MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    13-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Who !
    Gisterenavond weer veel te laat gaan slapen, maar de afsluitingsceremonie van de Olympische Spelen waren dan ook groots en de moeite waard om wakker te blijven.  Dit kan in de toekomst nog moeilijk overtroffen worden.  Groter en meer kan altijd, maar beter ...? Je kan niet ontsnappen aan het feit dat veel van de belangrijke stromingen in de muziek en de nieuwe trends van over het Kanaal komen en het was ongelofelijk plezant om bv. the Who nog eens bezig te zien, op de Spice Girls en Take That zat ik dan weer niet te wachten.  Waar je ook niet kan aan ontsnappen is het teleurstellende aantal medailles van de Belgische deelnemers, maar in vergelijking met Nederlands doen we het helemaal niet zo slecht : kijk maar eens op http://www.bloggen.be/eduweirdo/

    Binnen een kwartiertje vertrek ik naar de jaarmarkt in Wilrijk, vanmiddag is het daar ook dernykoers en vanavond Nicole en Hugo + vuurwerk !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chinees frituur.
    Voilà, de jaarmarkt van Wilrijk en alle aanverwante activiteiten zijn alweer achter de rug. De dernykoers was dit jaar zeer spannend en werd nipt gewonnen door Godard, net voor Balan en Roelandts. De hele dag had de geur van smoutebollen, braadworsten en hamburgers mijn neus geprikkeld en 's avonds kon ik niet meer weerstaan en ben ik naar het lokale frituur geweest. Intussen is de zaak overgenomen door een jong Chinees koppeltje, en dat blijkt niet uniek te zijn : steeds meer frituren worden intussen uitgebaat door oosterlingen. Net als de porties bij de doorsnee afhaalchinees zijn ook de pakken friet enorm groot, dus van mij mag het.

    12-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slotfeest.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na het gezellige onderonsje ben ik nog even gaan kijken naar het afsluitende feest van de holebiweek. Feesten kunnen ze, maar hun muziekjes horen toch niet bij mijn favoriete deuntjes : 2Unlimited en Kate Ryan, daar kom ik normaal mijn kot niet voor uit. Gisteren tijdens de parade heb ik wel een tof nummer gehoord : Where (last night I lost my underwear) van Sak Noel.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oude bekenden ontmoet.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisterenavond niet alleen hanenkammen in het publiek maar ook op het podium : Funeral Dress, een kruising van Flogging Molly en the Exploited. Sorry voor deze (voor de doorsnee lezer) onbekende namen, maar met zo'n muziek wordt ik helemaal terug gekatapulteerd in de vroege jaren 80 van de vorige eeuw. De pogo was weer helemaal terug en een harde kern sloeg wild om zich heen. Vandaag heb ik het een stuk rustiger gehouden. De geplande fietstocht naar Rupelmonde zal voor een andere keer zijn, ik heb in de voormiddag gewoon in het zonnetje gezeten. Na de middag kreeg ik een telefoontje van een oude kameraad (Nico) die al lang in Berlijn woont maar nu even in het land was. Hij stond met een kraampje op “de markt van morgen” aan de Kloosterstraat en al zijn uiterst originele spulletjes zijn ook online te bestellen, kijk maar op www.henribanks.com. Zoals het de laatste weken wel meer gebeurt, was het daarna weer een komen en gaan van oude bekenden die ook eens kwamen kijken hoe het met die “halve Duitser” gaat. Onder hen Ria, het moet ongeveer dertig jaar geleden zijn dat ik die de laatste keer gezien heb maar ondanks de jaren is ze maar weinig veranderd – nog altijd een zotte doos ! Op de foto : Nico en Ria.

    11-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerp Pride Parade.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was vandaag roze zaterdag in Antwerpen, voor de eerste keer trok er een lawaaierige optocht over de Scheldekaaien.  Eerst slaagde een politieagent er bijna in om mijn dag te verpesten (kijk maar eens bij eduWEIRDo) maar voor de rest was het echt een feestje.  Er waren veel toeschouwers om zich te vergapen aan de extravagante bende maar die trokken zich daar niets van aan en vervolgden onder het gedreun van loodzware beats hun weg door de stad.  Naarmate de optocht vorderde, werd er steeds meer gedanst en dat zal vanavond op de Open Air Street Party op het Eilandje niet anders zijn.  Er was een opgemerkte delegatie van "rainbow cops", de drag queens konden natuurlijk ook niet ontbreken en de leather boys in hun kooi genoten van de aandacht.  Met de verkiezingen in het vooruitzicht, deed vooral de N-VA veel moeite om sympathiek over te komen bij de holebi gemeenschap.  Morgen ga ik ook nog kijken naar het afsluitend feest op de Grote Markt maar nu (17u45) moet ik mij haasten want om 19u30 speelt Funeral Dress op Willrock.  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog nooit gezien.
    Akkoord, het is niet wereldschokkend maar toch ben ik vandaag geconfronteerd met iets wat ik nooit voordien heb gezien.  Niet op terrein Vogelzang en ook nergens anders : een Joodse familie met keppeltjes in een motorhome - moet kunnen !

    10-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Comedy en the Kids.
    Het belooft een druk weekend te worden.  Deze avond ben ik eerst met Nancy naar de Taloorkes gaan eten in de hoop daar te kunnen reserveren voor een groep vrienden die binnen twee weken naar Antwerpen komen, maar alles was al volgeboekt.  Er zal de volgende dagen dus naar een alternatief moeten gezocht worden.  Na het restaurantbezoek was ik nog net op tijd in Wilrijk om op Willrock van de comedians Bart Cannaert, Michael Van Peel en Nigel Williams te genieten.  Toch schitterend hoe die gasten iedereen te kakken kunnen zetten.  Naargelang het onderwerp en de reacties kan je van de gezichten in het publiek zo de politieke voorkeur aflezen.
    Het feestje werd afgesloten door een optreden van the Kids, tijdens het bisnummer stond er ongeveer dertig man mee op het podium.  Altijd ambiance !

    09-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwijndrecht.
    Vandaag nog eens een echt mooie dag en dus vanmiddag op stap geweest met Nancy om caches te zoeken. Eerst met de tram naar linkeroever en van daaruit een heleboel caches gezocht én gevonden in Zwijndrecht. De rest van de dag heb ik, net als de vorige dagen, aan de laptop doorgebracht. Het tv-kaartje dat erin zit heeft al goede diensten bewezen en zorgt ervoor dat ik de Olympische Spelen perfect kan volgen.

    07-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heist op den Berg.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een weekendje Zoersel was ik afgelopen nacht te gast bij C en M in Heist op den Berg en ik moet zeggen : ik heb mijn vrienden goed gekozen. Allemaal hebben ze een mooi plekje om de motorhome te plaatsen én ik word de ganse dag volgepropt met eten ! Deze keer kreeg ik zelfs nog een potje soep mee. Een sukkelaarssmoeleke hebben heeft zo zijn voordelen. Vanmorgen zijn we samen nog enkele caches gaan zoeken, ze waren allemaal simpel te vinden maar eentje was absoluut speciaal : nummer 500 sinds ik met deze hobby begonnen ben. Ik had graag nog wat langer gebleven want er waren er nog veel meer te vinden in de omgeving maar om 15u had ik een afspraak bij de tandarts. Vermits je normaal enkele weken moet wachten (en zo veel tijd heb ik niet meer) om geholpen te worden en er vandaag net een plaats vrij was gekomen, kon ik die kans niet voorbij laten gaan. De laatste week had ik regelmatig een beetje last van mijn wijsheidstanden maar volgens de tandarts moet ik me voorlopig nog niet ongerust maken.

    06-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinig te melden.
    De voorbije dagen heb ik in vol pension gezeten bij M en P uit Zoersel (nog eens bedankt !) en vanmiddag trek ik naar Heist op den Berg om daar bij vrienden een nachtje op de oprit te overnachten.  In de voorbije jaren zijn er al zo veel mensen geweest die een plaatsje aanboden in hun tuin of oprit, dat ik niet kan blijven weigeren.  Het hele rijtje afwerken zal niet meer mogelijk zijn, maar op deze manier zie ik nog eens mensen terug die je normaal alleen tijdens de winter in Spanje ziet.  Het is niet altijd even simpel om tussen al mijn andere afspraken bij tandarts, oogarts en huidarts (allemaal weer lekker lang uitgesteld) ook nog tijd te vinden om iets plezierig te doen.  En het is verdomme al drie dagen geleden dat ik nog naar een cache heb gezocht Smile.

    03-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Olympische Spelen.
    Heel het land was hoopvol gestemd, maar stilaan begint het alweer op een fiasco uit te draaien. Op radio en teevee proberen ze het altijd mooi in te kleden : blikt terug op goede Spelen, uitstekend gepresteerd, tot het uiterste gegaan, alles gegeven, net niet snel genoeg enz. Dat klinkt natuurlijk positiever dan : weer te traag, laatste in zijn reeks, te zwak … Ook gehoord op de radio : het is leuk om tussen twee favorieten te mogen lopen. Als dat het enige doel is ! Voorlopig moeten we genoegen nemen met één bronzen medaille en nu is het afwachten of het beter zal gaan in de tweede week waarin we rekenen op namen als Borlee en Hellebaut. Terwijl ik dit schrijf vertellen ze net dat er een zilveren medaille is gewonnen door Lionel Cox in het liggend karabijnschieten. Okee, een medaille is een medaille en alle respect voor die man die ongetwijfeld ook hard heeft moeten trainen maar bij de Olympische Spelen stel ik me toch iets anders voor dan een schietkraam op de foor.

    01-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En nog een toevallige ontmoeting om de dag af te sluiten.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een hapje wandelde ik terug naar de tramhalte maar verder dan de roltrap naar het metrostation van de Groenplaats ben ik niet geraakt. Ik kruiste er een oude bekende (JAC) die ik al meer dan dertig jaar ken maar al zeker 10 jaar niet meer gezien had. Hij is nog altijd actief bij Radio Centraal, de alternatieve radiozender in Antwerpen, waar ik vroeger ook enkele programma's presenteerde. Omdat we voor één keer konden profiteren van een zwoele zomeravond, hebben we ons neergevlijd op het terras van jenevercafé “De Vagant” en allerlei straffe verhalen bovengehaald uit onze jonge en wilde jaren. Dat die jaren ietwat afweken van de normaal bewandelde paden, mag blijken uit het aantal mensen dat intussen definitief is weggevallen door drugs- en/of drankproblemen. Maar zo'n verleden hoeft niet gegarandeerd tot de ondergang te leiden, samen met ons zijn er nog genoeg overlevers. Echt volwassen zullen we geen van beiden ooit worden, wie zit daar trouwens op te wachten ? Natuurlijk ook een beetje zitten vertellen over geocaching, ik blijf het raar vinden dat er zoveel mensen zijn die er nog nooit van gehoord hebben.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel bekend volk.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals altijd passeerden hier ook nu weer grote namen de revue : Boonen (de eindwinnaar), Sagan, Vansummeren, Keisse, Roelandts, Van Keirsbulck (kleinzoon van de legendarische Benoni Beheyt).

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VIP-boot.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een lange namiddag. Deze middag ben ik met tram 6 vertrokken naar de Luchtbal om van daaruit via enkele caches naar het Eilandje te wandelen. Het zoeken ging vrij vlot, enkele caches die vorige keer niet gelukt waren werden nu zonder problemen gevonden. Het einddoel van vandaag was niet zomaar de wijk rond het MAS, voor de eerste keer werd het dernyspektakel hier gereden in plaats van aan de Grote Markt. Veel mensen kwamen natuurlijk ook naar hier om gezien te worden op de VIP boot, in de wedstrijd zelf zijn ze immers niet geïnteresseerd.

    31-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caramba.
    Gisteren was een beetje een speciale dag. Mijn moeder zou 78 jaar geworden zijn én ik was zeven jaar getrouwd. Beide feiten zijn nu niet meer waard dan een soort herdenkingsmoment. Maar toch ook wel een reden om eens lekker te gaan eten, en zo ben ik vandaag met Nancy één van mijn favoriete Antwerpse restaurants van de laatste 25 binnengestapt : Caramba aan de Grote Markt. Vroeger kwam ik hier enkele keren per jaar, nu elk jaar een keertje.  En voor alle duidelijkheid : nadien ben ik met de tram naar de motorhome gereden en Nancy met de bus naar haar moeder !

    30-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk opnieuw internet om blog bij te werken.
    Toen ik gisterenavond met mijn neef mee naar Antwerpen reed, stond er om middernacht alweer een file op de Antwerpse ring.  Vanochtend wist ik waarom : een ongeval met een motorhome en een spookrijder.  Zo zie je maar dat je altijd prijs kan hebben, ook al doe je zelf niets verkeerd.

    29-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ssssstttt ....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op het laatste nog een beetje mee gezocht naar de winnende woordjes bij een spelletje Scrabble, dat moet zeker 20 jaar geleden zijn. De kleinste kindjes lagen intussen al in bed of elders te slapen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een bescheiden familiereünie.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmiddag was ik uitgenodigd voor een barbecue, of we zouden gaan wokken of misschien toch een barbecue … Onnodig te zeggen dat het weer een bepalende factor was voor de plannen. Uiteindelijk werd in laatste instantie toch voor een barbecue gekozen. Geen slechte keuze, want het is vrijwel de hele middag en avond droog gebleven. Het was plezierig om de hele familie (langs onze pa zijn kant) nog eens terug te zien. Wij zijn niet echt een familie die constant bij elkaar binnenvalt, maar dat hoeft ook niet. Als het weer een tijdje geleden is, is het altijd een verrassing wie met welke vriendin komt, welke auto gekocht is enz

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2-4
    Gisterenavond nog genoten van het overzicht van de eerste Olympische dag in London : het badmintonnen is duidelijk wel iets anders dan even tegen een pluimpje slaan, knap gedaan van Lianne Tan. Ook in het tennis en vooral het judo goede prestaties Tussendoor ook nog even gelachen met de zoveelste herhaling van “Keeping up appearances” gezien en dan vanmorgen wakker geworden met het nieuws van het overlijden van Geoffrey Hughes (Onslow, 68 geworden). Én meteen weer vrolijk gestemd door het verlies van Beerschot thuis tegen Lokeren, haha. Ik zal er nog even aan moeten wennen, aan het begin van de Belgische voetbalcompetitie.

    28-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ah ie oh aa
    Vanmorgen draaiden ze op Radio 1 nog maar eens de “fantastische Selah Sue”, ben ik nu echt de enige die hier niet enthousiast over kan doen ? Okee, vlot in het gehoor liggende deuntjes maar voor mij absoluut geen grote ster. De echte sterren zijn momenteel de atleten die deelnemen aan de Olympische Spelen en die hebben ervoor gezorgd dat ik vandaag pas laat op de middag zelf een beetje actief ben geworden. Ik heb namelijk eerst een tijdje naar de rechtstreekse uitzendingen op teevee gezien, o.a. judo, zwemmen, skiff, tennis en wielrennen. Daarna heb ik nog een fietstochtje van 25 km gemaakt rond Afsnee en Drongen.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs