Foto
Inhoud blog
  • Deel 5 : Leon - Santiago de Compostela
  • Deel 4 : Burgos - Leon
  • Deel 3 : Saint-Jean-Pied-de-Port - Burgos
  • Deel 2: Vezelay - Saint-Jean-Pied-de-Port
  • Deel 1 : Dendermonde - Vezelay
  • Foto's
  • Bedankt
  • Dag 92 (O Pedrouzo - Santiago de Compostela)
  • Aankomst
  • Dag 91 (Melide - O Pedrouzo)
  • Dag 90 (Airexe - Melide)
  • Dag 89 (Ferreiros - Airexe)
  • Dag 88 (Triacastela - Ferreiros)
  • Dag 89 (Ferreiros - Airexe)
  • Dag 88 (Triacastela - Ferreiros)
  • Dag 87 (O Cebreiro - Triacastela)
  • Dag 86 (Pereje - O Cebreiro)
  • Dag 85 (Ponferrada - Pereje)
  • Dag 86 (Pereje - O Cebreiro)
  • Dag 85 (Ponferrada - Pereje)
  • Dag 84 (Rabanal del Camino - Ponferrada)
  • Dag 83 (Villares de Orbigo - Rabanal del Camino)
  • Dag 82 (La Virgen del Camino - Villares de Orbigo)
  • Dag 81 (Mansilla de las Mulas - La Virgen del Camino)
  • Dag 80 (Bercianos del Real Camino - Mansilla de las Mulas)
  • Dag 79 (Calzadilla de la Cueza - Bercianos del Real Camino)
  • Dag 78 (Fromista - Calzadilla de la Cueza)
  • Dag 77 (Hontanas - Fromista)
  • Dag 76 (Rabé de las Calzadas - Hontanas)
  • Dag 75 (Ages - Rabé de las Calzadas)
  • zaterdag 4 september
  • Dag 74 (Redecilla del Camino - Agés)
  • Dag 73 (Najera - Redecilla del Camino)
  • Dag 72 (Logroño - Najera)
  • Dag 71 (Los Arcos - Logroño)
  • Dag 70 (Cirauqui - Los Arcos)
  • Dag 69 (Pamplona - Cirauqui)
  • Dag 68 (Roncesvalles - Pamplona)
  • Dag 67 (Saint-Jean-pied-de-port - Roncesvalles)
  • Dag 66 (Ostabat-Asme - Saint-Jean-pied-de-port)
  • Dag 65 (Sauveterre-de-Béarn - Ostabat-Asme)
  • Dag 64 (Orthez - Sauveterre-de-Béarn)
  • Dag 63 (Hagetmau - Orthez)
  • Dag 62 (Mont de Marsan - Hagetmau)
  • Dag 61 (Rocquefort - Mont-de-Marsan)
  • Dag 60 (Captieux - Roquefort-des-landes)
  • Dag 59 (Bazas - Captieux)
  • Dag 58 (La Réols - Bazas)
  • Dag 56 (Sainte-Foy-La Grande - Saint-Ferme)
  • Dag 57 ( Saint-Ferme - La Réole)
  • Dag 55 (Mussidan – Sainte-Foy-la-Grande)
  • Dag 54 – rustdag
  • Dag 53 (Saint-Astier – Mussidan)
  • Dag 51 (Sorges – Périgieux)
  • Dag 52 (Périgueux – Saint-Astier)
  • Dag 50 (Thiviers-Sorges)
  • Dag 49 – rustdag
  • Dag 48 (La Coquille – Thiviers)
  • Dag 47 (Flavignac – La Coquille)
  • Dag 46 (Limoges – Flavignac)
  • Dag 45 (Saint-Léonard-de-Noblat – Limoges)
  • Dag 44 (Les Billanges – Saint-Léonard-de-Noblat)
  • Dag 43 (Bévévent-l’Abbaye – Les Billanges)
  • Dag 42 (La Souterraine – Bévévent-l’Abbaye)
  • Dag 41 - rustdag
  • Dag 40 (Crozant - La Souterraine)
  • Dag 39 (Argenton - Crozant)
  • Dag 38 (Velles - Argenton)
  • Dag 37 (extra rustdag)
  • Dag 36 (Déols-Chateauroux - Velles)
  • Dag 35 (Issoudun - Déols-Châteauroux)
  • Dag 34 (Bourges - Issoudun)
  • Dag 33 (Rustdag)
  • Dag 32 (Baugy - Bourges)
  • Dag 31 (La Charité-sur-Loire - Baugy)
  • Dag 30 (Arbourse - La Charité-sur-Loire)
  • Dag 29 (Cuncy-lès-Varzy - Arbourse)
  • Dag 28 (Vézelay - Cuncy-lès-Varzy)
  • Dag 27 - rustdag
  • Dag 26 (Bessy-sur-Cure - Vézelay)
  • Dag 25 ( Lichères-près-Aigremont - Bessy-sur-Cure )
  • Dag 24 (Tonnerre - Lichères-près-Aigremont )
  • Dag 23 (Bragelogne - Tonnerre)
  • Dag 22 - (Bar-sur-Seine - Bragelogne)
  • Dag 21 - rustdag
  • Dag 20 (Marolles-Lès-Bailly - Bar-sur-Seine)
  • Dag 19 (Brienne-le-Château - Marolles-les-Bailly)
  • Dag 18 (Outines - Brienne-le-Château)
  • Dag 17 (Vitry-le-François - Outines)
  • Dag 16 (La Chaussée sur Marne - Vitry-le-François)
  • Dag 15 (Châlons-en-Champagne - La Chaussée-sur-Marne)
  • Dag 14 ( Ambonnay - Châlons-en-Champagne)
  • Dag 13 ( Reims - Ambonnay)
  • Dag 12 - rustdag
  • Dag 11 (L'Ecaille - Reims)
  • Dag 10 (Justine-Herbigny - L'Ecaille)
  • Dag 9 (Vaux-Villaine - Justine-Herbigny)
  • Dag 8 (Rocroi - Vaux-Villaine)
  • Dag 7 (Chimay - Rocroi)
  • Dag 6 Rustdag
  • Dag 5 (Beaumont - Chimay)
  • Dag 4 (Binche - Beaumont)
  • Dag 3 (Soigniés - Binche)
  • Dag 2 (Ninove - Soignies)
  • Dag 1 (Dendermonde - Ninove)
  • Morgen vertrek ik !!!!!!!!!!
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Compostela 2010 !
    Foto
    Mijn voettocht / Dendermonde - Santiago de Compostela / 21 juni 2010 - 20 september 2010

    Op volgende link kan U mijn route volgen via "GOOGLE"!
    Dendermonde - Santiago de Compostela weergeven op een grotere kaart
    18-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 90 (Airexe - Melide)

    Gisteravond was ik aan het eten in het restaurant toen er nog 2 grote vrachtwagens kwamen aangereden en er werd nog een podium bijgezet. Om 21u ben ik gaan slapen en om 0u20 werd ik wakker van harde muziek. De trillingen van de bassen waren voelbaar tot in de matras van mijn bed. Dit duurde tot 6u in de morgen! Ik moet er geen tekening bij maken, maar ik was in alle staten. Maar wat kan je er aan doen, niets!
    Deze morgen heb ik de eetgroep opgewacht, we hebben tesamen gewandeld vandaag, want we wilden tesamen aankomen en een slaapplaats vinden, wat ook gelukt is met veel geluk. De albergue municipal was reeds vol (130 bedden). We overnachten in een prive albergue en die voor morgen hebben we ook al kunnen reserveren.
    Het pad zelf is een file van wandelaars,niet te geloven, leuk is anders!

    El Peregrino
    José


    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 89 (Ferreiros - Airexe)

    Deze morgen was het zwaar bewolkt maar het bleef wederom droog. In  Portomarin heb ik de eetgroep achtergelaten want er zijn te veel voeten met blaren bij. Zo zit ik hier nu terug alleen in een klein dorpje van 15 huizen, waar er een podium is opgesteld zoals in Werchter voor het jaarlijkse gebeuren.
    Vandaag was het Galicie op zijn slechtst! Men dropt de dagstappers met hopen, picknickplaatsen worden ingenomen, de tafels worden vooraf gedekt door mensen die voorrijden met de auto, zwerfvuil alom. Wat heeft dit nog met een pelgrimspad te maken, triest, zielig, frustrerend. Meer wil ik er niet over zeggen.

    El Peregrino
    José


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 88 (Triacastela - Ferreiros)

    Deze morgen heb ik moeten kiezen tussen het pad naar links via de abdij van Samos, vlak maar naast de weg, of naar rechts met een klim van 300 m en een golvend parcour met kleine dorpjes. Ik kies voor het laatste. Het is terug Galicie op zijn mooist, zoals gisteren. Even onderbroken door het stadje Sarria waar alle laatste 100 km stappers gedropt worden. Onderweg haal ik ons eetgroepje van eergisteren weer in, zij waren gisteren verder doorgestapt. Net voor onze overnachtingsplaats komen we de mythische 100-kilometerpaal tegen.
    We logeren in een albergue met 22 bedden en straks gaan we samen eten in het nabij gelegen restaurant.
    De zon liet het vandaag afweten, men voorspelde regen maar het bleef gelukkig droog.

    El Peregrino
    José


    >> Reageer (0)
    17-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 89 (Ferreiros - Airexe)
    Volgende SMS ontvangen:

    "In Airexe, geen internet, morgen zeker in Melide"

    >> Reageer (0)
    16-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 88 (Triacastela - Ferreiros)
    Van de pelgrim ter plaatse kreeg ik de volgende SMS:
    "Geen internet. Terug verder dan gepland, op 98km van Santiago. In Ferreiros met 'de eetbende'! Alles ok!"

    El peregrino
    José

    >> Reageer (1)
    15-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 87 (O Cebreiro - Triacastela)
    Vandaag heb ik een soort rustdag genomen, 21 km gewandeld, zo zit ik terug op het geplande schema.
    Hoe dichter men bij Santiago komt, hoe vroeger ze weg willen. De eersten waren zich al rond 5u aan het klaarmaken. Ik wil er niet aan meedoen, maar uiteindelijk ben ook ik al rond kwart voor zeven op pad na een ontbijt in de plaatselijke bar.
    Het pad is er ééntje dat er mag zijn, golvend door het landschap, onverhard, langs piepkleine dorpjes die ruiken naar de goede boerenlucht. Kortom Galicie op zijn best!
    Tegen de middag heb ik mijn bed gereserveerd en in de namiddag hou ik het rustig, de was doen, de rugzak in orde brengen en de achterstallige verslagen doormailen.
    Straks ga ik winkelen, eten en dan mijn nest in, rusten!

    Slaapwel,

    El peregrino
    José

    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 86 (Pereje - O Cebreiro)

    Deze morgen zeer vroeg vertrokken want twee jonge spaanse meisjes maakten reeds om 5u30 zoveel lawaai dat de meeste andere mensen wakker werden.
    De eerste 14 km volgde het traject de vroeger zeer drukke weg N-VI, nu is het er rustig en zit bijna alle verkeer op de snelweg A6.
    Vanaf Vega de Valcarce wordt het zeer aangenaam stappen, de klim naar O Cebreiro gaat via kleine bergpaden. Dit laatste stuk stap ik samen met Nadine, woont niet ver van Mons, en Arlette uit Paris, een vrouw van ongeveer 70 jaar oud.
    Deze avond maken we het gezellig en gaan we met een groepje van zeven zelf koken.
    Smakelijk (hoop ik),

    El Peregrino
    José


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 85 (Ponferrada - Pereje)
    Ik ben deze morgen vertrokken om 7u, maar de weg vinden in de stad is niet eenvoudig. Op een gegeven ogenblik moet ik kiezen, maar er wordt geen verdere uitleg gegeven. Gelukkig heb ik mijn Michelin gids met kaart bij de hand en vind ik vlug de goede richting, zelfs iets korter dan gepland.
    Het pad loopt door de vallei van de El Bierzo en door de bijzondere ligging, vertelt mijn gids, heerst hier een soort microklimaat. De hellingen staan vol druivenvelden voor de wijnproduktie.
    Ik wandel terug een stukje verder dan gepland, zo kan ik morgen de laatste klim naar O Cebreiro in één keer afwerken. Morgen hou ik dan misschien een soort rustdag van 21km!
    Mijn gids verteld ook nog dat het morgen veel naast een weg lopen is, we zien wel.
    De albergue hier in het dorp is nog vrij authentiek, dus nog één van de goeie oude tijd, prachtig!

    Doei

    El Peregrino
    José

    >> Reageer (0)
    14-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 86 (Pereje - O Cebreiro)
    Korte mededeling van de verslaggever in Dendermonde via SMS van de pelgrim ter plaatse:

    "Terug geen internet hier, dorp 5 huizen groot. O Cebreiro ! Alles OK"

    >> Reageer (7)
    13-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 85 (Ponferrada - Pereje)
    Uw verslaggever heeft zonet het volgende bericht via SMS ontvangen:

    "Het verslag van vandaag volgt morgen. Hier in het dorpje Pereje geen internet. Verder alles ok"

    Tot later

    >> Reageer (4)
    12-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 84 (Rabanal del Camino - Ponferrada)

    Deze nacht heb ik zeer slecht geslapen, hoe het komt, geen idee.
    Vanmorgen om 6u45 vertrokken, ik wilde de zon zien opkomen en enkele foto's nemen, want ook gebeurde.
    De klim naar Cruz de Ferro stelde niet zo veel voor, de afdaling van 900m is heel slecht, maar dat is ook vlug vergeten.
    Ik had voorzien om in Molinaseca te overnachten maar de albergues bevinden zich 1 km voorbij het dorp langs een drukke weg. Mijn besluit was dan ook vlug genomen, doorlopen tot in Ponferrada. De eigen albergue telt maar liefst 210 bedden, in kamers van 4 of 8. Het is er natuurlijk druk. Hier in de tuin staat een kilometerpaal met de melding "202,5 km" tot Santiago, we naderen vlug.
    Vandaag was het feest in Dendermonde, Johan en Marleen vierden verschillende verjaardagen! Eventjes met hen en mijn vrouw gebeld, het doet toch een beetje pijn, ik had er graag bij geweest. Maar ik verlies er zeker de moed niet door, nog 8 stapdagen, ik kijk er naar uit!

    El peregrino
    José


    >> Reageer (3)
    11-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 83 (Villares de Orbigo - Rabanal del Camino)

    Het wandelpad was vandaag reeds veel aangenamer dan de voorbije dagen en het werd terug warmer, richting 30 graden denk ik.
    Ik bevind me aan de voet van de "Montes de Leon", morgen de klim naar de "Cruz de Ferro" 1504 m, waar ik mijn steenjes zal achterlaten, een gekend ritueel onder de pelgrims.
    Gisterenavond waren we maar met twee in de albergue, ikzelf en een opa uit de Provence die vertrokken was op 1 augustus in Arles. De man, 1 jaar ouder dan ik had het heel moeilijk, hij had tendinitis aan beide benen maar wilde niet stoppen. Hij wilde zo vlug mogelijk aankomen in Santiago, want hij miste zijn kleinkinderen heel hard. Waar heb ik dat nog gehoord en wie ben ik om dit tegen te spreken. Ik denk dat er meerdere opa's en oma's op weg zijn met die gedachte.
    Vandaag is het zaterdag en dat merkt men want er zijn terug heel wat weekend-pelgrims op pad.
    Deze avond slaap ik in de refugio Gaucelmo, beheerd door het Engelse Confraternity of Saint James.
    Straks de klassieke menu peregrino en dan het bed in, rusten.
    Slaapwel,

    El peregrino
    José


    >> Reageer (4)
    10-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 82 (La Virgen del Camino - Villares de Orbigo)

    Vandaag ben ik terug iets verder gewandeld dan gepland.
    Villares is een klein dorpje met een nieuwe albergue die pas zijn deuren heeft geopend in juni van dit jaar. Het is een vriendelijk jong koppel uit Madrid dat zich hier gevestigd heeft. Ze hebben daarvoor een oud huis volledig gerenoveerd en willen het kleinschalig houden, 14 bedden, en als je wil, kan je met hen aan tafel gaan.
    Het traject van vandaag was ééntonig, saai, eens links dan weer rechts of zelfs korte stukken op de N120. Maar het einde is in zicht en volgens mijn gids komen de betere paden eraan.
    Het terein is nog steeds vlak en ik ben op een zucht van de Montes de Leon en daarachter ligt Galicie. Men noemt de streek hier "Paramo", een landbouw gebied met een zeer goed onderhouden irrigatiesysteem. Aardappelen, bieten, mais en zelfs hop worden hier geteeld.
    Het weer valt nog steeds goed mee, al wordt het terug iets warmer, 28 graden.
    Morgen naar El Ganso of iets verder Rabanal del Camino, maar daarvoor moet ik wel klimmen naar 1150 meter hoogte. Enfin, dit zien we morgen wel.

    El peregrino
    José

    PS: Het is nu 19h en we zijn voorlopig maar met twee, heel rustig dus.


    >> Reageer (2)
    09-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 81 (Mansilla de las Mulas - La Virgen del Camino)

    Om 6u opgestaan, om 6u30 naar de bar in het dorp voor het ontbijt en om 7u het pad op. Dit is een normaal ochtendritueel.
    De wandelweg van vandaag in het kort: de eerste helft valt best mee, de tweede helft door een industriezone, dan de stad Leon met zijn prachtige kathedraal en tenslotte terug een industriezone om de stad te verlaten, dus niet veel soeps.
    Deze nacht slaap ik in een albergue municipal 7 km buiten Leon. De meeste pelgrims blijven in de stad slapen, dus is het hier vrij rustig. Het is een oude school die men volledig opnieuw heeft ingericht, precies een nieuwbouw.
    Het weer is op zijn best om te stappen, ´s morgens 7 graden en rond de middag 23, beter kan niet.
    Morgen overschrijd ik de 2000 km grens, nog 280 km te gaan. Santiago komt steeds dichterbij. Het voornaamste, tussen de oortjes zit het nog steeds goed en met de fysiek geen enkel probleem.
    In de namiddag veel rusten en vroeg in bed, geen alcohol (dus geen cervezas) dat is de boodschap.
    Droom er niet van.

    El peregrino
    José


    >> Reageer (5)
    08-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 80 (Bercianos del Real Camino - Mansilla de las Mulas)
    Eerst heb ik een kort ontbijt op bed genomen want de bar in de Hostal was uitzonderlijk deze morgen niet open en iets anders is er niet in het dorp dat 270 zielen telt volgens een infobord.
    Het is koud als ik vertrek, men voorspelde 5 graden en meer is het zeker niet. Mijn lichte trui wordt voor de eerste maal uit de rugzak gehaald. Het wandeltraject loopt bijna over zijn volledige lengte naast een kleine rustige weg. Als ik naar links kijk zie ik de horizon onmetelijk ver, en naar rechts, niet zo veraf de toppen van het Cantabrisch gebergte met zijn Picos de Europa.
    Nog 20 km tot Leon, waar ik morgen een speciale boodschap ga doen. Die dag draag ik speciaal op aan Leon, zij die weten waarover ik het heb, begrijpen me wel.
    Vanavond overnacht ik in een splinternieuwe privé albergue en nu ga ik wat rusten.

    Doei,

    El peregrino
    José

    >> Reageer (2)
    07-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 79 (Calzadilla de la Cueza - Bercianos del Real Camino)
    Vanmorgen gestart met zware bewolking, deze nacht heeft het geregend. Wat ik vreesde gebeurde niet, buiten wat gedruppel op het einde, bleef het droog. Het werd één van de koudste dagen tijdens mijn tocht, 20 graden.
    Het wandelpad is een stuk aangenamer dan gisteren, de rechte stukken zijn er niet meer, het landschap wordt terug licht golvend, alhoewel het geraas van de N120 en de snelweg A231 nooit ver weg is. Men is er bezig met de aanleg voor de hoge snelheidstrein, dus binnenkort wordt het wandelpad hier ook gewijzigd.
    Deze avond slaap ik in een Hostal, eens een kamer voor mij alleen. Ja, een mens heeft al eens nood aan wat rust.

    Tot morgen

    El peregrino
    José

    >> Reageer (1)
    06-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 78 (Fromista - Calzadilla de la Cueza)

    Na het ontbijt werd er voor de tweede maal afscheid genomen van Marcel en Carlo. Het was weer ideaal stapweer, licht bewolkt en een windje, 25 graden.
    De tocht zelf was wat eentonig. De eerste 19 km tussen Fromista en Carrion de los Condes is een kaarsrecht pad nauwelijks 5 meter naast de rijbaan, de P980.
    Van Carrion tot Calzadilla, 17 km, is het opnieuw een kaarsrechte weg langs een oud waterkanaal.
    Het enige nog te melden, is het feit dat ik net in de helft ben van de Camino Frances, 391 km gestapt, nog 386 km te gaan.

    El peregrino
    José


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 77 (Hontanas - Fromista)

    Deze morgen zijn we vertrokken met zijn drieen. Marcel en Carlo zijn gisterennamiddag ook aangekomen in Hontanas, wat ze niet voorzien hadden. Burgos viel hen zo tegen, uitgezonderd de kathedraal, dat ze besloten meteen door te stappen.
    Morgen nemen ze hier een rustdag, dus zie ik ze niet meer terug.
    De etappe van 32 km was voor mij weer eentje om van te snoepen. Hier pas besef ik hoe nietig een mens is in die onmetelijke vlakte van de Meseta. De laatste kilometers loopt men op een soort jaagpad langs het Canal de Castilla.
    Om 14u komen we aan in het dorp, met de prachtige romaanse San Martin kerk.
    Straks gaan we ze bezoeken en een terrasje doen.

    Sante,

    El peregrino
    José


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 76 (Rabé de las Calzadas - Hontanas)

    Na het ontbijt met geroosterd brood, confituur en koffie ben ik vertrokken in het ochtendgloren.
    Het werd een korte etappe van 20 km, maar eentje waar ik van genoten heb. De meseta, stilte, rust en eindeloze vlaktes, een mens wordt er stil van. Af en toe word ik opgeschrikt door een geweerschot, blijkbaar is het jachtseizoen begonnen.
    Hontanas, een dorp in the middle of nowhere, men stapt over een hoogvlakte en plots ligt het dorpje aan je voeten in een kuil, je bent er zonder dat je het goed beseft.
    Ik kom er aan om kwart voor elf, schrijf me in in een privé albergue en van op het terras heb ik tijd zat om de voorbijtrekkende pelgrims gade te slaan. Ik voel me terug een pelgrim, en dat gevoel heb ik de voorbije week wat gemist.

    Tot morgen,

    El peregrino
    José


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 75 (Ages - Rabé de las Calzadas)

    Deze morgen ben ik rond 7u vertrokken in de halve duisternis. Ja, de dagen worden steeds korter.
    Vandaag heb ik terug een eind verder gewandeld dan voorzien, maar morgen houden we een soort rustdag en doe ik slechts 20 km en geen meter meer, dan zitten we terug op schema.
    Wat het pad betreft hou ik het zeer kort, meer dan 4 uur stappen om Burgos te doorkruisen, nl. het vliegveld, de industriezone, de nieuwe stad, de oude stad en een nieuw industrieterein in aanleg.
    Nu ben ik in Rabé de las Calzadas, aan de poort van de door vele pelgrims gevreesde Meseta wat hoogvlakte betekent.
    Straks wordt het eten opgediend in de prachtige nieuwe albergue, in een al even prachtig dorp.

    Doei,

    El peregrino
    José


    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben José Millecam
    Ik ben een man en woon in Dendermonde () en mijn beroep is Gepensioeneerd.
    Ik ben geboren op 01/11/1948 en ben nu dus 75 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Reizen / Wandelen.

    MIJN ANDERE BLOGS !
  • 'k lere were te voete lopen !
  • Mijn oude blog
  • Via de la Plata 2011
  • Cartagena - Santiago de Compostela

  • Foto



    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs