Vandaag zal het een korter berichtje zijn voor een korte dag.
We zijn de dag gestart met het hoekenwerk. Het ging vandaag al veel beter dan vorige keer. Iedereen vond zijn weg tussen de hoeken door en werkte goed aan verschillende opdrachten. Alleen moet de tijd nog wat meer in het oog gehouden worden.
Nadien volgde de toets toepassingen na de speeltijd. Hier werd toch bijna een heel blok aan gewerkt.
De toets van taalbeschouwing werd uitgedeeld (goed gedaan voor meesten!), Emile gaf wat uitleg over wat er in de leerlingenraad werd besproken en daarna volgde nog een korte inleiding op een les godsdienst: Jezus op de berg.
Agenda: - leren: tekst begrijpend lezen 'Op reis met... een dier' goed lezen voor de toets van morgen (do 16/5) - doen: - afwerken rekenen WS B p. 66 (do 16/5) - afgeven + strookjes meebrengen van de brief voor het spaghettimaal (vrij 17/5) - vragen wie een vakantieboek (van 4de naar 5de leerjaar) wil (vrij 17/5) - afgeven + meebrengen strookje van de brief voor de filmavond (vrij 17/5) - meebrengen (mag maar moet niet): wat knutselgerief voor de droomprovincie (Dit krijg je wel niet terug!) (do 16/5) - Enkel voor ZORG: dictee over open en gesloten lettergrepen (vrij 17/5)