Het gedeelte voor de speeltijd werd vandaag gebruikt om de drie resterende spreekbeurten aan bod te laten komen. Achtereenvolgens Cathelina, Jarno en Emile gaven het beste van zichzelf. Zo kwamen we aan het einde van de spreekbeurtencyclus, die over het algemeen heel goed verlopen is. Na de speeltijd stond er eigenlijk maar 1 onderwerp op het programma en dat was de oppervlakte. De kinderen kregen nu een vierkante decimeter met daarin honderd hokjes van een vierkante cm en een viertal vierhoeken. Ze moesten eerst op zicht de grootste en de kleinste oppervlakte bepalen, nadien deze meten a.d.h.v. 1dm². We gingen ook de speelplaats kijken naar 1m² en de onderverdeling in hokjes ( 100 dm²) Tot slot lieten we de kinderen eens een are ( 100m²) afstappen, zodat ze zich daar een beeld van konden vormen. In de werkschrift werden dan nog (herleidings)oefeningen gemaakt en een aantal rekenverhalen, waarin de oppervlakte moest berekend worden om te weten hoeveel tegels, planken er nodig zijn. Morgen beginnen we eraan aan ons rekenoffensief. Ik hoop dat iedereen voldoende kracht en moed heeft om er nog eens een lap op te geven. Succes alleszins voor iedereen! Agenda: leren: rekenen: zie toetsenweekplanning doen: rekenen: zie toetsenweekplanning verkeer: ws blz 15 oef 2