Vanochtend begonnen met cijferend vermenigvuldigen en delen tot 100 000. Er was een verandering van strategie, i.p.v. eerst een werkblaadje begonnen we onmiddellijk in onze werkschrift. De kinderen werkten vier cijferopdrachten zelfstandig uit, nadien kwam de correctie op het bord. Zo gingen we te werk voor het eerste blaadje. Het tweede blad was nieuwe leerstof. De kinderen moesten hier cijferend vermenigvuldigen met een vermenigvuldiger van 2 cijfers. Oefening per oefening gingen we verder... Op den duur moesten de kinderen eerst zelfstandig oplossen en dan hun oefening verbeteren. Alle oefeningen in het schrift, geraakten niet meer klaar. Daarom zal er in de loop van volgende week, regelmatig een aantal cijferopdrachten de revue passeren. Verder werd ook nog aan niveaulezen gedaan en sloegen we aan het knutselen. A.d.h.v letters uit kranten of tijdschriften en foto's uit tijdschriften konden de kinderen hun eigen dier ontwikkelen of hun eigen insect. De keuze was vrij. Agenda: leren: rekenen: x en : tot 100 000 28/01 toepassingen 30/01 getallenkennis 31/01 taal: dictee thema 9 29/01 doen: rekenen: huistaak 13 28/01 lezen, zwemmen, sprookjesboek, rapport, mapje zorg
Ik zou het bijna nog vergeten... Er werd vandaag ook rapport uitgedeeld. De scores waren globaal gezien, beduidend hoger dan vorig rapport. Hopelijk treedt er geen verval op naar volgend rapport toe.
Tot maandag allemaal en prettig weekend gewenst! Meester Joeri