MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    01-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje pesten.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En om te eindigen nog een cacheverhaaltje (of dacht je echt dat je daaraan zou ontsnappen vandaag ?). Vandaag heb ik alle caches die op mijn lijstje stonden ook gevonden. Eentje is een aparte vermelding waard. Je weet ongetwijfeld al dat ik me soms mateloos kan ergeren aan mensen die in de buurt van caches blijven rondhangen en zo (onbewust) verhinderen dat je ongestoord kan zoeken. Toen ik daarstraks over een brug wandelde op zoek naar de volgende uitdaging, zag ik hoe beneden langs de Garonne iemand die duidelijk ook op zoek was naar de cache met code GC2M08Q. Ik haastte me langs de trap naar beneden en ging op een bankje zitten op enkele meters van de plek waar hij aan het zoeken was, gewoon om hem te ambeteren. Telkens hij zich bukte om onder zijn zitbankje te kijken, draaide ik me in zijn richting met een nieuwsgierige blik. Na een tijdje had hij de cache toch te pakken en toen hij het doosje opendeed, nam ik een foto en stapte ik op hem af met de vraag het doosje aan mij te geven. De man keek me verward aan en antwoordde met een duidelijk Schots accent dat hij me niet verstond, waarschijnlijk in een poging om aan een levenslange gevangenisstraf te ontsnappen. Toen zei ik hem dat we waarschijnlijk dezelfde hobby hadden en ik mijn naam ook nog in het logboek wilde schrijven. Hij bleek hier te zijn voor een congres en we hebben nog een tijdje gepraat. Hij zal zich zijn eerste cache buiten het Verenigd Koninkrijk nog wel even herinneren. 
    En heb ik al eens gezegd dat je echt liters water per dag moet drinken om hier in leven te blijven ? De temperatuur in de auto was vanavond 38 graden.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snif snif.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En dan was er ook nog die sukkelaar die geëxecuteerd is, niet door de guillotine maar gewoon door aan de voeten van een Antwerpse toerist te ruiken.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stadhuis.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben ook even binnen gewandeld in het stadhuis waar ze een receptie aan het voorbereiden waren. De feestzaal is absoluut indrukwekkend, maar een uitnodiging voor het feestje zat er niet in. In één van de andere zalen waar ik door liep waren mooie schilderijen van een zekere Martin te zien, mij totaal onbekend maar de stijl was een samensmelting van het pointilisme en het impressionisme – als ik lang geleden goed opgelet heb tijdens de lessen kunstgeschiedenis.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Toulouse heeft een groot voetgangersgebied waar slechts beperkt autoverkeer toegelaten is en de eerste zondag van de maand doen ze daar nog een schepje bovenop, dan staat alles in het teken van de fiets en is er overal animatie voorzien. Spijtig dat ze voor zondag heel veel regen en onweer voorspellen, ook voor de andere activiteiten die gepland zijn : een feest van de communistische partij en - heel belangrijk hier - rugby ! De Place du Capitole staat helemaal in het teken van de halve finales van het Franse rugbykampioenschap. Dit weekend worden de halve finales in Toulouse gespeeld : Toulouse tegen Castres en Clermont-Ferrand tegen Toulon. Voor de gelegenheid werd er ook een Schots deuntje gespeeld en op de achtergrond (zie filmpje) is duidelijk te zien van welke clan ze zijn !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schildpad.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Toulouse wordt gedomineerd door een rivier (de Garonne) en drie kanalen : Canal du Midi, Canal de Brienne en het gisteren al genoemde Canal Latéral. Tel daar nog een aantal vijvertjes in de parken bij en je komt aan flink wat wateroppervlakte, maar of een waterschildpad hier tot de inheemse diersoorten wordt gerekend durf ik te betwijfelen ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wanneer voor mij ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag de hele dag naar Toulouse geweest. Heen met de gratis pendeldienst + metro en terug naar de camping met metro + bus. Alles verliep heel vlotjes, de metrostellen zijn volautomatisch en je moet nooit langer dan 3 minuten wachten. En, ook in de metro wordt de volgende halte mooi in twee talen aangekondigd : in het Frans en het plaatselijke brabbeltaaltje. Ik wil ook nog even terloops vermelden dat het soms heel handig kan zijn om te doen alsof je geen Frans verstaat, vooral als ze je steeds aanspreken om geld in te zamelen voor het kankerfonds, een AIDS stichting, giraffen met een te korte nek enz. Wanneer doen ze eens een keer iets voor mannen van mijn soort : die met twee linkerhanden ?

    31-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog heel even in Spanje.
    Brrrr ... 8u30 en nog altijd maar 12 graden, dat ben ik niet meer gewend. Gisterenavond heb ik naar de eerste aflevering van True Blood gekeken en ook nog vijf minuutjes van de tweede aflevering maar toen was het genoeg. Waarom ze hier zo enthousiast over doen is mij een raadsel. Ik had alle seizoenen klaar staan op de laptop, maar intussen is er weer 20 gigabytes vrij voor iets anders. Binnen een half uurtje vertrek ik richting Frankrijk. Waarschijnlijk zullen de volgende dagen weer zonder internet moeten overleefd worden. Voor de nieuwsgierigen hier de rest van mijn route : Toulouse – Albi – Cordes – Cahors – Limoges en zo verder rustig naar het noorden.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rumoerig.
    De camping is vrij rumoerig (door het verkeer in de omgeving én door joelende kinderen) en er staan een flink aantal barakken en caravans die door min of meer marginale kampeerders permanent bewoond worden. Om de een of andere reden beschouwen ze me meestal snel als “één van hen” en knikken ze vriendelijk goedendag. Marginaal mag je dus niet verwarren met asociaal ! In de buurt heb ik ook minstens drie zigeunerkampen gezien. Het ene met nog meer afval dan het andere ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grrrr ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Caches zoeken lukt voorlopig iets minder goed dan in Spanje. Langs het kanaal zijn er een aantal “schatten” verborgen, maar op meer dan de helft van de plekken zat er een visser naar zijn dobber te staren - en naar mij ... Diegene die ik toch gevonden heb, zaten in een zwart plastiek zakje waarvan je op voorhand niet weet of er een hondendrol of iets anders zal inzitten.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tolosa.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nog drie uurtjes later stond ik op de camping van Toulouse. Ik dacht dat ik nu wel van de plaatselijke “taaltjes” (Catalaans en Aragonees) verlost zou zijn, maar ook hier wordt inmiddels de plaatsnaam ook in het Occitaans weergegeven : Tolosa. Bij aankomst was de receptie gesloten maar na een belletje kwam een vriendelijke man de poort openen. Meestal laten ze je gewoon wachten tot hun mlddagpauze voorbij is. Je zit hier vlak bij een recreatiegebied en er is dus veel groen in de omgeving. Langs het Canal Latéral (evenwijdig met de rivier Garonne) is het heerlijk fietsen. Verhuurfietsen zijn hier ook populair, zo blijkt uit verdeelplaatsen die soms (bijna) helemaal leeg zijn.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Rond tien uur reed ik door de recente Vielha tunnel (geopend in 2007) met overal nooduitgangen, twee rijvakken richting Spanje (want bergop) en eentje richting Frankrijk. Vroeger moest je hier over een bergpas van 2450meter hoogte, nu blijf je ongeveer een kilometer lager rijden. Vóór de grens nog even volgetankt, de officiële dieselprijs is in Spanje nog een stuk lager dan in Frankrijk alhoewel het verschil in de praktijk (door de grote kortingen die de benzinestations van de supermarkten in Frankrijk geven) bijna te verwaarlozen is.

    30-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jawel, zeker weten.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er zitten ook slangen in de Pyreneeën.  Gelukkig zijn ze niet echt gevaarlijk, toch niet als ze plat gereden zijn.  En dat op "de brug van het geluk" ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de Pyreneeën.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Geloof nooit zomaar wat je leest ! De camping waar ik nu sta, Alta Ribagorça in Pont de Suert, is volgens de campinggids dag en nacht rustig. Dat is niet gelogen, als er geen vrachtwagen voorbij dendert hoor je alleen de vogeltjes fluiten. Het probleem is : veel langer dan twee minuten duurt het nooit voor de volgende twintigtonner over de N260 scheurt. Hopelijk wordt het vannacht rustiger. Van een camping in de Pyreneeën verwacht ik ook dat ik gewoon zomaar de bergen in kan wandelen. Maar dat gaat hier ook niet, je kan hier ongetwijfeld mooie wandelingen maken maar dan moet je wel eerst met een of ander vervoermiddel ergens heenrijden. Wel een voordeel : het is een goedkope camping én er is gratis wifi én ik heb nog eens kunnen babbelen met de koeien.  Wat ook aangenaam is : de temperatuur blijft hier hangen rond de 25 graden. Om hier te geraken heb ik onderweg waarschijnlijk ergens een bordje gemist, want een mooie viervaksweg veranderde al snel in een gewoon bergbaantje en het werd steeds erger ... (klik hier om filmpje te zien). Mijn Transit trekt zich daar niets van aan en ploetert overal doorheen.  En over filmpjes gesproken, eduWEIRDo heeft ook weer een en ander te vertellen.


    29-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook vogels wonen hier in appartementsgebouwen ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... met boven- en onderburen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen naderende vliegtuigen ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb even goed rondgekeken voor ik verder wandelde, want ook hier staan 2 WTC torens naast elkaar. Om sneller uit de gevarenzone te zijn, ben ik door het rode licht gelopen. Niemand die daar van opkijkt, want in Spanje doet bijna iedereen dat.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Water.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om half tien met bus 41 naar het centrum vertrokken. De afstand naar de stad is met de fiets ook gemakkelijk af te leggen maar zoals reeds eerder gezegd : caches zoeken in de stad is toch gemakkelijker te voet. Je moet dan niet steeds je fiets op slot doen of in de gaten houden als je aan het zoeken bent. In en rond Zaragoza liggen echt heel veel caches verborgen, maar een deel kon ik op voorhand al schrappen omdat ze door andere zoekers als “vermist” zijn opgegeven of door de plaatselijke geocaching vrijwilliger op non-actief zijn gezet. In totaal heb ik er de voorbije dagen toch meer dan 40 gevonden en er blijven er nog genoeg over om nog een keertje terug te komen. Vandaag heb ik niet alleen het centrum verkend maar ook een deel aan de overkant van de Ebro, waar vier jaar geleden de Expo werd gehouden. Als ik mij goed herinner was het centrale thema toen “water” en het is mij onbekend of het altijd al zo geweest is, maar water is er genoeg in Zaragoza, werkelijk overal vind je fonteinen en vijvertjes. De mooiste creatie is zeker die aan de basiliek, daar krijg je de indruk dat je oog in oog staat met afbrekende stukken ijs aan de zuidpool. Die basiliek zelf is trouwens ook de moeite waard, vooral dan aan de buitenkant – het interieur is eerder sober te noemen (en heeft geen mooie glasramen

    28-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaragoza is een echte fietsstad, er zijn weinig of geen hellingen en overal heb je perfecte fietspaden. Ze hebben zelfs een bordje tegen wielerterroristen. Zaragoza is vooral ook een zeer propere stad, niet alleen de toeristische wijken maar werkelijk overal is alles netjes. Schooiers heb je hier natuurlijk ook, dat kan niet anders in een grote stad.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Canal Imperial.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmorgen met de fiets een heel stuk van het Canal Imperial de Aragón gevolgd. Langs dat kanaal(tje) ligt een hele serie caches verborgen en ze volgen elkaar snel op. Na een tochtje van 30 km stond ik terug bij de auto en was het tijd voor een uitgebreide siesta. Ik heb even geprobeerd om in de zon te liggen maar het was echt te warm. Rond 17u ben ik dan opnieuw op schattenjacht vertrokken, deze keer in de buurt van de universiteit en het voetbalstadion. In het oude stadscentrum ben ik nog niet geraakt, dat zal voor morgen zijn. Overigens zijn vanmorgen, zoals te voorspellen, veel gasten vertrokken. Door velen wordt deze camping dus slechts als overnachtingsplaats gebruikt zonder de stad of omgeving te verkennen – zonde !

    27-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk weg.
    Het is nu zondagochtend 8u30 en binnen een half uurtje vertrek ik eindelijk uit Alfaz. Ik heb mijn verblijf hier, deels omwille van Jef en Christiane, toch nog met drie dagen verlengd. Over die drie extra dagen valt niet veel te vertellen : in de zon zitten, een beetje roddelen, petanque spelen, de laatste tijdschriften lezen (ik zit nu helemaal door mijn voorraad heen), een Sacristanneke, een Wokske ... Neen, geen Sabor - niet dat ik daar geen zin in had maar ik had daar al uitgebreid afscheid genomen en tenslotte ben ik Xavier De Baere niet (voor de jongere lezers : de professionele afscheidsnemer uit het VRT programma “Morgen maandag”). En toch hebben we nog iets gezien dat het vermelden waard is : een bijzondere manier van duivensport.
    Eergisteren was het hier een drukte van jewelste in de boomgaard achter de parking. Een aantal “duivenliefhebbers” hadden hier één van hun geverfde vrouwtjesduiven losgelaten en daarna lieten de anderen hun, eveneens van bonte kleuren voorziene, mannetjesduiven los. De mannetjesduif die het langste naast het vrouwtje kan zitten zonder door zijn concurrenten weggejaagd te worden, is de winnaar. Althans, zo zou het moeten zijn maar in de praktijk draait het meestal uit op een groepsverkrachting. Het is waarschijnlijk onnodig om te vertellen dat er veel geld verwed wordt tijdens deze spelletjes. 
    En dan nog iets over onze pa : die zal normaal vandaag of morgen in Antwerpen arriveren. Dan is hij een week onderweg geweest en heeft mooi de route gevolgd die ik voor hem had uitgetekend.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaragoza.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondagavond. De bedoeling was om nog een tussenstop te maken in Navajas maar zonder een co-piloot die constant vraagt hoe ver het nog is, is de afstand van 460 km naar Zaragoza gemakkelijk in één keer te overbruggen. Het was bovendien zeer rustig op de snelwegen en ook het gebruikelijke knelpunt Oliva was geen probleem. Onderweg zag ik de rijstvelden van Albufera voorbijglijden, zag ik Valencia in de verte liggen en waande ik me soms in Arizona (waar ik nog nooit geweest ben). Ook de onvermijdelijke tankbeurt hoorde erbij, in de buurt van Teruel betaalde ik “slechts” 1,299 euro per liter maar ik was mijn winst snel kwijt want ik moest bijna 20 km rondrijden om opnieuw op de A23 te geraken. Als je Zaragoza nadert, krijg je de indruk dat ze een volledig nieuwe stad aan het bouwen zijn en overal heb je zesvakswegen om al die nieuwe bewoners in beweging te houden. Ik sta nu op de gemeentecamping die volgens mij in 2008 geopend is om de kamperende gasten voor de wereldtentoonstelling te ontvangen. Als je hier komt staan met een gezinnetje + hond en je neemt ook stroom ben je snel 30 euro per nacht kwijt maar voor mij alleen valt het wel mee. Na aankomst ben ik te voet meteen enkele caches in de buurt gaan zoeken, er lag er zelfs eentje op amper 50 meter van mijn auto (maar die heb ik niet gevonden). Het is hier een erg aangename wandelomgeving en Macho zou zich hier ook zeker amseren.  Morgen ga ik naar de stad en dan beslis ik of er eventueel nog een derde nacht bijkomt. De camping staat hier trouwens goed vol, morgen zal duidelijk worden of dat allemaal mensen op doorreis voor één nacht zijn of dat er toch enkele zijn die het de moeite vinden om de stad te bezoeken.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs