De dag begonnen met het oefenen van ons dansje op het podium, desondanks enkele druppels konden we deze oefenstonde vlot afwerken. Een aantal leerlingen dient de pasjes thuis toch nog beter in te oefenen, want het staat nog niet op punt. Na de speeltijd begonnen we met de thematoets spelling waarbij de kinderen 2 opdrachten door mij gedicteerd kregen en de rest zelfstandig konden oplossen. Er stond ook een grote herhaling van meetkunde op het programma. De kinderen oefenden nogmaals de kenmerken van de cirkel en tekenden er ook enkele. In de rekenschrift stonden er oefeningen rond vierhoeken en driehoeken klaar. Met behulp van hun kompasje en de nodige meetinstrumenten brachten ze deze opdrachten tot een goed einde. De rekenles zelf liep verspreid over de voor en de namiddag. Nog in de namiddag werd er nogmaals geoefend voor het schoolfeest, maar deze keer met onze attributen. Verdere uitleg kan ik hierbij nog niet geven. Agenda: Leren: rekenen: bewerkingen: cijferen ws c blz 3-4 07/05 Meetkunde: ws b blz 31-41-42-51-59-60-68-78 08/05 ws c blz 5-6 kompasje: blz 45-47 Doen: rekenen: huistaak 21 08/05 spreekbeurt afgeven 07/05
Huistaak 21 is een huistaak gekoppeld aan de bladzijden 3 en 4 van werkschrift c. Ideaal om de toets cijferen te oefenen. We deden vandaag ook een oproep om gekleurde kousen ( kort of lang) mee te brengen naar school. Deze sokken zullen gebruikt worden tijdens ons optreden. Donderdag brengen de leerlingen die thuis een passer hebben hun eigen gerief mee.