Sinds april 2012 ben ik ( eindelijk ) de fiere bezitter van een moto. Mijne moto, mijnen Bandit, mijne Soes. Op deze blog hou ik bij wat er zoal mee doe : georganiseerde ritten, met vrienden wat toeren, ... Niks voor jou ? No problem, er zijn andere blogs genoeg.
Over mijzelf
Ik ben Bart M
Ik ben een man en woon in Cackingeheim (Belgie) en mijn beroep is niet van belang.
Ik ben geboren op 14/05/1960 en ben nu dus 65 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: mijne moto, wat fietsen, familie & vrienden, skien..
Dit is heel waarschijnlijk mijn laatste blog. Niet omdat ik niet meer rij, maar ik kan het bloggen niet meer opbrengen, ik heb in niets zin meer. Nu het zeker is dat Mieke weggaat, en heel snel, hoeft het voor mij niet meer. Niets hoeft nog, alles is onbelangrijk.
De laatste week is 1 en al ellende geweest. Ik heb met Mieke gepraat, geargumenteerd, gemailed, haar gesmeekt, gehuild. Niks maar dan ook niks helpt. Ze gaat me verlaten voor een man waar ze 5 weken een relatie mee heeft. In haar omgeving (vriendenkring, ouders) is er niemand die er iets van begrijpt. Ze zegt dat ze haar hart gaat volgen. Ik begrijp er niks van. Mijn wereld staat stil, voor mij hoeft het allemaal niet meer, echt niet.
Ik weet dat de chronologie van mijn laatste blogs niet klopt, maar ik heb het een beetje moeilijk voor 't moment. Problemen, weet je wel.
Vandaag heb ik het Gaperstreffen van de Blues Skulls gedaan met vertrek in Wervik, zoals gewoonlijk. Tussen de autostrade en Wervik ligt er een flitspaal plat, achteruit, en verbrand. Waarschijnlijk heeft iemand zich hier heel kwaad gemaakt en hem met een camion achterwaarts tegen de grond gereden en daarna in de fik gestoken.
Eigenlijk is dit een 3-daags evenement, zondag is de laatste dag, en dat is er aan te zien. De hall waar je je moet inschrijven ruikt naar het verschraald bier en de grond plakt aan je voeten, wat ook wel iets met het bier van de avond ervoor zal te maken hebben. Hier en daar hangt er nog een Skull rond die zijn bed niet gezien heeft, bierbekertje in de hand en zijn best aan het doen om door en niet tegen een deur te lopen. De muziek staat luid. Zo rap mogelijk wegwezen is de boodschap.
Wat de rit zelf betreft : het eerste stuk is echt van kerktoren naar kerktoren rijden. Na de eerste stop gaat het beter en kan er nu en dan al eens gereden worden. Op die eerste stop in Passendale kom ik de Wit'n, Kurt en zijn vrouw tegen. Ik vertrek een minuutje of zo na hen en na een kwartier rijden we samen, ik als laatste zoals ik het liefst heb. Onderweg worden we voorbij gestoken door een groepje semi-hardrijders. Aan de tweede stop in Stavele herken ik hen : één van de kerels is diegene die Mario twee weken geleden bijna van de weg gekegeld heeft. De derde stop is eigenlijk geen stop te noemen. Even halt houden in het clublokaal van de Skulls op 3 km. van het eindpunt ; dat is zuiver om hun kas te spijzen. Buiten herken ik iemand die ik vorige week ook al eens gezien heb : een 60-er met witte baard, getatoeerde kale schedel en John Lennon bril. Hij regelt het verkeer voor het lokaal.
Terug aan het vertrekpunt maken we de balans op : 12 flitspalen op een stuk van 148 kilometer, dat moet je kunnen ! Volgens Kurt en Wit'n werd de rit gemaakt op papier, zonder ze ooit te rijden. Zou best kunnen, anders mijdt je toch die flitspalen. De vloer plakt wat minder, gekuist of opgedroogd, en de Skulls die er rondlopen zien er al wat beter uit. Nog een cocaatje en dan naar huis.
BBQ.
Camille is fantastisch (moest ik van haar zeggen).
Dit lang weekend, 1 juni, met vrienden naar Molenheide in Helchteren Houthalen. De vrienden en mijn madam en de kleinste met de auto, ik met de moto, Camille (de grootste) gaat niet mee. Doordat we alle 3 apart rijden heb ik een beetje vrijheid. GPS ingesteld op snelste route, maar zonder autostrades. Tot een stukje voorbij Brussen gaat alles goed.
Dan.
Ergens in de buurt van Haacht, de N..., een stuk weg dat je kilometers en kilometers kaarsrecht voor je uit zit lopen. Maximumsnelheid 70. Het weer is goed, de zon schijnt, je bent op weg naar een vakantiepark met 4 dagen niks doen in het verschiet, je bent verstrooid. Opeens zie ik een flitspaal naast me. Ik rem nog wel een beetje, maar zie toch de flits in mijn spiegel. Dit gaat me geld kosten, volgens mij doe ik iets tussen de 110 en de 120.
De rest van het verblijf was prima, dank je wel. Veel gegeten, hele frigo's bier leeggedronken, naar Bokrijk geweest, blotevoetenpad in Zutendaal gedaan, gezwommen en van glijbanen naar beneden gekomen.
Het weer was fantastisch, het gezelschap prima, maar het idee aan die flits heeft het toch wel wat verknald.
De meimaand van 2014 zal voor mij niet echt een maand zijn waarop ik veel gereden heb, vrees ik.
Alle zondagen zitten zodanig vol dat er gewoon geen tijd is om mijnen Soes buiten te halen. En zaterdag gaat echt niet : rond de middag (= 12 uur !!!) moet ik bij Mieke's ouders zijn om te eten.
01.06 : MTE Klerken : no : weg op lang weekend naar Limburg.
Wanhopig wordt een mens hiervan.
Gelukkig heb ik me 's avonds een paar keer moeten verplaatsen en was het weer droog ; wat rondtoeren langs de kleine weggetjes in plaats van de snelste weg te pakken kan ook heel plezant zijn.
En om mezelf wat moet te geven : ik heb op 'Treffens' gezien dat er in de loop van de maand enkele avondritten zijn op vrijdagavond, misschien kan ik er daar eentje meepikken als ze in de buurt gereden worden.
Op 1 mei heb ik niet kunnen bollen wegens Doeverentreffen. 's Morgens om 6u30 met Mario en Dieter naar Moere vertrokken. Om 7u30 van Moere naar Haringe (laatste stop) om alles klaar te zetten en te wachten op de eerste motards. Van 10u30 tot 17u30 met een salamietje staan zwaaien (eerst in een stralende zon en op het einde dag in de gutsende regen) om de motorrijders wat ordelijk op de parking te krijgen, daarna De Levaard opgekuist en terug naar Moere. Tijd voor een pintje (meer dan 1) en een avondmaal met de andere clubleden, dan met Evy (aan het stuur), Mario, Romy en Laure naar huis. Dankzij de inspanningen van het promo-team (spandoeken, affiches, flyers, mailings, mond aan mond reklame) en de goeie reputatie die ons treffen doorheen de jaren heeft opgebouwd konden we 623 inschrijvingen noteren. Als je weet dat men al de hele week slecht weer voorspelde voor 1 mei en dat het ook daadwerkelijk flink geregend heeft, dan is dat een zeer goed resultaat. Wij, de Doeverenmannen, zijn er in alle geval content mee.
Vorig jaar was 1 mei een schitterende dag ( bekijk de foto's maar op de site) en hadden we 200 inschrijvingen meer.
Volgend jaar ga ik eens proberen Patrick De Smet van Motoren & Toerisme en De Motorsite naar Doeveren te krijgen op 1 mei voor hun rubriek 'Clubblad'. Dat zou schitterend zijn, een betere reklame kan men zich niet inbeelden.
Efkens rap naar Pruvoost in Izegem gereden om een tapje te laten steken in die achterband. Na 5 minuten was dat gepiept : nagel er uit getrokken, gat wat vergroot, tapje warm gemaakt en met lijm bestreken, tapje door band gestoken, de rest afgesneden, wat druk bijgestoken en klaar is Kees. Toen ik wilde betalen ben ik Siska en Nico tegengekomen. Siska zit met mij in het oudercomité van Camille's school. Ze hadden voor de 16° verjaardag van hun oudste zoon een motor gekocht en kwamen hem net ophalen.