Vanmorgen begonnen met het ophalen van de rekenschriften B en C en godsdienstschrift B. Deze worden door mij in de kast achteraan opgeborgen. Nog steeds zijn er leerlingen, die niet alle schriften hebben voorzien van een etiket. Morgen niet in orde, wacht hen een extra taakje. In de rekenles ging het opnieuw over getalbegrip tot 1000. Het verschil met de vorige getallenkennisles zat hem echter in de negatieve getallen en de functies van de getallen. Deze kwamen vandaag nog extra aan bod. Na het klassikaal maken van het werkblad, gingen de kinderen aan de slag in hun werkschrift blz 10-11. Alle nog af te werken oefeningen worden tegen morgen thuis afgewerkt. Na de voormiddagspeeltijd maakten we even tijd om de kinderen in sportuitrusting te fotograferen ( zie blog juf Tine en Veerle) om vervolgens twee bladzijden stripverhaal te lezen in de Godsdienstles. Het verhaal van Cornelius en Petrus werd stripverhaalsgewijs voorgesteld. A.d.h.v verschillende vragen kwamen de kinderen tot een conclusie. Aansluitend gingen de werkschriften wo open om de reeds geziene prenten een juist plaatsje te geven op de eeuwenband. Verder kwamen verschillende oefeningen op de eeuwenband aan bod. De kids kregen als huistaak een tekening mee over " Ontspanning vroeger en nu!" Hier moeten ze de verschillende ontspanningsmogelijkheden in de juiste kleur zetten. Agenda: Leren: WO: eeuwband naar eeuwenband 12/09 rekenen: maaltafels 3,5,7,9 12/09 Doen: rekenen: werkschrift A blz 10 -11 12/09 WO: ontspanning 13/09 Brief auteurslezing.
De kinderen kregen vandaag een brief mee i.v.m. de leesopdracht. ( zie geel mapje "lees"plezier) Op deze brief staat dat de leerlingen twee euro moeten meebrengen voor de auteurslezing van Mario Demesmaeker en het strookje aan de leerkracht af te geven. Door het verkeerd kopiƫren moet dit niet meer gedaan worden. Na het lezen van de brief, steekt u deze gewoon terug in hun leesmapje. Het geld geeft u mee aan dochter/zoonlief.