MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    27-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En opnieuw de auto.
    Vanmorgen de auto naar Alpha in Temse gebracht om een hele waslijst problemen op te lossen. Zoals halvelings gevreesd/verwacht zal hij ten vroegste morgen klaar zijn. Dat wordt dus minstens een nachtje in de zetel bij onze pa. Dan maar tot in de namiddag op de laptop getokkeld en rond 17u naar de Sinksenfoor getrokken. Mijn laatste bezoek was toch alweer enkele jaren geleden maar veel is er niet veranderd. Ik vond dat er heel weinig volk rondliep en de gezichtsuitdrukking van veel medewerkers aan de kassa was ook niet van die aard om meer mensen te lokken. En dan kwam het grote probleem : vettige braadworsten e.d. op de foor of toch maar ergens binnenstappen en iets deftigs eten ? Het werd de Zurich op de Vlaamse Kaai, al een tijdje één van de hippere kroegen op “het zuid”. Ik heb het mij niet beklaagd, na mijn recente bezoekjes aan de Dikke Mee en de Rochus was dit veruit de beste keuze, vooral wat betreft prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding ! Én vriendelijk personeel, wat wil je nog meer ? En zoals het hoort in Antwerpen, loop je regelmatig ook bekend volk tegen het lijf. Hier op het zuid was dat vandaag Matthias Schoenaerts die even goedendag kwam zeggen aan het personeel van de Zurich en eerder had ik Antje De Boeck al zien zitten op het terras van de Hopper (ik denk eigenlijk dat ze haar daar vastgeplakt hebben). En na al dat “ sterren spotten” was het tijd om richting Grote Markt te stappen om op groot scherm te gaan kijken naar Spanje tegen Ronaldo. En zoals wel meer gebeurt, als je een hele ploeg ophangt aan één speler en die speler slaagt er dan niet in om een bal tussen de doelpalen te mikken … Spanje tussen verdiend (maar alweer niet echt overtuigend) door naar de finale. Na het voetbal ben ik nog even blijven hangen en dan te voet terug naar mijn tijdelijke onderkomen gewandeld waardoor het bijna 3u in de ochtend was toen ik op de zetel kroop om te slapen.

    26-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik op onderhoud.
    Vanmorgen ben ik naar de dokter geweest voor een jaarlijkse controle. Overmorgen moet ik nog een keertje langs voor de resultaten van het bloedonderzoek en dan zal ik weer weten hoe veel pilletjes tegen de cholesterol en/of diabetes ik moet nemen. Ik hoop dat het met mijn flinke gewichtsafname een beetje zal meevallen, maar eigenlijk let ik helemaal niet op mijn eten. Ik eet zeer onregelmatig en er zijn dagen bij dat ik enkel overleef op chocolade en een appel. In ieder geval, na de dokter was het tijd voor de volgende controle : de technische keuring van de auto. Het keuringsstation van Hoboken is hier het dichtste bij, maar ik ga liever naar Deurne. Dat heeft ook meteen als voordeel dat de motor beter is opgewarmd voor de roetmeting. Zonder opmerkingen (hij blinkt nog aan de onderkant meneer, niet meegerekend) stond ik na een uur en een kwartier opnieuw op Vogelzang. Geen reden tot klagen dus, behalve dat mijn portefeuille weer wat lichter werd gemaakt. Deze middag ben ik dan met de fiets richting Hemiksem gereden om een tiental caches te loggen. Om mezelf te belonen voor deze gevulde dag én te profiteren van de lage dinsdagprijzen bij PizzaPhone samen met onze pa een lekkere pizza afgehaald.

    25-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto op onderhoud.
    Normaal gisteren wou ik gisteren met onze pa naar de zee gaan. Hij ging daar vrienden bezoeken en kon daar dan de hele dag zitten kletsen terwijl ik de kust zou afdwalen op zoek naar je weet wel. Ze beloofden vanaf de middag opklaringen in het westen van het land maar echt veel zin om 's ochtends tijdens de (bijna dagelijkse) buien te vertrekken had ik niet. Ik ben dan maar de hele dag binnen gebleven. Vandaag zag het er al een stuk beter uit. Gelukkig maar want ik was tijdelijk dakloos, De auto moest naar de Ford garage voor het jaarlijks onderhoud en sneeuw, vriestemperaturen of hittegolven zouden me niet tegenhouden : er moesten vandaag caches gevonden worden om de verloren dag van gisteren in te halen. Nancy wou ook nog wel een keertje mee met Macho en zo hebben we dan samen een stuk van Deurne en Borsbeek afgewandeld. Mét succes deze keer, slechts twee van de twaalf pogingen om de “schat” te vinden zijn niet tot een goed einde gebracht. Rond 16u was de auto klaar om af te halen en toen was het tijd voor iets minder plezant : de rekening betalen ...

    24-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muppet Show ?
    De uitslag van gisterenavond was bevredigend, het spelbeeld iets minder. ALS Spanje in de halve finale voorbij Portugal geraakt en ze daarna naar verwachting Duitsland treffen in de finale, vrees ik dat ze het niet gaan halen. Duitsland is op dit moment de best voetballende ploeg, maar : ze zouden niet zo veel mogen scoren. Dat scoren op zich is geen probleem maar telkens Angela Merkel in beeld brengen als er een doelpunt wordt gemaakt is toch iets minder. Dat ze enthousiast is over haar “Mannschaft” kan ik alleen maar toejuichen, maar het maatpakje dat ze meestal aanheeft is niet gemaakt om uitbundig te reageren. Haar armen gaan omhoog maar de schouders van haar kostuumpje volgen die bewegingen niet mee en bij mij komt het over alsof ze solliciteert voor een rol in de Muppet Show. Misschien is er de volgende dagen niet veel te melden maar je kan wel kijken naar een reeksje foto's over de reis van Spanje naar hier op https://picasaweb.google.com/mobielehonden/VanAlfazNaarAntwerpen en ook op http://www.bloggen.be/eduweirdo/ kan je me steeds uitlachen.

    23-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de waterkant.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmorgen met Nancy aan de Groenplaats afgesproken om samen caches te gaan zoeken. De eerste uren ging het zeer moeizaam en werd er weinig gevonden maar na de lunch in Blend (broodjes- en sapjeszaak op het Eilandje) ging het veel beter. Van het Straatsburgdok in het noorden tot bijna aan de gedempte Zuiderdokken én aan het Centraal Station werden er 11 gelogd. Voor de laatste exemplaren heeft Nancy afgehaakt met als uitvlucht dat ze nog naar de supermarkt moest voor haar moeder. Zij is het natuurlijk niet gewend om twintig of meer kilometers op een dag te wandelen. Macho eigenlijk ook niet, die speelt wel de hele dag maar echt grote afstanden doet hij ook zelden. Ik heb nog even overwogen om op de Grote Markt naar de wedstrijd tussen Spanje en Frankrijk te blijven kijken maar het vooruitzicht om in de auto onderuit te zakken was toch aantrekkelijker. Ik word oud hé ! Al bij al was het een mooie (en droge !) dag die vanmorgen wel een beetje in mineur begon. Er reed een cabrio naast mij en uit de luidsprekers weerklonk het liedje “on the radio” van wijlen Donna Summer. De man achter het stuur was zachtjes aan het meeneuriën maar ik begon luid mee te zingen met een aangepaste tekst : in my cabrio ho ho ho hoo ... De chauffeur kon er best mee lachen maar de man die voor mij wandelde, draaide zich om en bliksemde me bijna dood met zijn ogen. Zingen op straat, dat mag niet van de doorsnee verzuurde Antwerpenaar.  Fuck you, sukkelaar - profiteer verdomme van het leven !

    22-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het moederhuis en andere verhaaltjes.
    Vanmorgen een wandelingetje gemaakt en één cache meegepikt, vlak bij de plek waar ik heeeeeeel lang geleden geboren ben : de Vinkenstraat. Ik vermoed dat tot einde jaren 60 van de vorige eeuw ongeveer de helft van de Antwerpenaars (van Ferre Grignard weet ik het zeker) daar in het “moederhuis” het levenslicht heeft gezien. Ik ben er ooit ter wereld gekomen, misschien neem ik daar ooit nog afscheid van diezelfde wereld, het is nu immers een rusthuis geworden. De kans is klein (ik ben niet van plan om hier nog heel lang rond te hangen) maar je weet maar nooit ... Vanmiddag stond een fietstochtje op het programma. Ik was nog vijf minuten weg en de Belgische zomer liet zich alweer van zijn beste kant zien : een stortbui. Gelukkig kon ik schuilen onder een dik bladerendek tot er een rukwind kwam en de boom al dat overtollig water van zich afschudde en ervoor zorgde dat ik even goed geen beschutting had kunnen zoeken. Gelukkig duurde de bui niet te lang maar toch lang genoeg om de paadjes die ik daarna inreed nogal modderig waren. Het cache zoeken lukte niet echt, vooral de exemplaren uit de “Back to basic” reeks zijn keer op keer onvindbaar. Niet erg want de zoektocht heeft me op plekjes gebracht waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Op het einde van de namiddag ben ik nog even testpiloot gaan spelen op de Bist in Wilrijk. Je kon daar vandaag allerlei elektrische vervoermiddelen uitproberen : fiets, scooter, motorfiets en auto - alles was mogelijk.

    21-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles bijgewerkt.
    Eindelijk opnieuw internet ! Alles van de voorbije week is op de blog gezet zodat je weer precies weet waar ik uitgehangen heb. Hier in Antwerpen vul ik mijn dagen met caches zoeken en, zoals elk jaar, afspraken maken. Dit zal weer een dure periode worden : onderhoud auto, tandarts/oogarts/huisdoktersbezoek. Hopelijk afgewisseld met enkele muzikale hoogtepunten op festivals én mooi weer ! Als er iets te melden is, dan lees je het hier !

    19-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen.
    Ik ben in Antwerpen, maar niet zonder eerst in de file te staan op de E17. Ik sta nu op Vogelzang maar voorlopig voelt het vreemd aan, dat is altijd zo de eerste dagen. Nancy wou me absoluut een keertje zien vanavond en we zijn dan iets gaan eten. Het werd een koel weerzien en nadien zijn we even een cache gaan zoeken in de buurt, zonder resultaat. Misschien typerend voor onze relatie : zoeken en niet vinden.

    18-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.België.
    Ocharme, Nederland uitgeschakeld met nul punten. Als ze zo blijven presteren en zich iets bescheidener gaan gedragen, mogen ze binnenkort misschien op mijn sympathie rekenen. Indien mogelijk steun ik altijd de underdog. Vannacht heeft het flink geonweerd en ik ben blij dat ik een plaats op een verhard gedeelte heb gekozen, de grasplaatsen zagen er zeer drassig uit. Rond negen uur ben ik vertrokken om mijn (voorlopig) laatste kilometers in Frankrijk te rijden en om 11u stond ik in Wevelgem bij Vanomobil. Ik kan het echt niet laten, als er een motorhome verdeler in de buurt is stop ik altijd even om rond te kijken. Daarna heb ik even getwijfeld of ik vandaag nog naar Antwerpen zou rijden maar een file op de E17 vanaf Kruibeke nam de twijfel weg : nog een nachtje op camping Blaarmeersen in Gent. Hier kom ik altijd graag, ook al hoor je dag en nacht het verkeer van de Gentse ring. Tussen de soep en de patatten nog een wandeling gemaakt van 10 km en drie caches gevonden, meteen mijn eerste vondsten op Belgisch grondgebied. En die patatten : het zijn frieten geworden, een reuzenpak mét stoverij en een boulet !

    17-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Péronne.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Rond 14u ben ik de gemeentelijke camping van Péronne opgereden. Simpeler dan dit kan een camping niet zijn maar het is dan ook heel goedkoop. Ik heb een wandelingetje van 10 km gemaakt en drie van de vijf gezochte caches gevonden. Eéntje was weer echt fantastisch gemaakt : verstopt in een dennenappel !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chantilly.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik had speciaal een zondag uitgekozen om Parijs te verlaten in de hoop dat het verkeer dan min of meer rustig zou zijn. Dat viel een beetje tegen, ik wist natuurlijk niet dat er iets gepland was bij de hippodrôme van Chantilly. Bij Waregem Koerse moeten de dames altijd met een nieuwe hoed kunnen pronken, hier (het kan ook toeval zijn) moet meneer zijn oldtimer van stal halen. Ik heb hele hordes Ferrari's, Citroën Traction Avants, Porsches en voor mij onbekende modellen zien passeren. Maar het waren niet allemaal exclusieve gevallen, ook een Ford Granada en een Opel GTJ waren mooi gepoetst om op deze zonnige (!!!) dag te paraderen in de buurt van de renbaan.

    16-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toerist of niet ?
    Vanmiddag werd ik ook benaderd met een mij onbekende truc om je geld afhandig te maken. Een jonge gast raapte net voor mijn voeten een gouden (?) ring op en vroeg of die van mij was. “Neen” zei ik en hij nam de ring en probeerde hem over zijn ringvinger te schuiven. “Te klein voor mij” zei hij, ik mocht hem hebben en hij duwde de ring in mijn hand. Terloops vroeg hij even of ik niet wat geld kon missen. Ik ben niet van de slechtste en viste uit één van mijn broekzakken 20 eurocent. Hohoho, daar was hij niet tevreden mee en hij bleef aandringen om in mijn portemonnee te kijken of ik niet meer had, vijf euro bijvoorbeeld. Ik vroeg of ik ook met Visa mocht betalen maar daar kon hij niet mee lachen, griste de ring uit mijn hand en liep weg. Onnozel kieken, denkt hij nu echt dat ik achterlijk ben. Waarschijnlijk is een kwartiertje later een andere toerist wel in de val gelopen. En over toeristen gesproken : ik probeer mij altijd zo min mogelijk als toerist te gedragen. Je zal mij nooit opvallend zien kijken op een stadsplan en in de mij onbekende metrostations loop ik rond alsof ik er geboren ben. Het gebeurt dan ook vrij dikwijls dat mensen aan mij de weg vragen, mijn “stealth mode” is dus (soms wel) effectief.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetbal.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Pas rond 16u werd het droog en tegen de avond kregen we zowaar een blauwe hemel te zien. Tegen die tijd was ik in de buurt van de Eiffeltoren terug te vinden. En daar was ik niet alleen, tijdens Euro 2012 kan in de schaduw van de beroemde toren de de wedstrijden op groot scherm volgen en vandaag liepen er heel veel Polen rond. Velen deden hun reputatie van stevige drinkers alle eer aan en als het volgende metrovoertuig weer een nieuwe lading supporters uitspuwde, kwam een alcoholwalm je tegemoet. Intussen weten we dat al dat drinken niet geholpen heeft, want ze zijn (net als Rusland - haha Advocaat, verdiende loon) uitgeschakeld. i

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.P
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Is de parkeerplaats te klein voor je auto ? Geen probleem !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Place du Tertre.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ondanks het regenweer liep er in de kunstenaarswijk bij uitstek heel veel volk rond en de schilders deden onder paraplu's wat van hen verwacht werd : schilderen. Sommigen op de Place du Tertre hadden wel heel veel moeite gedaan om met wat extra verf op hun versleten broek zichzelf wat meer artistieke cachet te geven. Terwijl iedereen zich vergaapte aan de al dan niet geslaagde portretten die van hun familie of vrienden gemaakt werden, ben ik op zoek gegaan naar de caches in de omgeving. Een record aantal heb ik er vandaag niet gevonden, maar ik heb wel een ander record verbeterd : ruim een uur in een kerk zitten ! De Sacré Coeur basiliek liep helemaal vol en had meer weg van de Ark van Noach, iedereen wou schuilen voor de hevige regen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Montmartre.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een overstap op de metro belandde ik in de wijk Montmartre. Als je uit het metrostation Blanche bovenkomt zie je al meteen de Moulin Rouge. Die legendarische zaak ziet er van dichterbij al even afgeleefd uit dan ik met dat verschil dat zij ooit gloriedagen gekend hebben en ik nooit met pluimen in mijn gat heb rondgelopen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbeldekviool.
    Vanmorgen rond half twaalf toch maar vertrokken en nu (22u) ben ik doodmoe en tot aan mijn knieën afgesleten. Ik heb vandaag weer meer dan 20 km gewandeld en nog veel meer kilometers ondergrondse verplaatsingen met de metro achter de rug. In die metrostations zelf leg je soms ook nogal wat afstanden af. Mijn ritje met de RER trein lijn A begon al goed : voor de eerste keer in mijn leven in een dubbeldektrein, en dan ook nog begeleid door vioolmuziek (filmpje).

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog altijd nat.
    En alweer regen vannacht en ook nu (9u) is het nog aan het miezeren. Het is quasi onmogelijk geworden om zonder rubber laarzen met droge voeten te circuleren. En toch zal ik binnen een half uurtje met lichte tegenzin door de regen richting treinstation stappen, hopende op droger weer gedurende de dag. Ik wil verdomme foto's van opwaaiende zomerjurkjes, niet van onder paraplu's wegduikende mensen. Update : het is nu al na elf uur en ik zit hier nog altijd te wachten. Op dit moment is er echt niet door te komen. Ik wacht niet tot het stopt met regenen, gewoon met een beetje minder ben ik ook al tevreden.

    15-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gratis soep.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Pas rond 16u zag ik in de verte de Eiffeltoren staan, die was ik eigenlijk helemaal vergeten. Voor morgen blijft er nog een flinke lijst met te bezoeken zaken over en daarna ongetwijfeld ook nog genoeg voor veel meer bezoekjes aan de Franse hoofdstad. Na Beaubourg slenterde ik wat rond en liep door een mooie oude winkelgalerij die twee straten verbindt. Aan de andere kant belandde ik opeens in een andere sfeer : de rue Saint-Denis, vroeger dé buurt om goedkope hoertjes op te pikken en nu nog altijd met enkele peepshows en sex shops. Ik zie er zelfs uit als een potentiële klant want ik werd al snel aangesproken om mee naar binnen (of boven) te gaan. Ze zag er zelfs niet slecht uit, in ieder geval beter dan de andere verloederde vrouwen die op klanten stonden te wachten. Ik herinner me van mijn eerste bezoek aan Parijs (zo'n 40 jaar geleden) dat ze hier bij de goed(kop)e adressen zelfs in de rij stonden. Onze gids vertelde toen aan de kinderen dat arme mensen hier gratis soep konden krijgen. Ik vond het toen al raar dat ze hun broek dicht ritsten bij het buitenkomen ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overzichtje.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En waar ben ik allemaal geweest ? Ik ben begonnen in La Défense, één gebouw werd daar net ontruimd voor een brandoefening, bij een ander was het net rookpauze en stonden er enkele honderden te paffen en bij nog een andere wolkenkrabber werd er actie gevoerd door de vakbonden. Ik ben ook gepasseerd bij de Arc de Triomphe, de Opéra, het Louvre en Beaubourg/Centre Pompidou (alles alleen de buitenkant want binnengaan kost overal handenvol geld) - eigenlijk zo een beetje overal waar een cache te vinden was en ook hier dank zij het geocachen veel plekjes ontdekt waar de doorsnee toerist niet komt. Je verliest hier wel heel veel tijd met het zoeken want er is overal veel volk en dat is het niet zo gemakkelijk om iets stiekem weg te nemen en terug te leggen.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs