MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    26-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.American Stars on Wheels.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze ochtend toen alle gordijntjes nog dicht waren ben ik met Philip naar de bakker gereden om voor iedereen koffiekoeken te halen. De rest van de dag verliep heel wisselvallig, en dan heb ik het vooral over het weer. Soms was het bijna te warm in de zon en vijf minuten later verzopen we bijna en stond het hele terrein blank. Tijdens de zeldzame droge momenten was er gelegenheid om de show van American Stars on Wheels te bezoeken. Tijdens “ons” weekendje hadden we immers de kans om gratis dit evenement te bezoeken. En hoewel het niet echt binnen mijn interessesfeer ligt : het was de moeite. Er stonden echt zeer mooie modellen tussen, zowel in de gebouwen van Antwerp Expo als buiten op de parking.

    25-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ribbekes en daarna 50 euro te weinig in mijn portemonnee.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Rond 17u hebben we dan allemaal samen de tram genomen om daarna 2 uur lang te smullen van heerlijke ribbetjes en een Irish Coffee in restaurant Amadeus. Om de alcohol te laten verdampen zijn we daarna gaan uitwaaien op het dakterras van het MAS. De terugweg naar de Groenplaats liep helemaal toevallig langs de hoerenbuurt van Antwerpen en iedereen – vooral de mannen uiteraard – heeft zijn ogen de kost kunnen geven. Het “aanbod” is dan ook zeer ruim te noemen en voor de nieuwsgierigen : ik ben even een vitrine binnen gestapt en de prijs voor een beurt is 50 euro. Wat krijg je daarvoor ? Fuckie and suckie without condom … volgens de niet geheel Nederlandstalige vrouw van lichte zeden. Omdat er te veel getuigen aanwezig waren ben ik dan maar op mijn passen teruggekeerd.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minigolf.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De voorspellingen van de weerman/vrouw zien er echt niet goed uit voor dit weekend en gisterenavond hadden we al prijs. Naar jaarlijkse gewoonte was het gisterenavond tijd om gezamenlijk een stapel pizza's te overwinnen. Net op dat moment viel het water even met bakken uit de hemel en zelfs onder de luifels zat niet iedereen 100 % droog. Toch hebben de volhouders nog tot ongeveer middernacht buiten gezeten. Vandaag hebben we absoluut niet mogen klagen over het slechte weer, in de voormiddag zijn we gaan minigolfen en daarna konden we rustig genieten van het zonnetje.  

    24-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een weekendje met de vrienden.
    Vanaf vandaag begint het jaarlijkse weekend met ons clubje motorhome vrienden, enkelen zijn trouwens gisteren al gearriveerd. De voorbije dagen ben ik nog regelmatig een en ander gaan uitproberen qua tijdsbesteding en ook onderhandelen over prijzen hoort daar soms bij. Ik denk dat nu alles in kannen en kruiken is en tegen vanavond zal ons gezelschap compleet zijn.

    23-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de neuroloog ?
    Ook vandaag weer een doktersbezoek, deze keer bij de huisarts. De laatste weken heb ik veel last van gevoelloze en tintelende vingers. Ik ben doorverwezen naar een neuroloog, het is nu nog even afwachten wanneer ik een afspraak te pakken kan krijgen. Misschien wordt mijn vertrek richting Spanje hierdoor wel uitgesteld, normaal gezien zou ik zondag 2 september vertrekken. Ik ken mezelf : als de gevoelloosheid vanzelf verdwijnt, dan zal de neuroloog zijn Mercedes met iemand anders zijn euro's moeten afbetalen.

    22-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog twee.
    Vandaag nog twee doktersbezoekjes afgewerkt : een uitgebreid onderzoek bij de oogarts en de dermatoloog. Bij de dermatoloog was alles prima in orde, bij de oogarts kreeg ik te horen wat ik verwacht had : ik heb een nieuwe leesbril nodig met sterkere glazen.

    21-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alpha.
    Vandaag opnieuw met de auto naar Alpha in Temse geweest en eindelijk zijn de laatste mankementen (na 2 jaar !) opgelost.  Er is een nieuwe camera en monitor geïnstalleerd, een scharniertje is vervangen en de koelkast is nog eens onder handen genomen.  Hopelijk is vooral het koelkastprobleem nu definitief van de baan, maar dat is nog enkele dagen afwachten.

    20-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oud.
    In de voormiddag nog even een kleine wandeling gemaakt in de buurt van de camping en rond de middag vertrokken. Ik wou graag nog eens gaan rondneuzen bij Dicar in Geel maar blijkbaar was er ergens een gaslek en waren er straten afgesloten. Ik ben dan maar in één keer doorgereden naar Antwerpen om in het zonnetje te zitten. Deze avond is gebleken dat ik echt een oude vent ben geworden. Ik heb op Canvas net gekeken naar een uitzending over Pukkelpop. Dat de meeste namen mij zelfs niet meer bekend in de oren klinken, daar heb ik me al bij neergelegd maar nu moet ik ook bekennen dat ik bijna alles wat ze hebben laten zien/horen ook gewoonweg rommel vind !

    19-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn caravanneke.
    Vandaag het cache zoeken gecombineerd met het volgen van een mountain bike parcours in de Lichtaartse bossen en om eerlijk te zijn : het was lang geleden dat ik nog zo bezweet en vuil van mijn fiets stapte. Ik ben natuurlijk ook een kijkje gaan nemen op camping Floreal, waar ik meer dan de helft van mijn leven elk weekend heb doorgebracht. Telkens ik daar passeer, blijven er minder mensen over van vroeger. De gesprekken met de overblijvers gaan dan ook steevast over wie er afgelopen jaar overleden is. Ook de verhaaltjes van mijn caravanneke werden nog eens opgerakeld. Een woordje uitleg is hier wel op zijn plaats. Toen mijn ouders een nieuwe caravan kochten, kreeg ik het oude caravannetje (dat mijn vader helemaal zelf had gemaakt, op het chassis van een 2PK) en dat huisje op wielen kreeg al snel een slechte naam. Telkens er nieuwe gezinnen met dochters neerstreken op de camping, werd er onmiddellijk gewaarschuwd voor dat oord van ontucht. Ik wil al de ouders van die meisjes daar nogmaals voor bedanken, want – een vaststaand feit sinds eeuwen – niets is aantrekkelijker dan iets wat verboden is.

    18-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blind date.
    Vandaag slechts een ritje van 30 km met de fiets gedaan. Niet omdat ik de raad opvolg om zware inspanningen te vermijden met dit warme weer maar wel omdat ik op tijd terug op de camping moest zijn voor de eerste blind date in mijn leven. Aan de zieke geesten : stel je er niet te veel van voor, het was gewoon een lid van het thuisforum (van de gelijknamige soap op één) met wie ik al langer eens wou afspreken. Zij is is van Geel en omdat de camping waar ik nu sta, dicht bij Geel ligt was dit één van de weinige mogelijkheden om elkaar eens te zien. Daarna wou ik nog eens naar de Floreal camping in Lichtaart fietsen in de hoop enkele oude bekenden tegen het lijf te lopen, maar dat hou ik tot morgen. Zo had ik deze avond meer tijd om naar de Lunch Garden te gaan eten : mosselen met frieten à volonté + een gratis Hoegaarden !

    17-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toch maar langs de apotheker.
    Vandaag ben ik van 11u tot 20u op pad geweest met de fiets, daarbij heb ik zo'n 60 km afgelegd. Als je dat per uur uitrekent kom je amper aan een flinke wandelsnelheid maar ik verlies natuurlijk enorm veel tijd met het zoeken naar caches. In verhouding tot het aantal kilometers was het vandaag maar een mager oogst : 18 gevonden caches, terwijl er toch zo'n 30 op mijn lijstje stonden. Een aantal lagen toch een beetje ver uit de richting, op het laatste had ik niet genoeg tijd meer om te zoeken (ik moest vóór het donker terug op de camping zijn), sommigen heb ik echt niet gevonden en een enkele waren te gevaarlijk of te moeilijk om alleen te doen. Ik heb vandaag wel het grondgebied van alle mogelijke (deel)gemeenten hier in de buurt doorkruist : Herentals, Noorderwijk, Zoerle-Parwijs, Tongerlo, Westerlo, Geel enz. Ik ben ook even langs een apotheker geweest voor de uitslag op mijn onderarm. Volgens haar zal het waarschijnlijk van mieren of een spin zijn en ze heeft een zelfgemaakt zalfje meegegeven.

    16-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Den Boskant.
    Ik heb weeral lang genoeg in Antwerpen gestaan en dus ben ik op zoek gegaan naar een goedkoop alternatief. Eerst was het de bedoeling om naar de Moezel in Duitsland te gaan, op bezoek bij vrienden maar door allerlei rekeningen die moeten betaald worden zit ik een beetje krap bij kas. Gelukkig zijn er ook nog mogelijkheden voor mensen met weinig geld : camping Den Boskant in Olen, een camping met overwegend vaste gasten in stacaravans maar ook met een veldje voor toeristen. En op dat veldje blijf ik tot maandag staan, voor vier nachten betaal ik hier 26 euro, stroom inbegrepen ! Toen ik de parking opreed stond er al direct iemand naar me te zwaaien en gekke bekken te trekken. “Waarschijnlijk de dorpsidioot”, was mijn eerste gedachte maar hij dacht dat ik zijn schoonmoeder was die kwam aangereden met haar motorhome ... Tussen 16 en 18u heb ik met de fiets nog even tien caches meegepikt en er liggen er hier in de buurt nog veel te wachten op gevonden te worden. Spijtig genoeg ben ik tijdens dat zoeken ook in contact gekomen met één of ander insect of plantje dat me nu verschrikkelijke jeuk geeft aan mijn linkerhand en -onderarm. Misschien ga ik morgen wel even langs de apotheker om raad te vragen.

    15-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4-2
    Een prachtige dag vandaag en veel te warm om zomaar in de zon te zitten. In de late voormiddag heb ik de fiets genomen en heb een toertje van iets meer dan 40 km gedaan, met een licht briesje (door mijn bescheiden snelheid) was het echt genieten. Onderweg heb ik in Deurne, Borsbeek en Wommelgem een aantal caches meegepikt. Enkel het laatste gedeelte in Borsbeek heeft Nancy ook mee gezocht want zij moest eerst gaan eten met haar familie ter gelegenheid van Moederkesdag, blij dat ik daar vanaf ben.
    Een mooie dag werd afgesloten met een nog mooier voetbalfeest : België 4 - Nederland 2 ! Ja maar, het was slechts een oefenwedstrijd - verder dan het voorspelbare commentaar zullen ze deze keer niet komen.  NL-B is nooit zomaar een vriendschappelijke wedstrijd, er wordt gespeeld met een dubbele dosis energie.  En zolang de Nederlanders België blijven bekijken als het achterlijke kleine broertje, zullen ze net als de Amerikanen (die zich in de rest van de wereld oppermachtig achten) nooit op veel sympathie moeten rekenen.  Nah !
    Een interview met Van Gaal ? Klik hier - tot het laatste kijken !

    14-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het houdt niet op !
    Deze middag weer op schattenjacht geweest met Nancy, deze keer de buurt van Hove uitgekamd en toen we ook nog een stukje Mortsel deden werd er naar ons getoeterd door een onbekende auto. Iets later kreeg ik een sms : Was jij dat op de fiets ? Ja dus, en de voorbij rijdende auto bleek bestuurd door Ingrid, een oud-medestudente in de avondschool. We hebben toen enkele jaren naast elkaar gezeten tijdens de cursus Spaans. Ze vroeg of we niet even wilden langskomen. Nancy moest terug naar haar ma en Macho (langer dan 4 uren kunnen ze elkaar niet missen) maar ik had toch niet anders te doen dus ging ik graag op de uitnodiging in. Haar “nieuwe” vriend bleek ook een zeer sympathieke kerel en na enkele keren aandringen ben ik dan ook maar ingegaan op het verzoek om scampi's te blijven eten. Uiteindelijk moest ik me nog haasten om nog net voor het donker terug aan de auto te zijn. Net als de vorige dagen weer een toevallige ontmoeting (het bewijs dat je absoluut geen Facebook nodig hebt !) die uiterst plezierig was.

    13-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Who !
    Gisterenavond weer veel te laat gaan slapen, maar de afsluitingsceremonie van de Olympische Spelen waren dan ook groots en de moeite waard om wakker te blijven.  Dit kan in de toekomst nog moeilijk overtroffen worden.  Groter en meer kan altijd, maar beter ...? Je kan niet ontsnappen aan het feit dat veel van de belangrijke stromingen in de muziek en de nieuwe trends van over het Kanaal komen en het was ongelofelijk plezant om bv. the Who nog eens bezig te zien, op de Spice Girls en Take That zat ik dan weer niet te wachten.  Waar je ook niet kan aan ontsnappen is het teleurstellende aantal medailles van de Belgische deelnemers, maar in vergelijking met Nederlands doen we het helemaal niet zo slecht : kijk maar eens op http://www.bloggen.be/eduweirdo/

    Binnen een kwartiertje vertrek ik naar de jaarmarkt in Wilrijk, vanmiddag is het daar ook dernykoers en vanavond Nicole en Hugo + vuurwerk !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chinees frituur.
    Voilà, de jaarmarkt van Wilrijk en alle aanverwante activiteiten zijn alweer achter de rug. De dernykoers was dit jaar zeer spannend en werd nipt gewonnen door Godard, net voor Balan en Roelandts. De hele dag had de geur van smoutebollen, braadworsten en hamburgers mijn neus geprikkeld en 's avonds kon ik niet meer weerstaan en ben ik naar het lokale frituur geweest. Intussen is de zaak overgenomen door een jong Chinees koppeltje, en dat blijkt niet uniek te zijn : steeds meer frituren worden intussen uitgebaat door oosterlingen. Net als de porties bij de doorsnee afhaalchinees zijn ook de pakken friet enorm groot, dus van mij mag het.

    12-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slotfeest.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na het gezellige onderonsje ben ik nog even gaan kijken naar het afsluitende feest van de holebiweek. Feesten kunnen ze, maar hun muziekjes horen toch niet bij mijn favoriete deuntjes : 2Unlimited en Kate Ryan, daar kom ik normaal mijn kot niet voor uit. Gisteren tijdens de parade heb ik wel een tof nummer gehoord : Where (last night I lost my underwear) van Sak Noel.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oude bekenden ontmoet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisterenavond niet alleen hanenkammen in het publiek maar ook op het podium : Funeral Dress, een kruising van Flogging Molly en the Exploited. Sorry voor deze (voor de doorsnee lezer) onbekende namen, maar met zo'n muziek wordt ik helemaal terug gekatapulteerd in de vroege jaren 80 van de vorige eeuw. De pogo was weer helemaal terug en een harde kern sloeg wild om zich heen. Vandaag heb ik het een stuk rustiger gehouden. De geplande fietstocht naar Rupelmonde zal voor een andere keer zijn, ik heb in de voormiddag gewoon in het zonnetje gezeten. Na de middag kreeg ik een telefoontje van een oude kameraad (Nico) die al lang in Berlijn woont maar nu even in het land was. Hij stond met een kraampje op “de markt van morgen” aan de Kloosterstraat en al zijn uiterst originele spulletjes zijn ook online te bestellen, kijk maar op www.henribanks.com. Zoals het de laatste weken wel meer gebeurt, was het daarna weer een komen en gaan van oude bekenden die ook eens kwamen kijken hoe het met die “halve Duitser” gaat. Onder hen Ria, het moet ongeveer dertig jaar geleden zijn dat ik die de laatste keer gezien heb maar ondanks de jaren is ze maar weinig veranderd – nog altijd een zotte doos ! Op de foto : Nico en Ria.

    11-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerp Pride Parade.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was vandaag roze zaterdag in Antwerpen, voor de eerste keer trok er een lawaaierige optocht over de Scheldekaaien.  Eerst slaagde een politieagent er bijna in om mijn dag te verpesten (kijk maar eens bij eduWEIRDo) maar voor de rest was het echt een feestje.  Er waren veel toeschouwers om zich te vergapen aan de extravagante bende maar die trokken zich daar niets van aan en vervolgden onder het gedreun van loodzware beats hun weg door de stad.  Naarmate de optocht vorderde, werd er steeds meer gedanst en dat zal vanavond op de Open Air Street Party op het Eilandje niet anders zijn.  Er was een opgemerkte delegatie van "rainbow cops", de drag queens konden natuurlijk ook niet ontbreken en de leather boys in hun kooi genoten van de aandacht.  Met de verkiezingen in het vooruitzicht, deed vooral de N-VA veel moeite om sympathiek over te komen bij de holebi gemeenschap.  Morgen ga ik ook nog kijken naar het afsluitend feest op de Grote Markt maar nu (17u45) moet ik mij haasten want om 19u30 speelt Funeral Dress op Willrock.  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog nooit gezien.
    Akkoord, het is niet wereldschokkend maar toch ben ik vandaag geconfronteerd met iets wat ik nooit voordien heb gezien.  Niet op terrein Vogelzang en ook nergens anders : een Joodse familie met keppeltjes in een motorhome - moet kunnen !

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs