Vanmorgen begonnen met het ophalen van het geld voor de sobere maaltijd. Een dikke pluim aan (bijna) iedereen om in orde te zijn. Terwijl ik het geld ophaalde, oefenden de leerlingen de liedjes voor de kerstviering. Het onderwerp van de rekenles was de lengtematen. We schatten en meten de breedte van een A4 blad, de omtrek van de klasdeur en de hoogte van de kast. Verder maakten we verschillende herleidingen en tekenden we lijnstukken met de gevraagde afmetingen. In de werkschrift losten de kinderen de oefeningen zelfstandig op. Het taalhoofdstuk was vandaag vrij uitgebreid. Eerst begonnen we met de begrijpend lezen les van gisteren. De kinderen hadden toen de tekst per twee doorgenomen. Vandaag kregen ze de tekst nog eens te horen op de taalbende CD. Klassikaal werden de oefeningen in het werkschrift opgelost. Net voor de middag hadden we dan nog een klein intermezzo van kerstwensen uit verschillende talen. Na de middag stond het communicatieschema weer centraal. We gingen op zoek in verschillende situaties naar de zender, boodschap, bedoeling en ontvanger. Het schema zelf werd verder uitgebreid. Voor WO legden we de laatste hand a.d. herhalingsles en overliepen we de leerstof. We bespraken de activiteiten voor de laatste dagen en zongen tenslotte onze kerstliedjes nogmaals. De agenda werd geschreven voor twee dagen, want morgen zal ik niet aanwezig zijn. Agenda voor dinsdag: leren: WO: Machtig krachtig toets 19/12
Agenda voor woensdag: leren: WO: Machtig krachtig toets 19/12 doen: rekenen: afwerken ws B blz 4-5 19/12 Gezelschapsspelletjes
Morgen geen verslag, maar donderdag zijn we er terug.
Meester Joeri
PS Mag ik toch nog even de aandacht vestigen op De Brug got's talent, waar de inschrijvingen ten laatste donderdag dienen afgegeven te worden? Bij deze ....