Altijd veruit het plezantste artikel van de week om te schrijven, het artikel van de vrijdag. Ik denk dat de rede waarom wel overduidelijk is!
Deze morgen les 5 van rekenen verder afgewerkt. Vastgesteld dat er toch nog een aantal leerlingen problemen hebben met het cijferend aftrekken en hen proberen wijs te maken wat bruto-netto-tarra allemaal inhoudt. De taalles bestond uit (h)erkennen van meedelende, vragende en bevelende zinnen en er zelf een aantal hilarische bedenken. De centrale figuur binnen de godsdienstles was Mozes, waar we zijn verhaal a.d.h.v. prenten verder aan het ontdekken zijn. We hebben ook kort gesproken over en rond pater "Damiaan", die volgende week zondag heilig verklaard wordt. De kinderen hebben als opdracht meegekregen om het nieuws rond "Damiaan" toch een beetje op te volgen.
Na de serieus uitgelopen middagspeeltijd door frietjes voor vestigingsplaats 1 en de kleuters zijn de kids gaan proeven afleggen bij juffrouw Dorien. Juffrouw Dorien wist mij te vertellen dat er een aantal meisjes en jongens hun turnzak niet meehadden. Sommigen onder ons hadden het in de turnles ook moeilijk met luisteren. Zou dit betekenen dat er wind op komst is?
Tot slot van de vrijdagnamiddag hebben we samen enkele verkeersregels overlopen en onze agenda geschreven.
agenda: taak: W.O. de herfst zie zonnestraal nr 3 5/10 lessen: Taal: woordpakket 1,2,3 en 4 + herhalingsles 7/10 niet vergeten: nieuws pater Damiaan
Voor hun huistaak moeten de leerlingen hun ervaringen en gevoelens van onze boswandeling van vorige woensdag terug oprakelen en deze op een leuke manier neerschrijven of kleuren in de Zonnestraal. Taal is een herhalingsdictee van alle woordpakketten tot nu toe gedaan en de herhalingsles in het grote spelwegschrift. Woensdag dictee dus. Wil toch ook nog even van het moment gebruik maken om er sterk op aan te dringen dat de leerlingen hun dicteeschriften verbeteren. Van de 25schriften waren er 16 niet in orde. De volgende stap is punten aftrekken van een volgend dictee.
Zo prettig weekend gewenst aan iedereen, Meester Joeri