voor het scanonderzoek op een wachttijd van twee tot drie weken moest rekenen. Vanmorgen heb ik getelefoneerd en ik had al direct verschillende mogelijkheden : morgenavond om 22u, woensdagochtend om 7u30 en donderdag om 19u. De keuze lag voor de hand en dus begeef ik mij donderdagavond naar de Middelares kliniek in Deurne. Eigenlijk had ik mijn agenda al gevuld met allerlei activiteiten in en rond Antwerpen maar nu kan ik misschien toch nog vrij vlug naar het zuiden vertrekken, tenzij er nog verdere onderzoeken nodig zijn.

    02-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inspecteur Vandevelde.
    Vanmorgen toen ik naar onze pa reed met de fiets werd er een vrouw lastig gevallen door haar ex.  Ik had net mijn laptop op een veilig plekje gezet en had al geroepen dat hij met zijn poten van die vrouw moest blijven en wou ter hulp snellen.  Intussen had een andere man de belager al van zijn fiets getrokken en was de stalker gaan lopen.  De vrouw verwittigde de politie om klacht neer te leggen en terwijl we stonden te wachten, kreeg ze enkele keren telefoon van haar ex.  Bij de volgende oproep, vroeg ik haar telefoon en zei : "Met inspecteur Vandevelde, wij zijn momenteel een verklaring van mevrouw aan het afnemen en wij verwachten u straks ook op het bureau", waarop hij onmiddellijk het gesprek beëindigde.  Enkele minuten daarna weer telefoon en de vrouw gaf haar toestel al aan mij, waarop ik weer antwoordde met ongeveer hetzelfde verhaaltje.  Nog even later telefoon van de politie, die vroeg of hun collega-inspecteur nog steeds ter plaatse was - blijkbaar was het vorige telefoongesprek ook al met de politie ... 

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nonkel Luc
    Gisterenavond leek het of we opnieuw in de vorige eeuw zaten : de nooit ouder wordende Luc Appermont presenteerde het meest oubollige programma sinds jaren : vroeger of later ? En toch heb ik me geamuseerd, vooral toen iemand naar “nonkel Luc” werd gestuurd, het is van “Heist aan Zee” van Bart Peeters geleden dat nonkel Luc nog eens werd opgevoerd. Ja, ik besef dat veel mensen deze redenering niet zullen kunnen volgen maar alles is beter dan in de taxi van Van Oudenhoven stappen – met voorsprong het slechtste audiovisuele behang sinds jaren. De teevee-avond werd afgesloten met het heuglijke nieuws dat er extra problemen zijn opgedoken in het beton rond een kernreactor in Tihange 2. De “bevoegde instanties” blijven volhouden dat er geen gevaar is voor de bevolking. Hebben we dat ook niet gehoord in Tsjernobyl en Fukushima ?

    01-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Worls Ports Classic.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het wordt stilaan weer moeilijk om regelmatig iets te verzinnen om de blog te vullen. Mijn dagelijkse bezigheden blijven al een tijdje dezelfde : caches zoeken en op restaurant gaan. Een aantal mensen zullen waarschijnlijk denken dat ik intussen al in het buitenland zit, maar het vertrek is uitgesteld. Waarom ? Enkele redenen, de eerste is gemakkelijk terug te leiden naar een reclameslogan : Hans Anders, niet alleen de prijs is anders. Ik heb in het begin van de week een nieuwe leesbril besteld en daarop moet ik nog twee weken wachten. Overdreven lang eigenlijk maar alles is beter dan de komende winter mijn eigen blog niet meer kunnen lezen. De tweede reden is ook een beetje van medische aard. Ik heb eerder reeds geschreven dat ik door de huisdokter werd doorverwezen naar een neuroloog. Dat bezoek is inmiddels achter de rug maar je kan het al raden : het verhaal is daarmee niet afgelopen want nu moet ik wachten tot er een plaatsje vrij is voor een scan. Nog even afwachten dus. Gelukkig was er gisteren en vandaag de eerste World Ports Classic. De aankomst van de eerste rit was hier net achter het hoekje en vandaag ben ik naar het vertrek aan het MAS gaan kijken. Van wie denk je dat de sokken zijn ?

    26-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.American Stars on Wheels.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze ochtend toen alle gordijntjes nog dicht waren ben ik met Philip naar de bakker gereden om voor iedereen koffiekoeken te halen. De rest van de dag verliep heel wisselvallig, en dan heb ik het vooral over het weer. Soms was het bijna te warm in de zon en vijf minuten later verzopen we bijna en stond het hele terrein blank. Tijdens de zeldzame droge momenten was er gelegenheid om de show van American Stars on Wheels te bezoeken. Tijdens “ons” weekendje hadden we immers de kans om gratis dit evenement te bezoeken. En hoewel het niet echt binnen mijn interessesfeer ligt : het was de moeite. Er stonden echt zeer mooie modellen tussen, zowel in de gebouwen van Antwerp Expo als buiten op de parking.

    25-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ribbekes en daarna 50 euro te weinig in mijn portemonnee.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Rond 17u hebben we dan allemaal samen de tram genomen om daarna 2 uur lang te smullen van heerlijke ribbetjes en een Irish Coffee in restaurant Amadeus. Om de alcohol te laten verdampen zijn we daarna gaan uitwaaien op het dakterras van het MAS. De terugweg naar de Groenplaats liep helemaal toevallig langs de hoerenbuurt van Antwerpen en iedereen – vooral de mannen uiteraard – heeft zijn ogen de kost kunnen geven. Het “aanbod” is dan ook zeer ruim te noemen en voor de nieuwsgierigen : ik ben even een vitrine binnen gestapt en de prijs voor een beurt is 50 euro. Wat krijg je daarvoor ? Fuckie and suckie without condom … volgens de niet geheel Nederlandstalige vrouw van lichte zeden. Omdat er te veel getuigen aanwezig waren ben ik dan maar op mijn passen teruggekeerd.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minigolf.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De voorspellingen van de weerman/vrouw zien er echt niet goed uit voor dit weekend en gisterenavond hadden we al prijs. Naar jaarlijkse gewoonte was het gisterenavond tijd om gezamenlijk een stapel pizza's te overwinnen. Net op dat moment viel het water even met bakken uit de hemel en zelfs onder de luifels zat niet iedereen 100 % droog. Toch hebben de volhouders nog tot ongeveer middernacht buiten gezeten. Vandaag hebben we absoluut niet mogen klagen over het slechte weer, in de voormiddag zijn we gaan minigolfen en daarna konden we rustig genieten van het zonnetje.  

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs