Beste lezer(es),
5 oktober is al een tijdje vastgelegd als internationale dag van de leerkracht. Op die dag worden de juffen en meesters in de bloemetjes gezet. Vandaag was het niet anders! Elke leerkracht heeft een leuke verrassing gekregen van de directie en een aantal ouders is tijdens de voormiddagspeeltijd komen toezicht houden. Zo konden de leerkrachten genieten van een kopje koffie en pralines. Bedankt allemaal hiervoor!
Door de festiviteiten zijn we pas van start kunnen gaan om half tien. De les wiskunde bestond uit een een fietstraject en uit een lijngrafiek. De leerlingen moesten hier verschillende opdrachten rond uitvoeren. Berekenen van de werkelijke afstand, de tijdsduur, gemiddelde snelheid a.d.h.v. een verhoudingstabel, ... Hun huistaak vandaag bestaat trouwens uit herhalen van de les rekenen van deze voormiddag. De kids kregen na de speeltijd nog de nieuwe tekst voor begrijpend lezen, die ze thuis ook nog verder moeten voorbereiden. Na de de regenachtige middagspeeltijd kregen de leerlingen een luistertoets op het bord gegooid. Die was niet van de poes. Routes tekenen op een plattegrond a.d.h.v. instructies is geen eenvoudige opdracht.
Pater Damiaan is de persoon die deze week centraal staat. Vandaag hebben de kinderen eerst verteld over het nieuws dit weekend en heb ik aangevuld met de achtergrondgeschiedenis van Jozef De Veuster.
Agenda: taak: rekenen: werkblad + lesboek blz 14 6/10 lessen: taal: 'stille sluiptocht' voorbereiden 6/10 woordpakket1,2,3 en 4 herhalingsles 5 7/10
Mag ik er toch nog even de aandacht op vestigen dat de woordpakketherhaling hoofdzakelijke geleerd moet worden in het grote spelwegschrift. Verschillende oefeningen ( zoals de rebussen, ... ) komen gelijkaardig op de toets van woensdag.
Tot slot, nog een toost op alle leerkrachten! Santé en tot morgen!
|