Amai, vandaag was een warme dag! We hebben er goed van kunnen profiteren tijdens de speeltijd met daarna in de klas rode, zweterige gezichten en een grote dorst! Maar een lekker ijsje in de namiddag gaf wel een koele verfrissing. Danku ijsman Roger!
Vandaag begonnen we de dag met nieuwe leerstof voor rekenen: gelijkwaardige breuken. Het was even goed nadenken, maar na het oefenen met stroken en de getallenas aan bord lukte het wel aardig. De oefeningen in het werkschrift geraakten allemaal af! Goed zo!
Nadien volgde er een les spelling. En hier kreeg ik, juf Eva, van mijn eigen juf controle. Maar gelukkig waren jullie braaf en kreeg ik goede punten. :-) We oefenden op ei/ij en au/ou en maakten onze eigen onthoudplaat.Ook g(t) en ch(t) kwamen aan bod. Daarna konden jullie individueel goed oefenen in het spellingschrift.
In de namiddag volgde nog een lesje godsdienst over de levensadem van God: God die ons leven inblies en ons kracht geeft, de Geest van God.
Na de middag was het wat rumoerig. Maar ja, het was dan ook al een warme en lange dag geweest en dan nog moeten luisteren naar de juf om het W.O. werkkatern in te vullen. Ik kan het wel een beetje begrijpen. Maar toch zou het fijn zijn, moest er op het einde van de dag toch nog wat aandaht zijn. Nu kennen we goed alle provincies, alle provinciehoofdplaatsen en bezienswaardigheden. Nu is het oefenen tot je ze allemaal vanbuiten kent!
Agenda: Leren: alle provincies en hun provinciehoofdplaatsen (ma 13/05) Doen: - afwerken spelling p. 71-74 (alles) (ma 13/05) - rekenen: afwerken toepassingen p. 79-80 in werkschrift B (laatste 2 pagina's) (ma 13/05) - rekenen: scheurblok p. 84: gelijkwaardige breuken (ma 13/05) Meebrengen: - wc-rolletje, krant, tijdschrift (woe 8/5) - plastiek zak om het moederdag cadeau in te steken (woe 8/5) Laten tekenen: blaadje van de spreekbeurten (woe 8/5)
Zo, heel wat te doen tegen maandag. Maar als je het goed plant over het hele weekend en je vrije dagen, dan lukt het wel!