Foto
Inhoud blog
  • Deel 5 : Leon - Santiago de Compostela
  • Deel 4 : Burgos - Leon
  • Deel 3 : Saint-Jean-Pied-de-Port - Burgos
  • Deel 2: Vezelay - Saint-Jean-Pied-de-Port
  • Deel 1 : Dendermonde - Vezelay
  • Foto's
  • Bedankt
  • Dag 92 (O Pedrouzo - Santiago de Compostela)
  • Aankomst
  • Dag 91 (Melide - O Pedrouzo)
  • Dag 90 (Airexe - Melide)
  • Dag 89 (Ferreiros - Airexe)
  • Dag 88 (Triacastela - Ferreiros)
  • Dag 89 (Ferreiros - Airexe)
  • Dag 88 (Triacastela - Ferreiros)
  • Dag 87 (O Cebreiro - Triacastela)
  • Dag 86 (Pereje - O Cebreiro)
  • Dag 85 (Ponferrada - Pereje)
  • Dag 86 (Pereje - O Cebreiro)
  • Dag 85 (Ponferrada - Pereje)
  • Dag 84 (Rabanal del Camino - Ponferrada)
  • Dag 83 (Villares de Orbigo - Rabanal del Camino)
  • Dag 82 (La Virgen del Camino - Villares de Orbigo)
  • Dag 81 (Mansilla de las Mulas - La Virgen del Camino)
  • Dag 80 (Bercianos del Real Camino - Mansilla de las Mulas)
  • Dag 79 (Calzadilla de la Cueza - Bercianos del Real Camino)
  • Dag 78 (Fromista - Calzadilla de la Cueza)
  • Dag 77 (Hontanas - Fromista)
  • Dag 76 (Rabé de las Calzadas - Hontanas)
  • Dag 75 (Ages - Rabé de las Calzadas)
  • zaterdag 4 september
  • Dag 74 (Redecilla del Camino - Agés)
  • Dag 73 (Najera - Redecilla del Camino)
  • Dag 72 (Logroño - Najera)
  • Dag 71 (Los Arcos - Logroño)
  • Dag 70 (Cirauqui - Los Arcos)
  • Dag 69 (Pamplona - Cirauqui)
  • Dag 68 (Roncesvalles - Pamplona)
  • Dag 67 (Saint-Jean-pied-de-port - Roncesvalles)
  • Dag 66 (Ostabat-Asme - Saint-Jean-pied-de-port)
  • Dag 65 (Sauveterre-de-Béarn - Ostabat-Asme)
  • Dag 64 (Orthez - Sauveterre-de-Béarn)
  • Dag 63 (Hagetmau - Orthez)
  • Dag 62 (Mont de Marsan - Hagetmau)
  • Dag 61 (Rocquefort - Mont-de-Marsan)
  • Dag 60 (Captieux - Roquefort-des-landes)
  • Dag 59 (Bazas - Captieux)
  • Dag 58 (La Réols - Bazas)
  • Dag 56 (Sainte-Foy-La Grande - Saint-Ferme)
  • Dag 57 ( Saint-Ferme - La Réole)
  • Dag 55 (Mussidan – Sainte-Foy-la-Grande)
  • Dag 54 – rustdag
  • Dag 53 (Saint-Astier – Mussidan)
  • Dag 51 (Sorges – Périgieux)
  • Dag 52 (Périgueux – Saint-Astier)
  • Dag 50 (Thiviers-Sorges)
  • Dag 49 – rustdag
  • Dag 48 (La Coquille – Thiviers)
  • Dag 47 (Flavignac – La Coquille)
  • Dag 46 (Limoges – Flavignac)
  • Dag 45 (Saint-Léonard-de-Noblat – Limoges)
  • Dag 44 (Les Billanges – Saint-Léonard-de-Noblat)
  • Dag 43 (Bévévent-l’Abbaye – Les Billanges)
  • Dag 42 (La Souterraine – Bévévent-l’Abbaye)
  • Dag 41 - rustdag
  • Dag 40 (Crozant - La Souterraine)
  • Dag 39 (Argenton - Crozant)
  • Dag 38 (Velles - Argenton)
  • Dag 37 (extra rustdag)
  • Dag 36 (Déols-Chateauroux - Velles)
  • Dag 35 (Issoudun - Déols-Châteauroux)
  • Dag 34 (Bourges - Issoudun)
  • Dag 33 (Rustdag)
  • Dag 32 (Baugy - Bourges)
  • Dag 31 (La Charité-sur-Loire - Baugy)
  • Dag 30 (Arbourse - La Charité-sur-Loire)
  • Dag 29 (Cuncy-lès-Varzy - Arbourse)
  • Dag 28 (Vézelay - Cuncy-lès-Varzy)
  • Dag 27 - rustdag
  • Dag 26 (Bessy-sur-Cure - Vézelay)
  • Dag 25 ( Lichères-près-Aigremont - Bessy-sur-Cure )
  • Dag 24 (Tonnerre - Lichères-près-Aigremont )
  • Dag 23 (Bragelogne - Tonnerre)
  • Dag 22 - (Bar-sur-Seine - Bragelogne)
  • Dag 21 - rustdag
  • Dag 20 (Marolles-Lès-Bailly - Bar-sur-Seine)
  • Dag 19 (Brienne-le-Château - Marolles-les-Bailly)
  • Dag 18 (Outines - Brienne-le-Château)
  • Dag 17 (Vitry-le-François - Outines)
  • Dag 16 (La Chaussée sur Marne - Vitry-le-François)
  • Dag 15 (Châlons-en-Champagne - La Chaussée-sur-Marne)
  • Dag 14 ( Ambonnay - Châlons-en-Champagne)
  • Dag 13 ( Reims - Ambonnay)
  • Dag 12 - rustdag
  • Dag 11 (L'Ecaille - Reims)
  • Dag 10 (Justine-Herbigny - L'Ecaille)
  • Dag 9 (Vaux-Villaine - Justine-Herbigny)
  • Dag 8 (Rocroi - Vaux-Villaine)
  • Dag 7 (Chimay - Rocroi)
  • Dag 6 Rustdag
  • Dag 5 (Beaumont - Chimay)
  • Dag 4 (Binche - Beaumont)
  • Dag 3 (Soigniés - Binche)
  • Dag 2 (Ninove - Soignies)
  • Dag 1 (Dendermonde - Ninove)
  • Morgen vertrek ik !!!!!!!!!!
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Route / Dendermonde - Santiago de Compostela 2010
  • Compostela 2010 !
    Foto
    Mijn voettocht / Dendermonde - Santiago de Compostela / 21 juni 2010 - 20 september 2010

    Op volgende link kan U mijn route volgen via "GOOGLE"!
    Dendermonde - Santiago de Compostela weergeven op een grotere kaart
    22-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 32 (Baugy - Bourges)

    Gisterenavond heeft Joël spaghetti voor ons drieën klaargemaakt. Later op de avond kregen we nog bezoek van Nadine haar broer en schoonzus. Om 22 uur zaten we onder de wol. Deze morgen vertrokken om 8u15 na afscheid genomen te hebben van J & N, want morgen neem ik een dag rust en zij stappen verder, dus lopen ze de komende dagen voor mij uit. De tocht is wat identiek als gisteren, redelijk vlak. Naar het einde toe net zoals naar Reims stap ik op een oude Romeinse heirweg met aan de horizon de kathedraal hoog boven de stad uitstekend. Rond 14u30 om een stempel in de kathedraal en mijn taxi opgebeld. Zoals eerder vermeld, morgen rustdag. Wat het weer betreft, het bleef droog, 22 °C, ideaal om te stappen.

    Slaapwel iedereen.


    >> Reageer (0)
    21-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 31 (La Charité-sur-Loire - Baugy)
    Deze morgen vertrokken op de camping om 7u30. Het was zwaarbewolkt en er viel regelmatig een spatje uit de lucht. Tegen de middag kwam er wat meer neerslag en de poncho kwam er aan te pas. Het parcour was lichtgolvend, of met andere worden, voor mij een vlakke etappe.
    Door de regen staan de pikdorsers er werkloos bij. 80 procent van de oogst is reeds binnen, hier en daar staat nog wat tarwe en koolzaad. Tijd dus om het land met tractor en zware werktuigen open te trekken. Het landschap krijgt dan ook onmiddellijk een ander uitzicht.
    Rond 15u kwam ik aan in Baugy. Eerst naar de Mairie voor een stempel en de sleutel van de refuge municipale, klein maar mooi ingericht.
    Ondertussen zijn Joël en Nadine ook aangekomen en deze avond gaan we samen koken (spaghetti).
    Morgen naar Bourges.

    PS: Chris, bedankt voor de informatie, ze is zeer welkom en ik kan ze goed gebruiken.

    >> Reageer (2)
    20-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 30 (Arbourse - La Charité-sur-Loire)

    Deze morgen vroeg vertrokken (7u) voor een relatief korte tocht. Om 11u30 was ik reeds in La Charité.
    Eerst om m’n stempel in Hotel de Ville en dan naar de camping het vrouwtje gaan opzoeken waar de apero reeds klaar stond, we hadden nog iets te vieren.
    Vandaag ben ik de Loire overgestoken, in feite nog maar half want de camping bevind zich op een eiland tussen twee armen van de rivier. De voorbije dagen stapte ik door het departement Nièvre (58), morgen is de Cher (18) aan de beurt. Deze namiddag werd het snikheet, gelukkig lag ik in de schaduw in mijn zetel te genieten van wat rust. Voor morgen wordt er onweer voorspeld, maar dat zien we dan wel. Ik zou zeggen, “slaap wel en droom er niet van”.


    >> Reageer (2)
    19-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 29 (Cuncy-lès-Varzy - Arbourse)
    Vandaag was het een speciale dag, ik ben 41 getrouwd en ik ga voorbij de plaats waar ik vorig jaar mijn tocht stopzette.
    Deze morgen om 8 uur vertrokken richting Varzy, waar ik mijn voorraad aanvulde in een Maxi-winkel. Ja, het is maandag en dan zijn alle kleine winkels gesloten.
    Ik ontmoet terug Joël en Nadine die ook aan het winkelen waren. We spreken af dat we elkaar morgen terugzien op de camping in La Charité-sur-Loire.
    In Bourras-la-Grange stop ik aan de chambre d'hotes waar ik vorig jaar besliste om te stoppen. Ik belde aan en werd onmiddellijk herkend. Ik moest natuurlijk mee naar binnen en bij een Grimbergen Blond werd er gepraat over het pelgrimmeren. Even werd het stil toen ik vroeg hoe het was met de moeder. Ja, het mens is overleden in februari jl. op de gezegende leefdtijd van 101 jaar. Na afscheid genomen te hebben liet ik 2 mensen achter vol enthousiasme over het feit dat ik terug vertrokken was vanuit België.
    Rond 17 uur aangekomen in de refuge communale, klein maar prachtig ingericht met een frigo vol proviand. Ik zal nu maar eindigen want mijn maag begint te grommen.
    Doei.

    >> Reageer (3)
    18-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 28 (Vézelay - Cuncy-lès-Varzy)
    Deze morgen pas om 10u vertrokken in Vézelay. In de voormiddag was de route uitgezet langs kleine paden door het bos, goed voor een wandeling van 2u. De meest rechte weg, een groot verschil met de GR paden. Na de middag, net voor Asnois, steek ik de rivier Yonne en het Canal du Nivernais over. Wie ooit het canvasprogramma 'Het bourgondisch complot' van de bekende fotograaf Michiel Hendrinckx heeft gevolgd, zal dat bekend in de oren klinken. Rond 17u bereikte ik de refuge. Het wordt uitgebaat door een dame van gezegende leeftijd. Na een lang gesprek over koetjes en kalfjes kan ik eindelijk een frisse douche nemen om daarna mijn avondmaal klaar te maken, of beter gezegd, gewoon op te eten.
    Smakelijk en tot morgen!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 27 - rustdag

    Voor ik het tweede luik van mijn tocht begin, eerst een evaluatie:
    1) fysiek is goed, nergens last van!
    2) tussen de oortjes is alles ok!
    Conclusie: het kan niet beter zijn!
    (Opmerking van Stephanie:  Hij klinkt ook veel opgewekter aan de telefoon! Wat een verschil!)
    Vandaag heb ik alles op mijn gemak klaargemaakt voor morgen; telefonisch gereserveerd voor de refuge van morgenavond. Ze geven blijkbaar geen eten en er is niets te vinden in de omgeving, dus ik moet alles zelf meenemen.


    >> Reageer (1)
    16-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 26 (Bessy-sur-Cure - Vézelay)
    Na een zeer uitgebreid ontbijt vertrokken om 8u. Stipt om 13u bereikte ik de basiliek van Vézelay waar mijn vrouwtje mij opwachtte. Wat een verschil met vorig jaar. Toen stonden hier mijn vrouwlief, broers Jacques en Jef en schoonzus José-Anne mij op te wachten en dit maakte vele emoties los. Dit jaar doet het me niks, het is een etappeplaats zoals alle andere of komt het misschien door het 'déjà-vu gevoel'?
    Ja, de route tussen Reims en Vézelay was zo voorspelbaar, alles zat nog fris in mijn geheugen van vorig jaar.
    Morgen is het rustdag. Zondag begin ik aan het tweede luik van mijn tocht, de historische route tussen Vézelay en Saint-Jean-Pied-de Port, goed voor een kleine 900km.
    Doei!

    >> Reageer (5)
    15-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 25 ( Lichères-près-Aigremont - Bessy-sur-Cure )
    Vandaag vertrokken om 8u15 voor de tweede etappe op mijn alternatieve route. Een rustige route door kleine valleitjes en bossen, dus niet het weidse van de voorbije dagen. Enkele kleine dorpjes lagen op mijn pad, maar eerlijk gezegd, ik heb vandaag meer reetjes gezien dan mensen!
    Op een boomstam heb ik mijn broodjes gegeten en genoten van de stilte. Het was een heerlijk stapweertje vandaag. Rond 14u was ik in Bessy-sur-Cure en ik had geluk, de Mairie was open. Dus daar eerst om een stempeltje. Dan naar de gite waar ik vorig jaar ook sliep en naar de Tour gekeken op TV.
    Nu ben ik terug op mijn vooraf geplande route en dus morgen naar Vezelay.
    Slaapwel.

    >> Reageer (1)
    14-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 24 (Tonnerre - Lichères-près-Aigremont )
    Vandaag quatorze juillet, nationale feestdag in mijn gastland.
    Vanmorgen ben ik iets na 8 uur vertrokken want men voorspelde nog zeer warm weer vandaag, en ja, het werd 32° C. Ik volgde de gewijzigde route richting Vezelay. Chablis en Auxerre laat ik rechts liggen. Het traject wordt afgewerkt in 3 dagen i.p.v. 4 dagen indien ik via GR zou gaan.
    Het parcours van vandaag is ongeveer hetzelfde als gisteren, dus veel open ruimte met mooie vergezichten. Het enige verschil zijn de druivenvelden van het zuidelijkste deel van de Chablis die waarschijnlijk de Petit Chablis produceren.
    In de vroege namiddag bereik ik mijn etappeplaats waar mijn taxi staat te wachten.
    In de late namiddag krijgen we op de camping nog een klein onweer met zéér harde wind, maar de schade bleef beperkt.
    Doei. Tot morgen.

    >> Reageer (1)
    13-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 23 (Bragelogne - Tonnerre)

    Gisteren lag ik later in bed, want Nadine en Joël uit Durbuy zijn nog laat toegekomen op de camping. Deze morgen ben ik iets voor 9u vertrokken uit Bragelogne voor een lange tocht van 32km i.p.v. de geplande 30km. Het werd er eentje door een golvend landschap, een lappendeken aan velden eventjes onderbroken door een groene gordel in de vallei. Prachtige vergezichten en kleine dorpjes waar geen mens te bespeuren valt. Of toch, een oud vrouwtje wenst mij 'bon courrage'! Het weer viel best mee. In de late namiddag bereikte ik Tonnerre en naar goede gewoonte ging ik eerst nog langs het office de tourisme om een stempeltje. Vervolgens ging ik richting camping waar ik van een heerlijke, frisse douche genoot.
    De voorbije dagen trok ik door het departement van de Aude (10) en nu is de Yonne (89) aan de beurt.
    Cadel Evans had vandaag een slechte dag in de Tour, maar ik voel me in topvorm.
    Tot morgen en slaapwel.


    >> Reageer (3)
    12-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 22 - (Bar-sur-Seine - Bragelogne)
    Deze nacht is het redelijk afgekoeld. Ik vertrok deze ochtend bij 18° in Bar-sur-Seine. Overal waren er dreigende onweerswolken met gedonder en gebliksem. Kort voor de middag liep ik in een eerste regenbui. In de namiddag regende het bij momenten vrij hard, maar het was toch aangenaam stappen. Morgen op naar Tonnerre én de feesten op de vooravond van 14 juillet.

    >> Reageer (2)
    11-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 21 - rustdag
    Het werd een warme rustdag. Ik heb dus niet veel gedaan, enkel naar de eerst echte bergrit gekeken van de Tour de France.
    Morgen voorspellen ze een kans op onweer en een daling van de temperatuur (oef!). Vandaag is het 11 juli, feest voor de vlamingen, maar ook de verjaardag van mijn copain Dani!
    Mijn bourgondisch gewicht van 84kg is na 3 weken stappen, geslonken naar 79,5kg. Verder heb ik niets nieuws te vertellen.
    Tot morgen voor een nieuw verslag.

    >> Reageer (0)
    10-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 20 (Marolles-Lès-Bailly - Bar-sur-Seine)

    Deze morgen na ontbijt met stokbrood en bananen,  mijn matje opgerold en vertrokken om 8 h. Het werd een korte etappe van ongeveer 13 km. Gisterenavond mijn taxi (vrouwtje Jaklien) nog opgebeld om te zeggen dat ze me al om 11h mocht komen oppikken. Ja, morgen wordt het een rustdag en we verplaatsen ons naar Tonnerre. Waarschijnlijk zal ik in de komende dagen mijn geplande route lichtjes wijzigen. We zien wel!


    >> Reageer (1)
    09-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 19 (Brienne-le-Château - Marolles-les-Bailly)
    Met de twee pelgrims, Nadine en Joël, ben ik gisteravond nog op restaurant geweest. We namen een voorgerecht, hoofdgerecht, kaas, dessert, koffie en een fles koele rosé wijn en dat alles voor 19 euro per persoon. We zijn dan naar het 'local de nuit' geweest, daar hebben ze zich ook geïnstalleerd en zijn we gaan slapen.
    Deze ochtend ben ik eerst naar de winkel geweest om mijn inkopen te doen en daarna heb ik ontbeten. Ik ben als eerste vertrokken om 9u30. In de voormiddag was het bewolkt en was er af en toe wat gedruppel, maar het kwam niet tot echte regen. In de namiddag kwam de zon er door en werd het opnieuw heet. In La Loge besliste ik verder te stappen en er een extra lange dag van te maken. Uiteindelijk stapte ik ongeveer 33km, tot in Marolles-les-Bailly. Ik heb eerst de burgemeester van dat dorp opgebeld en ik mocht mijn matje spreidden in de 'salle de fêtes'. De burgemeester, een jonge boerin van ongeveer 35 jaar; kloek gebouwd en van alles voorzien, gaf me de sleutel. Na het vaste ritueel van eten, wassen en bellen, duik ik mijn bed (lees:matje) in.
    Slaapwel.

    >> Reageer (1)
    08-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 18 (Outines - Brienne-le-Château)
    Gisteren zijn de mevrouw en meneer des huizes toegekomen rond 19u15. Om 20u15 zaten we buiten samen aan de apéro. Een plaatselijk tripelbiertje, die in de smaak viel. Om 21u hoorden we geroep aan het hek. Twee pelgrims zochten een plaats voor overnachting. Gelukkig was er nog een kamer vrij. Het is een Belgisch koppel uit de buurt van Durbuy op weg naar Compostela. Ze doen ongeveer dezelfde route, dus de kans is groot dat ik ze nog tegenkom.
    Ik ben deze ochtend wat vroeger vertrokken dan hen en zit nu alleen in het 'local de nuit' in Brienne. Het was een snikhete dag. Morgen stap ik naar La Loge, een dorpje van 'deux fois rein'! Ik moet zelf vanuit Brienne mijn eten meesleuren, dat beloofd met die hitte.
    Tijdens mijn telefoongesprek naar het thuisfront, stappen de 2 pelgrims voorbij. Ze zoeken ook een slaapplaats en ik zal eens zien wat ik voor hen kan doen. Daarmee zal ik jullie laten en tot morgen.

    >> Reageer (0)
    07-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 17 (Vitry-le-François - Outines)
    Na een verkwikkende nachtrust ben ik om een stokbrood gegaan naar de bakker. Ik heb mijn ontbijt genomen op mijn kamer. Bij de aanvang van mijn tocht van vandaag heb ik onmiddellijk de departementale route gekozen, want via de GR is het 14km naar het volgende dorp, Blaise sous Arzillières. Ik kies de rechte weg en deze is maar 7km. Na het dorpje neem ik terug het wit-rode pad. Deze is onverhard en zo bereik ik St. Remy-en-Bouzemont. Daar heb ik de rest van mijn stokbrood opgegeten met wat worst. Op dezelfde plaats van vorig jaar heb ik een foto genomen. Toen met poncho aan voor de regen, nu ben ik ook nat, maar van het zweet!
    Rond 16uur kom ik aan in mijn chambre d'hotes. De eigenares was niet thuis, maar dat had ze me op voorhand laten weten. Ze zou de achterdeur voor mij openlaten. Het is nu 19uur en ik ben nog altijd alleen. Hopelijk komt ze nog want ze had beloofd voor mij te koken.

    >> Reageer (1)
    06-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 16 (La Chaussée sur Marne - Vitry-le-François)
    Deze ochtend ben ik vertrokken met de zon, die regelmatig verscholen zat achter de hoge bewolking.
    De tocht van vandaag staat nog in mijn geheugen gegrift. Eentje op de GR, zonder omwegen en 95% onverhard. Het is trouwens op dit traject, dat ik samen liep met Sylvie ( Sylvie, je hebt een speciale plaats in mijn hart). In Vitry-en-Perhois doe ik hetzelfde terrasje aan, om mijn broodjes op te eten.
    Om 14u30 bel ik aan bij de Zusters van de congregatie van Jezus in Vitry-le-François. Ik krijg er een kamer toegewezen, recht tegenover die van mijn vorig bezoek. Het is er rustig en stil. Straks ga ik eten in de stad.
    Tot morgen.

    >> Reageer (1)
    05-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 15 (Châlons-en-Champagne - La Chaussée-sur-Marne)

    Vandaag een korte tocht van ongeveer 20 km te verdelen in twee delen.
    Deel 1: de D 60 tot in St-Germain-La-Ville.
    Deel 2: de GR 654 langs de boorden van de Marne.
    Ik ben in la Chaussée kort na de middag en drink een cola op het terras van Hotel Du Midi, waar ik vorig jaar overnachtte.
    De temperatuur was aangenaam om te stappen, verder geen nieuws van het zuidfront!


    >> Reageer (2)
    04-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 14 ( Ambonnay - Châlons-en-Champagne)

    Deze morgen vertrekken we (Wim en ik) rond 9h aan de kerk van Ambonnay. De eerste 4km is een landbouwweg evenwijdig aan de D37 tot in Condé-sur-Marne ons pad. Dan wordt het een wandeling van 16km op het jaagpad van de gekanaliseerde Marne richting Châlons-en-Champange. In het dorpje Recy eten we onze boterhammetjes op een bank in de schaduw, een café is er niet. Om 13h30’ zijn we reeds in Châlons, maar de accueil in de kerk van Notre Dame gaat pas open om 14h30’, dus noch wat rondtoeren en de stad verkennen. We ontmoeten een koppel die naar Rome stappen in verschillende delen om het gekende probleem, tijd! Vorig jaar zijn ze gestart in Canterbury en dit jaar stappen ze van St.-Quintin naar Vitry-le-François. Na het klassieke stempeltje dan maar vlug richting camping want de gasten rijden nog terug richting België, de plicht roept, werken!


    >> Reageer (0)
    03-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 13 ( Reims - Ambonnay)

    Vandaag was er lichte wijziging van het traject. Normaal zou mijn wandeling stoppen in Trépail, maar om organisatorische redenen was het beter om nog een aantal kilometers verder te stappen. Wim en Stephanie vergezellen mij dit weekend op mijn tocht en zij moeten morgen op tijd naar huis kunnen terugkeren, vandaar dat de wandeling morgen een beetje zal ingekort kunnen worden.
    We zijn om 9u40 vertrokken in Reims en hebben het verbindingskanaal tussen de Aisne en de Marne gevolgd. Ter hoogte van Sillery hebben we dit pad verlaten om Montagne de Reims in te trekken. Een prachtige tocht tussen de wijnvelden. Gelukkig bleef de zon weg achter de wolken en werd het niet al te heet. Het bleef gans de dag droog. In Vezenay hebben we onze picknick opgegeten in het cafeetje 'Au Croix d'Or', om vervolgens onze tocht verder te zetten door Forêt Dom. de Verzy. Om stipt 16 uur waren we aan de kerk van Ambonnay.


    >> Reageer (1)


    Over mijzelf
    Ik ben José Millecam
    Ik ben een man en woon in Dendermonde () en mijn beroep is Gepensioeneerd.
    Ik ben geboren op 01/11/1948 en ben nu dus 75 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Reizen / Wandelen.

    MIJN ANDERE BLOGS !
  • 'k lere were te voete lopen !
  • Mijn oude blog
  • Via de la Plata 2011
  • Cartagena - Santiago de Compostela

  • Foto



    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs