Goedenavond beste lezer(es),
Tweede poging! Mijn verslagje van vandaag was zo goed als af... tot ik een verkeerde knop indrukte en alles was weg. Dus we kunnen opnieuw beginnen. De moderne technologie he of ligt het aan de gebruiker! Ik laat het tussen de twee.
Op deze zonnige herfstdag zijn we begonnen met het opplakken van de verschillende sacramenten, gevolgd door een kleine onderdompeling in de Bijbel. ( O.T en N.T.) De komende lessen gaan we het hebben over het personage Mozes en zijn avonturen. Voor de speeltijd begonnen aan de toets begrijpend lezen. Dat bleek serieus zwoegen te zijn voor de kids. Kloklezen stond vervolgens op het schema. Van analoog naar digitaal en omgekeerd, tijdsduur berekenen, ... alles was aanwezig. Indien mogelijk, de leerlingen regelmatig het uur laten aflezen (zowel digitaal als analoog). Het leek bij sommigen zeer verstopt in de hersenpan. Als jullie thuis spreken over de Bliksemstraat te Onweer, dan zal dat hoogwaarschijnlijk bij jullie kinderen een belletje doen rinkelen. Tijdens de taalles hebben we ons beziggehouden met straatnamen op te lijsten. Vervolgens stond de topper van de namiddag op het programma: verder kijken naar ' De witte van Zichem'. Ongelooflijk hoe enorm dit verhaal bij de leerlingen aanspreekt, straks moeten we zo nog terug les beginnen geven :lol:
Agenda: taak: rekenen contractwerk blok 1 25/09 W.O. vragenblad invullen 6/7 23/09 interview grootouders 28/09 lessen: rekenen: blok 1 signaleringstoets 25/09 taal: woordpakket 3 dictee 23/09 niet vergeten: toetsen laten tekenen
Gisteren stond er in de leerlingen hun agenda verkeerdelijk toets rekenen tegen 28/09. De toets zal plaatsvinden nu vrijdag 25/09.
Zo daarmee zit het dagverslagje voor vandaag er weer op, hopelijk misdoe ik nu niets en staat er alles deftig op. Groetjes Meester Joeri Als afsluiter een foto van die guitige witte... ik ken er in de klas ook een paar :wink:
xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /> xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
|