Inhoud blog
  • 22 Maart
  • Nigeria anno 2012
  • Papa
  • FIFA dreigt Nigeria te schorsen
  • Vliegen in Nigeria
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    De Mestdagh-Hens Blogsite
    nieuwtjes, avonturen en belevenissen
    07-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nigeria anno 2012
    Wat er zat aan te komen (zie voorgaande blogs) is gebeurd.  Nigeria heeft een nieuwe aircrash van formaat en behaalde nog eens het wereldnieuws. De crash heeft een grote weerslag op de mensen, zeker hier in Lagos.  Zo groot dat de bomaanslag van dit weekend in Bauchi (de zoveelste bij een kerk) bijna ongemerkt ging (toch 21 doden).  Het is ongelooflijk dat zo'n land onder een slecht daglicht blijft en er niet onderuit kan komen.

    De slechte staat van de aviation (luchthavens en vliegtuigen) heeft ook veel te maken met de corruptie. Al de regels die worden gecreeerd om contractors of aviations meer aan banden te leggen en de strictere normen, zijn soms een excuus om nog meer geld te laten rollen.
    Een man waarmee we zaken deden was tussen de slachtoffers. Er waren niet veel expats tussen de slachtoffers (hoewel de piloot Amerikaan was) omdat die meestal niet op een weekend vliegen. Toch moet ik eerlijk toegeven dat Dana Airline een niet al te slechte reputatie had en dat ik de airline ook al eens frequenteerde. Toch stond in de gazet een aantal weken geleden dat het vliegtuig dat ik gebruikte een buiklanding moest doen => voorbode van wat moest komen?
    Een punt is zeker: de airline is nu door de meeste firma's geblacklist en zal op gebied van aviation nog maar moeilijk aan de bak komen.

    Nochtans heeft Nigeria toch heel wat beters te bieden. Zo zijn er wel veel lieve mensen die altijd bereid zijn om jou te helpen. Schattige kindjes met veel moed tegen een moeilijk leven aankijkend.


    Grappige situaties


    En diegenen die met weinig middelen altijd wel een oplossing vinden



    Welcome to Nigeria!

    07-06-2012 om 13:52 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    21-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Papa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    %%%FOTO1%%%

    †

     

    Als dankbare herinnering aan

     

    de heer

     

    Roland Mestdagh

     

    echtgenoot van mevrouw Lydie Debruyne

     

    geboren te Brugge op 24 januari 1941 en
    er overleden in het AZ Sint-Jan
    op 14 september 2010

     

     

    _________________________________

     

     

    Dien avond en die roze         Guido Gezelle

     

    ‘k Heb menig uur bij u
    gesleten en genoten,
    en nooit en heeft een uur met u
    me een enklen stond verdroten.
    ‘k heb menig menig blom voor u
    gelezen en geschonken,
    en, lijk een bie, met u, met u,
    er honing uit gedronken;

     

    maar nooit een uur zo lief met u,
    zo lang zij duren koste,
    maar nooit een uur zo droef om u,
    wanneer ik scheiden moste,
    als het uur wanneer ik dicht bij u,
    dien avond, neergezeten,
    u spreken hoorde en sprak tot u
    wat onze zielen weten.
    Noch nooit een blom zo schoon, van u
    gezocht, geplukt, gelezen,
    als die dien avond blonk op u,
    en mocht de mijne wezen!
    Ofschoon, zo wel voor mij als u,
    -wie zal dit kwaad genezen?-
    een uur bij mij, een uur bij u,
    niet lang een uur mag wezen;
    ofschoon voor mij, ofschoon voor u,
    zo lief en uitgelezen,
    die roze, al was ’t een roos van u,
    niet lang een roos mocht wezen,
    toch lang bewaart, dit zeg ik u,
    ’t en ware ik ’t al verloze,
    mijn hert drie dierbre beelden: U,
    DIEN AVOND EN DIE ROZE!

    21-09-2010 om 09:15 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    02-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIFA dreigt Nigeria te schorsen


    Een staaltje van wat wij hier alle dagen in deze circus meemaken.
    De President heeft het Nationale Elftal van Nigeria voor 2 jaar geschorst van het Internationale toneel, en de FIFA is daar natuurlijk niet mee opgezet. Ik lees dat in de SPORZA de FIFA een ultimatum heeft opgelegd aan de Nigeriaanse regering om op hun beslissing terug te komen. De gewone burger kiest zeker niet het kamp van de president nu. Maar toch wou ik jullie niet onthouden wat vandaag getiteld stond in de krant als reactie op het FIFA ultimatum.



    Ondertussen neemt de humor toe en zoals Brazil net het onderspit heeft moeten delven tegen de Oranjeraars, zei ik tegen onze chauffeurs die hier voor Brazil supporterden: "ze moesten het Braziliaans Elftal voor 2 jaar schorsen" in een bazige toon. Algemene hilariteit natuurlijk.

    Bijlagen:
    http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/wk/100702_FIFA_Nigeria_schorsing   

    02-07-2010 om 18:05 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    04-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegen in Nigeria
    Nieuwe rubriek. Heb reeds enkele malen gevlogen tussen verschillende steden in Nigeria, maar dit was een specialeke.
    Nigeria kwam nochtans van ver. Als we in Port Harcourt woonden kregen we om de 3 maanden ongeveer een aircrash te vernemen. Een daarvan was de nacht die volgde op onze overval op de Base in 2005, het vliegtuig van Bellview Airlines dat onze boekhouder vanuit PHC naar Lagos (veiliger oord) bracht, crashte bij de daaropvolgende vlucht tussen Lagos en Abuja.  Een andere vlucht van de airlines Chanchangi crashte in de kerst van 2006 op de runway van PHC met vnl schoolkinderen die vanuit Abuja terugkwamen naar huis voor de vakantie.  Of koeien die in de straalmotor van een landende Air France belandden. En er waren er nog meer.

    Ondertussen is een en ander veranderd in de Nigeriaanse luchtvaart. Bellview sloot, zoals voorganger Okada airwys and Aerospace en nog vele anderen. Nigeria Airways ging bankroet en Richard Branson snoof business en werkte zich in de airline om er Virgin Nigeria te creeren.  De steeds vertrouwde Aero Contractors verloor eigenlijk nooit aan credibiliteit en de gouverneur van PHC startte een eigen airlines onder ARIK, met Belgische vliegtuigen, Nederlandse bemanning en onderhoud door Lufthansa. Om zich in de business te werpen tss Virgin Nigeria en Aero volstond het om in PHC enkele kidnappings te organiseren tussen PHC-stad en de toendertijd voor PHC vervangende luchthaven Owerri, om de expats naar een kleinere Air Force Base in hartje PHC te doen vluchten. Daar konden enkel Arik vliegtuigen landen, en later kochten de 2 andere ook hun permits in. Dit tussen 2007 en 2010.
    Dit jaar had Mr Branson er genoeg van en trok zich uit Virgin Nigeria, die nu van naam veranderd naar Nigerian Eagle en waarvan de schuldenlast zo hoog is dat waarschijnlijk op onderhoudscontracten zal worden bespaard. Mijn collega heeft echter een erbarmelijke vlucht achter de rug met de nieuwe airline waardoor we ons nu vnl beparken tot Aero en Arik.

    Onze dochter Anouk ging begin dit jaar naar voetbaltornooi met de school met Arik, en bij terugkeren. Bij terugkeer naar Lagos trachtte de piloot te landen in Lagos tijdens een hels onweer. Anouk vertelde dat ze zot werd en ook wel panikeerde terwijl in het hele vliegtuig de passagiers luidop schreeuwden en bidden en bleitten. We waren op de grond ook wel ongerust en als Anouk het vertelde maanden we haar tot kalmte, omdat we het eigenlijk ook niet meemaakten. Tot voor kort.
    Nu, eergisteren, 3 dagen vooraleer naar Belgie te vertrekken, moest ik nog vlug even naar een belangrijke meeting in Abuja. Aero geboekt zoals meestal en met mijn Nigeriaanse collega vertrokken. In Lagos geen vuiltje aan de lucht, en zoals in de meeste vluchten, val ik al snel in slaap. Totdat een geweldige schok mij wakker maakte. We waren aan het dalen, en buiten waren het donkere wolken. Hoe meer we daalden hoe meer geschud en donkerder het werd, je zag geen steek. Een gat in het wolkendek en we verloren ongecontroleerd altitude. Dan weer een plotse bocht van 45 graden, met nog een zakking. Ondertussen werd er geschreeuwd "JEEZUS......JEEZUS.....JEEZUS....", luid gemompel van panikerende bidders, hoewel ik ik ook schrik had maar niet veel kon doen keek ik toch maar eens rond in het vliegtuig. Het was bijna een opstand, en er was geen enkele lokale die niet riep, sprak of een gebed mompelde. Ik niet, en ik dacht dat ik iets tekort kwam. Kon ik niet bidden? Neen, ik dacht "wanneer smakken we? keek uit het venster, zie ik de grond? Neen, nog altijd dichte wolken en nog donkerder. We zijn eraan.... waarom moest ik nog perse naar Abuja? Wat zal er van Katrien en de kindjes worden, waarom laat ik ze achter?
    De piloot sprak in een rustige stem: We gaan terug naar boven, en wachten nog 15 min boven en als het weer niet betert hebben we nog genoeg fuel om terug naar Lagos te keren.  We zijn bij de 2 de poging toch nog geland. En als ik naar Katrien belde zei ze me dat dat ongeveer hetzelfde was als Anouk meemaakte.  Als ik het Anouk vertelde kwam het bij haar weer naar boven, maar ze was blij dat ik nu toch wist wat ze had meegemaakt. Hallelujah! En morgen vliegen we naar Belgie. 

    04-06-2010 om 19:47 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    29-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gone Too Soon

    Born To Amuse, To Inspire, To Delight
    Here One Day
    Gone One Night

    Like A Sunset
    Dying With The Rising Of The Moon
    Gone Too Soonhter


    Hoe hij ook recentelijk in het nieuws kwam als Wacko Jacko, of kinder-surprise, of freak. De schijnheiligheid in de media is soms toch frappant.
    Michael moest blijkbaar heengaan opdat men zich terug zou realiseren dat hij de jongen met de mooie stem (The Jacksons) was waarvoor menig onder ons in vervoering werden gebracht in eind jaren 70, tijdens de fleur vd Motown-label, met o.a. "One Day in Your Life". Ik wist toen nog niet of dit door een jongen of een meisje was gezongen.

    Echter hadden we toen een single gekocht van de Jacksons die mij is bijgebleven "Let Me Show You The Way To Go", en later teruggevonden op CD in Singapore. Het liedje ging vanzelf weer door mijn hoofd als het slechte nieuws opkwam.

    Michael taught his people how to Moonwalk. Hij was vooral een danswonder, de beat of the music. Ook ik was toen in 1983 onder de indruk van zijn danstrucjes op Billy Jean, en imiteerde kort daarop zijn pasjes op de dansvloer bij de volgende fuifjes (TD's).
    Hij heeft de music-video business geboost met de clips als "Thriller", "Beat It" (de 2de Westside story), "Smooth Criminal" e.a.

    Michael finishte een "Perfect" Album "Thriller" waarvan nog lang werd gesproken, het moeilijke was herhalen en dat is hem toch gelukt met een bijna even goeie "Bad". Ok het nieuwe was er al even af. Toch ben ik blij dat we (Katrien en ik) hem zijn gaan bekijken in 1988 in Werchter. Michael was bovenal een performer, clearly!
     

    We will miss all that you brought to the world.


    Sommigen zeggen dat hij een soort Elvis is die heengegaan is. Eigenaardig toch dat hij ooit met de dochter van Elvis trouwde. Sommigen zeggen dat zulk muziekwonders maar "Once in a lifetime" komen. Na Elvis, Michael, was toch tamelijk een aaneenschakeling. Hopelijks hebben we binnenkort een nieuw muziekwonder. Misschien is ie al bezig maar zullen we ons dat pas na een jaar of tien gewaarworden. The King is Dead, Long live the King(?) of Queen(?). Time will tell.



     

     

    29-06-2009 om 19:52 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (1)
    19-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.India Bye Bye
    Het is nu mijn laatste dag. Nog enkele dossiers afgewerkt vandaag, en ik kan met een gerust hart vertrekken. Op 8 juli moet ik reeds naar mijn nieuwe bestemming. Verlof kort, hopelijks krachtig en tof. Het vertrek (afscheid) is moeilijk. Iedereen belt mij nog eens op bye bye en hoe goed ik wel was enz... Het was een moeilijk land, maar het 2de jaar was toch een mooi en plezanter jaar (we waren het nu gewoon geraakt) het is van bye bye
     

    Naar de andere bestemming: Nigeria, waar ze mij met open armen zullen ontvangen
     

    Het verhuis is afgerond en de container geladen


    19-06-2009 om 12:39 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    02-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bye Bye India
    Voila, we zijn bijna weg.
    We gaan India missen, moeilijke start, maar eens gesettled en uwen draai gevonden sturen ze je weg.
    Niet dat het zonder mijn instemming was, maar als ze je komen vragen van te verhuizen, (hoewel dit wel vriendelijk is van te vragen) wil dat meestal zeggen dat het de firma het beste uitkomt. En gegeven de huidige situaties in de economie kan je best nog maar es luisteren.
    Sommigen hebben het goed geraden, we gaan idd terug naar Nigeria, maar deze keer is het Lagos.

    We zijn bezig met de nodige arrangementen qua school (Eline en Anouk zijn reeds ingeschreven in de American International School in Lagos, maar Pieter heeft nog geen plaats). Opvangnet voor Pieter is de Hollandse School, maar qua transport en timings is dat verre van vanzelfsprekend. Wij hopen dus alsnog voor een plaats in de AISL, zo kan hij in het Engels ook verder.

    Huisvesting is ook een probleem. Uitermate duur voor weinig kwaliteit. We hebben gekozen om dan maar een vd bestaande huizen van Dredging verder uit te bouwen, omdat huidige structuur te klein uitvalt.  Veel werk valt er nog te doen, en we zijn er niet zo ver meer van verwijderd.

    Ondertussen hebben reeds een afscheidsfeestje gegeven voor onze vrienden (groot feest met 60 man tot 5u in de ochtend) en heeft mijn Indische firma nu ook afscheid genomen van mij. De laatste afscheidnemende dagen zijn niet plezant.

        
       

    Volgende week begint de verhuisfirma aan onze inboedel, weer stress. Maar ja, dat komt met elke verhuis. Hopelijk geraken we rap geintegreerd in Lagos.
    Katrien en de kids zijn in Belgie vanaf 11/06, ik ben er vanaf 20/06. => See you then.

    02-06-2009 om 11:14 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerala - Tamil Nadu
    Deze blog is een ode aan het toeristisch India.
    Nadat we in April 2008 Rajasthan bezocht en bewonderd hadden, deden we deze Kerstvakantie Kerala en Tamil Nadu.
    Wel, we bezochten eerst het gezellige Kochi, met zijn knusse straatjes in "Fort Cochin", langs de zee met zijn "Chinese Fishing nets",


    De rijke visvangst langsheen het water


    En de vele winkelstraatjes nadat we de plaatselijk synagoge en de graftombe van Vasco Da Gama in de Sint-Franciscus Church hadden bezocht.


    Natuurlijk was er ook nog een schouwspel Bollywood


    En 's avonds een typische Kathakali dans meepikken


    Van daaruit zijn we naar Kumarakom (zuidwaarts) getrokken en een dag en (kerst)nacht gespendeerd op de boot in "The Backwaters" zoals ze het noemen.


    En voeren tussen de rijstvelden en zagen India vanuit een ander hoekpunt. Het was ZAAALIG!


    Dan terug de bergen in naar Periyar waar we het natuurpark bezochten


    En een elephant-ride hebben "geleden"


    De bergen af gereden naar Tamil Nadu en in Madurai de grootste tempel bezocht met zijn prachtig gedecoreerde 4 torens waarvan we niets zagen (restauratie werken aan de gang)


    Madurai is een vuile stad, nog vuiler dan Chennai, dus trokken we onmiddellijk door naar Tanjavur, hetgeen een mooiere tempel had te bieden


    Met heel interessante muur versieringen, mmm.


    Zou je geloven dat het de moeite was?

    Wij vonden van wel....

    11-02-2009 om 06:37 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Emptyness
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Take a step back and think of those
    who suffer the day of today

    Australia has its worst inferno ongoing
    where families loose their children
    where some are stuck and trying to find a way out.
    Imagine yourselve in such situation with the heat, thick smoke,
    and one of your child in your hand, not knowing where the others are.
    Or returning to your home and find back nothing,
    Having to restart your life
    What about if you're over 70 yrs old
    Desperation all over, emptyness.

    In other countries people loose jobs, income
    Imagine coming home telling your wife and children
    "I'm fired", even if you're not alone.
    Try find something else is the challenge.
    Richer people can start living less generous
    Poorer people will struggle, their children too.
    Thier minds must float in emptyness.

    Club Brugge lost Antoine Vanhove.
    second big loss and hard hit in one year after Francois
    In his life he suffered many losses before becoming one.
    Remarkable man choosen for a purpose (of God?)
    His wife lost her every family being 
    Early her children, now her husband
    What's left must be Emptyness
    Life can be hard.

    I'm not one of them
    But that doesn't mean we don't know about it.

    11-02-2009 om 04:27 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    29-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chennai is flooded, India all shook up
    Wij zijn hier in India allemaal geshockeerd van de gebeurtenissen in Mumbai. Niet dat we geen terroristen aanvallen kennen, want er ontploffen hier wel meer bommen dan in een geteisterde stad als Colombo, Sri Lanka, maar de manier waarop: voor het eerst gemunt op westerlingen en expliciet naar Joden, gewapende terroristen on the field in het midden van de strijd, zelfmoordcommando's eigenlijk, want er was geen way out. En dat het dan nog zolang duurde, nog steeds is de rust niet weergekeerd.
    De Indiers zijn er niet goed van. Ik kan mij terug plaatsen in het moment van de gewapende overval in Port Harcourt, maar die was voor bij na 45minuten. Man,man,man. Zelfs zij die het zonder kwetsuur overleefden zijn blij, opgelucht, maar getekend.

    Ik denk ook dat de meeste slachtoffers in et treinstation gevallen zijn waar granaten in het pak mensen gesmeten is (en er zijn daar altijd een hele pak mensen, ze slapen daar zelfs op de platform). Ik hoop dat het Noorden van Pakistan eindelijk eens met de grond wordt gelijkgemaakt. Het is een broeinest van terroristen.

    In Chennai hebben we een cycloon(-tje) ontvangen en de Madrassers waren eerder bezig met het leegscheppen van hun ondergelopen huizen, maar straten lagen blank. Een avond waar het water net boven de uitlaat vd auto kwam (door veel gas te geven wordt het binnenstromen vh water verhinderd), dacht ik dat ik niet zou thuis geraken, maar het was uiteindelijk toch gelukt.  Vandaag schijnt de zon alweer en hopelijk is het kwade achter de rug. Hieronder enkele fotootjes van langs de straat. 

    Straat in Kotturpuram, in de ochtend nog te doen


    In de loop van de dag, regen houdt aan in Chennai


    Avond, trachten terug te rijden, water komt bijna in de uitlaat van de Maruti voor ons


    Volgende ochtend zie je de huizen onder het water niveau


    Straten volledig blank


    Om de bus te pakken moet je je voten nat maken


    zonder uitleg


    Een busje in panne wordt geholpen (geduwd) door collega tuk-tuk (lokale VTB-VAB zou je zeggen)

    29-11-2008 om 08:03 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    26-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hello Again
    Het is voor de trouwe lezers onder jullie wel lang wachten geweest vooraleer ik weer een blog neerpende. Niet dat er hier niets gebeurd maar nu zoek ik het excuus eerder in het feit dat ik door Katrien en Eline ge-introduceerd ben tot Facebook.  Hoewel ik er mij in het begin niet makkelijk bij voelde heb ondertussen sommige oude vrienden en vooral vriendinnen teruggevonden, en het toffe is dat je kan zien in hoever zij dan ook verouderd (veranderd) zijn.  Of welke hun kindjes zijn, man/vrouw, etc... Boeiend.
    Wat hier ondertussen is gebeurd op Chennaische bodem: Onze eigen Koning is op bezoek geweest. Dat is de lokale krant zelfs niet ontgaan.



    Zoals je ziet hebben we zelfs handje geschud en kort kunnen kennis maken. De Koningin had verschrikkelijk last van de hitte (en het was warm ook, die middag), maar de Koning heeft moedig de tijd genomen om de weinige Belgen in Chennai een luisterend oor te schenken.
    Wij hebben ook te horen gekregen dat ons avontuur in India waarschijnlijk korter zal zijn dan we eerst hadden gedacht, dus zitten we momenteel met de spanning wat het volgende verhuis (en we zijn nog maar ge-installeerd!) met zich mee zal brengen. Sorry maar nexten bestemming is nog geheim.... Kindjes zullen wel eerst hun schooljaar uitdoen.  Dus moeten we stillekesaan van alles profiteren dat we hier nog kunnen meemaken. Te beginnen met de lekkere Brunch aan zee en onze beste vrienden.







    Verder zitten we momenteel in het midden van de "Monsoon". Voor vannacht wordt een cycloon verwacht. In ieder geval zijn we gisteren weer 14u afgesneden van electriek en het ziet ernaar uit dat we op electriek de komende 4 dagen niet zullen moeten rekenen. Hallellujah voor onze generator dus. Beide schepen hebben daar de voorbije nachten reeds schade door opgelopen, ene werkt onder Chennai en de andere langs de kade in een Shipyard in Sri-Lanka. De kinderen worden deze namiddag ook vroeger van school gehaald, 75% van onze mensen is niet komen opdagen, maar allez, in Afrika was dat ook zo.... Tiens, weer een gelijkenis.
    Maar India is en blijft een mooi land om te reizen, en met lekker eten (als je maag er tegen kan). Sedert onze terugkeer in Augustus ben ik nog maar 2 weken na elkaar in Chennai geweest, meestal is er iedere week wel een trip te maken voor het werk. Vorige week ben ik naar Karaikal gereden (6-7u rijden), dat is een nieuw project ten zuiden van Chennai. Onderweg heb ik enkele kiekjes kunnen nemen van het mooie India langs de baan.


     Gezellig zitten aan Hotel Fisherman'Cove voor een Champagne-brunch


    Langs de baan in Chennai: vuilnis verspreid


    Op ons project in Karaikal: middag, werkers lopen naar het thee-kraampje


    Hier zit ik samen met ons project-team (volledig met Indiers)


    De Tuk-tuks geparkeerd langs de baan


    Het Deense Fort uit 1620 in Tranquebar, gelegen naast Karaikal


    Het Deense Fort uit 1620 in Tranquebar


    Gezellig straatje in Tranquebar


    Werkzaamheden in de rijstvelden


    Het binnenrijden van een ander dorpje.



    26-11-2008 om 06:47 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    12-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles is weer even relatief
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn terug in Chennai, we zijn wel blij terug thuis te zijn en terug in een vast ritme te komen. Alhoewel we een toffe vakantie hadden in Belgie, alhoewel hier de electriciteit weer maar voor de helft werkt, een stabilisator van een airco gesprongen is (toch geen brand heeft aangestoken) en de telefoon was afgesloten. Toch waren we blij om weer thuis te zijn.


    Op het werk was het niet moeilijk. Het aandeel van werk is nog niet verminderd zodat ik er direct in zat, de schwung was nog niet weg.


    Op school was het wennen voor de leerlingen met vele nieuwen en herschikte klasjes. Pieter belandt in een klasje van 15 waarvan 9 leerlingen Koreaantjes zijn, terwijl de andere eerste-leerjaartjes bij een gemiddeld van 4-5 Koreaantjes blijven. Katrien kon dus al van dag 1 naar de Principal lopen om te protesteren. Katrien was niet de enige ouder met die klacht, en ze beloven van de zaak te herbekijken.

    Bij Pieter gebleven, hij is dan dinsdag naar de dokter geweest om de draadjes uit te halen (Pieter was 2 dagen voor vertrek naar  Chennai aan de lip genaaid: tijdens gocart rijden aan zee met zijn smoel tegen stuur vd quad gebotst). Pieter was heel dapper geweest bij de dokter en de lip geneest verder. Was het niet dat hij gisteren weer op zijn lip is gevallen op school en met een dikke lip rondloopt. Op school hadden ze niets gezien (zeiden ze), alhoewel dat er weer een kap in de binnenkant vd lip was. Katrien mocht deze ochtend dus weer, naar de Teacher deze keer, gaan protesteren.


    Anouk is begonnen aan zwemtrainingen om tegen eind September in Colombo te gaan strijden om een medaille bij een interscolaire meeting. Dat betekent dat ze nu 4 dagen in de week traint, maandag-woensdag is dat om 5 uur opstaan want de trainingen vatten aan om 6u ’s ochtends, donderdag gaat ze dan in de namiddag trainen. Hopelijks houdt ze het vol. Eline daarentegen (nochtans een goede zwemster) zag dat minder zitten en heeft er na de eerste dag de brui aan gegeven. Ze zal beginnen volley-ball spelen. Eline is ook al even gemakkelijk in de ban van haar vriendinnen geraakt.


    De eerste vrijdagavond en zaterdagavond waren we alweer uit. We zijn vrijdag Mongools gaan barbecuen in een restaurant in de Raintree Hotel met mijn collega Jimmy en zijn vrouw Isabel. ’t Was lekker, maar duur.

    Zaterdagavond hadden we onze maandelijkse Rock-night. Mannen zonderen zich af en spelen hun uitgekozen nummers af (en luid), vrouwen gaan dan een etentje doen of zoals vorige zaterdag een film bekijken (ik had projector geïnstalleerd).

    Een van onze Deense vrienden zijn vrouw was niet meegekomen, blijkbaar sukkelde zij met depressie. We hebben deze ochtend echter vernomen dat ze gisteravond overleden is. Waarschijnlijk een overdosis van antidepressiva met alcohol dat haar is fataal geweest. Brian, haar man, was thuis, hij had haar in bed gelegd, een poosje later trof hij haar aan, blauw gekleurd. Er kon geen hulp meer baten.

    Het doet je toch weer nadenken, wat als er ons iets gebeurd? Je hebt geen familie om raad te vragen, je neemt je familie naar een ongekend land, je kent er de medici niet. Brian neemt zijn vrouw terug mee naar Denemarken, hoe zal hij ermee omgaan haar ouders te ontmoeten? Schuldgevoel moet toch groot zijn. Het hardste moet nog komen…. Christine was nog geen 30. Gelukkig hadden ze nog geen kinderen.

    Alles is weer relatief.

    12-08-2008 om 00:00 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    30-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het mooie in India
    Het mooie in India, is het reizen. Als toerist word je in de watten gelegd. Op reis gaan in India is er tevens vantussenuit trekken als je in India werkt. We hebben in April een mooie reis doorgemaakt in Rajasthan en het is aanbevolen voor iedereen.
    De luchthavens en travels (e-ticketing, payments,...), de treinreizen (treinen vertrekken op tijd!), organisatie van de vluchten in de vliegvelden, allse verloopt zo vlot dat ik mij afvraag waarom ze in onze firma dat nu niet kunnen?

    Daarnaast draagt Rajasthan veel mooie gebouwen en historiek, mooie natuur, en zoals op de meeste plaatsen in India zijn de mensen er heel vriendelijk. Behalve dan soms op de werkelijk toeristische attracties, daar wordt nogal arrogant gebedeld, een gegeven dat we in Chennai nog niet zien.

    We zijn begonnen met een bezoek aan New Delhi, een stad met parken en prachtige gebouwen en veel mogelijkheden, in vele opzichten niet te vergelijken met Chennai. Ziet er plezant uit om te leven, en behalve de luchtvervuiling wordt dat door de meeste expats ook zo onderkend. We hebben daar dan ook afgesproken met de familie Arien die sedert 2001 niet meer hadden gezien. Anouk vond de toendertijd in Singapore haar beste vriendin terug, maar Charlotte was al zo gegroeid. Het weerzien was plezant.  Daarna trokken we naar Agra waar we dan de Taj Mahal bezochtten, ietwat iedereen moet gezien hebben,he. Awel, we hebben het gezien en het is heel mooi. Ook binnenin de Taj Mahal toonde een van de bewakers ons hoe fijn de verwerking van de kleine edelstenen in de marmeren omheining rond de tombe.

    Een familie foto met de Taj Mahal kan dan ook niet ontbreken.

    Na een bezoek aan Bharatpur en een safari in Ranthambore, waar we onze Deense vrienden van Chennai terugzagen, zijn we Jaipur gaan bezoeken, de stad waar jongstleden een terroristenaanval gepleegd werd. De sfari in Bharatpur was plezant, maar niet te vergelijken met onze Kenya-Tanzania ervaring van vorig jaar. Wel mooi en van dichtbij de Indische tijgers kunnen bewonderen, is niet altijd makkelijk te bezichtigen, maar op onze eerste tocht zagen we er al drie. En heel uitzonderlijk hebben we ook een Caracal zien passeren. Zelfs onze gids was zo gelukkig, want het is blijkbaar maar weinigen gegeven om die te zien.

    Caracal, duidelijk een katachtige

    In Jaipu, de roze stad, is Agra fort dus DE bezienswaardigheid. Met Olifanten kom je naar boven, typisch toeristisch en enkel vroeg in de ochtend mogelijk want dan zijn de olifanten te moe. Typisch toeristisch want met de auto kan je ook wel naar boven. Maar de toeristen, en wij waren dat, willen per se in den allee van olifantendrol komen (stinken) en dan spuugt die olifant zichzelf wat douche naar omhoog en krijgen we af en toe zo een douche van olifantenspuug. Bij aankomst wou de olifantenrijder dan nog een hogere fooi dan we hem reeds gaven blablabla.


    Het fort was heel mooi en een welbepaalde beroemde spiegelkamer was bekleed met allerlei kleine spiegels die bedoeld waren om licht te verspreiden over de hele kamer door reflectie wanneer een olielamp gloeide. De spiegels hadden ze toe later overkomen van Belgie.


    Van de roze stad zijn we getrokken naar de blauwe stad Jodhpur. De foto, getrokken op het Mehrangarth Fort omvat de benaming.

    Mooi stadje en we verbleven in een sjiek hotel. Niet het sjiekste want dat was onbetaalbaar in een gedeelte van het actuele paleis van de Maharadjah gelegen. Ze hebben daar ook een klok van Lier en met dezelfde vrienden van Chennai afgesproken voor een lekkere diner met zicht op het marktpleintje.

    Van daaruit vertrokken we naar het Manvar tentenkamp, gelegen in de woestijn, en dat was toch zo mooi. De mensen van qatar of Dubai gaan dat niet zozeer speciaal vinden maar in het hele tentenkamp waren alleen wij en onze vrienden uit Chennai (weet wel dat we bij de boeking niet hadden afgesproken).

    het tentenkamp in de woestijn


    aperitief 's avonds in Manvar terwijl danseresjes ons amuseerden met een lokaal folklore groepje.


    De volgende ochtend was het ontbijt buiten geserveerd en al even idyllisch

    Van daaruit zijn we doorgereden naar Jaisalmer (onze vrienden keerden terug naar Chennai), een mooi stadje (laatste stad voor Pakistan) in de woestijn gelegen. De structuur van de stad en het fort is mooi. De woning in het fort zijn nog gebruikt maar het waterverbruik van de stedelingen wordt een bedreiging voor het vooral met zandsteen gebouwde fort. Nu kan je het nog bezichtigen, haast u.


    Daarna zijn wij ook teruggekeerd van een mooie reis naar Chennai, en Pieter was heel blij van terug in Chennai te zijn.

    30-06-2008 om 11:50 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    13-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gone Too Soon
    Het is niet origineel, maar het heeft mij toch geraakt. Francois Sterchele is plotseling overleden.
    Ik kon mij niet houden om toch maar iets in een electronisch rouwboek te schrijven. Gelukkig kon ik op YouTube het filmpje meebekijken over het eerbetoon dat zijn familie Club Brugge aan hem heeft opgedragen. De ruime winst achterna verwondert mij niet want je kon merken dat de team-spirit op dat moment compleet was, "Alles voor de Cois". En wanneer alle supporters zongen van "You'll never walk alone", rolden de traantjes... Het is pijnlijk om op zo'n plotselinge manier een teamgenoot te verliezen. En Sterchele was dan nog een vdie gasten die er een beetje spirit in bracht.
    Ik zal zijn doelpunt tegen Anderlecht nooit vergeten, want wat voor een Club-supporter telt ieder seizoen, is winnen tegen Anderlecht. Merci, Cois. You've now become the legend of Bruges.
    23 zal voor altijd verknocht zijn aan Sterchele. Het waren mooie beelden, Merci Club, dit was het mooiste dat jullie konden brengen, en het enige dat ik van het afgelopen seizoen zal onthouden.
    RIP.





    13-05-2008 om 10:05 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    27-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetbal - de opvolging
    In het weekend van 3de Maart was er het voetbaltornooi georganiseerd door de AISC (American International School Chennai) tussen lokale scholen van Chennai enerzijds en de AISC zelf. Eigenlijk was het weekend ervoor voor de jongens van High School (dan wel tussen Internationale Scholen uit de buurt (Bangladesh-Sri Lanka-Delhi...)), maar nu was het voor de meisjes en jongens van de Middle School en daar behoort Eline bij.  De weken ervoor gingen ze iedre dag vd week trainen naschools en 1 keer in de ochtend (tss 7 en 8). Eline en haar vriendin Sofie (Deense) waren Captain vd team.


    Eline bij de Toss

    Eline fungeerde als laatste man, deelde de taken uit in de verdediging en ze speelden op buitenspel.
    En zoals elke vader kon ik natuurlijk niet stil langs de lijn blijven kijken, anderzijds wou ik met de coach ook niet in aanvaring komen, dus posteerde ik mij aan de andere kant van het veld, geen schaduw, en dus geen andere toeschouwers, en maar richtlijnen geven aan Eline, stresserend eigenlijk.  Maar allez, voor de zondagochtend halve finale vroeg ze toch aan mama of papa niet present kon zijn, dus ik zal wel positief gebleven zijn.
    Ik was verbaasd hoe goed het team het deed, ze kwamen tot in de finale tegen de ploeg "Abacus" die tot nog toe steeds gewonnen heeft. In de prelimaries hadden AISC de meisjes van Abacus nochtans verslagen met 2-1, maar finale is natuurlijk andere koek. 


    Eline schiet de bal weg voor de aanvaller van Abacus

    Ik vond het ook prachtig dat Eline zelfs moeilijke ballen in een tijd (een volley vol op de voet) kon wegwerken. En ze speelde duidelijk met haar 2 voeten, zowel links als rechts.


    Geen aanval komt erdoor, mama en Pieter zien het in de achtergrond ook.

    Enfin, de finale was een echte thriller, AISC geraakte steeds op achterstand. Abacus hadden een erg sterk voetballend meisje, Roja, die een hele verdediging op een hoopje kon spelen, en ook present was van acheteren, terwijl AISC het meer als team verwezenlijkte met een sterke as. In de aanval was een Amerikaanse (die reeds voetballes volgt van in de States) een gesel voor de verdediging, een forse Koreaanse die af en toe met een afstandschot kon uithalen en dan Eline in de verdediging.
    De finale eindigde na verlengingen op 2-2, en Abacus won na het nemen van een reeks van 16 strafschoppen(elk).  Het was een plezante zondagmiddag, en zowel Eline als Papa waren verbrand.


    Eline dirigeert



    Toch een succesvol toernooi

    Ondertussen, hield de opvolging van de generatie zich bezig met verdere trainingen. Er is hoop voor de Rode Duivels....


    Het weekend van de 10de Maart was er nog een toernooi, maar dan onder internationale scholen van Mumbai, Bangalore en Delhi. Wij huisvestten 2 meisjes van Mumbai en dus konden ons bezighouden met het supporteren van 2 ploegen. Per slot van rekening kwamen beide ploegen in de finale (Mumbai had Abacus uitgeschakeld met penalties in de halve finale). Match eindigde op 1-1 en alweer penalties, dit keer duurde het wat minder lang, maar Mumbai trok aan het langste eind. Maar alweer was AISC tot de finale geraakt, dus toch zo geen slechte prestatie.

    27-03-2008 om 09:43 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    27-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reizen door India

    Wij zijn er dan eindelijk toch aan begonnen. Allez, op de trip naar Mallalapuram na dan die we nog voor de Kerstvakantie hadden gedaan. Op het weekeinde van 18Feb zijn we dan uiteindelijk es op vakantie getrokken naar Pondycherry, een vroegere Franse enclave in Zuid-India, zoals Goa dat voor de Portugezen was geweest aan de andere kustzijde van India.

    Je ziet het er nog aan als je door het oostelijk gedeelte rijdt/wandelt. De straatnamen nog allemaal in het Frans, het strand heeft een zeedijk (doet wat Europees denken) waar het lekker kuieren is, de agenten lopen rond met een rode kepie.

    Behalve twee drie hoofdstraten is het best wandelen en kan je het vroegere stadsdeelte gemakkelijk afwandelen, af en toe aan een terrasje stoppen om vol te tanken (een pintje of zo). Ook Pieter kon makkelijk de tred mee en als we tegen de avond nog langs het park passeerde waar een speelplein was, liep hij nog es alles onderste boven, en overal op klimmen. Hij was zo blij als een klien kind, hmm!

    ’s Avonds deden we wel een dineertje op een terrasje met een wijntje of een biertje (dat kan in Chennai alleen in een hotel) en dan nog allemaal op wandelafstand van het Heritage Colonial waar wij verbleven. De kamer nog op koloniale stijl ingericht, mooi allemaal, je begint te dromen over hoe het hier vroeger was.

     

    Niet ver daarvandaan ligt Auroville. Een universeel dorp gebouwd door de discipelen van Aurobindo (Een Indier van afkomst Calcutta, maar die zich in Pondycherry vestigde na zijn Europees avontuur, en een fervent yogurt (allez, iemand die yoga doet.)) en zijn ietwat oudere Francaise vrouw die hij The Mother noemde. Alles was gebaseerd op vrijheid, en niet bezitterigheid (daarmee dat hij waarschijnlijk zijn gezellin The Mother noemde). Er was alleen plaats voor Pacifisten en niet voor Politici... Het mooie is dat ze de stad bouwden rond een centraal bolwerk, De Matrimandir, een soort tempel voor die sixties-pacifisten. Niet iedereen heeft er toegang tot en maar een beperkt aantal toeristen kan binnen, er zou een grote kristallen bol centraal in gelegen zijn.  En rond die bol gaat het straalsgwijs naar buiten en opgedeeld in vier verschillende zones. Een woonzone, een natuurzone en een industrie zone. Vier dus. Maar ik had nog niet gezegd dat het eigenlijk nooit is afgmaakt. Soit, ik heb Pieter kunnen tonen dat de zonnepanelen en windmolens er ook voor electriek zorgen. Pas op vergeet niet dat Pieter weet wat electriek is, want die valt hier geregeld uit en dan ook de playstation.

    De Aurovillois hebben ook bij begin een kaal gebied gekozen voor hun dorp en dan is ondertussen al een heel mooi begroeide streek, met zo van die rode pistes als wegen, mooi.

     

    Op maandag zijn we Pondycherry weggereden met de bestemming Senji. Een afgelegen plaatsje zowat een uur rijden west noord waarts van Pondycherry. Daar was een fort gelegen. Het uit drie bergen stenen boulders bestaande gebied is volledig ommuurd (getrokken tussen de heuvels door en de drie heuvels met elkaar verbindend, zo’n mini Chinese Muur). Het fort van Gingee. Eigenlijk best nog goed geconserveerd en je kan je er nog de situaties inbeelden. Die Indiers toen hadden wel nog goede ideeen. Zo was er een hof voor de dames (Enn witte toren met enkele verdiepeingen (een stuk of 5) en een groot buitenbad waar de dames baden ( met nagenoeg muren eromheen en hekkens) De koning had wel een sleutel. Er was ook een grote wasplaats voor olifanten en nog stallen voor de olifanten te zien in mooie staat. Een gymnasium en een graan, euhh rijstschuur. We zijn dan toch met onze picnic aan de klim vd eerste berg begonnen, maar gaandeweg met de hoogte trok onze picniczakje meer en meer apen met ons mee. Asl we dan zo’n groet horde met alsmaar groter wordende baboos zagen hebben we toch maar geluisterd aan het klaagzang van onze kinderen (voor Pieter werd de klim ook wat te hoog) Een vriendelijke Indier heeft ons begeleid met een dikke zware stok om de vijandige apen van ons picnic weg te houden..

     

    Eenmaal beneden gekomen hebben we dan toch eerst onze picnic verorbert (en het heeft gesmaakt) vooraleer koers te zetten naar ons huisje in Chennai. Pieter was zo blij dat we terug naar huis gingen en hij heeft de 2uur durende trip nog heel veel liedjes van Three Days Grace opgezet. Hij kent nu ook al bijna alle teksten van de laatste CD.  Ik zal volgende week eens met Queens of the Stone Age beginnen, haha.

     

    De woensdag erop is Katrien met een bende vrouwen naar Sikkim getrokken, het noordelijk puntje van India, gelegen tussen Nepal en Buthan. En er was daar net een staking aan de hand. Enfin, maar daar kan ze best zelf over schrijven. Morgen is ze terug. Ondertussen heb ik een klein beetje haar rol in het huishouden wat opgevangen.

    27-02-2008 om 00:00 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    12-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.short holidays are over before they begin
    Worden we nu sentimenteel? what kind of title is this, anyway?
    Ik weet het niet, misschien het schuldgevoel dat ik niet genoeg zet op de blog? Of misschien geen gepaste titel. In ieder geval zijn we deze Kerst naar Belgie gevlogen, and believe it or notm, het was mooi weer. Katrien was een conform het kesrtverlof vd kinders gereisd, ik een week later. Waarom? I don't know, misschien wilde ik tonene dat ik nog belangrijk/onmisbaar ben? Neen, hoor dat soort denken ben ik ondertussen ontgroeid. Eigenlijk heb ik ongelooflijk veel werk om mij in te werken en om een opgestart kantoor onder controle te krijgen en te houden. Daarom wou enerzijds nog wat langer blijven en de afwezigheid zo kort mogelijk houden, maar toch genoeg om uit te rusten.

    Ik ondervind dat de gemoedsgesteldheid in veiliger India ook veel rustiger is dan die in het Nigeria (constant alert blijven op ALLE gebied). Daarom ook dat ik mij een korter verlof kan veroorloven. Qua verantwoordelijkheid werd ik in Nigeria serieus op de proef gesteld, nu is dat op het vlak van de job-inhoud. De job in India is veel drukker, de mensen minder trouw, alhoewel er wel enkele tussenzitten waarmee wel een en ander valt mee te doen. Ik mag mij de gelukkigen zetten om dit reeds na 6 maanden te kunnen zien. Het is niet altijd evident.

    In de auto, wanneer ik hem in Zaventem ging indienen, zei Pieter mij: "Papa, ik wil heel rap naar India, want het is hier veel te koud". Het was inderdaad mooi weer in Belgie, en dus heel koud bij dagen. Als ik landde in Frankfurt, het was 7u 's ochtends, zag ik dat de straten vol rijdende lichtjes was bevolkt, de mensen trekken inderdaad in het donker naar het werk. Ik was het vergeten. Waarschijnlijk rijden ze ook nog in het donker terug. Ik hoop dat deze "donkere" tijden niet te lang duren voor jullie. Voor mij was het maar 2 weken. Als ik in Brussel landde was alles wit. Ik reed op de Brusselse ring op die 22ste December en merkte dat ieder detail aan de bomen wit was, gras in de achetrgrond wit, mooi was mijn rentree. Thanks for the welcoming.

    We hebben mooie dagen gehad bij de familie, kerstavond bij mijn schoonouders, kerstdag bij mijn ouders gezellig eten en drinken, dat zijn de mooie zaken die we het meeste missen in het buitenland. Bedankt aan onze vrienden die ons opgezocht hebben, die ons ontvangen hebben, en de vriendjes en vriendinnetjes van Eline, Anouk en Pieter, die blij waren hun schoolmaatjes terug te zien.

    Het was niet altijd goed nieuws dat we te horen kregen, enkele naasten die we verloren, die we misschien gaan verliezen, ik denk dat we dat vanaf nu ieder jaar meer en meer zullen horen, en het zal misschien pijnlijker worden ook.
    Hoewel, ik zou wel iedereen van harte een Gelukkig, voorspoedig en vooral een GEZOND 2008 willen toewensen, ja voor iedereen. 
    Carpe Diem.












    12-01-2008 om 20:22 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    27-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moesson Chennai
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De moessons zijn hier het ergst in Oktober-November zegde men.  Behalve regelmatige electriciteits cuts, en weekends zonder zon, hebben daar eigenlijk betrekkelijk weinig last van gemerkt. Een van die weekends zijn we op Fishermans Cove (een resort hier niet ver van ons huis) gaan lunchen aan het strand. Een beetje later zijn we dan toch gaan lopen voor de regen.

    27-11-2007 om 05:11 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Traditioneel trouwfeest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Datzelfde weekend van de Puja zijn Stijn en ik uitgenodigd geweest bij een traditioneel trouwfeest van een collega.

    27-11-2007 om 05:08 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puja van een auto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In het voorgaand bericht was een foto over de Puja die in ons huis werd gehouden voor de blessings van het komende jaar voor de pomp vh grondwater.
    Deze foto is een auto van een collega die Puja kreeg.

    27-11-2007 om 05:06 geschreven door Koen Mestdagh


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 21/03-27/03 2016
  • 04/06-10/06 2012
  • 20/09-26/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 24/11-30/11 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 26/11-02/12 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 27/11-03/12 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Rondvraag / Poll
    hoelang zal de familie Mestdagh in Lagos verblijven?
    niet beginnen
    een jaar
    twee jaar
    drie jaar
    vijf jaar
    eerder dicht bij acht jaar
    Bekijk resultaat


    Startpagina !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs