Goedenavond beste
lezer(es),
Vanochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak rond getallenkennis
kommagetallen tot op 0,001. Daarna werden we " architecten" die
gingen werken met de schaal.
Wat is een schaal? ;Een tekening op schaal van ons klaslokaal;Soorten schalen
en waar komen we ze tegen? kregen de kinderen allemaal een antwoord op.
Ook in de werkschrift gingen we aan het werk. De kinderen berekenden de
werkelijke afmetingen van bepaalde kamers in een huis.
Het taalgedeelte begon met een toets luisteren rond kunstwerken. We gaven ook
een slagje door in de werkschrift en werkten les 5 ( rond rijmwoorden) en les 8
(soorten zinnen) volledig af. ( Op de huistaken tegen donderdag na)
Ons WO thema " Niet alle natuur leeft" diende even opgefrist te worden,
om er nadien keihard tegenaan te gaan.
We werkten rond de kringloop van het water, ontdekten onze blauwe planeet, de
gevolgen van 98% zout water en slechts 2% zoet, zure regen, het samenleven van
levende en niet levende natuur.
Een hele boterham dus. Opnieuw ging het belsignaal al om naar huis te gaan,
toen we de agenda schreven...
Agenda:
leren:
rekenen: De schaal 14/05
WO: niet alle natuur leeft BB blz 15/05
doen:
taal: zie schoolagenda toets tekenen
Tot morgen allemaal,
Meester Joeri
|