Deze ochtend zijn we begonnen met de toets meten en metend rekenen. Iedereen was klaar rond 10 uur waardoor ze nog even de tijd hadden om in de klasbibliotheek rond te neuzen. Na de speeltijd startten we met de spellingsles. Vandaag ging het over werkwoorden in de tegenwoordige tijd en hun vervoegingen. Traditiegetrouw werd afgesloten met een flitsdictee, maar dit kon toch pas afgenomen worden na de middag. Nog in de namiddag gingen we tijdens de godsdienstles kunst bekijken. Aan de hand van een foto van een beeldhouwwerk moesten de kinderen de betekenis achterhalen en beschrijven wat ze zagen. En geloof het of niet, de kinderen hebben de achterliggende betekenis gevonden. Onze streken zijn doorheen de tijd geteisterd geweest door oorlogen,ruzies en conflicten. In het groepswerk van vandaag kwamen de kinderen hierover meer te weten. In groepen met maximum 6 leden, kregen 5 leden een taak binnenin de opdracht ( organisator, planner, materiaalmeester,...) Het samenwerken in groep was voor een aantal leerlingen nog niet zo evident! Agenda: leren: rekenen: toets Meetkunde 15/11 Taal:
Dictee thema 2 15/11 WO: Tijd voor ons land bronnenboek lezen blz 61 tot
19/11 doen: taal: bloontaak 18/11 Toets tekenen, kookboek(en), wafels
Morgen zou er al een lading wafels naar school gebracht worden, dus eventueel grote zakken meegeven of passeren na schooltijd indien er een groot aantal pakken moet opgehaald worden. Voor de les van taal hebben de kinderen morgen een kookboek nodig.