MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    17-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het heeft niet lang geduurd.
    Zondag heb ik Nancy naar Bierges gebracht, waar haar broer haar is komen halen.  Het was al vanaf de eerste minuut duidelijk dat het niet zou lukken.  Zonder in detail te treden wil ik hier toch even meedelen dat ik lang genoeg met mijn kl... heb laten spelen.  Eerst bijna smeken om haar te komen halen en als je dat dan gedaan hebt, je gewoon vertellen dat ze er eigenlijk toch niet veel zin in heeft.  Drie weken geleden was het al moeilijk om afscheid te nemen maar na een tijdje was ik al gewend aan het vrijgezellenleven.  Nu was het weer pijnlijk om haar achter te laten maar genoeg is genoeg.  Ondanks de vele smsjes die ze weer stuurt en dat ze er spijt van heeft, wil ik voorlopig geen contact meer met haar.  Ik sta sinds gisteren op een camping in Virton om even tot rust te komen.  Ik voel me leeg en ik ben moe.

    15-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw richting zuiden.
    Voilà, het is gebeurd : Nancy vanmiddag opgehaald bij haar mama en intussen staan we al in Luxemburg op camping Kockelscheuer. Hier vlak naast de camping heeft momenteel een groot tennistornooi plaats (Luxembourg Open) met heel wat vrouwelijke spelers uit de top-10 en er is dus veel volk op de been.

    13-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk een zonnetje.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na enkele dagen grijs weer met af en toe een druppeltje regen kwam na de middag eindelijk de zon nog een keertje kijken.  Ik heb dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een flinke wandeling te maken en je moet toegeven : wolken zijn toch mooier dan blauwe lucht. 

    12-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 km van Arras.
    Vandaag eindelijk internet en ik heb natuurlijk meteen de vorige dagen ook online gezet. De mensen die de landkaart van Frankrijk een beetje kennen, zullen opgemerkt hebben dat ik al enkele dagen richting noorden aan het rijden ben. Intussen zit ik in Boiry Notre Dame, bijna tegen de Belgische grens en zaterdag ga ik Nancy (nog maar eens) bij haar moeder ophalen.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog enkele losse opmerkingen en verhaaltjes.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmiddag werd ik op de parking van de Lidl supermarkt aangesproken door een Fransman die graag naar België wou verhuizen om daar een praktijk te beginnen om tanden te bleken.  Op zich niets mis mee, maar als je dan weet dat hij zelf amper nog tanden had ...
    Ik was er altijd van overtuigd dat die stad in het midden van Frankrijk Périgieux was, nu blijkt dat dat Périgueux is - stom hé ?
    De auto is echt heeeeeeeeeeeel vuil, de wegen hier in de buurt liggen allemaal vol modder (de bietenoogst is bezig).
    Ja, die hooggeplaatste militair is FR : rots in de branding bij de verdediging van ons land.
    En ook nog allemaal bedankt voor het medeleven, de bezorgde smskes, de vele mailtjes enz.  Het leven gaat voort en deze blog ook - blijf lezen ! Sinds gisteren staan we helemaal bovenaan in het onderdeeltje "reizen" van bloggen.be
    En nog bijna vergeten : waar iedereen 90 km/u reed, tufte deze Nederlander vandaag verder tegen 40 km/u.

    11-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de buurt van Parijs.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag was er geen twijfel mogelijk : ik zou nergens vastrijden in te smalle straatjes, de weg werd voor mij vrijgemaakt – ik heb zelden zo'n breed “transport exceptionnel” gezien (zie foto). Net voor de middag een plaatsje gekregen op camping La Belle Étoile in Melun-la-Rochette. En ook al ligt Parijs nog enkele tientallen kilometers verder noordwaarts, je zit hier al duidelijk in één van de voorsteden. De meerderheid van de bewoners heeft een bruin tintje, je ziet bedelaars en vooral in de buurt van het station is het een drukte van belang. Je kan van hieruit met de trein naar Parijs maar dat ga ik niet doen. Vandaag wordt er in alle grote steden gemanifesteerd tegen vanalles en nog wat en het openbaar vervoer ligt voor een deel plat. Ik heb dan maar een beetje rondgewandeld en iets gegeten in de McDonalds. Ik was op zoek naar iets anders maar toen zag ik de publiciteit voor een Red Chili Burger en dan ben ik meteen verkocht. De fastfoodzaak werd vooral gefrequenteerd door schoolgaande jeugd en leden van de plaatselijke stadsbendes. Althans, zo probeerden ze zich toch te profileren : het petje achterstevoren op hun geschoren kopjes, de broek halverwege hun knieën en hun bitches die er alleen bijzaten om mooi te zijn en voor de rest moesten zwijgen. Ik had beter mijn laptop meegebracht dan kon ik tenminste even gratis op het internet want op de camping is het weer veel te duur : 8 euro voor een dag, dat is toch echt overdreven. Ik was dan maar van plan een filmpje te zien, maar intussen speelt Kadril ten dans op mijn laptop en dat zal dan zo de hele avond blijven. Ik heb vele favoriete muziekgenres, groepen en zangers/zangeressen maar Kadril blijft toch echt superklasse. Terwijl ik dit schrijf spelen ze net “Luiaardsgild”, mij helemaal op het lijf geschreven. Ik hoop dat ik geen inbreuk pleeg op een of ander copyright maar als je hieronder klikt kan je een stukje horen.

    Bijlagen:
    lui.mp3 (1.5 MB)   


    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een dag !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Alweer wakker geworden onder een donkergrijze lucht. Blijkbaar heeft dat een negatieve invloed op iedereen (en de parking is gisterenavond bijna volgelopen) die hier staat : zelden zo'n bende zuurpruimen bij elkaar gezien. Dan maar onmiddellijk koers gezet naar Chémery, zo'n 250 km rijden. Ik had de camping daar gekozen omdat er gratis internet zou zijn en daar maak ik graag een omweg voor. Helaas : camping gesloten, alhoewel ze volgens de ACSI gids nog open zou moeten zijn. Gelukkig heb ik altijd nog enkele uitwijkmogelijkheden gepland en ik ben dan maar naar de camperplaats in Beaugency gereden. Ik vond het maar een somber plekje en even deed het pizzakraam aan de ingang mij nog twijfelen om toch maar te blijven. Een pizza zou me vanavond wel smaken ... maar dan wel ergens anders. Uiteindelijk dan naar Jargeau gereden, die camping was zeker nog open en ligt niet zo ver van Orléans. Onderweg wqren links en rechts van de baan waren overal bekende en minder bekende kastelen te bewonderen en bij aankomst bleek de camping inderdaad nog open, maar wat deed die man aan de receptie moeilijk ! Het ACSI kaartje waarmee je goedkoper kan kamperen staat op naam van Nancy en de CCI kaart (soort ID-kaart voor kampeerders) staat op mijn naam, en dat kon dus niet. Na veel discussiëren heeft hij me dan toch aan verminderd tarief laten staan. Of er een bus naar Orléans reed, daar kon hij niet op antwoorden. Er is wel een fietspad naast de Loire maar met dit druilerige weer, is 20 km toch te ver. Ik heb een beetje in het stadje rondgewandeld en één ding is al duidelijk : op maandag mag je geen honger hebben, ook hier is bijna alles gesloten. Wat zijn we toch verwend in onze twee thuishavens Alfaz en Antwerpen, het hele jaar door op alle momenten van de dag heb je daar de keuze uit een overvloed aan restaurants. Jargeau zelf is zoals vele typische Franse stadjes : op het randje van lelijk- ook al ligt het naast de Loire - met veel leegstand en als je iemand tegenkomt op straat is het overduidelijk dat hij of zij leeft van een uitkering. Op zich niets mis mee – van mij kan ook niet gezegd worden dat ik enige inbreng lever tot het welslagen van de Belgische economie – maar ze zien er allemaal zo ongelukkig en ziekelijk uit ... ook al staat (logisch zo dicht bij Orléans) Jeanne d'Arc heldhaftig met haar vlag te zwaaien. Met de camping op zich is niets mis, er is een mooi nieuw sanitair gebouw maar om hier nu echt een hele vakantie door te brengen ? Ik sta hier in ieder geval niet alleen zoals op andere campings in dit seizoen. Het is wel grappig om te zien : alle nieuwkomers die een ballet met motorhome of caravan uitvoeren om toch maar satellietontvangst te hebben.

    09-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uzerche.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik zou eigenlijk elke dag een dagboek kunnen maken met alleen maar verhaaltjes over afgesloten wegen en omleidingen maar dat ga ik dus niet doen. De parking in Objat ben ik in ieder geval zonder problemen afgeraakt, daarna ben ik met “een beetje vertraging” aangekomen in Uzerche, op een gratis parking (met stroom) aan de rand van het stadje. Dat stadje is trouwens helemaal uitgestorven op zondag, buiten enkele bar-tabacs is er niets te beleven. Ik wou graag iets gaan eten maar buiten één te duur restaurant heb ik niets gevonden. Ik heb wel, ondanks het miezerige weer, de mooie Simone de Beauvoir wandeling gevolgd, langs de oude spoorbedding en deels naast de Vezère. De groenten- en fruitverkoper die 's avonds op de deur kwam kloppen was dezelfde van gisteren in Objat. Er valt dus blijkbaar genoeg geld te verdienen aan de rondreizende mens om die verplaatsing te maken.

    08-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Objat.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat een verademing vandaag, na amper 5 km zat ik zonder omleidingen op de E9 richting Brive-la-Gaillarde. Amper 20 km verder moest ik er weer af, want ik wou wel eens gaan kijken op de camperplaats in Objat. Die camperplaats was snel gevonden en werd dadelijk goedgekeurd om te blijven slapen. Het vrij grote dorp met alle voorzieningen is absoluut niet toeristisch maar de “aire” mag er zijn : mooie afgebakende plaatsen met stroom voor 5 euro. Er is ook een sanitair gebouw waar je eventueel kan douchen voor 1 euro. De ingang is afgesloten met een slagboom die pas opent als je met je kredietkaart hebt betaald, hoe ik er morgen terug moet afraken is voorlopig nog niet helemaal duidelijk.

    07-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omleidingen en afgesloten wegen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisterenavond heeft het een half uurtje geregend, dat was lang geleden. Deze ochtend nog een douche genomen en vertrokken. De reis begon met een “route barrée” amper op 1 km van de camping waar ik vanmorgen vertrok. Een alternatief werd niet aangeduid, een bordje met daarop “trek uw plan” was het enigste dat ontbrak. Eenmaal terug in de goede richting, stond er alweer een “déviation” - een omleiding waar geen einde aan leek te komen. Zigzaggend tussen putten en slingerend door dorpjes waar ik nog nooit van gehoord had kwam ik na ruim 80 km (hadden er normaal 50 moeten zijn) aan in Lissac-sur-Couze. De plaatselijke camping heeft zeer ruime plaatsen en bijna allemaal hebben ze een prachtig zicht op het meer. Na de middag ben ik rond het meer gewandeld, een mooi tochtje van ongeveer 7 km, en bij terugkomst bleken er zowaar nog drie Belgische motorhomes op de camping aangekomen te zijn.

    06-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Le Gouffre de Padirac.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de uitgebreide wandeling door Rocamadour weer in de auto gestapt en 15 km verder gestopt op de parking van “le Gouffre de Padirac”. Dit bezoekje was me aangeraden door een hooggeplaatste militair van het Belgische leger (grapje voor in de insiders, sorry) en dat bevel kon ik niet weigeren. Het bezoek was zeker de moeite, het is vooral indrukwekkend als je de eerste trappen afdaalt en naar boven kijkt om de laatste zonnestralen te zien. Je bevindt je dan in een soort krater en ik had het gevoel dat ik elk moment kon ontvoerd worden door buitenaardse wezens die met hun ruimtetuig de uitgang zouden afsluiten. Het eerste stuk van de wandeling door het gangenstelsel is te vergelijken met vele andere grotten, maar het stuk na de boottocht op de ondergrondse rivier is echt prachtig. Voor de mensen die ooit Pamukkale in Turkije bezocht hebben : dit is van dezelfde schoonheid maar dan zonder daglicht. Als je een liefhebber bent van grillige stalagtiet en -miet formaties ben je hier aan het verkeerde adres alhoewel een druipsteenkolom van meer dan zestig meter (als ik het goed onthouden heb, want je krijgt de hele wandeling een opeensomming van cijfers) best aan de grote kant is. Omdat heel mijn schema in de war gestuurd werd door de gesloten camping in Rocamadour, ben ik op zoek gegaan naar een andere overnachtingsplaats in de buurt en ben zo op camping l'Eau vive in Carrenac verzeild geraakt. Goed om te slapen, meer niet.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rocamadour.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na het supermarktbezoek ging het recht naar Rocamadour, camping “Le relais du campeur” : dicht bij het bedevaartsoord, goedkoop én open tot half november ... behalve dit jaar dus, want ik zag al dadelijk het bordje “fermé” hangen. In een heilige plaats mag je niet vloeken, dus maar braaf verder gereden tot een grote parking in “le vallée”. Met een pas gekochte Franse golden als middageten kon ik beginnen aan de klim naar boven. Rocamadour is duidelijk groter en grootser dan St.-Cirq maar eigenlijk is het één grote winkelstraat met souvenirwinkeltjes en enkele restaurants, met als kers op de taart de verschillende kapellen en het kasteel. Ik ben ook even gaan kijken in de zeer sobere “Chapelle de Saint Louis” en toen ik buitenkwam speelde de klokken Ave Maria. Ja, en dan ? hoor ik jullie denken maar als je weet dat mijn vader Louis heet en mijn bijna twee jaar geleden overleden moeder Maria, begrijp je wel dat dit toch wel even ontroerend was. Om de weer- en campinggoden gunstig te stemmen heb ik nog de kruisweg tot aan het kasteel gevolgd om van het uitzicht te genieten en daar tot de vaststelling te komen dat je ook helemaal tot boven kan rijden.  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nevelig.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor het eerst sinds lang niet opgestaan met het zonnetje op de auto. Het was nevelig deze ochtend en behalve een reigerachtige op zoek naar vis in het ondiepe gedeelte van de rivier, was er geen beweging op de parking. De mist trok snel op en vandaag kon het niet misgaan : aan de andere kant van de brug had ik al een wegwijzer gezien naar Rocamadour, de volgende slaapplaats. Helaas, net voorbij de wegwijzer stond er weer een vervelend rond bord met rode rand : maximum 2m90 hoog. Net de hoogte van mijn huisje op wielen, maar na het avontuurtje van gisteren besloot ik toch maar om te keren en een andere route te kiezen. Langs kronkelende wegen kwam ik na een tijdje in Gramat terecht, waar ik eindelijk eens kon gaan winkelen – het was echt lang geleden dat ik nog eens een supermarkt was tegengekomen met een parkeerplaats geschikt voor grotere voertuigen. De laatste dagen was ik bijna echt genoodzaakt om te overleven op een dieet van kastanjes en walnoten, die je dezer dagen overal kan rapen. Mijn karretje volgeladen met kaas, pizza, lasagne en andere voorbereide rotzooi en 's middags netjes de overschot kastanjes onder een notenboom gegooid én de enkele noten die overbleven onder een kastanjeboom. Mensen in de war brengen is altijd plezierig.   

    05-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pffff ....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zoals verondersteld was de rit langs Cahors tevergeefs. Eerst kreeg ik een eindeloze omleiding voorgeschoteld en in het drukke Cahors was nergens een parkeerplaats te vinden. Zelfs de parkings van de supermarkten waren overvol. Dan maar in één keer door naar Saint-Cirq-Lapopie, maar onderweg liep het pas echt mis. Enkele kilometers vóór het gehucht Saint-Gery stond een bord dat er wegenwerken waren en dat auto's van + 3,5 ton een omleiding moesten volgen. Vermits de Koala (officieel althans) niet meer weegt dan die magische grens, was er dus geen probleem voor mij ... tot 4 km verder duidelijk werd dat er net voor de werken een bocht van 90 graden moest genomen worden om een plaatselijke wegomlegging te nemen. Die bocht op zich ging nog maar onmiddellijk daarna moest ik tussen twee overhellende huizen door en dat wilde echt niet lukken ! Na een aantal keren voor- en achteruit gereden te hebben zag het er steeds hachelijker uit. Met de hulp van de werkmannen ben ik achteruit kunnen rijden en vermits omkeren ook nergens mogelijk was, hebben ze de wegversperring en hun graafmachines voor mij weggehaald en kon ik toch langs de afgesloten weg mijn reis verderzetten – akelig balancerend tussen huizen en een afgegraven stuk van enkele meters diep, hopend dat door mijn gewicht niets zou inzakken. Enkele kilometers verder reed ik zonder problemen de overnachtingsplaats van Saint-Cirq op (ik was er al niet meer gerust in want in verschillende gidsen wordt gewaarschuwd voor de smalle doorgang – een lachertje). Ik ben dan meteen naar het dorpje gewandeld en waauw – dat is echt mooi. Het lijkt wel alsof de tijd hier is blijven stilstaan, echt een middeleeuws gevoel overvalt je hier. Er liepen flink wat toeristen rond, voornamelijk Engelsen. Hier in de omgeving kom je vrij veel Engelsen tegen, overigens zijn die van een heel andere soort dan diegenen die tijdens de winter de stranden van Benidorm bevolken. Op het terras met een adembenemend uitzicht waar ik iets gegeten heb, werd de miserie van de voormiddag snel vergeten. Toen ik terug op de parking kwam, bleken alle andere motorhomes verdwenen, wellicht vinden ze 7 euro voor een nacht te duur. Ik blijf dus weer in mijn eentje achter, met op de achtergrond het geluid van de Lot (rivier), buiten is het echt pikdonker.

    04-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ongewenst bezoek !
    Was me dat schrikken ! Ik zat vanmiddag te eten en plots kwam er een vogel binnengevlogen langs de openstaande deur.  Dat beest was natuurlijk helemaal in paniek en gelukkig vond hij (of zij) snel de uitgang voor alles ondergesch... werd.  Dat was dan meteen ook het enige opwindende verhaal voor vandaag, voor de rest was het alleen een beetje in de zon zitten en wandelen.  Morgen ga ik eens kijken of ik een parkeerplaatsje vind in Cahors, het zal moeilijk worden want woensdag is marktdag.

    03-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Villefranche-du-Périgord.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De bedoeling was om vanuit Vézac even langs te gaan in Domme maar toen mijn navigatiestem me vertelde dat ik naar links moest, stond daar een bord dat duidelijk maakte dat die richting verboden was voor motorhomes en autobussen.  Dan maar een beetje verder gereden in de veronderstelling dat er een andere route zou geadviseerd worden maar niks ... Waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet en stond er eerder al een wegwijzer maar intussen was ik al tien kilometer verder en had ik geen zin meer om terug te rijden.  Ik heb wel eens gevloekt : verDOMME dus ...
    Intussen sta ik mijn eentje op een - uiteraard - super rustige camping in Villefranche, het weer is nog altijd heerlijk en ik heb hier een privé zwembad om in te plonzen ! Het dorpje is één van die typische "bastides" die je hier wel meer vindt in de buurt : ooit ontwikkeld door de tempeliers en gekenmerkt door een rechthoekig stratenpatroon.  Vandaag was het dorp helemaal uitgestorven : alle winkels zijn blijkbaar op maandag gesloten.

    02-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drie dagen als God in Frankrijk.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb drie dagen op camping Les deux vallées in Vézac gestaan en morgen ga ik weer een klein eindje verder.  Met de huidige temperaturen is dit een ideale rustplaats : bijna complete stilte én een zwembad dat nog open is ! Met de fiets kan je hier gemakkelijk nog enkele bezienswaardigheden in de buurt bezoeken, wat ik dan ook gedaan heb.  Voor de rest : zalig niksen !

    29-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sarlat.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren na aankomst eerst nog even in de brandende zon gezeten en dan met de fiets naar Sarlat gereden. Na mijn aluminum ros geparkeerd te hebben, ben ik dan de stad ingewandeld. De eerste indruk was teleurstellend, maar opeens kwam ik in een wirwar van straatjes terecht en werkelijk elk gebouw gedraagt zich hier als een volleerd fotomodel. In de kerk viel het licht zo mooi naar binnen door de kleurige ramen dat het leek alsof één van de heiligenbeelden tot leven kwam. Echt een fantastisch stadje, en voor de liefhebbers ook hier heel veel restaurants die gerechten met foie gras aanbieden. Gisteren kwam er nog een dame publiciteit onder de ruitenwisser schuiven om haar “ferme” te bezoeken, maar dat heb ik maar niet gedaan. Wat ik wel gedaan heb, is mijn eerste ijsje van deze vakantie gegeten en ondanks de (te) hoge prijs had ik er geen spijt van want het was verdorie van topkwaliteit.
    Vandaag de auto een beetje gepoetst en voor de rest lekker niksen.

    28-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smal !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmorgen rond 8u kwam de Chinese vrijwilliger van de plaatselijke politie al rond om het overnachtingsgeld te ontvangen. Dat kwam goed uit, want ik was toch van plan om vroeg te vertrekken. Eerst langs “la Roque St. Cristophe”, een indrukwekkende prehistorisch site met rotswoningen. Ook indrukwekkend was de toegangsweg waar je alleen vurig kan hopen dat er geen tegenligger komt ... Ik heb ook even overwogen om langs Lascaux te gaan, waar de wereldberoemde rotsschilderingen te bekijken zijn. Enkele jaren geleden heb ik een replica van de gelijkwaardige Altamira grotten in Spanje bezocht en ook hier wordt gesproken over Lascaux 2 – een kopie dus om de originele vondsten beter te bewaren. 's Middags een plaatsje gekozen op camping Las Acacias, enkele kilometers buiten Sarlat. Ik heb nog even getwijfeld om op een of andere parking in de stad zelf te gaan staan, maar ten eerste was het er overal zo druk en lawaaierig dat ik daar geen zin in had en ten tweede waren de parkings allemaal zo hellend dat ik vannacht ongetwijfeld uit mijn bed zou rollen.

    27-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Les Eyzies.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een klein uurtje rijden heeft me in het pittoreske Les Eyzies gebracht. De temperatuur loopt overdag op tot boven de dertig graden en daar wordt op de radio ruimschoots aandacht aan besteed, blijkbaar sneuvelen hier en daar al records. Op één van mijn wandelingen ging ik het PIP binnen (Pôle International de la Préhistoire), een ultra modern gebouw waar het behalve lekker koel ook interessant om rond te dolen was. Het prehistorisch museum zelf was helaas gesloten vandaag. Morgen rij ik weer een eindje verder maar hier in de omgeving is meer te bezoeken dan een gemiddelde mens vakantiedagen heeft. Er staan meer wegwijzers naar bezienswaardigheden dan dat er inwoners zijn.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs