Foto
Inhoud blog
  • Deel 5 : Leon - Santiago de Compostela
  • Deel 4 : Burgos - Leon
  • Deel 3 : Saint-Jean-Pied-de-Port - Burgos
  • Deel 2: Vezelay - Saint-Jean-Pied-de-Port
  • Deel 1 : Dendermonde - Vezelay
  • Foto's
  • Bedankt
  • Dag 92 (O Pedrouzo - Santiago de Compostela)
  • Aankomst
  • Dag 91 (Melide - O Pedrouzo)
  • Dag 90 (Airexe - Melide)
  • Dag 89 (Ferreiros - Airexe)
  • Dag 88 (Triacastela - Ferreiros)
  • Dag 89 (Ferreiros - Airexe)
  • Dag 88 (Triacastela - Ferreiros)
  • Dag 87 (O Cebreiro - Triacastela)
  • Dag 86 (Pereje - O Cebreiro)
  • Dag 85 (Ponferrada - Pereje)
  • Dag 86 (Pereje - O Cebreiro)
  • Dag 85 (Ponferrada - Pereje)
  • Dag 84 (Rabanal del Camino - Ponferrada)
  • Dag 83 (Villares de Orbigo - Rabanal del Camino)
  • Dag 82 (La Virgen del Camino - Villares de Orbigo)
  • Dag 81 (Mansilla de las Mulas - La Virgen del Camino)
  • Dag 80 (Bercianos del Real Camino - Mansilla de las Mulas)
  • Dag 79 (Calzadilla de la Cueza - Bercianos del Real Camino)
  • Dag 78 (Fromista - Calzadilla de la Cueza)
  • Dag 77 (Hontanas - Fromista)
  • Dag 76 (Rabé de las Calzadas - Hontanas)
  • Dag 75 (Ages - Rabé de las Calzadas)
  • zaterdag 4 september
  • Dag 74 (Redecilla del Camino - Agés)
  • Dag 73 (Najera - Redecilla del Camino)
  • Dag 72 (Logroño - Najera)
  • Dag 71 (Los Arcos - Logroño)
  • Dag 70 (Cirauqui - Los Arcos)
  • Dag 69 (Pamplona - Cirauqui)
  • Dag 68 (Roncesvalles - Pamplona)
  • Dag 67 (Saint-Jean-pied-de-port - Roncesvalles)
  • Dag 66 (Ostabat-Asme - Saint-Jean-pied-de-port)
  • Dag 65 (Sauveterre-de-Béarn - Ostabat-Asme)
  • Dag 64 (Orthez - Sauveterre-de-Béarn)
  • Dag 63 (Hagetmau - Orthez)
  • Dag 62 (Mont de Marsan - Hagetmau)
  • Dag 61 (Rocquefort - Mont-de-Marsan)
  • Dag 60 (Captieux - Roquefort-des-landes)
  • Dag 59 (Bazas - Captieux)
  • Dag 58 (La Réols - Bazas)
  • Dag 56 (Sainte-Foy-La Grande - Saint-Ferme)
  • Dag 57 ( Saint-Ferme - La Réole)
  • Dag 55 (Mussidan – Sainte-Foy-la-Grande)
  • Dag 54 – rustdag
  • Dag 53 (Saint-Astier – Mussidan)
  • Dag 51 (Sorges – Périgieux)
  • Dag 52 (Périgueux – Saint-Astier)
  • Dag 50 (Thiviers-Sorges)
  • Dag 49 – rustdag
  • Dag 48 (La Coquille – Thiviers)
  • Dag 47 (Flavignac – La Coquille)
  • Dag 46 (Limoges – Flavignac)
  • Dag 45 (Saint-Léonard-de-Noblat – Limoges)
  • Dag 44 (Les Billanges – Saint-Léonard-de-Noblat)
  • Dag 43 (Bévévent-l’Abbaye – Les Billanges)
  • Dag 42 (La Souterraine – Bévévent-l’Abbaye)
  • Dag 41 - rustdag
  • Dag 40 (Crozant - La Souterraine)
  • Dag 39 (Argenton - Crozant)
  • Dag 38 (Velles - Argenton)
  • Dag 37 (extra rustdag)
  • Dag 36 (Déols-Chateauroux - Velles)
  • Dag 35 (Issoudun - Déols-Châteauroux)
  • Dag 34 (Bourges - Issoudun)
  • Dag 33 (Rustdag)
  • Dag 32 (Baugy - Bourges)
  • Dag 31 (La Charité-sur-Loire - Baugy)
  • Dag 30 (Arbourse - La Charité-sur-Loire)
  • Dag 29 (Cuncy-lès-Varzy - Arbourse)
  • Dag 28 (Vézelay - Cuncy-lès-Varzy)
  • Dag 27 - rustdag
  • Dag 26 (Bessy-sur-Cure - Vézelay)
  • Dag 25 ( Lichères-près-Aigremont - Bessy-sur-Cure )
  • Dag 24 (Tonnerre - Lichères-près-Aigremont )
  • Dag 23 (Bragelogne - Tonnerre)
  • Dag 22 - (Bar-sur-Seine - Bragelogne)
  • Dag 21 - rustdag
  • Dag 20 (Marolles-Lès-Bailly - Bar-sur-Seine)
  • Dag 19 (Brienne-le-Château - Marolles-les-Bailly)
  • Dag 18 (Outines - Brienne-le-Château)
  • Dag 17 (Vitry-le-François - Outines)
  • Dag 16 (La Chaussée sur Marne - Vitry-le-François)
  • Dag 15 (Châlons-en-Champagne - La Chaussée-sur-Marne)
  • Dag 14 ( Ambonnay - Châlons-en-Champagne)
  • Dag 13 ( Reims - Ambonnay)
  • Dag 12 - rustdag
  • Dag 11 (L'Ecaille - Reims)
  • Dag 10 (Justine-Herbigny - L'Ecaille)
  • Dag 9 (Vaux-Villaine - Justine-Herbigny)
  • Dag 8 (Rocroi - Vaux-Villaine)
  • Dag 7 (Chimay - Rocroi)
  • Dag 6 Rustdag
  • Dag 5 (Beaumont - Chimay)
  • Dag 4 (Binche - Beaumont)
  • Dag 3 (Soigniés - Binche)
  • Dag 2 (Ninove - Soignies)
  • Dag 1 (Dendermonde - Ninove)
  • Morgen vertrek ik !!!!!!!!!!
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Compostela 2010 !
    Foto
    Mijn voettocht / Dendermonde - Santiago de Compostela / 21 juni 2010 - 20 september 2010

    Op volgende link kan U mijn route volgen via "GOOGLE"!
    Dendermonde - Santiago de Compostela weergeven op een grotere kaart
    12-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 53 (Saint-Astier – Mussidan)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik was nog iets vergeten te melden, maar vandaag was het mijn vierde dag dat ik met nieuwe schoenen stap. De kinderen hadden die meegebracht vanuit België. Toen ik ze deze morgen wilde aantrekken, had ik minder plaats in mijn schoen dan gewoonlijk. Wat bleek, een jonge pad dacht er zijn woning van te maken, maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat dit niet kon (zie foto). Wat de tocht van vandaag betreft, we volgden verder de vallei van de Isle. Het was dus een vrij vlakke etappe. In het dorp Douzillac hebben we de romaanse kerk, met een prachtige doopvont versiert met jakobsschelpen, bezocht. In Saint-Louis-en-L’Isle eten we onze picknick op, aan de boorden van de rivier. Rond 14u pikte onze taxi ons op en reden we terug naar de camping. Morgen neem ik mijn laatste rustdag volgens de huidige planning. Tot morgen!


    >> Reageer (2)
    11-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 51 (Sorges – Périgieux)

    Mijn dochter zette ons af om 9u stipt in Sorges. Wim stapte vandaag opnieuw met me mee. Sorges, het centrum van de truffel (museum). Onderweg hebben we volop de gelegenheid om ons te goed te doen aan wilde vruchten zoals pruimen, rein claude, braambessen en mirabellen. In Périgieux ga ik naar de kathedraal om mijn dagelijkse stempeltje. Daar zie ik Solange en Sylviane terug. Solange stopt hier en rijdt morgen terug naar huis, want de plicht roept, ze moet gaan werken. De taxi pikt ons op en we rijden terug richting camping. Daar komt iets later een pelgrim met zijn ezel aan. Hij doet de route ook in stukjes om dezelfde reden als Solange. Nog 2 dagen en hij trekt ook huiswaarts. Ik ga verder zoals ze in het Frans zeggen, ‘ jusqu’au bout’!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 52 (Périgueux – Saint-Astier)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag zijn we (Wim en ik) vertrokken om 8u45 voor een etappe van 26 km over steile boswegen en vlakke dreven in de vallei van de Isle. Na een kleine 8 km kwamen we langs de abdij van Chancelade en terwijl we de buitenzijde aan het bekijken waren werden we aangesproken door de ijverige dame van het onthaal. Ze was afkomstig uit Ierland, woonde sinds 3 jaar in Frankrijk en gaf ons vol overgave de nodige uitleg over de abdijkerk en een stempel in mijn boekje. Een paar kilometer verder kwam ik voorbij een denkbeeldige lijn, namelijk halfweg tussen Dendermonde en Compostela (zie foto). Na een paar stevige kuitenbijters en afdalingen kwamen we in de vallei van de Isle waar we onze “baguette longue” opaten op het dorpspleintje van Gravelle. Bij het terug aanzetten begon het zowaar te regenen, maar door het bovenhalen van de poncho en paraplu zagen de regengoden in dat ze geen kans maakten tegen ons en gaven ze de strijd al na enkele minuten op. De laatste 3 kilometer liepen langs de vrij drukke D3 en we waren dan ook blij dat we rond 14u in Saint-Astier aankwamen waar ik nog een stempel ging halen in het office de tourisme. Daarna naar de camping waar de andere familieleden ons opwachtten.

    Gezien de nauwkeurig beschrijving in het verslag, zal het jullie wel opvallen dat het uitzonderlijk geschreven is door mijn schoonzoon Wim, waarvoor dank. José


    >> Reageer (6)
    10-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 50 (Thiviers-Sorges)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De etappe van vandaag is opnieuw vrij kort, maar ik heb gezelschap. Mijn dochter, schoonzoon en kleine Stan (met fiets) stappen met opa mee. Met een gesluierde zon en een temperatuur van 26 graden gaat het wandelen vrij goed. In Sorges, na 18km, rijden we terug naar de camping, waar oma Jaklien en Dora de voorbereidingen aan het treffen waren voor het avondmaal. Na een verkwikkende douche bekijken we de tocht voor morgen. Straks een apero en een lekkere maaltijd!
    De Pelgrim.


    >> Reageer (2)
    08-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 49 – rustdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rustdag in Saint-Astier. Vandaag heb ik het wat rustig gehouden, de reacties op de blog gelezen (bedankt iedereen die reeds gereageerd heeft, het is een plezier dat zoveel mensen met mij begaan zijn!). De verdere route wordt nog eens goed bekeken en vooral de mogelijke overnachtingplaatsen. De komende dagen zal het geen probleem zijn want mijn bedje is opgemaakt in de caravan! Hier enkele sfeerbeelden van mijn rustdag: (klik op de foto om te vergroten)


    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 48 (La Coquille – Thiviers)

    Mevrouw Anette is een créme van een mens, dit hebben we gisterenavond ondervonden. Een mens van 74 jaar maar met een geest van een jonge vrouw, vol levenslust. Ons avondmaal was dus een verse groentesoep, quiche met stukjes everzwijn, boeuf bourgignon, salade verte, kaasschotel en als dessert witte kaas met verse, wilde vruchten. Dus geen verse vruchtentaart zoals ik aanvankelijke dacht. Deze ochtend ben ik vertrokken iets voor acht uur na nog eerst afscheid genomen te hebben van Anette (pelgrimslied). Gezien de korte etappe was ik reeds om 111u30 in Thiviers waar mijn taxi me oppikte. Ze bracht me naar de camping waar de kinderen en kleinkinderen me opwachtten. Morgen heb ik een rustdag.
    Doei…


    >> Reageer (0)
    07-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 47 (Flavignac – La Coquille)

    Uiteindelijk was het 7u45 toen ik vertrok, niettegenstaande mijn voornemen om vroeg te vertrekken. Voor de volledigheid, vandaag ben ik in het departement Dordogne (24) beland. Vraag mij niet het hoeveelste departement dat ik nu al aandoe, want ik zou het niet kunnen zeggen! De landstreek is de Périgord meer specifiek ‘Périgord Vert’. Onderweg heb ik Jean-Michel ontmoet en had met hem een langdurig gesprek. Hij is afkomstig uit Avignon en trekt wat rond op de pelgrimsroute. Hij heeft reeds 4 keer naar Compostela gestapt, telkens vanuit een andere richting. Ik zit nu in de nieuwe refuge van La Coquille, beheerd door vrijwilligers die ook allen pelgrim geweest zijn. Deze mensen beseffen dus volledig wat het ‘pelgrim-zijn’ betekend. De dames uit Parijs moeten nog aankomen en dan gaan we samen aan tafel want mevrouw Anette gaat voor ons koken. We zullen beginnen met een verse groentesoep, dit heeft ze me reeds verteld. Het hoofdgerecht is nog een verrassing. Oh ja, een dessert is er ook want dat heb ik al met mijn arendsoog zien staan. Rarara, mmmmmmm….. het zal lekker zijn!


    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 46 (Limoges – Flavignac)

    Gisteren ben ik vergeten te melden dat ik de grens van de 1000km voorbij ben. Deze ochtend ben ik vertrokken om 7u30 met zware bewolking maar het bleef wel droog. In de late namiddag was zelfs de zon van de partij. De planning voor vandaag heb ik lichtjes gewijzigd. Ik stop in Flavignac, dat is 3km vroeger dan voorzien. Ik zal er in een nieuwe refuge overnachten. In Les Cars, mijn oorspronkelijke stopplaats, is enkel een hotel, dus daarom mijn wissel. Nog eventjes terugkeren naar gisterenavond. Ik nam er een gezamenlijke maaltijd (bbq) met mensen die in de buurt wonen die wel een dak boven hun hoofd hebben (dus geen daklozen), die in armoede leven en vaak een drankprobleem hebben. We waren met een 40 tal mensen, waarvan 5 zusters, 3 pelgrims, 2 mensen die op bezinning waren en de rest waren de buurtmensen. Het is erg te moeten vaststellen dat er in onze westerse wereld nog zoveel armoede bestaat en verder wil ik daar niet over uitwijden.
    Deze avond heb ik gereserveerd in een plaatselijk restaurantje want ik heb nood aan een degelijke maaltijd. In de refuge van deze avond was er reeds een pelgrim aanwezig, Marcel l’Alsacien, zo wordt hij toch het liefst aangesproken. Hij is vertrokken uit Fatima (Portugal) en stapt nu terug naar huis. Later op de avond kwamen er nog 2 pelgrims bij. Eénmaal raden……goed zo, de parisiennes. Morgen is Marcel van plan vroeg te vertrekken en ik zal dat waarschijnlijk ook doen. Slaapwel.


    >> Reageer (0)
    05-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 45 (Saint-Léonard-de-Noblat – Limoges)

    Deze ochtend heb ik rustig ontbeten, rugzak klaargemaakt en dan vertrokken. Ik kon alles op het gemak doen want ik had tijd zat om toe te komen in Limoges. Ik slaap deze nacht bij nonnetjes en mag er pas om 16u30 binnen. Onderweg haalde ik de parisiennes in, daarna Solange en Sylviane. Jan heb ik niet gezien. Limoges  loopt men binnen langs de rivier ‘Vienne’, waar je een prachtig uitzicht hebt op de kathedraal. Het weer viel best mee, niettegenstaande de zware bewolking. In de late namiddag heeft het wel wat lichtjes geregend. Zoals reeds gezegd, slaap ik en Solange ook, bij de zusters Franciscanessen. We zijn beiden uitgenodigd om samen met hen en nog enkele daklozen, het avondmaal te nemen. Dit wordt door hen elke eerste woensdag van de maand georganiseerd. Morgen ben ik waarschijnlijk weer een ervaring rijker. Het verslag hierover kan je binnenkort lezen.
    Doei!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 44 (Les Billanges – Saint-Léonard-de-Noblat)

    Deze ochtend voelde ik me een beetje down, misschien kwam het door mijn gezelschap aan tafel gisteravond. Solange uit Bretagne was nogal zwijgzaam, terwijl de 2 andere vrouwen uit Versailles, met de mentaliteit van echte parijsenaars en hun beroep zal ik maar niet vernoemen, alleen het gesprek voerden van hoog intellect niveau over taal, cultuur en kunst. Zij die mij kennen, weten wel beter!
    Ik ben vertrokken rond 8u en in de loop van de voormiddag haalde ik Solange en iets later Jan en Silviane in. We zijn samen verder gestapt tot in Saint-Léonard-de Noblat. We hebben rond 16u afgesproken om samen het stadje te verkennen en iets te gaan eten. Terwijl ik hier aan het schrijven ben op mijn kamer, valt mijn oog op een boek in het boekenrek, met een naam die mij bekend voorkomt! Marguerite Yourcenar met de titel ‘Les yeux ouverts’. Van waar ken ik die naam?
    Het is nu bijna 16u en ik zal maar stoppen met schrijven want ik moet nog eerst mijn overnachtingplaats voor morgen reserveren. A demain!


    >> Reageer (1)
    03-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 43 (Bévévent-l’Abbaye – Les Billanges)

    Gisteren werd het uiteindelijk een avondmaal uit eigen voorraad, want alles bleek gesloten te zijn niettegenstaande er in de gite vermeld stond dat de pizzeria op zondagavond open was. Een plaats reserveren voor deze avond was ook niet echt gelukt. De ene gite was volzet en bij de andere kreeg ik enkel het antwoordapparaat te horen. Deze ochtend heb ik nogmaals geprobeerd om die te bereiken, maar ik kreeg opnieuw hetzelfde te horen. Gelukkig had ik mij een Franse gsm aangeschaft, want 1u na mijn vertrek belde de eigenares van de gite mij zelf op om mijn overnachting van deze avond te bevestigen. Het blijkt dus dat mijn Franse aankoop een zeer wijze beslissing was. Voor zij  die het allemaal op de voet volgen; vandaag wisselde ik van departement Creuse (23) naar de van Haute-Vienne (87). De streek kan men best vergelijken met het zuidelijke deel van de Ardennen, meer specifiek  de vallei van de Semois rond Bouillon, maar dan wel met hogere heuvels. De hoogste top die ik vandaag moest beklimmen was 700 meter. Na de regen van gisteren leek alles nog groener. Ik ontmoette 3 vrouwelijke pelgrims en ze lopen allemaal een gedeelte van mijn route. We zitten samen in dezelfde gite , dus zit ik deze avond met 4 vrouwen aan tafel want de eigenaar van de gite is ook een vrouw. Ik zal nu maar ophouden met schrijven want ik geef te veel informatie prijs! 
    Slaapwel!


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 42 (La Souterraine – Bévévent-l’Abbaye)

    Het is 10u wanneer mijn dochter mij dropt in La Souterraine. Tegen de middag wordt het verraderlijk donker en hoor ik gedonder in de verte. Op een bank onder de kerktoren eet ik mijn picknick op. Het begint te druppelen. De poncho wordt bovengehaald en over de rugzak getrokken. Uiteindelijk viel het best mee en het duurde slechts 10 minuten. Een 3-tal kilometer voor Bévévent werd ik uitgenodigd door een Engels echtpaar voor de koffie en niet voor de thee. De vrouw sprak Frans, hij kon alleen Engels en Spaans, want hij vertelde me dat hij vele jaren in Spanje heeft gewerkt. Ze zijn nu op rust en hebben zich in ‘the middle of nowhere’ gevestigd. De gite van deze avond is ook eigendom van een Engels koppel. Blijkbaar wonen er hier veel en dat is duidelijk te zien aan de nummerplaten.
    Bévévent-l’Abbaye is verbroederd met Aalter, dat staat toch te lezen bij het binnenkomen van het dorp. Ik zal me nu gaan douchen en een pizza gaan eten, maar eerst ga ik mijn slaapplaats voor morgen reserveren.
    Doei!


    >> Reageer (0)
    31-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 41 - rustdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eerst en vooral wil ik melden dat de blog de komende 2 weken waarschijnlijk niet regelmatig zal aangevuld worden, gezien mijn 2 blogschrijvers (Wim en Stephanie) ook op reis zijn. Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? Na een sms van mij met een telefoonummer, belden zij mij op en dicteerde ik mijn verslag. Zij plaatsten het dan vervolgens op mijn blog. We zullen dus zien hoe we dit de komende tijd gaan oplossen. Nu zal ik mijn rugzak opnieuw klaarmaken want het zal een week duren vooraleer ik iedereen terugzie en een rustdag heb. Ondertussen zijn de kinderen toegekomen. Vandaag stond ook het interview van enkele dagen geleden, vergezeld van een foto in de plaatselijke krant (zie foto). Het werd vandaag weer zeer heet, meer dan 30 graden, dat beloofd dus voor morgen.
    Tot binnenkort.

    >> Reageer (2)
    30-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 40 (Crozant - La Souterraine)

    Gisterenavond toen ik aan tafel ging, werd ik uitgenodigd door een koppel om mee met hen aan tafel te gaan. Het werd onmiddellijk duidelijk dat ik me vergist had, het bleek geen koppel te zijn maar twee pelgrims. Sylviane uit Genève en Jan uit Groningen, beiden zijn vertrokken uit Vezelay. Jan stapt tot Compostela en zij tot St-Jean-Pied-de-port, want ze moet het werk hervatten op 31 augustus. Vandaag waren we met vijf op weg want ik haalde ook nog Joel en Nadine in. Rond 14 uur aangekomen in La Souterraine pikte mijn taxi me op en reden we terug naar de camping.
    Morgen rustdag en de kinderen komen aan, ik kijk er al naar uit!
    Alles loopt vlot, we houden het zo.

    Tot morgen


    >> Reageer (0)
    29-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 39 (Argenton - Crozant)
    Deze ochtend ben ik om 8u15 uit het hotel in Argenton vertrokken om deze avond om 17u toe te komen, opnieuw in een hotel. Een overnachting in een hotel is niet mijn eerst keuze, maar soms heb je geen keuze te maken omdat er niets anders is.
    Vandaag volgde ik de vallei van de Creuse. Het verschil met gisteren is dat het pad regelmatig uit het dal naar het plateau kruipt, met als gevolg dat het klimmen en dalen wat pittiger wordt. Het blijft een oase, een lappendeken van groene weiden, afgebakend door hagen en kleine bosjes. Van grootschalige landbouw is hier geen sprake. Crozant is het eerste dorp dat in het departement Creuse (23) ligt. µ
    Ik zal nu maar eindigen want ik word aan tafel verwacht.
    Smakelijk en tot morgen.

    >> Reageer (0)
    28-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 38 (Velles - Argenton)
    Vandaag volgde de route de vallei van de rivier Bouzanne, een bijrivier van de Creuse. Een oase van rust en stilte.
    Vele pelgrims dragen één of meerdere dagen op aan iets of iemand. Daarom wil ik de dag van vandaag opdragen aan Guido, een werkmakker uit de Spinnerij, die veel te vroeg van ons is heengegaan. Langs deze weg wens ik mijn deelneming te betuigen aan zijn vrouw Erna, broer Willy, zijn schoonzus en hun kinderen.

    (Het zal nooit meer zijn zoals het vroeger was.)
    José

    >> Reageer (1)
    27-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 37 (extra rustdag)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat een rustige dag moest worden, werd uiteindelijk eentje vol actie!
    Op de camping stonden 2 Nederlandse families beiden met een defecte wagen. Niet dat we deze hersteld hebben maar de hulp bestond in het vertalen. Ja, Nederlanders spreken nu eenmaal  geen woord Frans. In de namiddag kregen we bezoek van een journalist voor een reportage in een plaatselijke krant. Bij de Nederlanders kon hij niet terecht door het gekende probleem, dus werden wij het slachtoffer. Nog een fotootje en weg was hij!
    Nog een plaats gereserveerd voor morgenavond, bleek niet eenvoudig te zijn, maar na enkele telefoontjes lukte het me toch.
    Wat kan het levend boeiend zijn.

    Doei, slaap zacht!


    >> Reageer (2)
    26-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 36 (Déols-Chateauroux - Velles)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vertrokken op de camping rond kwart voor negen. De stad Châteauroux moet ik doorkruisen, maar dit bleek totaal geen probleem te zijn. De route was volledig uitgepijld met de gekende bronzen schelpen op de stoep. Een realisatie van de vereniging “Amis et Pelerins de la Voie de Vezelay” en de stad. Prachtig!
    Eens de ringweg voorbij leidde het pad me door het “Foret de Châteauroux”. Kort na de middag bereikte ik Velles, waar iets later mijn taxi me oppikte en terug reed naar de camping.

    Morgen mijn extra opgebouwde rustdag!


    >> Reageer (2)
    25-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 35 (Issoudun - Déols-Châteauroux)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag feestdag van de H.Jacobus.

    Vandaag is het inderdaad een dag zonder veel geschiedenis.
    Deze morgen vertrokken om 9.30h na nog eerst een koffie gedronken te hebben samen met Nadine en Joel op het marktplein in Issoudun.
    Rond 17h aangekomen op de camping, morgen naar Velles en overmorgen neem ik mijn extra rustdag.
    Doei !!!!

    >> Reageer (1)
    24-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 34 (Bourges - Issoudun)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat moet men altijd schrijven als er niet veel te beleven valt, zo dacht ik deze voormiddag. Ik zal maar beginnen met de woorden “een dag zonder geschiedenis”. Achteraf gezien passen deze woorden totaal niet! Deze morgen zette mijn vrouwtje me af in Bourges rond 9h30, voor een minder aangename tocht, zo bleek uit de gids. Rond 15h was ik Charost, het eindpunt voor deze dag. Wat bleek, de refuge pelerin was niet te vinden en men moest zich aanmelden in de Mairie. Maar ja, het is weekend en dus is deze gesloten. Bij navraag verwees men mij door naar het enige hotel in het dorp, maar daar had ik geen zin in. De gids open gelegd, alles nog eens goed bekeken en mijn besluit stond vast, ik stap door tot in Issoudun, 13 km verder, wat het totaal voor vandaag op 39 km brengt. Dit wil zeggen dat hetgeen voorzien was in drie dagen, gaat afgewerkt worden in 2 dagen en zo heb ik een extra dag rust tegoed. Vandaag kruiste ik drie denkbeeldige lijnen, één zichtbare en twee onzichtbare. De zichtbare: ik stak de rivier de Cher over. De eerste onzichtbare is de grens tussen departement Cher (18) en Indre (36), de tweede onzichtbare is de “la méridienne verte” (een meridiaan staat haaks op de evenaar en loopt van pool naar pool).
    Net voor Issoudun zag ik Joel en Nadine terug, die zaten iets te eten in de McDonalds. Zo zie je maar, die zag ik vlugger terug dan gedacht.
    Mijn taxi opgebeld en naar de camping voor een zalige douche en een heerlijk avondmaal.
    Tot morgen!

    PS.Klik op de foto om die te vergroten.


    >> Reageer (1)


    Over mijzelf
    Ik ben José Millecam
    Ik ben een man en woon in Dendermonde () en mijn beroep is Gepensioeneerd.
    Ik ben geboren op 01/11/1948 en ben nu dus 75 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Reizen / Wandelen.

    MIJN ANDERE BLOGS !
  • 'k lere were te voete lopen !
  • Mijn oude blog
  • Via de la Plata 2011
  • Cartagena - Santiago de Compostela

  • Foto



    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs