Een kort verslagje live vanuit de klas, terwijl ik op jullie (ouders) aan het wachten ben. Deze morgen begonnen met een korte herhaling van cijferend vermenigvuldigen met als vermenigvuldiger eenheden, gevolgd door het aanleren van te vermenigvuldigen met als vermenigvuldiger een zuiver tiental. Heb de indruk dat dit bij de meeste wel vlot gaat, alleen schatten blijft voor moeilijkheden zorgen. Na de speeltijd moest woordpakket 13 er aan gevlogen. De oefening in onze werkschrift bestond uit het maken van een zin bij een tekening. Zo werden zaken als noemvorm en werkwoordkampioen, persoonsvorm omkringen en onderwerp aanduiden in fluo herhaald. Niet alle zinnen werden geschreven, daarom zullen we op latere tijdstip deze zinnen hernemen. Als het blaadje van woordpakket 13 in de schrift was geplakt en de agenda geschreven zijn we de klas uit getrokken voor een bezoekje aan de Kasteelbeek. De beek die hier niet zo ver vandaan stroomt. De leerlingen kwamen in contact met termen als stroomopwaarts en stroomafwaarts, linkeroever en rechteroever, holle en bolle oever... Het is altijd leuk om zaken eerst in het echt te zien, alvorens de theorie te leren.
Agenda: taak: rekenen: cijferend x met zuivere tientallen 25/02 taal: woordpakket 13 in schriftje 25/02 lessen: rekenen: cijferend x met zuiver tientallen 25/02 niet vergeten: toets!