Over mijzelf
Ik ben Mieke.
Ik ben een vrouw en woon in Nijlen (België) en mijn beroep is Na afgestudeerd te zijn in het KVRI waar ik m'n diploma latijn - moderne talen gehaald heb, speel ik nu uitwisselingsstu.
Ik ben geboren op 12/09/1989 en ben nu dus 34 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: 'tennis', 'k zit in de chiro, hou van muziek & weggaan mé sjow volk (en minder sjow ook :D). In de winter probeer ik al.
Blog als favoriet !
Startpagina !
Zoeken in blog

Links.
  • FOTO'S
  • Mieke in Frankrijk & Argentinië
    31/8 - ? & 20/2 - ?
    26-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Herfstvakantie deel 1

    Hier is ie dan eindelek: deel 1 van het grote verslag. 
    Wel minder gedetailleerd en boeiend dan voorzien, maar kom, 't is beter dan nix

    We hervatten waar we gebleven waren... de herfstvakantie.


    Vrijdag 26 oktober

    De leerkracht Frans was al n heel week afwezig dus dat wilt zeggen 8uur minder les (6uur Frans + 2studie-uren die wegvallen, want als je tudie hebt, maar daarna geen les meer mag je naar huis.  Vrijdag hadde we dan nog eens de chance dat ook de leerkracht Wiskunde afwezig was, dus we mochten na 3uur les naar huis...
    We hadden mee wa vriendinne van de klas afgesproken om naar de 'Soirée Cartable' te gaan in een discotheek in St. Gilles, om de vakantie goed in te zetten.  Morgane is in de late namiddag naar ons gekomen, en is 's aves blijve eten.  Dan hebben we nog wa zot ant doen geweest, éne gedronken en dan zen we vertrokken naar onze soirée.  We hadden er veel te veel van verwacht, het was eilek echt een opdondertje (?): slechte muziek, keeei veel volk (bij elke stap da ge zette wierde bijna omveir geduwd), tequila zonder zout noch citroen (Kim!), als er op de zetels niemand lach te slapen dan was er op gekotst,... het was echt 'dégulace' om eens een Frans woord te gebruiken.  Het enige 'schoon' dak me van dieje avond nog kan herinneren is da as ge buite gaat in den 'hof' van die discotheek da ge uitzicht op zee had, da was wel super...  Voor de rest zo goed en zo kwaad als het kon de tijd verdreven.  Leve de Belgische fuifkes toch maar


    Zaterdag 27 oktober

    Ik ben 's avonds mee Sabrina naar Noirmoutier vertrokken om ons bij Bruno, Priscilla en Erwan te voegen.  We hebben van heel de rit (ongeveer n uur rijden) de muziek ni opgezet dus da wilt zeggen da we goe gepraat hebben, in 't Frans dan nog wel!   De grootouders van den Bruno hebben daar een vakantiehuizeke mét open haard, het was echt supergezellig om nog eens warm te hebben want thuis in Soullans hebben we genen openhaard en de chauffages macheerden ni, dus het was écht koud binnen (in de namiddag was's buiten zelfs warmer as binnen, en da is ni echt normaal in november) (en ja oké, ik ben ok wel een bikke ne kouschijter…)  We hebbe ons dus in 't salonneke voor den open haard genesteld en nen aperitief gedronken en zelfgemaakte lookbroodjes gegeten.  Nadien hebben we geraclettet (je weet wel, een soort panneke om kaas in te late smelten), da was heel lekker, maar ik zat ongelooflijk snel dik, 't was genne loechte kost.
    Nog wat nagetafeld en dan een 'huisfuifke' ingezet, met z'n vijven ant dansen geweest (Erwan kan nogal showkes geven, amai) en dan bed in.


    Zondag 28 oktober

     

    's Morgens rond een uur of 8 opgestaan want we zouden naar de 'pêche' (nen hoop rotsen mee al dan niet zee erop) gaan.  Geontbijt en dan gewapend mee iets da veel weg had van een houweel, een emmerke en watersandalen richting zee getrokken.  Die hadden we na zo'n 5min wandelen bereikt dus we konden beestjes beginnen te zoeken.  Den Bruno heeft voorgedaan waar ik wat moest zoeken en dan ben ik zelf aan de slag gegaan.  Na zo'n klein uur had ik ochermekes 5 pallourdes, een garnaal die ge moest zoeken mee n vergrootglas en een evengrote krab gevangen.  Den Bruno daarentegen had nen halven emmer vol, allegoe dak dus ni van eigen vangst alleen moest eten... 
    Ik ben mee Sabrina richting dorp gekeerd om brood, groenten en kruiden te kopen en toen we winkels etc passeerden die mij bekend voorkwamen vroeg ik me af of we ver van 'Bois de la Chaise' zaten.  Ik ben twee jaar geleden 10dagen in Noirmoutier geweest op een soort van 'taalkamp' en ik kon mij ineens echt veel dingen terug goe voor de geest halen.  Bleek dat ik goed geraden had, en we hadden nog tijd over dus we zijn naar 't ‘vakantiehuis’ gereden waar ik toen zat.  Echt super om daar terug te komen: het strand, die huttekes, de brug, ijsjeswinkel,... ik heb aan die trip toen echt goei herinneringen overgehouden en 't gaf een supergevoel om daar nog is te komen, 'k was echt content da allemaal nog is gezien te hebben. *Nostalgie*
    Achteraf terug naar la Madeleine (waar da wij zaten te Noirmoutier) gereden en ‘onze’ vangst (die in het totaal toch zo'n 40euro waard bleek te zijn) klaargemaakt.  Om 16u konden we dan eindelijk beginnen middageten, maar het was het wachten waard geweest.  Mhm,... die zeebeesten waren echt lekker, behalve een rauwe pallourde die ik must proeven, bweik, da proefde naar pure zee!  Ik weet het Nederlands woord voor pallourde ni want ik heb da voordien nooit ni gegeten, maar het ziet er uit als een mossel, maar dan mee schelpen die ge zo op t strand vindt...  In den oven mee look en één f ander groen kruid is da echt superlekker!  Na het eten mee Erwan en Sabrina terug richting Soullans gereden om  het koppel nog wa alleen te laten nagenieten.


    Maandag 29 oktober

    Niks speciaals gedaan, wa uitegerust van 't weekend en tv gekeken (den Erwan moest z'n huiswerk diejen dag maken, vandaar).  's Avonds laat is Vanessa gearriveerd.

     

    Dinsdag 30 oktober

    Uitgeslapen.  Spellekes mee den Erwan gespeeld + pasta en groenten gekookt in de voormiddag.  's Namiddags mee Vanessa ne veeel te voorspelbare film gezien en dan kwamen we op het idee om 'Halloween' te vieren.  Met z'n twee naar de supermarkt gereden om chocola en snoep te kopen en dan nen horrorfilm uitgekozen.  Als den Erwan 's avonds in z'n bed lag hebben we het goe donker gemaakt, en ons mee n geheim potteke snoep, zakskes chocola en nen dons (want het was nog steeds superkoud) in de zetel genesteld.  Vanessa zei da Sabrina beter ni wist da we snoep en chocola gekocht hadden, en aangezien die nog in de keuken bezig was hebben we ons snoep maar onder den dons verstopt.  De film (Saw3) gestart en het horrorren kon beginnen...
    Op ne gegeven moment scheurt Vanes haar zakske chocola open en jawel, al die bollekes vallen eruit (inderdaad, we hebben ook onze onhandigheid gemeen ).  We hebben zo subtiel mogelijk alles proberen bijeen te rapen en dan verder film gezien.  Uiteindelijk lag Sabrina al in bed en was de film gedaan, we waren het beiden eens datm heel goe was.  Vanessa sta recht en just bove de rand van die haar broek heeft die een heel bruin plek, ik moest er natuurlijk aan   Die trekt den dons weg om te zien waar ze ingezeten had, en jawel, er was een heel bruin veeg op de (gelukkig lederen) zetel, just of die had van de schrik in haar broek ge* (om geen vuile woorden te gebruiken). Mé twee superstrijk gegaan, we hebben echt moeilijke momenten gehad aangezien we geen lawaai mochten maken.  Alé, ook ik sta recht en pak den dons helemaal weg en ook op mijn plaats lag een bruin hopeke chocola, we doechte mee twee da we doodgingen, letterlijk op de grond gelegen van 't lachen!  Toen ik in m'n bed lag hoordek Vanes nog lachen op 't wc, en ook ik heb nog wa lachaanvallen gehad alvorens in te dutten...  Ons avondje horrorren was dus eerder een avondje gibberen geworden, maar ik vond het echt superplezant!

     

    Woensdag 31 oktober

    Vroeg opgestaan want we zouden, na veel zagen van den Erwan, een bezoekje brengen aan de mémé in bretagne.  Rond een uur of negen vertrokken en na vier uur (!) rijden ons doel bereikt.  Nu was de mémé vergeten da we kwamen, dus ze had geen eten voorzien.  We zijn dan maar naar ’t dropke gereden (nog een kleiner gehucht dan Soullans, buiten een kerk en kerkhof was er een bakker, een caféke en n klein supermarkt te bespeuren)  om inkopen voor het middagmaal te doen.  Nu bleek da de koffer nog vol eten stak da de mémé was vergeten uit te laden en wanneer Sabrina iets wat ooit een bloemkool had moeten voorstellen in de vuilbak wou steken sprong da helemaal uit elkaar, jaja, we hebben weer kunnen lachen, ’t was echt een marginaal zicht .  Terug ten huize mémé hebben we het middagmaal voorbereid, en ik heb me mee de mayonaise bezig gehouden, en al zeg ik het zelf, ik kan echt goeie mayonaise maken nu (ma ge wordt er wel dik van ).  Na het eten zijn we met z’n allen naar het kerkhof gewandeld om de pépé en het jongere broertje van michel (op z’n drie jaar overreden door nen tractor ) te bezoeken .  Op een gegeve moment begon de mémé in ne struik te heusse, en nen halve minuut later had ze twee vodden en een kuismiddel bovengetoverd, da vond ik eilek wel grappig.  Wat me ook opviel is da de mense hier op ’t kerkhof veel lawaai maken en lachen en... was redelijk raar.  Het waren ook allemaal familiegraven, soms zelfs één graf voor 8personen, kheb geeneen ‘enkel’ graf tegegekomen...
    Tegen een uur of vijf dan terug richting Soullans getrokken, maar na veertig minuten kwam Sabrina tot de conclusie da ze haar worsten vergeten was, en we maakten dus nen demi-tour .  Da wilt dus zeggen da we anderhalf uur verloren hebben voor een paar worsten, da snapt nu toch geen mens, allé, ikke toch ni .
    Wat later kreeg ik telefon van Marine, een meiske uit mijn klas om te vragen of ik geen zin had om mee hun mee te gaan stappen in Challans dieje woensdagavond, maar ik kon spijteg genoeg ni mee want zouden veel te laat thuis zijn... Ik eindigde dus mee een "amuseer jullie en tot maandag", waarop ze heel verbaasd vroeg wat er maandag te doen was.  Nu bleek da we anderhalf week herfstvakantie hebben hier, en ’t school dus den donderdag pas terug zou aanvangen, alta handig om te weten
    Ik moest eilek al heel lang naar 't toilet, maar dorf da maar ni te zeggen want ik herinner mij da os voke daar in den tijd toch ook ni mee kon lachen als ik terwijl we in den auto zaten zonodig naar 't wc moest...
    Op den duur kon ik écht nimeer inhouden (khad m'n broeksknop zelf al ope gezet ), dus heb ik toch durven vragen om even te stoppen. Vanes zo content as iet, want die zat namelijk mee hetzelfde probleem as mij.  We zijn dan gestopt aan 'n shoppingcenter, en we hemme echt glak twee zotinnen naar 't toilet gespurt, redelijk belachelijk   Ik weet nu in elk geval wat ik (niet) moet doen om goede punten te halen voor de spurt tijdens de lessen L.O
    Rond half11 eindlek de thuishaven bereikt, nog een snel hapje gegeten en beddeke ingedoken.


    Donderdag 1 November

    Wat we diejen dag gedaan hebben herinner ik me niet zo goed meer, den avond daarentegen

    We zijn begonnen mee warme hapjes te maken (zo'n dings da wij normaal mee Kerst bestellen bij den bizar, maar dan een beetje veeel economischer).  Tegen dat die geprepareerd waren, kwamen Sabrina en de Mamie thuis, dus konden die den oven in, goei timing! 
    We hebben dan maar ineens den aperitiefgenomen: een glaasje schuimwijn, want Bruno en Prisci waren weeral n maandje langer samen (ikke en de Stein trouwens ook, da ga trouwes gemakkelijk vooruit a ge zoveel in't buitenland zit ).  Ons hapkes vielen goed in de smaak, we weten nu da we de volgende keer twee plateau's mutte maken, en ik schrijf zeker het recept op om thuis nog eens uit te proberen
    Dan hebben we gegeten.  Prisci werd op ne gegeve moment echt knalrood- - nu bleek da die prongeluk twee rode braziliaanse pepers gegeten had, en da was dus serjeus afzien   De mamie die alle pepers eet en meestal ni pikant vindt heeft dan ook maar eens geprobeerd en zei toch dat het serjeus pikt in de keel, haha en als die het al vindt...
    De sfeer zat er goe in en Sabrina besloot om de 'grote flessen' dan nog maar eens boven te halen: ik denk dat het een soort cognac is, nen digestief in elk geval, hier met de keuze tss peren- en mandarijnsmaak.  Den Bruno kwam op het geniale plan om de glazekes op te warmen, in brand te steken, en dan u hand daarop te leggen zodat da glaaske 'aanzuigt'.  Ikke natuurlijk grote schrik om mij te verbranden in 't begin.  Den eerste keer dak da probeerde: mijn glaaske natuurlijk tege de korst, maar gene paniek, de flessen waren nog ni leeg
    Op den duur lukte het mij ook om een danske te placeren mee n glaaske aan mijn hand, 'k was echt superfier.
    En aangezien één altijd naar meer smaakt, hebben we ons daar wel efkes zoet mee kunnen houden .
    Rondt een uur of één haakte de mamie en Sabrina af want die zouden de vrijdag gaan werken in 't huis van de mamie.  Bleven we nog mee vier over.  Den Bruno was plots verdwenen, maar 3min later stonnem daar terug mee n fles smirnoff, fles boomerang en fles whiskey. We hebben dan mee z'n vieren nog een uurke dobbelstenen ant werpen geweest met het doel die flessen te ledigen, wat ons dan ook gelukt is.  Tegen het eind van 't spel kwamen er verhalen boven als: "vorig jaar hebbe we da ook eens gedaan mee Maaike, en Vanes die sliep daar toen bij in 't bed en die heeft dus in da bed overgegeven en..."  Aangezien Vanessa dieje nacht bij mij zou slapen heb ik maar snel mijnen tactiek veranderd zodat of Prisci of Bruno moesten drinken, allegoe da ze mij da op tijd verteld hebben
    Als de flessen leeg waren zijn we onzen tram ingedoken.  Vanessa en ik vonden da we nog veel te actief waren dus we hebben dan nog maar eens besloten gezellig een horrorfilmke in ons bed te zien.  Twinteg minuten later leek het ons beter de film 's morgens voort te zetten want we hadde mee twee onze klop gekregen en ne Franse film mee n half oog zien is geen goei idee
    't Was plezant geweest, we zijn voldaan in 't slaap gevallen…

     

     

     

     

     

     

     

    26-11-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  


    23-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Excuses x 2

    Hééj,

    Ik ben vandaag redelijk slecht gezind... Gisteren drie uur ant tippen geweest om da blogdink hier op peil te brengen, nu blijkt datr via dn blog iet is misgelopen en da mijn bericht ni is toegevoegd. Al chance had ik het eerst in een word-document gezet, dus dat zou ik normaal in de prullenbak moeten terugvinden.
    Wel... De kerel dieje vorige keer mijn sessie heeft gesloten zonder iets op te slagen (een uur blogwerk naar de boem), heeft gisterenavond toevallig alle prullenbakken leeggemaakt met gevolg dat ik dus ALLES kwijt ben.

    Ik vind vandaag echt de moed niet om da bij te werken, maar ik ga dees weekend Sabrina hare laptop opeisen, en ik belooof da alles tege maandag terug in orde zal zijn!  Mss dat ik ook de toelating krijg de foto's van mijn (bijna afgelopen) Franse reis up te loaden... Wie weet   Blijf optimistisch zou ik zo zeggen...

    Xxx

    23-11-2007 om 12:38 geschreven door Mieke.  


    12-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Excuses.

    Saluuut!

    Het is weer even geleden dat ik een berichtje heb gelaten, maar de pc thuis was macheerde voor 2 dagen en is nu weer cadal, en op 't school heb ik mij even op het nieuws gericht.   Nadat mijn leraar geschiedens een artikel 'Une certaine Belgique est morte' onder mijne neus geduwd had, vond ik het mss toch is interessant een beetje uit te vissen wat er daar nu allemaal gaande is in den Belgique

    Ik zal proberen zo snel mogelijk alles weer een beetje op pijl te brengen!

    Bisous, Mieke (pas morte du tout)

    12-11-2007 om 08:38 geschreven door Mieke.  


    10-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan m'n broer

    Gelukkige verjaardag, Senne!

    Gros bisous, van Mieke. xxx

    10-11-2007 om 00:00 geschreven door Mieke.  



    Archief per maand
  • 08-2008
  • 05-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007

    Inhoud blog
  • Een misschien toch wel belangrijke melding..
  • Rosario
  • Begin school
  • Maart algemeen
  • Vakantie deel 3

    Laatste commentaren
  • Haha, Plush toch (Trottel)
        op Een misschien toch wel belangrijke melding..
  • hier benek nog is (Valeria)
        op Rosario
  • Funfunfun! (Kiiir)
        op Rosario
  • het ga je goed daar!!!!!!!! (mama van leen h)
        op Vakantie deel 3
  • Brief (Kiiiiiiiir*)
        op Vakantie deel 3
  • Den Johnny (Liien)
        op Vakantie deel 3
  • Amai (Kiiir*)
        op Vakantie deel 3
  • mooi (T)
        op Vakantie deel 2
  • Hey (Lien.)
        op Vakantie deel 1
  • Komt noewet goe (T)
        op Vakantie deel 1
  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs