Deze morgen na het ophalen van de verschillende interviews en andere contractwerken zijn we gestart met het verbeteren van ons huiswerk. Een aantal leerlingen bleek dit, net als de correctie van het contractwerk, niet gemaakt te hebben. Foei! Foei! Aangezien de eerste oefeningen in onze rekenschrift overeenstemden met wat we gisteren geleerd hadden mochten de kinderen dit zelfstandig oplossen. De rest van de les hebben we klassikaal gemaakt. Ik heb de leerlingen voor de keuze gesteld 8 optelcijferoefeningen afwerken in de klas of meenemen als huiswerk. Het besluit was unaniem , afwerken in de klas. Omstreeks kwart voor elf zijn we dan aan de toets van Godsdienst begonnen. Een aantal leerlingen trok groen weg bij het lezen van de laatste vraag: " Wat is chrisma?" Dit woord stond niet bij de te leren leerstof, maar is wel een drietal keer uitgelegd tijdens de lessen. Aandachtig zijn tijdens de les, heeft dus altijd voordelen! Lukas had in zijn playmobil speelgoed alle draagbare attributen rond Egypte gezocht en meegebracht naar school. Hierdoor konden onze kids zeer aanschouwelijk waarnemen hoe het er in het oude Egypte aan toe ging. Na de middag stond er een serieuze blok taal op het programma. Begrijpend lezen met als onderwerp 'Krantenkoppen', gevolgd door taalbeschouwing 'zinnen en zinsdelen' Het laatste deel van de dinsdag bestond uit het schrijven van de agenda en de afronding van het W.O.onderwerp ' Hefbomen'. Ik had vorige week in de klas een toestel dat kurken in een fles stopt geplaatst en de kinderen waren natuurlijk razend benieuwd naar de functie ervan. Hun nieuwsgierigheid is daarstraks bevredigd, want ze kregen een demonstratie kurkenstoppen en natuurlijk ook uithalen. En neen beste ouders, de fles was niet vol... ik had een lege fles meegebracht!:lol: agenda: taak: Godsdienst: puzzelstukjes uitknippen 01/10 lessen: Taal: woordpakket 4 dictee 30/09 Niet vergeten: lievelingsliedje op cd, + naam + nummertje 02/10 Frietenbak 2euro 30/09
Als afsluiter een sfeerfoto uit het oude Egypte Groetjes en tot morgen, Meester Joeri