Deze morgen per uitzondering begonnen met spelling. Wij herhaalden lange woorden ( samenstellingen), het zoeken van noemvormen en de stam van een werkwoord. Dit alles bracht ons al snel tot de klok van kwart over 10, tijd om de verjaardag van Lukas te vieren. Na de speeltijd hebben we geoefend op het podium in openlucht. Elke groep ( er zijn er 3) kwam afzonderlijk aanbod. Daarmee zat ons blok voor de middag er ook al op. Ondertussen hadden de verschillende directies bij elkaar gezeten en besloten om het schoolfeest te laten doorgaan in de turnzaal. Alle materiaal diende dus verhuisd te worden naar ginder. De namiddag stond bij ons in teken van rekenen... namelijk optellen en aftrekken met gelijknamige breuken. Ik heb de indruk dat de meeste leerlingen hier toch mee weg zijn, verdere controle volgt via de huistaak. Door grote verhuizingswerken is de laatste blok van de dag een beetje in het water gevallen en restte er ons enkel nog tijd om de agenda te schrijven. Agenda: taak: rekenen: breuken +en - oef 2,5,7,8 7/05 lessen: rekenen: blok 9 toets 12/05 niet vergeten: rapport, agenda, leescontract, jeansbroek, gezelschapspel, ... Even verduidelijken wat de jeansbroek betreft... De bedoeling is dat de kinderen hun jeansbroek voor het optreden achterlaten in de klas. ( Liefst met naam in de broek, anders met een duidelijke herkenning voor de leerling(e) ) Wij maken 3 manden: voor elk optreden één. Zo blijft van elke groep het materiaal bij elkaar. De optredens zullen dus niet doorgaan op het kasteel, maar in de turnzaal. Mag ik er ook nog even opwijzen dat er morgen GEEN warme maaltijden zijn!!! De leerlingen gaan morgen per groep oefenen tijdens de generale repetitie... De anderen krijgen ondertussen opdrachten zoals daar zijn: contractwerk blok 9, inpakken moederdaggeschenk, gezelschapspel spelen, ...