Het achterwerk van de leerlingen had de stoel nog niet geraakt of er lag al een toets klaar op hun bank. De toets over de millimeter was het eerste wapenfeit van de dag. De klastaken werden opnieuw herverdeeld, alsook het geld voor bonnetjes en warme maaltijden. Tijd om naar het zwembad te trekken voor een toffe zwemles. Teruggekomen in de klas begonnen met de les getallenkennis: getalbegrip tot 100 000. Positietabel, getallenas, schrijfwijze van de getallen, tellen met sprongen, ... kwamen allemaal op het menu. Tijdens het invullen van de werkschrift stelde ik wel vast, dat niet alle leerlingen direct alles onder de knie hadden. Daarom graag extra controle van de huistaak om te zien of de leerstof begrepen is. Eer de rekenles eindigde zaten we al een goed stuk in de namiddag. We schreven de agenda, overliepen de te leren leerstof voor taal en de brief omtrent de boekenverkoop. Na de speeltijd kwamen de laatste leerlingen met hun monster aan bod. Het laatste gedeelte was gereserveerd voor het knutselen rond Sinterklaas. Agenda: leren: taal: thema 3 dictee 03/12 thematoets taalbeschouwing 04/12 rekenen: +,- en x tot 10 000 cijferen 04/12 WO: Machtig, krachtig thema 4 BB blz 44-46 03/12 doen: rekenen: huistaak 10 03/12 toetsen tekenen, brief boekenverkoop