Vanmorgen controle rond huistaak, toets, brief spreekbeurt en briefje schoolfeest. Een groot aantal leerlingen was hiermee nog niet in orde. Graag , zeker wat de brief over de spreekbeurt betreft, tegen morgen in orde. We verbeterden huistaak 19, gingen mekaar helpen bij het verbeteren van de rekenverhalentoets rond verhoudingen en cijferden met getallen tot op 0,01. Elke eerste oefening werd door hen zelfstandig gemaakt en nadien klassikaal op het bord. De leerlingen die de oefening correct hadden mochten zelfstandig voortwerken, de andere werkten met mij verder. Na de speeltijd begonnen we met de spellingsles. Vandaag draaide het weer rond ei-ij en au-ou. In de namiddag begonnen we met het forumlezen. De kinderen kregen een korte opfrissing van wat forumlezen eigenlijk is en verschoven verschillende banken zodat ze vier groepen vormden. Elke groep kreeg een tekst rond een kunstena(a)r(es) met een beschrijving van wat de persoon doet, welke stijl gehanteerd wordt en eventueel een voorbeeld ervan. Ook was elke groep voorzien van een strategiekaart en een luisterkaart. De strategiekaart diende om hun lezen goed voor te bereiden, de luisterkaart om te evalueren hoe andere groepen het forumlezen brachten. Eer elke groep aan forumlezen gedaan had , waren we al diep in de namiddag. Net voldoende tijd om onze agenda te schrijven en snel nog twee proeven te tonen. Agenda: leren: Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,01
26/03 ws blz 47-56 breuken vergelijken en
ordenen 27/03 ws blz 54-55 + bundel doen: rekenen:
cijferen ws blz 66 27/03 bundel breuken 27/03 Onderwerp en datum
spreekbeurt Brief spreekbeurt tekenen, schoolfeest, foto's in orde 28/03 Laarzen en eventueel een spade 26/03
Graag tegen donderdag ook een (was)kommetje) en een handdoek mee naar school. Ik was dat in de agenda vergeten te schrijven. Wat de huistaak cijferen betreft, sommige leerlingen waren al volledig klaar... Andere moesten nog afwerken en verbeteren ( potlood) Morgen na de toets rekenen trekken we richting De Ploter om bomen te planten. Vergeet de laarzen niet! Als het kan en mag ook een spade mee naar school morgen!!!