MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    07-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bewolkt met een beetje regen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In de voormiddag eerst een beetje in de zon gezeten en naar de supermarkt gefietst. Als je de prijzen hier ziet, krijg je meer zin om in hongerstaking te gaan dan je karretje vol te laden. Het verschil met Spanje is toch echt groot, vooral voor groenten en fruit. Na de middag begon het, zoals voorspeld, te regenen. Op Roland Garros ligt ook alles stil heb ik net op de teevee gezien. Justine Henin zat in de studio, die is is nogal veranderd !

    06-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cahors.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Alweer een kleine verplaatsing en een plaatsje gekozen op de camping in Cahors. Een camping die alles heeft wat ik ervan verwacht : op wandelafstand van het stadje, ruime plaatsen (ook verhard indien gewenst), vriendelijk onthaal enz. Een uurtje na aankomst naar het centrum gewandeld, een afstand van 2 km. In totaal ben ik er toch weer in geslaagd 12 km rond de kerktoren te slenteren. Cahors is een toffe stad en heeft verrassend veel te bieden aan zijn 20000 inwoners. Je hebt natuurlijk de Lot (rivier) die de stad bijna helemaal omsingelt, maar je je hebt ook een aantal “jardins secrets” waar je soms echt moet naar zoeken. Het winkelaanbod is ook ruim en er zijn veel restaurants en terrasjes. Deze keer moest ik zien dat ik op tijd aan tafel zat en ik ging meteen op jacht naar de beste “menu du jour”. Toen ik mijn keuze gemaakt had was er op het terras nog één tafeltje vrij maar dat was net aan de rand van de luifel en de lucht zag er nogal dreigend uit. Dan maar liever een tafeltje binnen. Dat was duidelijk al niet naar de zin van de patron. Ik nam plaats aan het raam en prompt zei hij “ah nee, toch niet aan een tafel voor vier personen” en wees naar een klein tafeltje achter in het hoekje. Nu moet je weten dat binnen geen enkele tafel bezet was en zelfs de tafels voor vier personen gewoon twee kleine tafeltjes waren die tegen elkaar stonden. Ik ben rechtgestaan en buiten gewandeld. Spijtig eigenlijk, want het dagmenu zag er aantrekkelijk uit en bij alle andere restaurants kon ofwel het voorgerecht of het hoofdgerecht me bekoren. Op zo'n momenten verlang ik echt naar de Sabor ! Intussen was het toch 14u geworden en kon ik de middagmenu's weer vergeten. Uiteindelijk dan maar een broodje en een donut gekozen bij iemand die me wel vriendelijk bediende én het was veel goedkoper. Na de lunch dan maar op zoek naar de drie caches die Cahors rijk is en allemaal liggen ze op mooie locaties. Eentje heb ik samen gezocht met een Deens echtpaar.

    05-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar het dorp.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmiddag een wandeling van 9 km gemaakt (uiteraard een cachke gezocht) en het dorp verkend. Ik was er liever met de fiets heen gereden, maar veel caches hier zijn enkel te voet bereikbaar. Best gezellig, maar ik mis toch de Spaanse openingstijden. Er is wel genoeg keuze uit restaurants maar om 14u30 mag je echt geen honger hebben, alles is dan gesloten - ook de supermarktjes. De enige optie was een ijsje, daar heb ik dan maar met enige tegenzin gebruik van gemaakt.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saint-Antonin-Noble-Val.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag heb ik mij amper 25 km verplaatst. Waarom zou ik mee haasten om naar het noorden te rijden, ik hoor van die kant niets anders dan regen, regen en nog eens regen. De bedoeling was om op de camperplaats in Saint-Antonin-Noble-Val te gaan staan, maar er staat een bordje met max. 3 ton en dan is het voor mij simpel : ik ga daar niet staan. Er staan er natuurlijk nog andere, die veel zwaarder zijn dan mijn Rimorke maar ik weet bijna zeker dat ze net vandaag zullen komen controleren als ik mij daar ook een plaatsje kies. Dus dan toch maar op camping en na een week nog eens wifi (gratis, maar enkel op het terras - dus toch maar iets drinken), dat is ook meegenomen. Ik schat dat mijn plaats hier zo'n 300 m² groot is, of misschien sta ik op twee plaatsen - maar dat is niet opzettelijk.

    04-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extra bezoekers.
    Gisteren in de late namiddag is de zon toch nog beginnen schijnen en hop : op een half uurtje tijd was ik niet meer alleen. In totaal waren er afgelopen nacht 5 plaatsen bezet. Voorlopig moeten al de aanwezigen gebruik maken van het kleine badkamertje in chalet 17, ik ben benieuwd hoe lang dat zo zal blijven. Vandaag is het de hele dag droog gebleven en vanaf 15u veel zon. Ik heb zowel gisteren als vandaag mijn zetel bijna niet verlaten en mijn been ziet er al veel beter uit. Vanaf morgen begin ik terug te wandelen (en caches te zoeken).

    03-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisterenavond naar de rugbymatch tussen Toulouse en Castres gekeken, Toulouse heeft gewonnen met 24-15 en gaat dus naar de finale. Intussen is hier vannacht, zoals voorspeld, beginnen regenen en zit ik hier nog steeds eenzaam op mijn berg. De temperatuur heeft ook een flinke duik genomen, ruim 15 graden minder dan de vorige dagen. Ruim tijd dus om mij bezig te houden met foto's sorteren, bijwerken enz.

    02-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En dus op de fiets ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .... naar Cordes, want rust is (tijdens mijn zeldzame actieve periodes) bij mij een zeer relatief begrip. De mensen die dit middeleeuws dorp reeds bezocht hebben, weten dat het bovenop een berg ligt. Daar met de fiets naar boven rijden is zoiets als de Mont Ventoux oprijden over de slechtste kasseistrook van Paris-Roubaix. Maar het is wel gelukt, terwijl al de sukkelaars met hun dure racefietsen moesten afstappen. Als beloning heb ik mezelf op twee ijslollies getrakteerd : eentje van Miko en eentje van Nestlé. Het besluit : Nestlé moet zich bij melkproducten houden want hun ijslollie smaakt naar pure chemische troep.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is er een dokter/dermatoloog die dit leest ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Morgen verwachten ze de hele dag regen en ook de volgende dagen zal ik tevreden moeten zijn met heel wat minder zon. Ik heb dan maar besloten om hier drie nachten te blijven (je moet er dan slechts twee betalen) en uit te rusten. Een beetje uitleg : de laatste jaren heb ik regelmatig last van een soort uitslag op mijn onderbenen als ik veel gewandeld heb. Het zijn allemaal kleine rode puntjes die zo dicht bij elkaar staan dat het een grote vlek lijkt. De eerste keer dat ik het had, was toen ik een lange broek aanhad en ik dacht dat het misschien kwam door de wrijving en het schuren van de stof maar ik heb het ook met een korte broek. De zon heeft er ook niets mee te maken, maar de warmte wel. Het verschijnsel doet zich altijd voor op (één van) mijn onderbenen net boven mijn enkels en verdwijnt na enkele dagen rust. Met fietsen heb ik geen probleem en pijn doet het niet, het voelt gewoon een beetje geïrriteerd aan en het trekt een beetje – een gevoel dat te vergelijken is met een schaaf- of brandwonde.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ruzie op de camping en ik ben neergestoken.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dat is een titel die ik hier niet snel zal moeten gebruiken want ik sta hier helemaal alleen ! Volgens de camping cheque gids zou het centrum van Cordes op 1 km moeten liggen maar dat is weer een kwakkel om mensen te lokken. De afstand is ruim drie kilometer. De camping is trouwens zeer mooi en rustig gelegen, de receptie ligt aan de D600 maar om de percelen te bereiken moet je nog een heel stuk de berg op. Je hebt daar een fantastisch uitzicht, ook op Cordes. Het sanitair gebouw is gesloten, maar ik heb chalet nummer 17 helemaal ter mijner beschikking - ik kan daar dus ook gewoon wat in de zetel gaan hangen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Albi zal voor een andere keer zijn.
    Ik heb nog even overwogen om een dag langer te blijven en om in het centrum de rugbywedstrijd op groot scherm te bekijken, maar ik zou dan niet meer met de bus op de camping geraken. Bovendien begon al het lawaai op en rond de camping mij te storen en dus ben ik maar vertrokken. Dertig kilometers fietsen en 23 km wandelen hebben me een goed beeld van Toulouse gegeven. Eén ding is me nog niet duidelijk, ze noemen Toulouse “la ville rôse” maar die kleur is zeker niet overheersend. Een uur later volgde ik in Albi braaf de bordjes naar de camping, ook al gaf mijn navigatiesysteem iets anders aan. De bordjes brachten me dan ook naar een camping die ik niet in gedachten had en maar liefst 24 euro per nacht zonder stroom zou kosten. Dat is een bedrag dat ik echt niet wil uitgeven en dus heb ik toch maar naar de gps stem geluisterd. Helaas, die camping bleek niet meer te bestaan – al vermoed ik dat de camping van naam veranderd is en de ingang gewijzigd is én dus nu die nieuwe dure camping is geworden. Alhoewel ik mezelf altijd heb voorgenomen niet op een camperplaats te staan tijdens een weekend, ben ik toch gaan kijken in het centrum van Albi. Het stond daar zo vol (ook met gewone auto's) dat ik dan maar verder gereden ben naar Cordes sur Ciel. In Albi waren toch maar twee caches te vinden ...

    01-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje pesten.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En om te eindigen nog een cacheverhaaltje (of dacht je echt dat je daaraan zou ontsnappen vandaag ?). Vandaag heb ik alle caches die op mijn lijstje stonden ook gevonden. Eentje is een aparte vermelding waard. Je weet ongetwijfeld al dat ik me soms mateloos kan ergeren aan mensen die in de buurt van caches blijven rondhangen en zo (onbewust) verhinderen dat je ongestoord kan zoeken. Toen ik daarstraks over een brug wandelde op zoek naar de volgende uitdaging, zag ik hoe beneden langs de Garonne iemand die duidelijk ook op zoek was naar de cache met code GC2M08Q. Ik haastte me langs de trap naar beneden en ging op een bankje zitten op enkele meters van de plek waar hij aan het zoeken was, gewoon om hem te ambeteren. Telkens hij zich bukte om onder zijn zitbankje te kijken, draaide ik me in zijn richting met een nieuwsgierige blik. Na een tijdje had hij de cache toch te pakken en toen hij het doosje opendeed, nam ik een foto en stapte ik op hem af met de vraag het doosje aan mij te geven. De man keek me verward aan en antwoordde met een duidelijk Schots accent dat hij me niet verstond, waarschijnlijk in een poging om aan een levenslange gevangenisstraf te ontsnappen. Toen zei ik hem dat we waarschijnlijk dezelfde hobby hadden en ik mijn naam ook nog in het logboek wilde schrijven. Hij bleek hier te zijn voor een congres en we hebben nog een tijdje gepraat. Hij zal zich zijn eerste cache buiten het Verenigd Koninkrijk nog wel even herinneren. 
    En heb ik al eens gezegd dat je echt liters water per dag moet drinken om hier in leven te blijven ? De temperatuur in de auto was vanavond 38 graden.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snif snif.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En dan was er ook nog die sukkelaar die geëxecuteerd is, niet door de guillotine maar gewoon door aan de voeten van een Antwerpse toerist te ruiken.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stadhuis.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben ook even binnen gewandeld in het stadhuis waar ze een receptie aan het voorbereiden waren. De feestzaal is absoluut indrukwekkend, maar een uitnodiging voor het feestje zat er niet in. In één van de andere zalen waar ik door liep waren mooie schilderijen van een zekere Martin te zien, mij totaal onbekend maar de stijl was een samensmelting van het pointilisme en het impressionisme – als ik lang geleden goed opgelet heb tijdens de lessen kunstgeschiedenis.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Toulouse heeft een groot voetgangersgebied waar slechts beperkt autoverkeer toegelaten is en de eerste zondag van de maand doen ze daar nog een schepje bovenop, dan staat alles in het teken van de fiets en is er overal animatie voorzien. Spijtig dat ze voor zondag heel veel regen en onweer voorspellen, ook voor de andere activiteiten die gepland zijn : een feest van de communistische partij en - heel belangrijk hier - rugby ! De Place du Capitole staat helemaal in het teken van de halve finales van het Franse rugbykampioenschap. Dit weekend worden de halve finales in Toulouse gespeeld : Toulouse tegen Castres en Clermont-Ferrand tegen Toulon. Voor de gelegenheid werd er ook een Schots deuntje gespeeld en op de achtergrond (zie filmpje) is duidelijk te zien van welke clan ze zijn !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schildpad.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Toulouse wordt gedomineerd door een rivier (de Garonne) en drie kanalen : Canal du Midi, Canal de Brienne en het gisteren al genoemde Canal Latéral. Tel daar nog een aantal vijvertjes in de parken bij en je komt aan flink wat wateroppervlakte, maar of een waterschildpad hier tot de inheemse diersoorten wordt gerekend durf ik te betwijfelen ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wanneer voor mij ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag de hele dag naar Toulouse geweest. Heen met de gratis pendeldienst + metro en terug naar de camping met metro + bus. Alles verliep heel vlotjes, de metrostellen zijn volautomatisch en je moet nooit langer dan 3 minuten wachten. En, ook in de metro wordt de volgende halte mooi in twee talen aangekondigd : in het Frans en het plaatselijke brabbeltaaltje. Ik wil ook nog even terloops vermelden dat het soms heel handig kan zijn om te doen alsof je geen Frans verstaat, vooral als ze je steeds aanspreken om geld in te zamelen voor het kankerfonds, een AIDS stichting, giraffen met een te korte nek enz. Wanneer doen ze eens een keer iets voor mannen van mijn soort : die met twee linkerhanden ?

    31-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog heel even in Spanje.
    Brrrr ... 8u30 en nog altijd maar 12 graden, dat ben ik niet meer gewend. Gisterenavond heb ik naar de eerste aflevering van True Blood gekeken en ook nog vijf minuutjes van de tweede aflevering maar toen was het genoeg. Waarom ze hier zo enthousiast over doen is mij een raadsel. Ik had alle seizoenen klaar staan op de laptop, maar intussen is er weer 20 gigabytes vrij voor iets anders. Binnen een half uurtje vertrek ik richting Frankrijk. Waarschijnlijk zullen de volgende dagen weer zonder internet moeten overleefd worden. Voor de nieuwsgierigen hier de rest van mijn route : Toulouse – Albi – Cordes – Cahors – Limoges en zo verder rustig naar het noorden.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rumoerig.
    De camping is vrij rumoerig (door het verkeer in de omgeving én door joelende kinderen) en er staan een flink aantal barakken en caravans die door min of meer marginale kampeerders permanent bewoond worden. Om de een of andere reden beschouwen ze me meestal snel als “één van hen” en knikken ze vriendelijk goedendag. Marginaal mag je dus niet verwarren met asociaal ! In de buurt heb ik ook minstens drie zigeunerkampen gezien. Het ene met nog meer afval dan het andere ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grrrr ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Caches zoeken lukt voorlopig iets minder goed dan in Spanje. Langs het kanaal zijn er een aantal “schatten” verborgen, maar op meer dan de helft van de plekken zat er een visser naar zijn dobber te staren - en naar mij ... Diegene die ik toch gevonden heb, zaten in een zwart plastiek zakje waarvan je op voorhand niet weet of er een hondendrol of iets anders zal inzitten.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tolosa.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog drie uurtjes later stond ik op de camping van Toulouse. Ik dacht dat ik nu wel van de plaatselijke “taaltjes” (Catalaans en Aragonees) verlost zou zijn, maar ook hier wordt inmiddels de plaatsnaam ook in het Occitaans weergegeven : Tolosa. Bij aankomst was de receptie gesloten maar na een belletje kwam een vriendelijke man de poort openen. Meestal laten ze je gewoon wachten tot hun mlddagpauze voorbij is. Je zit hier vlak bij een recreatiegebied en er is dus veel groen in de omgeving. Langs het Canal Latéral (evenwijdig met de rivier Garonne) is het heerlijk fietsen. Verhuurfietsen zijn hier ook populair, zo blijkt uit verdeelplaatsen die soms (bijna) helemaal leeg zijn.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs