Pictures
  • Google
    Laatste commentaren
  • Amaaaaiiiii (Elke)
        op Party Time bij vrienden!!
  • Vertellen (Davidscissorhands)
        op PANGKOR ISLAND
  • Effe gegoogled (Patrick De Ruyter)
        op wat zijn we ver verkeerd gereden!
  • Gelukzak (Davidscissorhands)
  • Mr (Davidscissorhands)
        op eerste dag in kuala lumpur
    Zoeken met Google

Willekeurig Bloggen.be Blogs
    jojo91
    www.bloggen.be/jojo91
    Mira & Erwin on holidays between 1996 and (now)
    Party_People_love_to_go_to_Foreign_Countries
    De reisverslagen van Mira Breban en Erwin ten Berge!
    27-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat heb ik toch en lieve en gekke Mie
    Hoi, we hebben vandaag een paar leuke dingen bezocht, maar Mie was vooral gelukkig omdat het niet regende en omdat ze veel foto's kon maken. Verder was ze blij dat zij de eend bestelde en ikke niet! Ik heb trouwens net ons hotel in Langkawi geboekt. Net iets luxueuzer dan Mie wilde, maar met restaurant ON THE BEACH! Me already happy. Greetz , ikke !

27-09-2012 om 12:44 geschreven door erwin

26-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mmmpppfff ... hier nog meer regen dan in Belgie!
    Hoi iedereen, We zijn woensdag 26/09 en dit is onze 2-de dag op Penang. Sober maar lekker ontbijtje gehad hier in de Hutton Lodge (toostbrood met confituur; als extra een stukje cake). Onze laundry afgegeven aan de lobby (> 2 kg = 8 RM of 2 euro). Nu maar hopen dat ze hier Erwin zijn schiesser onderbroeken niet achter houden ... grapje; is ons wel overkomen in Brazilie). Tegen 9.30 uur rijden we met onze Honda richting Bayan Lepas Airport; even checken waar en hoe lang we er over doen om de huurwagen zaterdag terug te brengen. In een half uurtje gaat ons dat zeker lukken. Tijdens onze rit begint het toch alweer te regenen en zoveel ... Belgie is er niks tegen!!! Vandaag dus geen uitstapje naar Penang Hill (geen panoramisch zicht bij dit weer) of andere. We beslissen eens te wandelen tot aan het Eastern and Oriental Hotel, duur maar zeer bekend volgens de boekjes ... voor hunne lekkere whiskey en andere sterke dranken. We moeten ons bezig houden en gaan dus naar de bar. Erwin neemt zich ene dubbele Ron Zacapa van 23 jaar oud en Mie proeft de Cruzan Age Dark Rum (ook dubbel). Amai, lekkere boel. Die van Erwin is duurder maar dan ook veel lekkerder. Volgend rondje nemen we allebei hetzelfde. Wie van rum houdt, dit is een aanradertje! (Een belangrijke opmerking: ze serveren hier geen `vazen` zoals in cafe Belgiek). Daarna een middagdutje en als we ontwaken, regent het voor de verrassing opnieuw!!! Subiet met de auto naar Little India, ook een mooie buurt en vooral een lekkere keuken. REGENACHTIGE GROETJES vanuit Malaysia!!!! E & M Geen

26-09-2012 om 12:20 geschreven door mira

25-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Pankor naar Penang ...
    Hallo iedereen, Vandaag zijn we dinsdag 25/09 en we hebben er een drukke maar zeer geslaagde dag op zitten! Vanmorgend eenvoudig maar lekker ontbijtje gekregen bij `Nani`, onze super sympathieke uitbaatster van de `Ombak Inn`. Tas super zwarte koffie, toostbrood met roerbakei en schijfjes meloen en ananas achterna. Niet klagen want dit hebben we `s morgens in Belgie niet! Tijdens het ontbijt ontmoeten we nog een Fransman, Alain uit Toulouse. Gezellige babbel gehad en ervaringen uitgewisseld. Tegen 11 uur nemen we met spijt afscheid van Nani en brengt het taxibusje ons naar de ferry, richting Lumut. Onze Honda accord staat nog mooi op de parking en we vertrekken nu richting Penang. In Pantai Remis houden we een lunchstop, nasi ayam (rijst/kip) en een tas koffie (bier of frisdrank is hier niet) en dit voor 10,40 RM (2,60 euro)... De weg naar Penang is er een met veel bochten en Erwin leeft zich uit, Mie neemt halverwege een motilium!!! Nu, een echt eiland kan je Penang niet meer noemen want Mie en Erwin gaan niet met de ferry maar gewoon via de moderne Penang Bridge! Wat had je anders van ons kunnen denken!!! De GPS brengt ons zelfs tot vlak voor de deur van ons hotelletje `The Hutton Lodge`. Niet gereserveerd maar op goed gevoel -van onze Trotter reisgids- op afgegaan! Een gerenoveerd herenhuis, zo opvallend anders in het straatbeeld, dat we er onmiddellijk verkocht voor zijn. Wij verkiezen de 2-persoonskamer met airco en badkamer inclusief (aan 100 RM/nacht of 25 euro/nacht) ipv de kamer met gemeenschappelijke wc/douche aan 70 RM! Lijkt ons logisch maar echte trotters zouden hier wat besparen! In de namiddag gaan we op verkenning in de stad en na een half uur zijn we al verplicht 2 paraplukes te kopen want de stortregens volgen elkaar hier op. Zoals elk jaar vergeten we op de belangrijke momenten ons Belgisch parapluke uit de koffer te halen ... We waren netjes gedoucht maar zijn dus terug `zeik nat`! Dan koopt Mie zich maar een `Angry Birds` nachtkleedje in een van de vele straatwinkeltjes (vooral Chinese verkopers!). We schuilen in een soort magazijn, uitgebaat door chinezen met allemaal plastic tafels en stoeltjes, soort cafe/restaurant (Dirk C. zou hier een ferm lounge bar van maken!). Na 1 week zijn we ook al eens toe aan de Westerse keuken (lees: alleen Mie). Even geen kip meer voor Mie! We steken de straat over, richting `Penaga Hotel`. Wat een goed keuze ... we bestellen een flesje rode wijn (Luis Felipe Edward ... klinkt toch al chique); Erwin bestelt kalfswangetjes en Mie de lamsbout, allebei met een heerlijk zachte puree ... ooohhhhh!!!!! Daarna een lekker dessert, cappuchino creme brulee voor Erwin en een witte panacotta met woudvruchtensaus voor Mie ...(Kris maat, dat moogt gij ons proberen namaken ... gij gaat dat kunnen!) Weer echt iets voor ons, in de namiddag lunchen we voor 2,50 euro en de schade halen we `s avonds al in voor 100 euro !!! (voor de Aziatische normen was deze keuken alvast top; nikske spijt dus!) Namiddag hebben we `culineair Penang` ontdekt, morgen is het tijd voor de culturele bezienswaardigheden! Sorry Doke en Peter maar ons reisschema is niet helemaal verlopen zoals gepland dus ons verhaal en foto`s wijken weer af van wat jullie indertijd gezien hebben! Lieve knuffels van Mie en Erwinneke!!!!

25-09-2012 om 16:13 geschreven door mira

24-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PANGKOR ISLAND
    Hallo iedereen, Als we in Pangkor Village toekomen, laten we ons in een roze taxibusje (zijn allemaal roze trouwens)brengen tot op `TEKAL NIPAH`. We willen absoluut bij `Ombak Inn`verblijven, in de reisgids zeggen ze dat deze Maleisische uitbaatster goed Engels spreekt en vooral zeer sympathiek is. En het is waar wat ze schrijven, een aanrader! Leuke chalet middenin de bloementuin, verzorgd en gezellig! we huren bij haar ook een brommer voor 3 dagen en kunnen zo het eiland verkennen. Eerste avond Deens koppel leren kennen, Allan en Charlotte. Verder ook 2 fijne straatmuzikanten ontmoet, Joe en Jazz. Volgende dag motorrit gemaakt en `chinese tempel`bezocht, 10 minuten misschien, ene hoop disney figuren rond een klein inhammeke in de grot, het stonk er naar wierrook en er stonden meer ijskraampjes dan dat er tempel was!!!! Kom beter !!! Greetz, E & M

24-09-2012 om 06:07 geschreven door mira

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kort bezoek aan IPOH en KUALA KANGSAR
    Selamat Datang, Onze rit richting Ipoh duurt ongeveer 4 uren en Erwin vindt dat bochtenwerk niet erg met zijn geliefde Honda Accord (2.0i V-tec).In Ipoh verblijven we in het Ritz Garden hotel. Niet te vergelijken met het Ritz in Brussel maar je hoort ons niet klagen. Dit stadje is vuil, voelt kil aan en er is NIETS te beleven! Enkel ideaal als tussenstop voor Lumut, de vertrekplaats om met de ferry naar Pangkor Island te reizen. Onderweg houden we even halt in Kuala Kangsar, de moskee van de sultan bezoeken `Misjad Abudai`. Als niet-moslim mag je zelfs niet binnen en kan je enkel foto`s van de buitenkant trekken. Het is een vrij kitscherige bedoening en lijkt op een Walt Disney tafereel. In onze gids staat dat dit de meest gefotografeerde moskee ter wereld is ... er is hier buiten ons niemand! Ik heb 3 foto`s getrokken! Volgende verblijf is dus op Pamgkor!!!

24-09-2012 om 05:53 geschreven door mira

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mie en Erwin op het `BOUNTY ISLAND`
    Donderdag 20/9 vertrekken we al vroeg in de ochtend met de boot richting Pulau Perhentia. De boot geraakt niet helemaal aan de kant, dus moeten we een stuk door het water. Schoenen en halve short nat en wandelen in de hete zon! We voelen ons heel fris uitzien en moeten dan op zoek naar een hotel. De `Sunrise Guest House`, dan verwacht je toch wel wat!!?? Zeer basic kamerke met 2 aparte bedden, een ventilator die vanaf 19 uur pas gaat (generator) en de gemeenschappelijke WC/douche op de gang!!! Echte backpackers nemen zelfs een slaapzaal want dat is goedkoper! Mie en Erwin zijn hier te oud voor geworden ... Het eiland heeft volgens ons geen `Bounty gehalte`. Vuil strand, slechte bediening en iedereen gaat snorkelen of duiken ... Geen gezellige cafeetjes of restaurants; overal duikclubs (en we hebben Luc niet bij!) Wij laten ons niet ontmoedigen en willen ons op terras een pintje drinken ... weer een probleem; moslims verkopen geen bier!!! Als uitstap zijn we dan met de boot naar het andere eiland gevaren waar ene chinees bier zou verkopen. Tent trok op niks, man was lui en liet vrouw maar taffelen, maar wij hebben daar bier gedronken. Als we `s avonds in het pizzarestaurant naast ons hotel gaan eten, blijkt dat die wel bier verkopen> Hier hebben we ons goed geamuseerd>. Peraoneel lijkt ael een gekke hippiebende. Vrijdagmorgen terug met de boot naar Kuala Besut om zo door te rijden naar volgende stad IPOH. Greetz, Mie

24-09-2012 om 05:35 geschreven door mira

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste foto's online!
    Ik ben net de eerste foto's aan het uploaden! Gewoon links op Maleisie klikken! Greetz, Erwin.

24-09-2012 om 05:15 geschreven door erwin

19-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat zijn we ver verkeerd gereden!
    Wij zijn vanmorgen de huurwagen gaan ophalen in Kuala Lumpur . Wel ne coole auto, Honda, 2,0i V-tec met veel pk's. Terplaatse stelde die van Avis onze gps in op Taman Negara, maar na 6u rijden blijken we ineens helemaal verkeerd te zitten! Zitten op meer dan 100 km van onze bestemming. Hierdoor hebben we hier, Kuala Besut, een hotel geboekt en nemen we morgenvroeg de speedboot naar het Bounty eiland: Pulau Perhentian. Hier blijven we maar 1 nacht. Daarna, ... moeten we nog zien! Greetz M & E

19-09-2012 om 14:13 geschreven door erwin

18-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste dag in kuala lumpur
    Selamat dalang, Na 24 uren reizen zijn we eindelijk ter plaatse in maleisië! Dan 45 minuten met de taxi tot Istana Hotel. Wij hebben geen politiebegeleiding gehad zoals doke en peter... Wij zijn aangekomen rond middernacht lokale tijd en hebben dan in onze zeer luxueuze kamer nog effekes room service besteld! Maadag 17 sept is zeer vlug omgevlogen ... te vlug! Wij hebben geslapen in een zalig bed maar veel te lang! Niks ontbijt of actie door de dag... om 17 uur lokale tijd waren we gekleed en hebben ons hotel verkend. Bezig gehouden in de lounge bar daarna bewandeld tot Changkat bukit bintang, gekend om zijn vele leuke bars en discotheken! Na paar karafkes Tiger beer, avond afgesloten in hotel waar goeie live band speelde! Morgen op tijd opstaan Huur auto gaan afhalen en dan begint ons grote avontuur! Erwin is benieuwd hoe het links rijden gaat meevallen en of de gehuurde gps gaat werken! Wel leuk zo gratis wifi in de lounge vh hotel. Greetz , M & E

18-09-2012 om 17:20 geschreven door erwin

16-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op vakantie naar Maleisië
    Hallo,

Wij vertrekken binnen een uurtje naar Maleisië.
    Pascal brengt ons naar Düsseldorf Airport waar we om 21u20 de vlucht nemen naar Dubai. Vanuit Dubai vliegen we dan naar Kuala Lumpur.

In Kuala Lumpur blijven we 2 dagen om dan met een huurwagen 9 dagen rond te trekken! De wagen wordt dan ingeleverd op het eiland Penang want van daaruit vliegen we naar een ander eiland, Langkawi. Hier blijven we dan nog 3 dagen om dan terug naar Kuala Lumpur te vliegen waar we nog 1 dag blijven om dan weer naar België te vliegen!

We hebben er zin in!!!!!

16-09-2012 om 15:05 geschreven door erwin

06-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bericht toevoegen met de gsm?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gewoon om te kijken of dat ook werkt!

Greetz, ikke!

06-08-2012 om 23:57 geschreven door erwin

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagje naar Londen geweest
    We zijn samen met Pascal en Esther 1 dagje naar Londen geweest!
    Zondag om 6u30 in Genk vertrokken en om 13u30 (Belgische tijd) zaten we op de tribune van Center Court, Wimbledon!!

Hier een link met enkele fotokes:

Ikke!

06-08-2012 om 23:41 geschreven door erwin

18-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's nieuwjaar 2011 eindelijk online!
    Eindelijk heb ik de foto's van Nieuwjaar 2011 eens online gezet!!

18-06-2012 om 09:32 geschreven door erwin

17-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's van onze vakantie in Frankrijk!
    Via onderstaande link kan je de foto's van Frankrijk zien!

17-06-2012 om 18:48 geschreven door erwin

02-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Test
    Ben op zoek naar alternatieven want Pixagogo;be stopt ermee.
    Hierdoor werken onze foto-links binnenkort niet meer, mmmmpppffffff!

2011: Sri Lanka

02-11-2011 om 02:46 geschreven door erwin

16-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 14/10: BACK IN BELGIUM!
    Hoi iedereen,

Donderdag 13/10: Niet te geloven maar ons verblijf in Sri Lanka zit er op !!!! Onze vriend Nalin komt ons ophalen om 17 uur en we hebben samen een 'laatste avondmaal'. Eerst hebben we een vlucht tot Chennai (India); unieke ervaring. We zijn maar met een klein groepje westerlingen aan boord en voelen ons werkelijk overweldigd door al die Indiërs. Wat een unieke ervaring! Een bende lawaaierige, arrogante en zeer irritante passagiers. Die luisteren voor gene meter naar de hostessen, blijven maar druk doen met hun GSM, pikken flesjes water en zakjes met een soort 'vogelzaad' van die vliegtuigkar (hoe noemt zo iets eigenlijk?) en dat verdwijnt daar de 'sjakosch' in ...
    Ik werd daar zelfs heel stil van; als hostess had ik waarschijnlijk een paar bij de kraag gepakt of buiten gezwierd. Deze bende geeft mij niet zo'n goeie eerste indruk van India; maar dit is een moment opname. Echter een positieve puntje van India: Hilda (OCMW) & Tina (Conway): wij hebben geen vingerhoedje gevonden in Sri Lanka MAAR wel op de luchthaven van India!!! Zijn wij goed of niet soms?!!!!

Daarna volgt onze transfer vlucht richting Brussel. Zeker drie uren aan de grond gestaan; technische problemen met de motor. Als we uiteindelijk opstijgen, ben ik toch blij dat ik mijn 'blessing bracelet' van de Boeddhistische monnik nog aan heb. Kan nog van pas komen! Alles verloopt echter vlotjes en tegen de middag zijn we terug in Genk. We eten vandaag geen rice & curry' MAAR 'frietjes met stoofvlees'.

Als we terug in ons appartement zijn, ben ik blij om 'thuis' te zijn. België is zo slecht nog niet en om dat te vieren gaan we vanavond een
    'Belgiek-ske' doen; ons stamcafé in Genk !!!

Eindconclusie: Prachtige vakantie gehad in Sri Lanka!!! Veel gezien op korte tijd en veel lieve mensen leren kennen. De geïmproviseerde feestjes waren steeds super en we zijn er zeker van dat ze ginder die 2 Belgen nog lang zullen herinneren! We zijn niet voor niets 'THE PARTY PEOPLE FROM BELGIUM' !!! Dit wordt zeker de slotzin van mijn 'kortverhaal' over Sri Lanka.

Groeten van Mira & Erwin !!!!

16-10-2011 om 19:20 geschreven door mira

12-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sigaretten
    Sigaretten kopen in Sri Lanka:

Hier in Sri Lanka kan je enkel Dunhill, Goldleaf (=JPS) en Benson & Hedges krijgen.

Maar, Erwin wilde Marlboro, dus met Tuc tuc op pad gegaan en na 4 stops eindelijk MB gevonden op de zwarte markt.

5 pakjes verpakt in krantenpapier en dan in plastic (verkoop MB verboden door de regering van Sri Lanka) gekocht op een gore parking. Voelde me net een drugsdealer.

Greetz & Pom pom pom,

Ikke

12-10-2011 om 13:10 geschreven door erwin

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotokes
    2011: Sri Lanka
    Powered by Pixagogo

12-10-2011 om 13:05 geschreven door erwin

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze laatste dagen in Colombo!
    Ayubowan everybody,

Dinsdag 11/10 zijn we de laatste dag samen met Nalin. Hij neemt ons `s morgens mee naar een grote boedhhistische tempel ter ere van de feestdag `Pole` of zoiets. Ik vind dat de lokale mensen zowieso een enorm respect hebben voor Boeddha maar op zo`n feestdag worden er bloemen en fruitschalen geofferd. Aan het begin van de tempel moet je de schoenen uitdoen en blootvoets verdergaan maar dat is ons al lang vertrouwd na bijna 3 weken rondtrekken. Er wordt gezongen, gebeden worden gepreveld en de kinderen zijn zo mooi opgekleed in het wit. Een vrolijke bedoening en zoveel lachende gezichten. Dat zouden ze in onze kerken ook eens moeten proberen!

In de vroege namiddag arriveren we na een lange rit van 3 uren in Colombo, de hoofdstad van Sri Lanka. Opvallend is hier het drukke eenrichtingsverkeer en de vele politieagenten aan de zijkanten van de wegen. Verder zie je dikke Mercedessen rijden langs de gewone tuk tuks (hier wel al diesel tuk tuks). Er zijn wel stoplichten maar je gaat toch vooral op alle geclaxoneer voort; wet van de sterkste!
    We verblijven in hotel `Janaki`, grote kamer met airco en wapper en minibar en satelliet TV. Ook een zwembad maar dat ziet niet al te proper uit.
    Ze hebben geen Bijbel in de kamer maar een Buddha Pilgrims guide, valt me gewoon op.
    Samen met Nalin gaan we een laatste keer `Rice & Curry` eten in een lokale eettent. In feite een gewoon klein winkeltje waar je achterin een 8 kleine tafeltjes hebt waar alleen lokale gerechten geserveerd worden. Iedereen bekijkt ons weer; niet veel toeristen doen dit dus!
    Erwin en Nalin eten hun curry gerecht met chilli paste (straffe sambal) en ze doen dat met de handen (zo doet iedereen dat).
    Ik heb door mijn reiservaring al veel nieuwe dingen leren eten maar dit gerechtje krijgt niet mijn voorkeur, ik probeer een beetje te eten en dan wel met lepel.

In de namiddag nemen we afscheid van Nalin en bedanken hem voor de fantastische reisbegeleiding. Een perfecte chauffeur/gids en fijn gezelschap. Hij heeft ons zovele `local habits` leren kennen. We gaan hem zo missen. Donderdag belooft hij ons nog naar de luchthaven te brengen.
    `s Avonds nemen we een tuk tuk richting `Galla Face` en we bewonderen de ongelooflijke menigte aan het strand; duizenden mensen, vooral koppeltjes en gezinnen zijn hier samen omwille van de feestdag. Kinderen spelen met vliegers, er zijn eetkraampjes en we maken alweer een mooie zonsondergang mee. Prachtig toch!
    Aangezien we nergens een pintje kunnen gaan drinken omwille van de feestdag, houden we filmavondje in onze hotelkamer.
    We hebben o.a. keuze uit Fox History Travellers, interessant want dat gaat over avontuurlijke mensen zoals ons; zij kunnen in een wedstrijd 1 miljoen dollar verdienen ... enige verschil! Er is Cinema Max met `America 3000`, veel blonde madammen met `gecrepeerd haar` (vrienden kappers, zal wel niet juist zijn zo!), zware make-up en `hennig wat boobs`. De mannen zien er te gebruind en verwijfd uit. Totaal geen verhaal in maar een jonge puber zou hiervan genieten. We eindigen onze alcoholvrije feestdag om 22 uur met 7 grote flessen bier en 1 zak nootjes!
    Gezellig zo`n Sri Lankaans filmavondje!

Greetz, Mie & co.

12-10-2011 om 07:51 geschreven door mira

11-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ambalangoda & bootsafari
    Ayubowan everybody,

Maandag 10/10, Nalin neemt ons mee naar het dorpje `Balapitiya`; klein dorpje aan de monding van Maduwa Ganga river.
    Zalig genieten op het water, zoveel mooie natuur rond je en een snikheet zonnetje!
    We leggen de boot aan bij een lemen huisje van een oude man. Hij laat ons traditionele technieken zien zoals: curry stokjes maken, vervaardigen van de speciale massage olie enz. Hij is zo trots om zijn lemen huisje te laten zien. Het ontvangen van toeristen is zijn hoofdinkomen, denk ik!

Daarna leggen we aan bij een sober boeddhistisch tempelcomplex en maken kennis met een 29-jarige monnik. Hij laat ons de tempel zien en vertelt ons zo veel interessante dingen over het boeddhisme. Ook hier is een klein hindoe tempeltje voorzien; wat een contrast met het boeddhisme en hoe speciaal vinden wij het dat hij als boeddistische monnik met dezelfde interesse en respect hierover kan vertellen. We doen een kleine donatie aan de tempel en Nalin en ik krijgen een `blessing bracelet` van de monnik. Terwijl hij deze omdoet, prevelt hij wat religieuze woorden denk ik. Het is niets meer dan een kort wit touwtje rond je rechter pols, maar ik hou het toch lekker aan. Erwin respecteert dit maar doet er niet aan mee.
    Ik hoop alvast dat de monnik voldoende blessing over mij heeft uitgesproken om ook iets door te geven aan de lieve mensen die ik ken en die dit best kunnen gebruiken voor hun gezondheid!!!!
    Verder brengen we nog een bezoekje aan een soort van `viskwekerij op het water`. We zien een mini krokodilleke, blauwe inktvissen en andere vissen ...!!!

In de namiddag arriveren we in ons hotel `Dream Beach` in Ambalangoda. Mooie kamer met uitzicht op ons zwembad, een prachtige zee en een ongelooflijk mooie zonsondergang. We dineren hier samen met Nalin en beseffen dat ons afscheid naderbij komt.

Dinsdag 11/10, gearriveerd in Colombo, is het toch alweer niet een boeddhistische feestdag met een alcoholverbod (2de al deze vakantie). We deden voorraadje alcohol in en wilden vanavond uitgaan ... alles gesloten wegens boeddhistische feestdag!
    Nu zal ik best stoppen, Erwin al fris gewassen en 2 afleveringen national geographic gezien. Ga braaf mee naar boven.

Kwebbel Mie

Routeplanners Online!

Routeplanners @ Go2.be

• Foto's Curacao 2013
  • Party Time bij vrienden!!
  • David L & Patrick DR niet vergeten
  • KEVIN IS THE BEST
  • Onze laatste dag! groeten uit Kuala Lumpur!

Mail? Druk op Knop!

Links @ startpagina's (1)
  • Azie@Startpagina

• Verzamelgids.NL
  • WorldLinkSite.com

Belgische Startpagina Go2.be

Webbouw tutorials, generators, flash ...!