Ziehier het verslag van een drukke dag. We begonnen vanochtend met de toets meetkunde. De kinderen maakten hiervoor gebruik van passer, meetlat, geodriehoek, potlood en hun aangeleerde kennis om deze toets tot een goed einde te brengen. Net voor 10 uur had iedereen gedaan en konden we verder werken aan de oefeningen rond de oppervlaktematen in de werkschrift. Rond elf uur begonnen de kids hun vragenrondje rond " toepassingen". Enkele rekenverhalen werden nogmaals onder de loep genomen en op het bord uitgewerkt. Afsluiten deden we in de voormiddag met een luistertoets en voorbereidend werk voor de begrijpend lezen toets van morgen. In de namiddag gingen we verder met spelling. Woorden met een doffe klinker passeerden de revue. Het laatste gedeelte van de namiddag was voorzien voor verkeer, waar we de vervoerscirkels uitbreidden tot vervoerszones. Aangezien we vroeger klaar waren met dictee, vlamden we het lesje leesstrategie rond " De kringloop van het water" er ook nog door. Agenda: leren: rekenen: zie toetsenweekplanning taal: BL tekst voorbereiden 14/06 doen: rekenen: zie
toetsenweekplanning
Zo we zijn er aan begonnen de laatste 500 meter van onze koers... Zorg dat je attent mee vooraan fietst ... :lol: