Goedenavond beste lezer(es),
Blij te zien deze morgen dat onze zieke van gisteren terug aanwezig was. Toch waren we nog niet compleet. Offerfeest vandaag, vandaar!
Het heeft ons alleszins niet weerhouden om volle bak aan de slag te gaan. Geen enkele leerling(e) had nog vragen over de toepassingen, zodat we onmiddellijk konden starten met de herhalingsles metend rekenen. Herhalingsles betekent natuurlijk, zeer weldra toets ( Ergens volgende week !) Aangezien de herhalingsles een serieuze brok leerstof bevat en het onderdeel kloklezen voor sommigen nog heel moeilijk is, hebben we de les niet helemaal afgekregen. Deze les nog maar net gepasseerd of er stond al een begrijpend lezen toets te wachten. Voor taalgebruik gingen we op zoek naar het verloop van de fabrikatie van melkproducten, welke instrumenten er op de boerderij gebruikt worden, ... De les liep verder na de middag. Nog in de namiddag ging het in de godsdienstles opnieuw over conflicten. Na wat is een conflict en hoe ontstaat een conflict, nu een conflict ... wat nu? De rest van de namiddag werd gespendeerd aan vertellen en ontdekken van de geschiedenis van onze koningen en hun gevolg. De leerlingen hebben een extra vragenbundel gekregen, die ze kunnen gebruiken als samenvatting van de leerstof.
Agenda: taak: godsdienst: Conflict wat nu? 18/11 WO: 2 vragen interview 17/11 lessen: rekenen: toepassingen 18/11 WO: nooit meer oorlog 19/11 Zijne majesteit, de koning 17/11 niet vergeten: leescontract
Tot morgen,
meester Joeri
|