Links
  • Psoriasis Vlaanderen
  • Psoriasis Federatie Nederland
  • Psoriasis Vereniging Nederland
  • Psoriasis Nederland
  • Psoriasis.org
  • Psoriasis volgens Wikipedia
  • Daivonex bijsluiter 'opslaan als...'
  • Dovobet bijsluiter 'opslaan als...'
  • Advantan bijsluiter 'opslaan als...'
  • ***Mijn Psoriasis Forum***
    Mijn huidige behandelingen:
    *3 x per week PuvB
    *1 x Daivonex per dag van maandag tem vrijdag
    *1x Dovobet per dag op zaterdag en zondag
    *Huisgemaakte zalf voor een eczema in m'n aangezicht
    *Fucidin bij eventuele krabwondjes


    Dovobet




    Daivonex


    Advantan

    Een interessant adres?
    Mijn Psoriasis

    26-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opstoot

    Gisterenavond na het posten van vorig berichtje gedoucht en de dagelijkse smeerbeurt ondergaan. M'n vriendin werd er stil van. Ik had zo'n opstoot van pso dat ze niet goed wist hoe te reageren, m'n vlekken op m'n aangezicht en kale knikker stonden op 'rood' en rond m'n ellebogen had ik opeens vlekken bij, dat was tot nu toe een rustige plek geweest.
    Toen ik in de spiegel keek draaide ik snel m'n hoofd weg, het was geen leuke aanblik.

    Wat gaat het verdomd snel! Klote gewoon! Hoe ga ik er in hemelsnaam uitzien binnen een jaartje bijv?

    Het enige waar ik nog géén vlekken heb zijn m'n handpalmen, echt het enige plekje, geloof me.

    Gisteren ook nog gezegd tegen de 'psy' dat de psoriasis m'n dagindeling bepaald en me continue bezighoud.

    Normaal gezien heb ik opstoten na een stresspiek, negatieve stress dus, maar gisteren was het wel druk op t werk maar zonder 'gekibbel' dus...
    De psychologe dan? Ik denk het niet want ik maakte me er echt geen zorgen over, ben het al gewend, die gesprekken.
    Maar wat dan?

    Wat moet ik dan doen?

    26-10-2006 om 08:22 geschreven door Koen  


    25-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw 1ste bezoek aan de psychologe
    Na een onderbreking van 5 maanden terug contact gezocht met de psycholoog. Mijn vaste lieftallige psychologe ging net in zwangerschapsverlof dus had ik een 1ste afspraak met de nieuwe psychologe. Goed gesprek gehad van zo'n 1.5hr, amai, normaal gezien is 30min. voorzien! Het gaat nu vooral over de psoriasis, de psychologische gevolgen ervan en hoe ik de pso bekijk. Verder worden ook een aantal persoonlijke zaken besproken om m'n leven wat aangenamer te maken. Geen PuvB gehad vandaag noch gelopen, heb m'n km's op 't werk gehad vandaag, amai!

    25-10-2006 om 22:54 geschreven door Koen  


    23-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rex
    Na het vorige berichtje met Tarken erin nu nog een verhaaltje over de kleinste hond, Rex. Rex is zo'n gevaarlijk stille, slaapt tegenwoordig veel, wordt een dagje ouder, behalve als hij 'katte'kwaad kan uithalen. Zaterdagavond viel opeens z'n lege iglo op, nader onderzoek van m'n bos leverde niks op. Een kleine wandeling van mezelf en een rit van m'n vriendin door het dorp leverde niks op. Tot een telefoontje om 23.30hr:"Politie Diest, bent u uw hond kwijt?" Was Rex in huis genomen door buren op 50m afstand en opgehaald door de Politie. Wa's nou het verhaal? Vorig jaar had ik z'n ontsnappingsroute geblokkeerd, nu ik dit weekend een 'pre-winter' opruiming gedaan had heeft hij stiekem de blokkering uitgetest en hoera...de vrijheid... Gelukkig heeft hij niet de bedoeling om weg te lopen, gewoon effe de buurt verkennen. Zo had ik opeens een 'politiehond', tja, wie noemt z'n hond nu REX?

    23-10-2006 om 20:38 geschreven door Koen  


    22-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Border-collie
    Dat is me toch een ras apart hoor! Donderdagavond zijn we voor de 1ste keer samen gaan lopen. Vrijdagavond was ik te moe en gisteren een beeke teveel lekkere dingen gedronken. Dus vanavond toch maar een toerke doen maar zonder Tarkan...ja...dat had je gedacht....'k had amper m'n loopschoenen aan of hij ging al door het dolle heen! Alleen lopen was dus onmogelijk! Slimme honden, die Borders. Was tevreden van het lopen...maar 1 keer gewandeld en duidelijk sneller kunnen lopen. We zijn dus op de goede weg! Met de pso gaat het redelijk goed. In 't weekend gebruiken we Daixonex en da's aangenamer dan de Dovobet. Daivonex droogt veel sneller op en is minder vettig dus kan ik gewoon m'n kleren aandoen en op een normale manier gaan slapen. Morgen een dagje recuup genomen, lekker luieren dus....

    22-10-2006 om 19:04 geschreven door Koen  



    Inhoud blog
  • Eind 2006
  • Nieuw jaar, nieuwe job, nieuw gebouw.
  • Vlekken en andere dingen
  • "Andere" vlekken
  • De invloeden

    Archief per week
  • 25/12-31/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006

    Psoriasis Blog


    Gastenboek
  • kop omhoog
  • www.bloggen.be/havva_site
  • ook patient
  • hoi koen
  • ben eens komen lezen,....


    Blog als favoriet !

    Rondvraag / Poll
    Ken jij Psoriasis?
    ja
    nee
    Bekijk resultaat


    Diverse Links
  • Danny's Forum


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs