Deze regenachtige ochtend begonnen met een inoefening op de maal en deeltafels. De kinderen moesten binnen een bepaalde tijd ( 3 minuten) tien maaloefeningen en tien deeloefeningen oplossen. Nadien werd hun kladschrift doorgegeven aan de buurman/vrouw en klassikaal verbeterd. Het vervolg van de les bestond uit ruimtelijke oriƫntatie. Waar bevind het voorwerp zich ten opzichte van mij? Begrippen als voor, achter, links, rechts, boven, onder... kwamen aan bod. Ook coƶrdinaten aanduiden en zelf noteren op een kaart passeerde de revue.
Na de speeltijd werd er voor het eerst gewerkt in de spelwegschrift. De kinderen kregen de opdracht de klinkerwagen correct in te kleuren en in een aantal gegeven woorden de klanken met de juiste kleur aanduiden. Ook het herkennen van samenstellingen kwam aan bod.
Afsluiten deden we met het vervolg van de school van vroeger en u, waar we toegekomen zijn aan de tijd waar klassen bestonden uit meer dan 100 leerlingen... Dit alles boeide de kinderen uiteraard.
Agenda: taak: taal: mijn zelfportret 10/09 godsdienst: mijn symbool 09/09 lessen: rekenen: maal en deeltafels WO: de school van toen niet vergeten: klerenhanger 10/09 stevige draad De leerlingen hebben vandaag het blad meegekregen waar ze NETJES hun zelfportret moeten op noteren. Vrijdag geven ze dit af. Die stevige draad mag geen ijzerdraad of iets dergelijks zijn, enkel wol of ander garen is wenselijk.